Sammie schreef:Dat verhaal mbt een voorgerecht duurder dan een hoofdgerecht met die aardappelen. Ergens snap ik dit wel, want ook hier. Meestal is de friet/aardappelen etc onbeperkt bij te bestellen. Je zal dan maar 9 man hebben die een voorgerecht bestellen en 1 een hoofdgerecht en dan onbeperkt friet/aardappelen bij bestellen. En ja dat soort dingen gebeuren dus! Maar het is wel netjes als ze dat van te voren er duidelijk bij zeggen.
Zo had een collega van eens een akkerfietje. Op de kaart staan mosselen als voorgerecht, kleine kaart geb. mosselen met friet en op de grote kaart idem, maar dan krijg je onbeperkt friet en groente. Bestelde iemand dus een voorgerecht (weet niet meer wat dat was, soep ofzo) en geb. mosselen als een hoofdgerecht ná 6 uur (kleine kaart is tot 6 uur te bestellen). Dus de dame kreeg dus de hoofdgerecht geb. mosselen met friet en salade/groente. Niks gezegd bij het krijgen van de patat, ook alles opgegeten. Bij het afrekenen was het ja maar ik had het voorgerecht als hoofdgerecht besteld! Baas was onverbiddelijk, ze moest toch betalen. Ze heeft betaald, maar ging wel een partij moeilijk doen.
Ik snap je verhaal niet helemaal. Wat is geb. ?