Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:36

Haha ja dat is idd iets om rekening mee te houden :)) hier alleen een luie kat dus dat scheelt :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:26

Zo grappig, vriend en ik zaten allebei te bedenken dat we hier nog een leuk hoekje in de kamer konden maken, die is nu nog erg leeg, hadden we allebei bedacht dat we vintage toch wel erg leuk vinden, morgen gaan we hier in de buurt 2 rotan stoelen halen, dan nog een leuk rotan bijzettafeltje erbij, schapenvachtjes over de stoeltjes en een leuke schaal/dienblad met wat planten en kaarsjes.
Als we het ook echt hebben staan maak ik fotos :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 18:24

Kleine update hier: de bewoners in ons huurhuis zijn aan hun nieuw huis beginnen verbouwen, dus ze zitten op schema om met de feestdagen te verhuizen.
Dus 't wordt voor ons héééél spannend of we 't nieuwe jaar in ons nieuw huisje gaan vieren of niet :=

Met de verjaardagen krijgen we ook een "budget" van de familie om in januari te spenderen aan elektro ... en via mijn schoonvader kunnen we aan eindereeksen met leuke kortingen. 25,- voor een broodmachine is doodnormaal haha :P
Vorige week de plannen van 't huisje kunnen bemachtigen en direct aan de familie getoond... ook een kast die we krijgen van oma opgemeten en dan via 't plan kunnen opmeten waar we ze kunnen zetten.
Het komt langzaam maar zeker dichterbij!
(Nieuwjaar is trouwens over 71 dagen O:) )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:49

Nog 9 dagen tot de sleutel..... :D

Heb al heeel veel thuis in dozen staan. Dus schiet goed op :) alles goed opgeschreven op de dozen :)

En denk dat ik een heel eind ben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:23

Klinkt goed Tosadog! , al neergezet onderhand?

Spannend OptiWolk :D

Bijna Jeanine !

Vandaag met buurman gekletst , goot bij mijn hok is gemaakt maar alsnog rot :+ . Buurman wou ene nieuwe , maar missie niet geslaagd XD

Oude schutting word morgen gehaald , zo niet dan gaat hij hem graag te lijf met de flex . De fikton mag ik wegdoen , de tuinbank wil ie wel . Ben ik daar ook van af :+

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:24

Hier nog druk aan de slag met van alles en nog wat. Had gehoopt er inmiddels al te kunnen wonen, maar dat duurt nog even. Heb vier weken vrij gehad, maar het klussen ging niet echt snel. Inmiddels is de doorbraak naar de bijkeuken klaar en zit er een deur met kozijn in. De andere deur is verwijderd, het wandje gesloopt en inmiddels weer grotendeels opgebouwd. Het dubbel glas is allemaal geplaatst en de vloerisolatie zit eronder (lees: laminaat verwijderd, vloer deels moeten slopen, want de schroeven lieten zich niet verwijderen, nieuwe vloerplanken besteld, vloer hersteld, laminaat teruggelegd). Zo langzamerhand kan ik richting afwerken gaan denken (kozijnen schilderen, plinten leggen, muren sauzen). Alleen de trap is nog een dingetje. Ben er nu al zat van en hij is nog niet eens helemaal kaal... Wat een werk om dat weer een beetje goed te krijgen. Er zat een dikke laag van verschillende kleuren verf op in combinatie met tapijtlijm.

Het vlot nu alleen niet meer zo nu ik weer aan het werk ben en weer cursusdagen heb plus wat andere verplichtingen. Nog even doorbijten denk ik dan maar...

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:26

De trap, nou daar zeg je me er 1 |(

Heb je al cola geprobeerd? dat hielp bij ons het beste.
Hier zit nu op de trap eindelijk de laklaag op, van het weekend de flexxfloors etc. erop en dan is de trap eindelijk bijna klaar *\o/* .

Wel zou ik een beetje oppassen met de plinten.
Wij wouden die ook vrij snel er al op doen, netjes de anderhalve cm aangehouden met leggen,
maar hij is nu zo ontzettend uitgezet dat we aan sommige randen gewoon weer wat stukjes af moeten zagen omdat er bulten komen in de vloer. We zijn dus heel blij dat we de plinten er nog niet op hebben gedaan anders hadden we dus een probleempje :+ .
Het ligt er natuurlijk ook net aan hoe vochtig het huis is etc.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:12

Heb de trap eerst geprobeerd met tapijtlijmverwijderaar, maar dat werd zo'n smeerzooi, dat ik de brander er maar bijgepakt heb. Ging een stuk sneller. Maar nog steeds niet klaar helaas.

Zal er zo weer naartoe. Denk dat ik vandaag de kozijnen op de slaapkamers ga schilderen. Dan is dat maar klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:16

Klinkt als hel die trap := , zat bij mij erg nette bekleding op . Koude ochtenden geven geen koude voeten erop heerlijk.

Kozijnen verven blugh , niet het leukste klusje weet ik uit ervaring ><

Ik krijg volgende week vrijdag dan na 14 weken wachten een nieuw raam *\%/*

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 15:08

Ik heb goede verhalen gehoord over cola voor tapijtlijm! Wij zijn vandaag nog maar even wat buitenkozijnen aan het doen, nu wil het nog een paar dagen droog blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:09

Buitenom verfen is nu wel lekker te doeb

Vandaag tuin verder aangepakt , nu zit ik wat met de keuken. Achterdeur tocht dus even tochtstrips halen , hoop dat het dan warm blijft. Anders wik ik het wat dichter hebben , nog even zien hoe. Allervetste zou schuifdeuren zijn maar dat is niet realistisch :+
Afbeelding

Deze opening , beneden frisjes en boven een sauna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:08

Mag ik me melden? :D Het duurt nog even maar mijn vriend en ik zijn ons eerste huis aan het kopen dus binnenkort mogen wij ook! Ik heb een hekel aan verhuizen dus kijk er wat dat betreft heel erg tegenop, maar ik kan desondanks niet wachten tot we de sleutel krijgen :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:35

Eulogy schreef:
Mag ik me melden? :D Het duurt nog even maar mijn vriend en ik zijn ons eerste huis aan het kopen dus binnenkort mogen wij ook! Ik heb een hekel aan verhuizen dus kijk er wat dat betreft heel erg tegenop, maar ik kan desondanks niet wachten tot we de sleutel krijgen :D

Waarom heb je er een hekel aan?

Ik moest 176 wachten in eerste instantie, nu nog 18. De tijd vliegt! Heb zo'n zin om aan de slag te gaan in mijn nieuwe huis :D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:40

Hier afgelopen weekend de Ikea leeggekocht (nou ja, bijna), maar waar ik om weg ging heb ik niet meegenomen. Ik wil graag paneelgordijnen, maar die van de Ikea vielen zo tegen in het echt. Dus ik zit me nu af te vragen waar ik dan wel de paneelgordijnen vandaan moet halen. Of wat anders een alternatief is. Het is bedoeld als raamdecoratie voor openslaande tuindeuren. De gordijnen mogen transparant of half transparant zijn. Kleur wit/gebroken wit/licht grijs/licht taupe. Er mag een motiefje inzitten (takken/bladeren of sierlijke bloemen oid). Ik heb gezien dat de Hema ze niet meer heeft online, Karwei/Leenbakker/Praxis/Gamma/Kwantum e.d. ook niet (meer). Ik wil ze wel graag in het echt kunnen bekijken. Wie heeft DE suggestie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:44

Het is zo'n gedoe, alles inpakken :P We huren op het moment gemeubileerd dus dat is in elk geval een zorg minder, hoewel we wel bijna alle meubels voor ons nieuwe huis nu dus in 1 keer moeten kopen. Het wordt denk ik sowieso pas na de kerst, ik hoop januari.

Maar ik heb zoveel zooi en we wonen pas net zo'n 8 maanden in ons huidige huis :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 15:58

Het is wel een mooie gelegenheid om dingen op te ruimen! En mijn ervaring is dat als je dingen in fases doet, het minder erg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:03

Ja, ik ga eindelijk eens uitzoeken en vooral ook heel veel weggooien! Ik kwam laatst een koffer vol kleding tegen waarvan ik niet eens wist dat ik het (nog) had. Helemaal niet gemist dus :oo

Dat willen we inderdaad ook doen, ook daarom hoop ik eigenlijk dat het januari wordt want ik heb geen vakantiedagen meer over voor dit jaar :o In ons nieuwe huis hoeft gelukkig wel maar heel weinig te gebeuren. We willen 2 wandjes schilderen of behangen (in de woonkamer en slaapkamer) en dat was het eigenlijk wel... De rest kan precies zo blijven als het nu is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:04

Moska schreef:
Het is wel een mooie gelegenheid om dingen op te ruimen! En mijn ervaring is dat als je dingen in fases doet, het minder erg is.

Precies. Ik ben dus beetje bij beetje al 160 dagen aan het inpakken en weggooien. Alles uitzoeken is een berg werk. Eén lade uitzoeken is lang niet erg niet. Kleine beetjes tegelijk doen en steeds tussentijdse doelen stellen en het is echt zo klaar. Sowieso: als je er nu 8 maanden woont, kun je je afvragen welke spullen je de afgelopen 8 maanden niet nodig gehad hebt. Misschien kan dat wel gewoon weg?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:06

Hee mag ik me ook melden? Ik ben ook al 'aanwezig' in het topic [LZP] Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer? en vind het heel erg leuk om over mijn (volks)verhuizing te kletsen.

Nu wil ik graag aankomend weekend erin, echter heb ik nog geen enkele doos gepakt...oh jee ik merk dat ik er heel erg tegen aan loop te hikken en ik het onbewust loop uit te stellen. Ik heb ook geen idee waar ik moet beginnen, ik heb ook zoveel spullen.

Voordeel is dat ik nu nog bij mijn moeder woon, dus ik hoeft niet perse meteen alles al gepakt te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:11

Klopt hoor :j We hebben nu allebei ontzettend veel spullen die we niet meer gebruiken (we hebben een "rommelkamer" in ons huidige appartement, de tweede slaapkamer die te klein is om daadwerkelijk als slaapkamer gebruikt te worden, en die staat vol met spul waar we eigenlijk niet naar omkijken). Ik ga sowieso heel veel kleding weggooien (of nou ja, in zo'n container voor het goede doel) want in ons nieuwe huis wil ik zo min mogelijk troep. We hebben het op het moment alleen te druk om echt al te beginnen met pakken (en ik geloof nog steeds niet 100% dat we het huis daadwerkelijk krijgen), maar zodra het wat rustiger is wil ik dat zeker gaan doen.

Wat leuk Rena, zo snel al! Hoe zit het met meubels etc? Anders kun je het rustig aan doen toch, gewoon meenemen wat je meteen nodig hebt en de rest later ophalen, als je moeder dat goed vindt?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:23

De meubels heb ik al grotendeels, er moet nog wel wat verhuisd worden. Bank en bed worden zaterdag bezorgd. Afgelopen weekend heb ik de muren en de vloeren kunnen afronden. Dus dat is dan nu bijna klaar. Moet nog een heel klein stukje laminaat gelegd worden. Dan nog alle gordijnen e.d. ophangen.

Ik heb ook heel veel uitzoekwerk, dingen die ik nooit meer gebruik of draag. Waaronder 10000 tassen, dus mocht iemand nog belang hebben bij een mooie handtas :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:29

Oh ja... gordijnen :') Dat wordt een ramp bij ons want we kunnen het daarover niet eens worden, nu al niet.

Oh, dan ben je al een heel eind op weg! Wij hoeven ons gelukkig geen zorgen te maken over de vloer, die ligt er al en die blijft ook liggen. Koelkast, oven/gasfornuis en een garderobekast in de slaapkamer kunnen we ook van de huidige eigenaren overnemen, dus dat is heel fijn.
Ik heb geen zin in dubbele kosten dus ik wil eigenlijk wel echt in 1 weekend over kunnen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:29

Ik moet nog 7 dozen verhuizen. Wat dan nog resteert is het grote spul. De bank, wasmachine, droger, kast, eettafel. Maar dat moet maar even met een aanhanger, alle dozen (ca. 40 stuks) heb ik toch maar mooi in mijn eentje met mijn 106-je gedaan!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:30

Rena100 schreef:
De meubels heb ik al grotendeels, er moet nog wel wat verhuisd worden. Bank en bed worden zaterdag bezorgd. Afgelopen weekend heb ik de muren en de vloeren kunnen afronden. Dus dat is dan nu bijna klaar. Moet nog een heel klein stukje laminaat gelegd worden. Dan nog alle gordijnen e.d. ophangen.

Ik heb ook heel veel uitzoekwerk, dingen die ik nooit meer gebruik of draag. Waaronder 10000 tassen, dus mocht iemand nog belang hebben bij een mooie handtas :P

Haha, als er toevallig een laptoptas bij zit, wel ja.

En verder: zoals ik hierboven al zei: Niet denken 'en nu begin ik met alles inpakken', maar gewoon 'vandaag zoek ik die lade uit en morgen die lade' en zo steeds kleine tussentijdse doelen stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:33

Oh ja... vorige keer heb ik ook alles zelf verhuisd, in m'n Clio, omdat m'n vriend op wintersport was die week... :+ Dat doe ik dus nooit meer.

7 dozen valt best mee inderdaad :j Ik ben vooral heel blij dat wij niks groots hoeven te verhuizen, zeker omdat het van een flat naar een flat is.