Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik had tegen die man gezegd: "Zal eens kijken welke collega beschikbaar is".Shenavallie schreef:Ik had tegen die man gezegd: "Zal eens kijken welke collega beschikbaar is".
Wat de klanten betreft die geen Nederlands, Engels of Duits spreken, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Deze drie en Frans beheers ik zelf nog en ik zou graag Spaans willen leren, maar ik kom met alle talen in aanraking en het komt zo vaak voor dat men niet eens Engels kan spreken. Had een keer mensen van buiten Europa die steeds harder gingen praten in hun eigen taal (voor mijn gevoel konden ze het een paar grachten verderop horen), waarop ik op een gegeven moment maar in het Nederlands ben gaan antwoorden. Engels (of een van de andere talen) begrepen ze niet. Handen en voeten lukt vaak nog, maar zelf bij die mensen niet. Ik heb toen maar besloten dat ik ze niet verder kon helpen. Meer dan je best kun je soms helaas niet doen.
Dan denk ik altijd 'ja hèhè!', als ze nou in het begin wat hadden geroepen had ik met ze kunnen praten in hun eigen taal, maar zo'n dingen zie ik natuurlijk niet aan hun neus.
KimD schreef:Shenavallie schreef:Ik had tegen die man gezegd: "Zal eens kijken welke collega beschikbaar is".
Wat de klanten betreft die geen Nederlands, Engels of Duits spreken, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Deze drie en Frans beheers ik zelf nog en ik zou graag Spaans willen leren, maar ik kom met alle talen in aanraking en het komt zo vaak voor dat men niet eens Engels kan spreken. Had een keer mensen van buiten Europa die steeds harder gingen praten in hun eigen taal (voor mijn gevoel konden ze het een paar grachten verderop horen), waarop ik op een gegeven moment maar in het Nederlands ben gaan antwoorden. Engels (of een van de andere talen) begrepen ze niet. Handen en voeten lukt vaak nog, maar zelf bij die mensen niet. Ik heb toen maar besloten dat ik ze niet verder kon helpen. Meer dan je best kun je soms helaas niet doen.
Ik spreek ook meerdere talen maar het is zo vreselijk irritant als mensen gewoon niks zeggen omdat ze buitenlands zijn. Dan open ik met "Goedemiddag" en de tegenpartij "........" totdat je "Tot ziens, en nog een fijne dag verder!" zegt dan hoor ik meestal een "Tschuss" of "Goodbye" ofzo.Dan denk ik altijd 'ja hèhè!', als ze nou in het begin wat hadden geroepen had ik met ze kunnen praten in hun eigen taal, maar zo'n dingen zie ik natuurlijk niet aan hun neus.

Zerline schreef:De discussie klein bedrag met €50 betalen, snap ik eerlijk gezegd niet. Hier erger ik mij totaal niet aan. Gel is ten slotte geld. De mensen die met groot geld betalen worden gelukkig snel weer gecompenseerd door vele mensen die alleen maar af moeten van hun kleingeld.

Benfan schreef:Dat scheelt enorm per winkel. Niet alleen grote winkelketens hebben cassieres...
(edit)
Dus ik snap die discussie wel. Als ik met 50 betaal vraag ik altijd of het kan, en anders dan sprokkel ik mijn klein geld bij elkaar of pin ik. Vind dat je als klant je er wel wat meer van bewust mag zijn dat ALS je met geld wilt betalen, je niet moet verwachten dat je altijd maar groot kunt geven aan de kassa.
Wel leuk om hier te lezen haha 
Minjon schreef:Vandaag was weer zo'n dag: mensen die heeeeel geïrriteerd gaan zuchten als ik vriendelijk vraag of ze hun bonuskaart bij zich hebben...... Zeg dan gewoon nee als je het zo'n enorme moeite vindt om hem te pakken
purny schreef:Of klanten die gaan verwachten dat je een op is op artikel te voorschijn kan toveren als het artikel ook echt op is