Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:14

Bedankt nog voor de tip over de fleece. Klopt wel wat je zegt.
Naaimachine??? Heb ik daar een naaimachine voor nodig?
Oh jee, heb ik niet..en ben ik niet goed in :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:25

MMares schreef:
Is al moeilijk als je dat een keer per week eet.

Veel succes met dat doel.

Ik heb een vraagje ivm één van mijn doelen.

Ik zou graag voor mijn honden een speeltje/speeltjes willen maken van fleece.
Weet iemand welke fleece hiervoor het best geschikt is en waar ik deze kan vinden?

Zeeman, Marskramer, Action of Xenos. Beetje dat type winkel.
Ook hebben ze handige gele en rode touwen bij de Action, liggen bij de autospullen afdeling.
Fleece kun je vlechten, ik vlecht eer vaak tennisballen (speciaal voor honden) doorheen. Het touw kunnen je eerst 4 slierten van vlechten. En dan die 4 slierten vlechten zoals je dat ook met Scooby-Doo doet :') Dan heb je een mooi flostouw.
Verder kun je met fleece en zo'n goedkope rubberdeurmat een leuk snuffelkleed maken, lastig uit te leggen, moet je even opzoeken op internet. Mijn hond is er gek op :)
Er zijn heel veel dingen te bedenken waar je geen naaimachine voor nodig hebt.
Als je nog meer ideeën wilt, vraag maar. Ik heb er zat :D

edit: voor trekspelletjes enz is fleece heel geschikt, dat krijgen ze echt niet kapot. Om zo te geven om op te kauwen ofzo is minder handig, de knopen zijn er met hun lange, smalle tanden er makkelijk uit te krijgen.

MMares

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:36

Kaus bedankt voor de uitleg en tips.
Ik kreeg al bang dat ik moest beginnen naaien :')

Het is vooral als speeltje bedoeld...en ook zodat de jongste iets van fleece heeft om haar mee bezig te houden als ze bij ons ligt want anders gaat mijn fleecedeken er altijd aan.

Snuffelkleed lijkt me ook leuk, alleen hoe het maken moet ik nog opzoeken.

Maar ik ga beginnen met vlechten en vlechten met tennisballen eraan.
Oh dat van die 4 slierten vlechten a la Scooby-doo is een goed idee.

Moeten het speciale tennisballen zijn of mogen gewone ook?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:59

Anoniem schreef:
Lampjerulez: kun je de bucketlist niet combineren met het dayzeroproject? Of je vriend overhalen om mee te doen? :D Wel leuk om dat samen te bedenken trouwens!

Ja we doen het zoals het dayzero project, maar we hebben nu zoveel doelen dat we nu dus twee lijsten hebben. een bucketlist een het dayzero project :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:25

Zooooo, gister terug gekomen van vakantie. Eindelijke weer een ECHTE computer. Dus vandaag even mijn onbeholpen blogberichten (mobiel) geredigeerd en een nieuw bericht geplaatst. En dan is nu het huis aan de beurt... pfff . Het topic hier is in elk geval lekker voort gegaan!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:49

MMares schreef:
Kaus bedankt voor de uitleg en tips.
Ik kreeg al bang dat ik moest beginnen naaien :')

Het is vooral als speeltje bedoeld...en ook zodat de jongste iets van fleece heeft om haar mee bezig te houden als ze bij ons ligt want anders gaat mijn fleecedeken er altijd aan.

Snuffelkleed lijkt me ook leuk, alleen hoe het maken moet ik nog opzoeken.

Maar ik ga beginnen met vlechten en vlechten met tennisballen eraan.
Oh dat van die 4 slierten vlechten a la Scooby-doo is een goed idee.

Moeten het speciale tennisballen zijn of mogen gewone ook?

Ik gewone tennisballen zit aliminiumfolie, daar slijten de tanden heel erg van. Beter dus hondentennisballen, zijn even duur, gewoon bij de dierenwinkel.
Dan met flink wat kracht en een schaar gaten erin rammen en er doorheen vlechten.
Tip, scheer de tennisbal even, anders heb je overal van die pluisjes :')
Ik zal even een foto zoeken van hoe ik een speeltje heb gemaakt met tennisbal.

Met balletje:
Afbeelding

Hele verzamling:
Afbeelding

Ondertussen heb ik al véél meer andere speeltjes, maar deze zijn leuk voor in het begin :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:56

Hoi ... :o

Ik kom ook weer eens langs. Mijn DZP heeft de afgelopen tijd compleet stil gelegen. Ik hoop het toch wel snel weer op te pakken, maar ik heb gewoon zoveel aan mijn hoofd momenteel (gehad). Maar het gaat al wel iets beter met me, ook al is het met ups en downs nog steeds.

Iedereen is lekker bezig zo te zien +:)+ Aan een bijleespost sinds mijn laatste post ga ik me maar niet aan wagen, dat lijkt me echt geen doen. Ik zal proberen het weer actiever bij te houden hier.

Ziet er leuk uit zeg Kaus (Myrthe was het toch?) Lekker creatief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:33

Goedemorgen! :wave:

Wat ontzettend leuk, die zelfgemaakte hondenspeeltjes! Creatief!
En vervelend Jetske, sterkte :(:)

Ik heb gisteren de ab challenge weer opgepakt en nu heb ik spierpijn! :')

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:46

Bedankt voor de tip van tennisballen, wist ik niet.
dan ga ik er inderdaad eens in de winkel halen.

Tennisballen scheren? :') Krijg nu even een heel fout beeld voor ogen :') Maar bedankt voor de tip.

Ohh leuke voorbeelden. Dat zijn die touwen dat je zei van in een andere winkel gehaald te hebben bij de autospullen zeker? Of vergis ik me nu grandioos?

Jetske veel sterkte. Hoop dat het wat beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:55

MMares schreef:
Tennisballen scheren? :') Krijg nu even een heel fout beeld voor ogen :') Maar bedankt voor de tip.

_O-

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:57

Tennisballen scheren? Ik krijg hier ook een raar beeld bij :')

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:18

ben blij dat ik niet de enige ben.

Maar aan de andere kant is het wel heel logisch.
Ik ga eens wat ideetjes opdoen en het een en ander uitproberen (maar zal niet voor meteen zijn, ben deze week iets te druk bezet qua visagie). Ben benieuwd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:45

Wat hebben jullie allemaal voor rare gedachtes :')

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:10

Sorry :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:13

:')

@&$.. Er was politie op school.. Fietsen aan het controleren wss. Maar ik moest naar gym, fiets samen met een klasgrnoot naar gym:
'1tje is mijn buurman! Als ze er zo nog staan vraag ik wel voor je!'

Zijn ze weg als we terug komen...
Dag foto

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:16

Oh wat jammer. Maar kan je dan niet via die persoon vragen alsnog die foto te regelen?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:29

Anoniem schreef:
MMares schreef:

_O-

Hahahahaha :') :')

Wat zien die speeltjes er supergaaf uit Kaus! Is dat allemaal vilt, of gebruik je er ook wol voor?

MMares, wat fijn dat fantasialand een succes was! Heerlijk om zo qualitytime met je familie en vriend te hebben. Hoe gaat het nu met je knieën en achillespees?

Elmo, kinderboeken zijn stiekem best leuk, haha. Ik had via internet het boek 'Het Kindertransport' gewonnen (ik doe aan alle prijsvragen mee :')) en dat was bovenverwachting leuk! Dapper dat je de ab challenge weer hebt opgepakt. Spierpijn vind ik altijd leuk: het bewijs dat je het goed hebt gedaan gister :D

Karin1985, heb je een goede vakantie gehad? Ik heb even snel je blog bekeken, wow, die foto met al die regen! Je blog ziet er erg mooi uit trouwens :)

Jo ik heb wel drie keer je post gelezen maar ik snap 'm niet haha. Wat voor foto had de politie? :P

Ik ben even flink aan het soggen, maar ga nu weer druk aan de studie. Ik ga beginnen met de doelen 'max 10 minuten douchen' en 'dagelijks 1,5 L water drinken'. Lijkt me best haalbaar in tentamenperiodes (:

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:36

Mijn knieën gaan al weer beter, enkel links nog wat last van de overbelasting.
Achillespees is een ander verhaal. Staat dik en wat blauw en ben daarnet door mijn voet gezakt, denk door mijn achillespees. Vanvond gelukkig een rustige avond, morgen normaal naar stal als mijn achillespees en voet het toelaten, donderdag naar Hasselt voor inschrijvingen modellenbureau (moet aanwezig zijn voor als er vragen zijn over visagie), vrijdag naar stal, zaterdag modeshow in Genk (aanwezig zijn om visagie te doen) en zondag normaal modeshow in Nederland maar daar ga ik niet naar toe. Druk dus terwijl ik elke dag zou moeten rusten en ijs leggen op mijn knieën.

Als ik me goed herinner wou ze graag op de foto met iemand van de politie in uniform en waren er vandaag toevallig op school, maar waren ze weg toen ze de foto wou nemen.

Oef, dat is kort douchen. Dagelijks zoveel water drinken lukt wel hoor, is kwestie van gewoon worden en kleine flesjes(dat hielp bij mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:00

Heb inderdaad als doel om met een politieagent op de foto te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:03

Hè jammer zeg Joaltijd! Maar wie weet valt er via haar wel iets te regelen?

xIrlijn: ja ik ben echt fan van kinderboeken! Maar soms is het ook een beetje nostalgie. Ik heb een tijdje geleden een boek gekocht via marktplaats die ik als kind veel heb gelezen. Dat boek was ik kwijtgeraakt, maar het was mijn lievelingsboek, dus heb hem toen maar gewoon besteld :+.
Boeken winnen is altijd leuk! Ik doe ook altijd mee met dat soort prijsvragen haha. Succes met je doelen! Lijkt me best een opgave, maximaal 10 minuten douchen. :=

Ik ben hier ook aan het soggen; ik heb zojuist mijn playlist met 101 favoriete muzieknummers samengesteld. Ik was er al aan begonnen, maar heb 'm net voltooid. Dus die kan ik afstrepen. :D

Edit: (over berichtje heen gelezen). Doe je rustig aan MMares? Zo te lezen heb je het druk. Zou zonde zijn als je straks nog verder van huis bent met je achillespees :(:)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:08

Ah op die manier Jo! Gelukkig heb je nog 974 dagen (of hoe lang hebben we nog?) om er eentje tegen te komen die op de foto wil :D

Lastig zeg dat ze toch zo'n klap hebben gehad MMares :( Moet je veel staan tijdens je werk, of doe je dat zittend? Lekker met de benen omhoog vanavond, hopelijk gaat het morgen dan alweer iets beter!
Ik had trouwens eerst als doel om 2L water per dag te drinken, maar dan moet je echt je best doen.. Maar 1,5 moet inderdaad te doen zijn!

Oeeh Elmo, welke liedjes staan op nummer 1 t/m 10? (Ik ga je niet vragen ze alle 101 op te schrijven haha). En precies, deze zomer mochten de boeken van Geronimo Stilton mee in de auto. Mijn zusje en ik vonden ze nog even leuk als 10 jaar geleden haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:10

Elmo, zoek je nog boeken?

Mm.. Ze staan er weer, maar ik zit in de les! Misschien, als ik de moed heb om te vragen vraag ik ze straks. Maar dan moeten ze er wel staan :P

Pff, 1.5L water drinken :oo
Ik drink echt heel weinig :P zou voor mij echt een uitdagend doel zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:24

Haha ik heb niet echt een top 10, ik heb alles gewoon samengevoegd in 1 playlist zonder rangorde. Maar wat er sowieso in moest:

- No woman no cry - Bob Marley
- First day of my life - Bright Eyes
- The scientist - Coldplay
- Janglin - Edward Sharpe & the Magnetic Zeroes
- Dog days are over - Florence & the Machine
- I want you back - Jackson 5
- Another day - Jamie Lidell
- Mr. Brightside - The Killers (voor mij nostalgie)
- Go your own way - Lissie
- Kids - MGMT
- Beds are burning - Midnight oil
- Running - Milky Chance
- Jimmy's Gang - Parov stelar
- Perpetuum mobile - Penguin Cafe Orchestra
- Don't stop me now - Queen
- Sympathy for the devil - The Rolling Stones
- Intro - The XX
- Just Breathe - Pearl Jam
- Stil in mij - Van Dik Hout

Ach, en nog veel meer. Ik heb best een brede smaak, maar het is vooral een best persoonlijk lijstje. Met een nostalgische lading, maar ook nummers die herinneringen naar boven brengen. Het zijn vooral nummers die voor mij een betekenis hebben in plaats van dat ik ze allemaal echt heel erg mooi vind. Maar daarnaast ben ik stiekem een beetje fan van oude muziek. :D (hoewel ik soms ook wel graag luister naar de hitjes van nu, dat ligt aan mijn stemming)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:25

Joaltijd schreef:

Niet per se, ik heb meer boeken in de kast staan die ik nog moet lezen dan dat ik al gelezen heb, haha. Hoezo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:43

Anoniem schreef:
Joaltijd schreef:

Niet per se, ik heb meer boeken in de kast staan die ik nog moet lezen dan dat ik al gelezen heb, haha. Hoezo?

Ik dacht dat je voor doel moest lezen :)
ik weet nog wel wat schrijfers :P

Als politie er zo nog staat heb ik even een schop onder mn kont nodig :P