Fiebie schreef:Homo's mogen dus wel homo's zijn, maar mogen geen gemeenschap hebben?
jawel hoor, enkel niet met elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiebie schreef:Homo's mogen dus wel homo's zijn, maar mogen geen gemeenschap hebben?
WilmaBoy schreef:=> dus God is bijgevolg een uitvindsel van de mens en daarom niet bestaand
sallandval schreef:WilmaBoy schreef:=> dus God is bijgevolg een uitvindsel van de mens en daarom niet bestaand
Dat kan ik niet weten, maar ik weet wel dat mensen geneigd zijn betekenis te zien ook als ergens geen betekenis is. Ook zijn mensen geneigd om verbanden te leggen, ook al zijn die er niet. En tot slot is de opbouw van onze identiteit sterk gelinkt aan gezinsssystemen (ouders zijn de basis voor je identiteit) dus is het logisch dat we verwachten dat er een soort opper-ouder is die weer aan de basis staat van alle mensen.
Dus ik zeg wel; of God nu bestaat of niet. De mensen zouden er hoe dan ook één hebben verzonnen. Maar daarmee sluit ik natuurlijk niet uit dat er echt een mannetje is die ergens aan de touwtjes trekt. Het lijkt mij alleen niet erg waarschijnlijk.
Mear schreef:Je moest eens weten hoe ik me als klein kind vaak tot God heb gewend aan mijn bed in de hoop of dat hij mij alsjeblieft kon helpen.. Netjes tijdens het avond eten meebidden in de hoop dat hij mij die steun zou bieden waar ik zo'n behoefte aan had. Huilend, smekend.
Ik zal het wel niet verdiend hebben dan.. En dat is precies de reden dat ik me er van af heb gezet. Ik los het wel gewoon zelf op, de tijd heeft geleerd dat ik dat dus heel goed zelf kan en niks of niemand anders daar voor nodig heb.
Mear schreef:Ik was aan het bijlezen en toen zag ik weer wat reacties voorbij komen op een verhaal dat het zo mooi was enzo. Dan denk ik toch, tsja dan komt er natuurlijk wel een reactie, want dat is God. Maar op zoiets wat ik neerzet komt er geen reactie. Snap dat jullie niet alles weten, maar ik vraag mij toch af hoe jullie daar dan tegen aan kijken..
WilmaBoy schreef:Blue_Eyes schreef:En dat is een mening en geen feit...
is geloven op zich dat ook niet? Een mening en geen feit? (met alle respect bedoeld natuurlijk)
Blue_Eyes schreef:WilmaBoy schreef:is geloven op zich dat ook niet? Een mening en geen feit? (met alle respect bedoeld natuurlijk)
Dat kun je zo stellen, inderdaad. Maar om in een topic met als titel 'waarom bestaat God wel/niet voor jou' zo overtuigd de conclusie neer te smijten dat God dus een verzinsel is, vind ik wat cru. Vandaar mijn opmerking.
Blue_Eyes schreef:Door de stelligheid waarmee die geponeerd wordt. Zoals ik al eerder aanhaalde: als ik zeg: "God is er en dat is de enige, heilige Waarheid en iedereen die dat niet gelooft gaat naar de hel", dan krijg ik heel Bokt over me heen.
Sterker nog: als ik me slechts afvraag wat er zou gebeuren als ik dat zou zeggen, krijg ik al behoorlijk reactie. Dus waarom mag die stelligheid wel als je niet-gelovig bent, maar niet als je gelovig bent?