Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Ik zie 9 vogels in een te kleine voliere. Daar hoef je echt geen ander perspectief voor te hebben. Voliere kan enorm zijn, maar voor dit aantal vogels vind ik hem te klein.
Marjoow schreef:Nouja, 8 dan. Dan nog, ik vind hem erg klein. Dat de vogels overdag los zitten kan ik van de foto niet zien. En ook het argument dat dit je grootste voliere ooit is slaat ook nergens op natuurlijk
pmarena schreef:Maar waarom zou hij te klein zijn dan?
Ik hou sowieso niet van dieren in hokjes dus ik vind het al snel te klein
Maar kijk je hier dan naar de stokjes ofzo dat die te vol zitten of wat
Marjoow schreef:pmarena schreef:Maar waarom zou hij te klein zijn dan?
Ik hou sowieso niet van dieren in hokjes dus ik vind het al snel te klein
Maar kijk je hier dan naar de stokjes ofzo dat die te vol zitten of wat
De verhouding kooi en de dieren zelf vind ik te klein. Pearlx laat haar vogels buiten vliegen wat heel fijn is, maar er zijn mensen waarbij dat niet kan.
Pearlx schreef:Marjoow schreef:
De verhouding kooi en de dieren zelf vind ik te klein. Pearlx laat haar vogels buiten vliegen wat heel fijn is, maar er zijn mensen waarbij dat niet kan.
Deze dient inderdaad alleen als eet en slaapplek. Er zijn inderdaad veel mensen die meerde kietjes in een kleinere kooi hebben en ze niet laten losvliegen. Op het parkietenforum hanteren we de regel dat er minstens 3 zitverdiepingen in moeten zitten en ze hun vleugels volledig kunnen spreiden en dan minstens nog eenmaal dezelfde afstand over hebben. Ook moeten ze met gemak de hoogte in kunnen vliegen en omlaag. Dat gaat bij deze gelukkig prima. Ik vond de reactie gewoon apart, omdat dit echt de jumbo onder de kamervolieres is. Ik krijg juist altijd te horen 'wat een loei van een ding!' Hij is 2 meter hoog en 1,80 breed.
Marjoow schreef:Je hoort mij niet zeggen dat de voliere niet groot is, alleen voor het aantal vogels vind ik hem te klein![]()
En geen slecht bericht naar jou in dit geval, omdat je gewoon je vogels vrij laat vliegen en ze dus ook niet kortwiekt?
Pearlx schreef:Marjoow schreef:Je hoort mij niet zeggen dat de voliere niet groot is, alleen voor het aantal vogels vind ik hem te klein![]()
En geen slecht bericht naar jou in dit geval, omdat je gewoon je vogels vrij laat vliegen en ze dus ook niet kortwiekt?
Zo kwam het niet over, je zin zegt "zo'n kleine voliere" Kwam voor mij over alsof je vind dat de voliere zelf klein is.En nee kortwieken dat doe ik absoluut niet! vogels zijn gemaakt om te vliegen.
Kirsha schreef:Volgens mij ligt de grens bij 15.30 uur, daarna duurt het inderdaad langer. Ik maak regelmatig geld over (ook op vrijdag, meestal 's ochtends) en dan staat het er eigenlijk altijd bijna meteen op, maar misschien zijn dat gelukstreffers dan