Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lightmorebh

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:52

Gefeliciteerd!
Ik vorige week echt heerlijke dagen gehad met mijn lief.
Gister avond een serieus gesprek gehad met hem, heb er amoer van kunnen slapen
Het komt erop neer van waar we gaan wonen dat de keuze bij mij ligt.
Hij zegt dat hij in zijn beroep geen keuze heeft, is deels ook wel maar hij is daar erg zwart wit in vind ik.Er zijn altijd ooties
Dus ik moet de keuze gaan maken of mijn 4 paardjes die ik al 15 jaar heb hier achterlaat. Ikzelf zou echt niet weten hoe 1 chronisch hoefbevangen, 1 bijna 25 jaar en 1 met vervroegd pensioen en 1 gezonde.
Ik zou alles moeten achterlaten om bij hem te kunnen zijn.
Ik weet nu al dat ik die keus niet kan maken ookal betekend hij ecgt heel veel voor me.
En miss 1 of 2 paardjes meenemen weet niet of dat gaat. Zou niet weten hoe dat gaat met je paard stallen in turkije en hoe de dierenartsen daar zijn.
Ik sprak hem net nog ff en hij merkt dat ik een beetje boos ben.
Hij wil ook het liefst terugkomen hier heen maar omdat hij vasthoud aan zijn beroep kan dat helaas niet.

Gelukkig duurt het nog ff voordat ik de beslissing moet maken , hij moet in November verlenging krijgen.
Maar dan ook kans dat die ontslagen word en ja waar hij dan weer een baan vind......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:44

Wow, dat vind ik eigenlijk best heftig! Zou mijn paard(en) niet achter kunnen laten en zou eerlijk gezegd niet zo snel naar een ander land willen gaan. Ik zou wachten op zekerheid van zijn werk daar. straks kan hij wel gewoon terug?
Want hij woonde eerst hier als ik het goed begrijp? Wat voor werk doet hij?
Lastig hoor!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:48

Ja dat heb ik dus ook. Kijk zou het bv naar duitsland of Engeland zijn kan ik ze gewoon meenemen. Maar de dieren die ik de helft van mijn leven al heb kan ik niet zomaar achterlaten.Plus dat ik alleen nog maar een moeder heb en die mijn enige familie is ook moet achterlaten.
Hij is piloot en tja daarin werk vinden is erg moeilijk. Ja hij is gewoon nederlander maar alleen daar kon hij zijn eerste baan krijgen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:33

Heel herkenbaar!! Ik had mijn paard eerst bijna 5 maanden achter gelaten. Nu laat ik hem achter voor 9 maanden. Er wordt gelukkig heel goed voor hem gezorgd, maar ik wil hem niet hierna nog een x achterlaten. Ik wil hem het liefst hierheen halen. Het kost veel maar is het wel waard. Als die mogelijkheid er tegen die tijd tenminste is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:49

Piloot zijn en werk vinden is erg lastig... En in landen rondom Nederland is ook geen werk? Dan zou hij wel actief rond moeten blijven solliciteren, anders lukt het niet. Pff lastig hoor!

Wilt de jouwe wel naar Nederland verhuizen Mel?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:43

Nee die van mij zou nooit hierheen verhuizen. We verschillen best wel wat qua leeftijd, en hij heeft alles al opgebouwd. Eigen huis, goede baan (oa eigen bedrijf).
Omdat ik zelf uit de horeca kwam, kon ik zo aan de slag in het hotel waar hij ook werkt. Dat was voor mij wel echt een voordeel. We werken dus wel van april-oktober elke dag samen, maar dat gaat tot
nu toe nog goed haha.
Maar nee, hij zou nooit alles wat hij heeft opgebouwd achter laten.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:57

Gefeliciteerd HVU *\o/* Spannend, maar ook wel heel fijn lijkt me!

Lightmorebh: wat een dilemma zeg. Voor zulke paardjes een goed plekje vinden lijkt me ook uitermate lastig, ook omdat je natuurlijk erg aan ze gehecht zult zijn. Lastige situatie ...

Mel_: dan kan ik begrijpen dat je je paardje die kant op zou willen halen. Wel een flinke stap. Maar je paardje moeten achterlaten elke keer voor zulke lange periodes is ook niet leuk natuurlijk.

Ik heb ondertussen mijn vlucht naar Polen voor in de meivakantie geboekt :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:48

Hvu, er gaat een hoop op je afkomen de komende tijd. Veel succes!

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:53

@peca wat ik weet is er zelf rondom nl amper werk helaas. Gelukkig is het nog niet zeker. Maar zijn toch wel dingen waar ik veel over nadenk.
@jetkse kijk dat is weer een leuk vooruitzicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:13

Ik heb je bericht verkeerd gelezen mel. Je wilt je paard daarheen verhuizen, dacht je vriend hierheen.

Zijn logische dingen om over na te denken, soms zwaar maar je moet realistisch blijven, lightmorehb

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:26

Ik zie nu pas wie je bent Jetske haha! ;) Ook ingewikkeld jullie situatie. Fijn dat je je ticket hebt geboekt. Ik vond het altijd fijn om een concrete datum te hebben.

@ peca. Geen probleem! Kon hij maar hierheen verhuizen haha.
Het klinkt misschien stom, maar sommige dingen zijn zoveel beter in NL. Als ik kijk naar het onderwijs hier, dan denk ik kunnen mijn kinderen later beter in NL naar school. Maar sommige dingen zijn hier ook weer beter.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:48

Fijn zeg Jetske dat je weer die kant op gaat!

Ik denk/vind dat Nederland ook in veel dingen achteruit gaat. Maar Nederland is voor ons vertrouwd wij kennen het weten hoe het is zijn er zelf opgegroeid, in het land van je vriend ben je alleen tijdelijk geweest zie je een enorm cultuurverschil. Je hoort veel meningen van mensen ik denk niet dat je een heel eerlijk beeld kunt stellen over een ander land.

Oke sommige landen natuurlijk wel! Maar je leert een land en hun cultuur pas echt kennen als je er een langere tijd verblijft praat met de mensen van daar.

Want ben eerlijk hoe Nederland veranderd met geweld en hoe alles eraan toe gaat wil je daar je kind later in opvoeden

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:56

Mijn post is een beetje onduidelijk geformuleerd zie ik. Er zijn bepaalde aspecten die in Nederland beter zijn, maar er zijn hier ook dingen beter dan in Nederland.
Ik voel mijzelf een stuk prettiger bij de cultuur hier dan de cultuur in NL. En ik denk dat de beleving van een bepaalde cultuur ook heel erg afhangt van waar je zit en bij welke familie je hoort. Mijn vriend en zijn familie hebben het erg goed, maar daar hebben ze wel keihard voor gewerkt, en dat doen ze nog steeds. Familie is super belangrijk voor hun en iedereen is er voor elkaar.

Alleen sommige dingen hier zijn gewoon slecht geregeld, daar wordt niks aan gedaan door de lokale overheid. En dat vind ik wel eens lastig.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:57

Jij werkt in een hotel daar toch?
Welk hotel?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:16

Ja klopt. In Janno Beach hotel. :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:18

Mel: Haha, ik had het ook nog niet gelijk door, tot ik in je profiel gekeken had en je leuke paardje herkende :D

Concrete datum hebben is zeker fijn! Voor mij op kortere termijn meer leuk(e) vooruitzicht(en) trouwens, grote kans dat hij over 2/3 weekjes ook alweer hierheen komt :)

Opzich is mijn idee over Nederland best positief. Ik heb niet het idee dat het in andere landen zoveel beter is. Maar het ligt er volgens mij ook zo aan wat je gewend bent, waar je bent opgegroeid etc.
Dat idee heb ik ook HVU, dat je een land pas echt leert kennen als je er langere tijd verblijft/woont.
Gelukkig hoef ik nu nog niet er over na te denken waar ik later zou willen gaan wonen. Ik heb voorlopig nog een paar jaar studie hier te gaan. Dat is wel inclusief een paar maanden buitenland voor mijn studie, maar dat is natuurlijk maar een paar maandjes.

Klinkt alsof ze het daar inderdaad fijn voor elkaar hebben Mel. Moet heel fijn zijn daar dan zo'n 'basis' te hebben.
Je werkt tijdens het zomerseizoen gewoon fulltime daar in dat hotel?
Laatst bijgewerkt door Jetske op 26-02-14 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:20

Lightmorebh, wat een lastig dilemma zeg.. Als je zoveel moet achterlaten om bij je vriend te zijn, tsja.. dan weet ik eerlijk gezegd niet of ik het had gedaan.

Ik had op het moment dat ik de stap nam niets wat mij dringend op dezelfde plek hield. Geen paarden, geen huisdieren, wel familie, wat vrienden.. Maar familie en vrienden kunnen deze kant op komen, en ik weer terug, het is maar 320 km. Dus vandaar dat ik die stap wel heb genomen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:28

Als ik dit zo lees, ben ik blij met m'n Belg := Al sta ik soms ook te kijken van de gang van zaken in dat land (en hij van de onze, haha).

Jetske, leuk dat je hem zo snel weer ziet!

Even een klein frustratie-momentje: ik moest bellen als ik na een week niets had gehoord. Dus ik belde daarstraks braaf op.. Is mijn contactpersoon met verlof }:0 Grmbl! Ik wil weten of ik ben aangenomen!
Daar komt nog bij dan m'n vriend z'n werkrooster met de dag verandert. Het ene moment werkt hij ma-di-wo, daarna weer ma-wo-vr.. Ze blijven het continue omgooien. Zo kunnen wij ook niets plannen ;(

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:32

@roosch ja daarom is het ook zo moeilijk. Ik snap ook best dat hij zoveel tijd en geld aan zijn opleiding heeft besteed maar hij zou dan alleen zijn baan opgeven voor de liefde van zijn leven.
We heben het er vandaag nog ff over gehad omdat hij toch aan mij merkte dat ik anders deed. Hij zegt dat ik het miss anders had opgevat dan hij bedoelde. Hij ziet het qua werk niet heel somber in NL.
Ik zou willen dat het maar 320 km was! Dan was zo keuze veel sneller gemaakt.
@Rebel oh fijn :( weet je hoelang diegene op verlof is? Andera zou ik morgen weer bellen. Ik ken dat wel van ineens rooster compleet omgooien om gek van te worden. Ksn hij niet regelen dat dagen vast komen te staan voor als jij komtt?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:53

Vervelend zeg Jitske. Kan me goed voorstellen dat je wilt weten of je aangenomen bent.
Is lastig plannen inderdaad als zijn rooster steeds veranderd, hoop dat ze er iets aan kunnen doen!

Ik ben even heel blij. Ik mis het paardrijdem heel erg hier. Nu heb ik contact gezocht met een familie die zomers ritten aanbied aan toeristen. Ze zijn nu dus idd gesloten, máár hij stuurde zijn telefoonnummer zodat ik hem kan bellen voor het afspreken van een rit *\o/*

Ik mis het hebben van mijn eigen dingen hier. Omdat het allemaal ook nog best nieuw is. Dus ben blij dat ik dit zeg maar kan doen, zelf.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:35

Hopelijk weet je snel wat Jitske!
Ik heb net ook mn werk ef gebeld of ze er al zicht op hebben hoeveel dagen/uren ik nog precies heb staan en wat mn laatste werkdag wordt. Wel fijn om beetje naar toe te kunnen leven.

Wat fijn zeg Mel!! Ik snap je helemaal, ik heb daar nu sinds januari ook een paard die ik kan rijden en dat ik op zaterdag wat te doen heb voor mezelf. En op vrijdag als ik vrij ben.
Is gewoon zo fijn om je eigen ding te kunnen doen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:50

aahh cool! Ik heb net goedkoop 2 kaarten voor indoorbrabant gewonnen voor alle 4 de dagen! Ga ik echt altijd heen met mijn vader aangezien het hier om de hoek is!
maar dit jaar zouden we eigenlijk alleen de zondag gaan. Nu voor die prijs kaarten via een veilingsite kunnen krijgen voor 4 dagen en ik zal ongeveer 3/4 weken later verhuizen dus vind ik nu dubbel leuk nog lekker weekendje met me pap

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:27

Super leuk! Ook toevallig dat het is vlak voordat je gaat verhuizen. Heb je toch nog een paar leuke vader-dochter dagen haha.

Het is inderdaad zoals jij zegt, fijn om zelf even wat te kunnen doen. Ik kom hier verder niks te kort, maar gewoon zelf iets doen vind ik gewoon heel belangrijk. Ik ben gewend aan eigen huis, paard, hond en auto. Hier heb ik (nog) niks dat van mij is. Weet ook wel dat het tijd nodig heeft, maar toch.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:55

Gaaf HVU, veel plezier! ^^

Hier is het weer zo ver, sneeuwstorm nummer zoveel -.- vriend is over een uur klaar met werken maar kan waarschijnlijk niet naar huis omdat onze county en alle countys om ons heen plat liggen en alle wegen gesloten zijn. Gelukkig ben ik vanmorgen op mijn weg naar het werk zelf omgedraaid anders had ik mijn weekend daar waarschijnlijk door mogen brengen (ik werk zo-do)

Ooh, krijg net een sms en waarschijnlijk gaat ie t toch proberen.. Nu maar hopen dat ie nergens vast komt te zitten...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 05:07

Never mind, he's not coming home zucht..