Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:19

Sommige klanten kunnen je af en toe flink minderwaardig aankijken inderdaad. Ach, ze weten niet dat ik mijn opleiding van mijn 30-urige werkweek betaal en op de zaterdag dan studeer.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:23

:D Ik had tegen die man gezegd: "Zal eens kijken welke collega beschikbaar is".

Wat de klanten betreft die geen Nederlands, Engels of Duits spreken, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Deze drie en Frans beheers ik zelf nog en ik zou graag Spaans willen leren, maar ik kom met alle talen in aanraking en het komt zo vaak voor dat men niet eens Engels kan spreken. Had een keer mensen van buiten Europa die steeds harder gingen praten in hun eigen taal (voor mijn gevoel konden ze het een paar grachten verderop horen), waarop ik op een gegeven moment maar in het Nederlands ben gaan antwoorden. Engels (of een van de andere talen) begrepen ze niet. Handen en voeten lukt vaak nog, maar zelf bij die mensen niet. Ik heb toen maar besloten dat ik ze niet verder kon helpen. Meer dan je best kun je soms helaas niet doen.

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:29

Ik heb altijd een klantje aan m'n kassa. Spaans talig vermoedt ik. Het enige Engelse woord wat ze kent is yes. En dat hoor ik dus elke keer. Steekt ze de pas in de pin: yes? Pincode: yes? En zo gaat het maar door

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:11

Oh ik irriteerde me mateloos aan toeristen die geen andere taal spraken dan spaans/italiaans ect. Ik ben redelijk een talen knobbel. Maar klanten op de markt vertikte het gewoon.

Willen ze iets dan wezen ze er naar. Pakte ik na een aantal keer vragen hoeveel ze iets ervan willen (zonder resultaat) maar gewoon standaard gewichten. Een pontje boonen oid. En dan vroeg ik hand gebarend meer of minder. Er werd toch een partij geschreeuw naar me..
Ik ben weg gelopen naar een andere klant (ik had t vriendelijk geprobeerd uiteraard) maar voor hun.. 10 andere klanten.
Laatst bijgewerkt door Musiess op 31-08-15 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 09:12

purny schreef:
Ik heb altijd een klantje aan m'n kassa. Spaans talig vermoedt ik. Het enige Engelse woord wat ze kent is yes. En dat hoor ik dus elke keer. Steekt ze de pas in de pin: yes? Pincode: yes? En zo gaat het maar door

_O- Heb je al een keer "No" geantwoord?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:40

Shenavallie schreef:

Wat de klanten betreft die geen Nederlands, Engels of Duits spreken, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Deze drie en Frans beheers ik zelf nog en ik zou graag Spaans willen leren, maar ik kom met alle talen in aanraking en het komt zo vaak voor dat men niet eens Engels kan spreken. Had een keer mensen van buiten Europa die steeds harder gingen praten in hun eigen taal (voor mijn gevoel konden ze het een paar grachten verderop horen), waarop ik op een gegeven moment maar in het Nederlands ben gaan antwoorden. Engels (of een van de andere talen) begrepen ze niet. Handen en voeten lukt vaak nog, maar zelf bij die mensen niet. Ik heb toen maar besloten dat ik ze niet verder kon helpen. Meer dan je best kun je soms helaas niet doen.

Ik spreek ook meerdere talen maar het is zo vreselijk irritant als mensen gewoon niks zeggen omdat ze buitenlands zijn. Dan open ik met "Goedemiddag" en de tegenpartij "........" totdat je "Tot ziens, en nog een fijne dag verder!" zegt dan hoor ik meestal een "Tschuss" of "Goodbye" ofzo. :') Dan denk ik altijd 'ja hèhè!', als ze nou in het begin wat hadden geroepen had ik met ze kunnen praten in hun eigen taal, maar zo'n dingen zie ik natuurlijk niet aan hun neus. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:59

KimD schreef:
Shenavallie schreef:

Ik spreek ook meerdere talen maar het is zo vreselijk irritant als mensen gewoon niks zeggen omdat ze buitenlands zijn. Dan open ik met "Goedemiddag" en de tegenpartij "........" totdat je "Tot ziens, en nog een fijne dag verder!" zegt dan hoor ik meestal een "Tschuss" of "Goodbye" ofzo. :') Dan denk ik altijd 'ja hèhè!', als ze nou in het begin wat hadden geroepen had ik met ze kunnen praten in hun eigen taal, maar zo'n dingen zie ik natuurlijk niet aan hun neus. :+

Inderdaad, er hangt (soms helaas) geen bordje op hun voorhoofd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:10

Daar heb ik ook nog een leuk verhaal van _O-
Wij hebben veel Duitsers aan de kassa (wonen dicht bij de grens) en ik had een gezin/groep vrienden voor me en ik dacht dat het Duitsers waren. Dus ik mijn hele verhaal in het Duits, maar zij praatten Engels terug en ik vond ze al raar kijken. Toen ze wegliepen hoorde ik ze ook in het Engels tegen elkaar praten! Waren het helemaal geen Duitsers, maar Engelsen _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:34

Ik merk overigens dat de jonge generatie Duitsers steeds vaker Engels tegen ons praten, als ik dan merk dat ze Duits zijn en Duits spreek kijken ze raar op. _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 12:20

Dat merk ik ook vaak KimD! Jonge Duitsers beginnen dan tegen mij in het Engels, en onderling praten ze Duits. Als je dan Duits terug praat krijg je soms echt van die ogen als schoteltjes te zien _O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:01

Zerline schreef:
De discussie klein bedrag met €50 betalen, snap ik eerlijk gezegd niet. Hier erger ik mij totaal niet aan. Gel is ten slotte geld. De mensen die met groot geld betalen worden gelukkig snel weer gecompenseerd door vele mensen die alleen maar af moeten van hun kleingeld.

Dat scheelt enorm per winkel. Niet alleen grote winkelketens hebben cassieres. Ik werk in een kleine dierenwinkel, en wat we in de kassa hebben is alles wat er in de winkel is. Meestal pinnen mensen naast de winkel (Staat een pinautomaat) en komen dan vervolgens het geld 'breken' bij ons. Kopen ze hondenbotjes voor 1 euro. Als je ze dan vriendelijk uitlegt dat je niet terug hebt voor 50 euro zijn ze stom verbaast. Tuurlijk.. geld is geld.. maar je moet niet denken dat je overal maar met groot geld kunt betalen. Zo werkt dat niet.

Dus nee, daar hebben wij niet van terug. Misschien aan het einde van de dag .. maar het ligt er maar net aan met welke collega je staat (mijn baas bv durft niet om klein geld te vragen, dus als hij een dag in de winkel heeft gestaan is vaak onze vijf en tien cent op.) Meestal als je dan vraagt om klein geld hebben mensen het wel, en het gebeurd meer dan genoeg dat mensen het wel kleiner hebben. Maar ze voelen zich gejaagd en pakken dan het grote geld maar.

Dus ik snap die discussie wel. Als ik met 50 betaal vraag ik altijd of het kan, en anders dan sprokkel ik mijn klein geld bij elkaar of pin ik. Vind dat je als klant je er wel wat meer van bewust mag zijn dat ALS je met geld wilt betalen, je niet moet verwachten dat je altijd maar groot kunt geven aan de kassa.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 13:22

Hier spraken Chinezen nooit terug aan de kassa. Echt geen woord. Ik bleef dan altijd alles zeggen en vragen met al mijn vrolijkheid. Maar kreeg er niks uit. :+
Wat mij in de AH hier opvalt is dat alle jonge kassameisjes/jongens heel beleefd zijn en hun best doen, maar een aantal van het oudere personeel zeggen vrijwel niks. Soms kan er nog een "goedemiddag" vanaf maar meestal is dat gewoon "hallo", en daarna zeggen ze soms "bonnetje?" en dat is het dan. Weet niet of ik nou zo'n azijnzeiker ben, maar ik ben altijd zo beleefd mogelijk en krijg er niks voor terug. :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:34

Moest net wel lachen in de supermarkt om het balkjes-verhaal. Ik had achter mijn boodschappen een balkje gelegd en degene na mij deed hetzelfde voor weer de volgende. Degene vóór mij had dat niet gedaan (ik had wel expres wat ruimte gehouden), dus de cassière gaat vrolijk door met mijn boodschappen. Degene vóór mij schoot meteen in de stress dat het haar boodschappen niet waren. "Dan moet u er een balkje achterleggen", zei de cassière. Dat vond mevrouw maar raar, maar degene met wie ze weg was bevestigde hetgeen de cassière zei. De vrouw keek mij verbaasd aan, waarop ik zei dat er geen doden vallen als ze het niet doet, maar dat het klopt dat je een balkje achter je boodschappen legt om aan te geven dat de volgende aan de beurt is. Ze kreeg het dus van meerdere kanten te horen. Later kwam ik haar in een andere winkel tegen en begon ze spontaan naar me te glimlachen: "Ik zal het niet meer vergeten!". Kijk, zo kan het ook. :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:13

Haha, dat is wel heel leuk, Shenavallie. Zo kan je ook iemand bewuster maken en zal het idd veel minder snel vergeten worden volgende keer..

Benfan schreef:
Dat scheelt enorm per winkel. Niet alleen grote winkelketens hebben cassieres...
(edit)
Dus ik snap die discussie wel. Als ik met 50 betaal vraag ik altijd of het kan, en anders dan sprokkel ik mijn klein geld bij elkaar of pin ik. Vind dat je als klant je er wel wat meer van bewust mag zijn dat ALS je met geld wilt betalen, je niet moet verwachten dat je altijd maar groot kunt geven aan de kassa.

En daarom vraag ik het meestal ook, wel fijn om dit zo te lezen. Maar soms heb je even zo'n situatie.. De kids mochten een ijsje, dus ik pak mij portomonee om te kijken wat ik heb, heb ik alleen een briefje van 50! En een paar centjes, maar niet genoeg voor drie ijsjes... Dus ik gevraagd of ik wel voor 50 euro een ijsje kan halen? " Uhm, dat gaat wel lukken denk ik!"

Haha, hij wist wel wat ik bedoelde, maar het kwam er toch ook raar uit. Alsof drie ijsjes meer dan 50 euro zouden kosten.. :+

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:59

Als ik aan word gesproken met u... ik ben pas vijftien okee haha, maar ach verder heb ik gelukkig geen vervelende ervaringen :-) Wel leuk om hier te lezen haha

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:40

Anniek22 schreef:
Als ik aan word gesproken met u... ik ben pas vijftien okee haha, maar ach verder heb ik gelukkig geen vervelende ervaringen :-) Wel leuk om hier te lezen haha

Ik spreek iedereen met u aan! Zelfs de kleine kinderen, dit zit zo in mn ritme, als ik hier mee ga wisselen dan gaat het fout :D

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:53

Jaa snap ik, maar iedere keer dat t gezegd wordt ren ik thuis naar de spiegel om te kijken of er echt niks mis is met mn gezicht hahaha

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:53

Misschien weer leuk om dit topic omhoog te halen? :)

Zelf sta ik ook achter de kassa. Had laatst 2 vrouwen aan de kassa die echt gebrekkig nederlands konden. Oke, geen probleem!
Producten gescand, en kwam uit op 11,95,-. Ze betaald netjes contant, maar wou n tasje. Nu hebben wij alleen nog kleine plastic tasjes. Maar dat ging niet passen. Dus moest ze een tasje bijkopen (statiegeldtas 1,- ofbigshopper 0,50,-). Maar nee! Kon niet.. Dus ze wou geld terug. Ik alles retour slaan en gaf het geld terug.. en de rij werd maar langer... Nu moest ze even een bon invullen (voor retourtje). dat werd m oooook niet! Legt ze t geld weer neer en wil ze de producten weer mee. Dus kon alles weer scannen..
Ik begon me toch wel te irriteren en had al een lange rij.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:57

Gister was ik aan het werk. Er komt een gekleurde man aan m'n kassa. Ik groet hem netjes maar hij trok al een vies gezicht. Zegt me vervolgens English. Meneer kon dus geen Nederlands en al helemaal niet can you speak.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:58

Vandaag was weer zo'n dag: mensen die heeeeel geïrriteerd gaan zuchten als ik vriendelijk vraag of ze hun bonuskaart bij zich hebben...... Zeg dan gewoon nee als je het zo'n enorme moeite vindt om hem te pakken -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:01

Minjon schreef:
Vandaag was weer zo'n dag: mensen die heeeeel geïrriteerd gaan zuchten als ik vriendelijk vraag of ze hun bonuskaart bij zich hebben...... Zeg dan gewoon nee als je het zo'n enorme moeite vindt om hem te pakken -O-

Oh ik ken het probleem. Of als je het vraagt antwoorden ze met ja... Thuis
Zeg dan gewoon nee.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:05

Ik zeg altijd iets als 'niet bij me' als ik hem vergeten ben.
Dan wordt er of een bonuskaartnummer/code ingetikt zodat je je korting alsnog krijgt of niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:18

Of klanten die gaan verwachten dat je een op is op artikel te voorschijn kan toveren als het artikel ook echt op is

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:25

purny schreef:
Of klanten die gaan verwachten dat je een op is op artikel te voorschijn kan toveren als het artikel ook echt op is

Haha ja, ik werk in een speelgoedwinkelketen, als bij ons iets niet in voorraad is kan ik het wel uit een andere winkel laten overkomen (duurt ongeveer 2 weken), zei de mevrouw, ja laat maar uit de andere winkel overkomen, ik kom het binnen een uurtje ophalen.
Net of wij urgentiehelicopters hebben om een stuk speelgoed te transfereren :+

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:44

Niet echt een ergernis maar wel minder leuk.

Bij ons in het dorp is nu bij de jumbo een pannenactie... Deze loopt einde van de week af.
Ik sluit achter iemand met veel boodschappen in de hoop er nog een paar te kunnen krijgen als de persoon voor mij ze niet wil hebben. Vergeet die knul aan de kassa te vragen of meneer de zegeltjes wil hebben.....
Meneer had ze denk ik zelf niet nodig (anders had hij er denk ik zelf wel om gevraagd) maarja, ik kon er op dat moment natuurlijk niks van zeggen. Zeker vijf zegeltjes misgelopen... Arghhhh, heb een halve spaarkaart thuis liggen... En die krijg ik nu natuurlijk niet meer vol.
Ben deze week alleen thuis, en verwacht niet om morgen nog voor minstens veertig euro uit te gaan geven.
Om alle pannen te kopen moet je tenminste 375,- euro besteden bij de jumbo.. Actie duurde een maand en nog wat dagen... Maar dat geven mijn vriend en ik nooit uit aan de boodschappen in een maand... Ongeveer €15 per week.
Heb al op marktplaats gekeken maar daar staat er geen op.