Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:34

Sorry dat ik het zeg, maar wat een hoop vogels voor zo'n kleine voliere :o

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:37

Marjoow schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een hoop vogels voor zo'n kleine voliere :o

Komt misschien door het perspectief Marjoow of omdat het Engelse parkieten zijn, maar deze voliére is enorm!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:38

Ik zie 9 vogels in een te kleine voliere. Daar hoef je echt geen ander perspectief voor te hebben. Voliere kan enorm zijn, maar voor dit aantal vogels vind ik hem te klein.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:41

Marjoow schreef:
Ik zie 9 vogels in een te kleine voliere. Daar hoef je echt geen ander perspectief voor te hebben. Voliere kan enorm zijn, maar voor dit aantal vogels vind ik hem te klein.

8 vogels ;) Ze zitten overigens overdag de hele dag los. Ik vind het wel heel apart dat je dit te klein vind. Dit is de grootste kamervoliére die ik ooit heb gehad.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:42

Nouja, 8 dan. Dan nog, ik vind hem erg klein. Dat de vogels overdag los zitten kan ik van de foto niet zien. En ook het argument dat dit je grootste voliere ooit is slaat ook nergens op natuurlijk ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:45

Maar waarom zou hij te klein zijn dan?

Ik hou sowieso niet van dieren in hokjes dus ik vind het al snel te klein :P
Maar kijk je hier dan naar de stokjes ofzo dat die te vol zitten of wat :?

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:46

E zitten nu natuurlijk ook dicht bij elkaar, zal een heel ander beeld zijn als ze meer verdeeld zitten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:48

Marjoow schreef:
Nouja, 8 dan. Dan nog, ik vind hem erg klein. Dat de vogels overdag los zitten kan ik van de foto niet zien. En ook het argument dat dit je grootste voliere ooit is slaat ook nergens op natuurlijk ;)

Wel degelijk. Dit is namelijk 2 malen groter dan de 'standaard' voliere waar 10 vogels als maximum advies wordt gegeven. Nou zijn Engelse parkieten natuurlijk wel joekels vergeleken met de standaardparkiet waar ze waarschijnlijk mee meten.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:50

Dan nog, de standaarden zeggen ook dat je 2 cavia's in een kooi van 70x30 cm mag doen :=
Ik vind de kooi erg klein, maar dat ze dan wel los mogen vliegen is natuurlijk wel fijn ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:51

pmarena schreef:

De verhouding kooi en de dieren zelf vind ik te klein. Pearlx laat haar vogels buiten vliegen wat heel fijn is, maar er zijn mensen waarbij dat niet kan.

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:53

Ik vind het eigenlijk prima passen.. Ze hebben onderin ook nog ruimte Marjoow en Pearlx weet echt wel wat ze doet...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:56

Ik vind het wel een heel leuk clubje pieten en smaakvol ingericht hokje trouwens :j

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:57

Marjoow schreef:
pmarena schreef:

De verhouding kooi en de dieren zelf vind ik te klein. Pearlx laat haar vogels buiten vliegen wat heel fijn is, maar er zijn mensen waarbij dat niet kan.

Deze dient inderdaad alleen als eet en slaapplek. Er zijn inderdaad veel mensen die meerde kietjes in een kleinere kooi hebben en ze niet laten losvliegen. Op het parkietenforum hanteren we de regel dat er minstens 3 zitverdiepingen in moeten zitten en ze hun vleugels volledig kunnen spreiden en dan minstens nog eenmaal dezelfde afstand over hebben. Ook moeten ze met gemak de hoogte in kunnen vliegen en omlaag. Dat gaat bij deze gelukkig prima. Ik vond de reactie gewoon apart, omdat dit echt de jumbo onder de kamervolieres is. Ik krijg juist altijd te horen 'wat een loei van een ding!' Hij is 2 meter hoog en 1,80 breed.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:58

Ik had via facebook een geinteresseerde voor mijn dekje en hoofdstel, prijs afgesproken en gegevens doorgesruurd. Ze zou het geld gisteren hebben overgemaakt. Ik had Nog niks dus ze zou vanmiddag even kijken of het goed wad gegaan. Ik vanavond nog een berichtje gestuurd, heeft ze me geblokkeerd? ?.
Je kan ook gewoon zeggen als je geen interesse meer hebt..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:58

Zulke leuke bekkies, ik hou van parkietjes <3
Die witte met die kuif die onderaan tevoorschijn piept is trouwens priceless :=

Over dat bieden op meerdere spullen. Ik bied ook weleens op meerdere spullen tegelijk. Komt weleens voor dat ik op 2 dekjes bied terwijl ik er maar één wil hebben. Maar goed, als de verkoper dan mailt antwoord ik wel even als ik geen interesse meer heb.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:05

Pearlx schreef:
Marjoow schreef:

Deze dient inderdaad alleen als eet en slaapplek. Er zijn inderdaad veel mensen die meerde kietjes in een kleinere kooi hebben en ze niet laten losvliegen. Op het parkietenforum hanteren we de regel dat er minstens 3 zitverdiepingen in moeten zitten en ze hun vleugels volledig kunnen spreiden en dan minstens nog eenmaal dezelfde afstand over hebben. Ook moeten ze met gemak de hoogte in kunnen vliegen en omlaag. Dat gaat bij deze gelukkig prima. Ik vond de reactie gewoon apart, omdat dit echt de jumbo onder de kamervolieres is. Ik krijg juist altijd te horen 'wat een loei van een ding!' Hij is 2 meter hoog en 1,80 breed.

Je hoort mij niet zeggen dat de voliere niet groot is, alleen voor het aantal vogels vind ik hem te klein :)
En geen slecht bericht naar jou in dit geval, omdat je gewoon je vogels vrij laat vliegen en ze dus ook niet kortwiekt? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:05

Ing (en Rabo) zijn de laatste tijd echt bagger!
Ik had vrijdag tussen de middag geld over geboekt van de rabo naar ING.
Mooi dat het er vandaag pas opstond 8)7
En dat flikken ze de laatste tijd heel vaak, en kan daar best boos om worden.

Jeetje wat onbeschoft van de tinker zeg. Zo'n meid zou ik niet eens bij m'n paard in de buurt willen hebben, wat een arrogant ding zeg!
Maar klinkt wel bekend helaas. Ik had in mijn gezocht advertentie er niet bijgezet wat voor ras/kruising ze was maar wel foto's.
Op de foto's vonden ze haar helemaal geweldig, totdat ze hoorde dat het dus een kruising tinker (waarschijnlijk met haflinger) en er werd ook gelijk afgehaakt....

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:07

Kiki, dat had ik ook inderdaad, vrijdag geld overgemaakt (van Rabobank naar ING dan) en dat stond er ook pas vandaag op!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:08

Kirsha schreef:
Kiki, dat had ik ook inderdaad, vrijdag geld overgemaakt (van Rabobank naar ING dan) en dat stond er ook pas vandaag op!

Dat is heel normaal :) Via verschillende banken duurt het sowieso een dag en in het weekend word er niets overgemaakt :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:10

Volgens mij ligt de grens bij 15.30 uur, daarna duurt het inderdaad langer. Ik maak regelmatig geld over (ook op vrijdag, meestal 's ochtends) en dan staat het er eigenlijk altijd bijna meteen op, maar misschien zijn dat gelukstreffers dan :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:11

Via andere banken duurt het bij mij eigenlijk altijd een dag.

Pearlx

Marjoow schreef:
Je hoort mij niet zeggen dat de voliere niet groot is, alleen voor het aantal vogels vind ik hem te klein :)
En geen slecht bericht naar jou in dit geval, omdat je gewoon je vogels vrij laat vliegen en ze dus ook niet kortwiekt? :)

Zo kwam het niet over, je zin zegt "zo'n kleine voliere" Kwam voor mij over alsof je vind dat de voliere zelf klein is. ;) En nee kortwieken dat doe ik absoluut niet! vogels zijn gemaakt om te vliegen.

Marjo

Pearlx schreef:
Marjoow schreef:

Zo kwam het niet over, je zin zegt "zo'n kleine voliere" Kwam voor mij over alsof je vind dat de voliere zelf klein is. ;) En nee kortwieken dat doe ik absoluut niet! vogels zijn gemaakt om te vliegen.

Excuus dat was niet wat ik bedoelde :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:32

Kirsha schreef:
Volgens mij ligt de grens bij 15.30 uur, daarna duurt het inderdaad langer. Ik maak regelmatig geld over (ook op vrijdag, meestal 's ochtends) en dan staat het er eigenlijk altijd bijna meteen op, maar misschien zijn dat gelukstreffers dan :o

Door de weeks staat het normaal gesproken altijd dezelfde dag op, alleen op vrijdag niet dan pas maandag na 13.00
En dan maakt het niet uit hoe laat ik dat doe.
Maar ze willen gewoon een weekend extra rente trekken. Want het is al wel van mijn rekening af op 31/01 en stortingsdatum 03/02 (beide zichtbaar bij de rabo)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:35

Oh echt :o Dan zal ik wel in de war zijn, het is vast de leeftijd :P