Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 02:21

["Ailill"]
="NeverGiveUp"]
Ailill schreef:
De grootste truc van de duivel is om de mens te laten geloven dat hij niet bestaat ;)

En dat weet je ook niet zeker.

:+[/quote]
Zou het *grijns*[/quote]
hahahahaha

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 02:22

Iolanthe schreef:
amoj schreef:
Om het toch on topic te houden, waar komt jeuk vandaan?

Je huid die geirriteerd is?

dat is eigenlijk heel moeilijk te onderzoeken, krats krab

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 02:23

franka75 schreef:
["Ailill"]
="NeverGiveUp"]
Ailill schreef:
De grootste truc van de duivel is om de mens te laten geloven dat hij niet bestaat ;)

En dat weet je ook niet zeker.

:+

Zou het *grijns*[/quote]
hahahahaha[/quote]

Mooie quote :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 02:26

Susyb schreef:
Ailill schreef:
Ooit eens een verhaal gelezen:

God liet twee mensen in de modder rollen tot ze beide zwart waren, vervolgens moesten ze zo snel mogelijk naar een meer rennen om zich daar schoon te wassen. . . het meer was langzaam aan het opdrogen.

Een van de twee was op tijd en was na een paar minuten wassen en schrobben weer nagenoeg wit, de ander was te laat en kon alleen nog met handen en voeten in het water staan, daarom zijn de handpalmen en voetzolen van donkere mensen toch blank.

Even heel flauw..
"Hoe kan het dan dat de over het algemeen de getinte mens het wint van de blanke mens op de athletiekbaan met hardlopen (om maar te zwijgen over de kenianen etc in de marathon)..."

ze hadden meer vijanden en daarbij trainen ze vaker op grote hoogtes met minder lucht dus als ze hier komen knallen ze als een tierelier

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 02:44

Waarom gaat bokt altijd een pagina verder als je een foto in een link bekijkt. Dit gebeurt zowel op pc als op laptop als op mobiel. Is zeer irritant!!!

Mizora

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 04:47

Omdat hij gaat naar het eerste ongelezen bericht. En aangezien de pagina geladen is met alle posts is dat dus de volgende pagina.

Met -d en -t's. Ik moet zeggen, het gebeurde me vroeger zelden, maar tegenwoordig meer. Ik ben er nu al ruim een jaar op aan het letten en het gaat ook wel weer beter, maar niet vanzelfsprekend. Het punt zit hem in de woorden die beginnen met ge-, ver- en be-, over het algemeen. Daarbij loop ik de ruziën met het voltooid deelwoord. Ik moet een zin soms driemaal lezen voordat ik eruit ben of het nou met een -d of een -t is (-dt gaat maar zeer zelden fout, en dat gebeurt (ging het weer bijna fout) onder de noemer dufheid/slordigheid). Ik erger me er zelf ook aan, maar helaas, meer dan erop letten kan ik er niet aan doen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:44

franka75 schreef:
Susyb schreef:

Even heel flauw..
"Hoe kan het dan dat de over het algemeen de getinte mens het wint van de blanke mens op de athletiekbaan met hardlopen (om maar te zwijgen over de kenianen etc in de marathon)..."

ze hadden meer vijanden en daarbij trainen ze vaker op grote hoogtes met minder lucht dus als ze hier komen knallen ze als een tierelier

Dat is onzin. Donkere mensen zijn gewoon beter gebouwd om hard te rennen dan blanken. Blanken kunnen weer een stuk harder zwemmen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:18

Over donkere mensen dan nog even; waarom waren die handpalmen en voetzolen ook alweer wit?
Iedereen zegt altijd van; Ja, daar komt minder zon.
Maar is de penis van een donkere man dan donker of blank? Of had niemand daar ooit een broek aan?
Dus is het dan een zon-kwestie of niet? :+ -O-

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:52

DaisyDarling schreef:
Over donkere mensen dan nog even; waarom waren die handpalmen en voetzolen ook alweer wit?
Maar is de penis van een donkere man dan donker of blank? Of had niemand daar ooit een broek aan?

toen ze zwartgespoten werden moesten ze met hun handen tegen de muur gaan staan en voeten natuurlijk op de grond :')
flauw he.

geen idee wat voor kleur die penis heeft :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:54

Magiccc schreef:
DaisyDarling schreef:

toen ze zwartgespoten werden moesten ze met hun handen tegen de muur gaan staan en voeten natuurlijk op de grond :')
flauw he.

geen idee wat voor kleur die penis heeft :+

Zoiets stond hierboven ook al, maar wat is de reden nou echt? :')
Want als het genetisch is; waarom heb je dan uitzondering-zones? :+

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:59

Omdat er minder pigment in je handpalmen en onder je voeten zit, zo ook bij blanken mensen, deze bruinen wel, maar nooit (of in ieder geval minder) onder de voeten of de handpalmen.

Mijn vraag: Waarom zitten er op een toetsenbord de letters niet gewoon op alfabetische volgorde?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:01

Omdat er bij het ontwerpen van toetsenborden rekening is gehouden met welke letters meer en minder gebruikt worden, en hoe dat arbotechnisch het beste in te delen zou zijn :)

mick75 schreef:
God en de duivel zijn creaties verzonnen door de mens om enerlei allerlei natuurverschijnselen en andere dingen die men (destijds!) niet begreep, en later misbruikt door machthebbers om de bevolking, die grotendeels geen opleiding had genoten en ongeletterd was, onder de duim te houden.

Dat is wat jij gelooft. Dat maakt het nog niet de absolute waarheid ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:06

Musiess schreef:
wat is erger jeuk of pijn?

Jeuk! (Ik heb exceem)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:13

Eigenlijk is de volgorde van het toetsenbord bepaald door de typemachine. Zoals de toetsen zitten was de kans het kleinst dat de toetsen in elkaar haakten. Het dvorak toetsenbord is het schoonst typen (minste type-bewegingen). Maar goed, het overstappen ernaar is heel erg wennen (ik heb ooit een blauwe maandag het geprobeerd. Na 2 weken regelmatig gebruik was ik het zat omdat ik nog steeds heel vaak verkeerd zat en het steeds moest opzoeken).

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:16

Sunrise_ schreef:
Waarom zoveel mensen de behoefte voelen om de inhoud van hun zakdoekje te bestuderen als ze hun neus gesnoten hebben :r .

dat doe ik altijd , eigenlijk weet ik niet waarom :')

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:19

romyloverrr schreef:
Sunrise_ schreef:
Waarom zoveel mensen de behoefte voelen om de inhoud van hun zakdoekje te bestuderen als ze hun neus gesnoten hebben :r .

dat doe ik altijd , eigenlijk weet ik niet waarom :')

haha hier nog een :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:29

Voor wie dvorak eens wil uitproberen btw. http://learn.dvorak.nl/
Het viel me eigenlijk mee hoe erg ik de eerste 8 verleerd had. Maar nog steeds irritant veel typefouten. Ik weet direct weer waarom ik er op een keer mee gestopt ben. Ik heb een gemiddelde van ruim 2 woorden per minuut. Normaal zit ik tegen de 50 woorden per minuut aan.

Waarom ik de behoefte voel om mijn zakdoek te bestuderen? Dan weet ik hoeveel snot eruit is gekomen, en of het dus de moeite waard is om nogmaals te snuiten, wat voor type snot eruit is gekomen en of er bloed of vuil bij zat.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:14

De vraag over de neger en de blanke, heeft het niet te maken met evolutie? Door de jaren heen moesten negers harder werken om aan eten te komen (jagen, aangezien niet veel verbouwd kan worden in bijv. de Sahara). De blanken daarentegen, bijvoorbeeld Europeanen, konden bijna alles verbouwen, door een goed klimaat, waardoor ze dus, stiekem en onbewust, 'luier' werden en hun lichaam daar in de loop der jaren daarop heeft aangepast.

Wat ik me ondertussen afvraag:
Hoe werkt paracetamol/asperine? Gaat het naar het pijnlijke lichaamsdeel en 'blokkeert' het daar de zenuwen zodat de oorzaak weg is, of is het juist dat de asperine naar de hersenen gaat, waardoor de pijn wordt uitgeschakelt en de prikkel 'ik heb pijn' wordt uitgeschakelt?

liefmeisje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:22

Waar verblijven alle slakken, rupsen, vliegen, kevers etc. in de winter? Vraag ik me mijn hele leven al af :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:28

Waarom jeuken genezende wonden?
Ik bedoel, dat is ook gewoon niet practisch. Je hebt een korstje, dat jeukt. Als je jeuk hebt ga je krabben en is het wondje weer open.
Ik heb het nu met mijn ontstoken oog (waarvan ik me ook weer afvraag waar die ineens vandaan kwam...) Het jeukt als een gek, maar als ik zou krabben of wrijven doet het hartstikke zeer...

Maar goed, waarom jeuken genezende wonden en waar komt die jeuk vandaan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:36

De zenuwen daar worden geprikkeld door het herstel, en daardoor ontstaat er jeuk. (gok ik, even geen zin om de boeken er op na te slaan)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:39

Vivian__ schreef:
Musiess schreef:
wat is erger jeuk of pijn?

Jeuk! (Ik heb exceem)

ik heb ook exceem,
maar jeuk word vaak opgevolgd door krabben, en dan pijn :')
dus jeuk is een begin van het ergste :p

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:51

is het ook niet zo dat de getinte mensen zijn ontstaan, omdat er blanke mensen in zeer zonrijke omgevingen woonden.
en door evolutie een donkere huidskleur hebben gekregen, daardoor dus weer beter tegen de zon zijn beschermd??
Volgens mij is van oorsprong de mens blank???

correct me if im wrong :Y)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:55

Er zijn 3 rassen mensen. Germaans (blank), Negroïde (donker) en Aziatisch (geel). Waarom weet ik niet, maar het is zo. Dat deze rassen steeds meer vermengd raken is doordat je in 48 uur ongeveer de wereld rond bent. Toen de blanken de oceaan overstaken en daar de roodhuiden (indianen) tegenkwamen. Gingen de laatste dood aan bacteriën en virussen die ze niet gewend waren en dus ook niet immuun voor waren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:00

de rassen: Negroïde, mongoloïde en kaukasisch zijn gebaseerd op fenotype en geografie. Een schedel van een negroïde man verschilt ook van een kaukasiche man :) kan zinvol zijn bij de identificatie van een skelet of sterk ontbonden lichaam wordt gevonden. Ik denk ook dat het verschil in schedels een mogelijke reden was om rassen te gaan onderverdelen in die 3 types.