Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:14

Bij vd Valk hebben ze seniorenmenu's maar dat vind ik weer zo ouwelijk klinken. :+
En wat is er mis mee als iemand mee eet van de bijgerechten? Stel, je bent geen van beide grote eters dan moet dat toch kunnen? Er is toch voor betaald of hebben jullie liever dat het weggegooid wordt? Het wordt natuurlijk wat anders als er gratis bijgehaald moet worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:26

Dat verhaal mbt een voorgerecht duurder dan een hoofdgerecht met die aardappelen. Ergens snap ik dit wel, want ook hier. Meestal is de friet/aardappelen etc onbeperkt bij te bestellen. Je zal dan maar 9 man hebben die een voorgerecht bestellen en 1 een hoofdgerecht en dan onbeperkt friet/aardappelen bij bestellen. En ja dat soort dingen gebeuren dus! Maar het is wel netjes als ze dat van te voren er duidelijk bij zeggen.

Zo had een collega van eens een akkerfietje. Op de kaart staan mosselen als voorgerecht, kleine kaart geb. mosselen met friet en op de grote kaart idem, maar dan krijg je onbeperkt friet en groente. Bestelde iemand dus een voorgerecht (weet niet meer wat dat was, soep ofzo) en geb. mosselen als een hoofdgerecht ná 6 uur (kleine kaart is tot 6 uur te bestellen). Dus de dame kreeg dus de hoofdgerecht geb. mosselen met friet en salade/groente. Niks gezegd bij het krijgen van de patat, ook alles opgegeten. Bij het afrekenen was het ja maar ik had het voorgerecht als hoofdgerecht besteld! Baas was onverbiddelijk, ze moest toch betalen. Ze heeft betaald, maar ging wel een partij moeilijk doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:35

Ik begrijp het niet, dat is toch ook wat ze bestelde?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:46

Nee, ze had soep besteld en dan geb. mosselen. Ze heeft dus niet expliciet gezegd dat ze de geb. mosselen van het voorgerecht als een soort van hoofdgerecht wilde. Daar kwam ze achteraf mee. Dus ook niet toen het gerecht werd uitgeserveerd op een groot bord (grote portie) waar er friet en salade/groente bij kwam. (Wat nu niet echt standaard is bij een voorgerecht). Ze wilde dus gewoon soep en wat geb. mossels.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 09:52

Ze had dus 2 voorgerechten. Had ze dat wel duidelijk gemeld?
Ik begrijp dat dat snel verward kan worden in het restaurant, maar eigenlijk moet je daar al wat van zeggen als de voorgerechten op tafel komen en niet nadat je dat hebt opgegeten.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:07

Mijn dure 2e voorgerecht was iets aparts en exclusiefs. Wat het was weet ik niet meer... kan heel goed escargots zijn geweest

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 10:50

F_Orumster schreef:
Ik begrijp het niet, dat is toch ook wat ze bestelde?

Volgens mij kan je bij Sammie mosselen als hoofdgerecht en als voorgerecht bestellen, dan is het toch niet erg raar als je ervan uit gaat dat als het als tweede gerecht besteld was, het het hoofdgerecht is?
Ze had het hoe dan ook even er extra bij kunnen zeggen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 11:01

Daarom wijs ik ook liever iets aan op de kaart als ik bestel...
Vroeger (héél vroeger) kwam er bij ons altijd een Chinees, die rende naar binnen met veel haast en riep in het voorbijgaan naar de bediening:

"Wah Tornado, led wine!"

De eerste keer stond ik daar natuurlijk een beetje van eh :o? :')
(hij bedoelde 1 tournedos en rode wijn)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:26

Ben gister uit eten geweest. Was lopend buffet. Echt heerlijk. 1 min puntje van vriend; hij had sparrenbos die verbrand waren. Dus Nouja maar laten staan je betaald er immers toch niet voor :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:16

Wat had die? :o?
Sparrenbos? :=

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:04

vermoed dat dit autocorectje is geweest en dat er spareribs had moeten staan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:12

_O- Geweldig en ik zat al te denken nou dat zal zeker wel een of ander exclusief restaurant zijn. Nog nooit van gehoord. Vroeg me al af hoe het smaakte :')

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:13

Sammie schreef:
_O- Geweldig en ik zat al te denken nou dat zal zeker wel een of ander exclusief restaurant zijn. Nog nooit van gehoord. Vroeg me al af hoe het smaakte :')

Ik zag een hoopje verbrande minisparretjes/takjes liggen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:21

Dreamy schreef:
Sammie schreef:

Ik zag een hoopje verbrande minisparretjes/takjes liggen..

Ja ik ook, haha. Hoezo beelddenkers.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:41

Sammie schreef:
Dat verhaal mbt een voorgerecht duurder dan een hoofdgerecht met die aardappelen. Ergens snap ik dit wel, want ook hier. Meestal is de friet/aardappelen etc onbeperkt bij te bestellen. Je zal dan maar 9 man hebben die een voorgerecht bestellen en 1 een hoofdgerecht en dan onbeperkt friet/aardappelen bij bestellen. En ja dat soort dingen gebeuren dus! Maar het is wel netjes als ze dat van te voren er duidelijk bij zeggen.

Zo had een collega van eens een akkerfietje. Op de kaart staan mosselen als voorgerecht, kleine kaart geb. mosselen met friet en op de grote kaart idem, maar dan krijg je onbeperkt friet en groente. Bestelde iemand dus een voorgerecht (weet niet meer wat dat was, soep ofzo) en geb. mosselen als een hoofdgerecht ná 6 uur (kleine kaart is tot 6 uur te bestellen). Dus de dame kreeg dus de hoofdgerecht geb. mosselen met friet en salade/groente. Niks gezegd bij het krijgen van de patat, ook alles opgegeten. Bij het afrekenen was het ja maar ik had het voorgerecht als hoofdgerecht besteld! Baas was onverbiddelijk, ze moest toch betalen. Ze heeft betaald, maar ging wel een partij moeilijk doen.

Ik snap je verhaal niet helemaal. Wat is geb. ?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:41

gebakken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:46

:j Je hebt (afhankelijk van 't seizoen) Ggbakken mosselen en gekookte mosselen. De gekookte zitten in een grote pan in de schelp nog. Gebakken worden in een gewone braadpan klaargemaakt (en zijn al uit hun schelpje geplukt - zijn dus wel ooit eerst gekookt := ).

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:01

Poosje geleden uit eten geweest. Tafel gereserveerd voor ons, wij gaan zitten. 1. Ik gleedd door gladde vloer uit toen ik wilde zitten en stootte mijn elleboog keihard tegen de muur, pijnlijk. We vonden het al raar dat het zo glad was. Tot we op een gegeven moment het antwoord vonden. Mijn stiefbroertje had opeens poep aan zijn schoen zitten. Bleek dat er voor ons, mensen zaten met een hond, en die hond heeft zeer waarschijnlijk daar zijn behoeftes zitten doen.
2. Dus, wij aan andere tafel gezet, worden de bestellingen door elkaar gehaald en moeten we overnieuw bestellen, duurt het nog langer voor we kunnen eten.
3. Op een gegeven moment wilde mijn zusje nog wat extra mayonaise, wij nog extra bestellen. Komt het maar niet, nog een keer vragen. Komt het nog niet. Na een poosje kwam het eindelijk wel, kregen we 4 bakjes met mayo :?
1 ding weten we zeker, we gaan daar niet meer eten :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:37

Ik zou direct zijn weggelopen. :n No way dat ik ergens ga eten waar hondenpoep op de vloer ligt..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 18:37

Ik was echt meteen weggelopen als dat zo was. Prima dat je honden toelaat in een restaurant ( mits deze zich ook kunnen gedragen! ) maar no way dat ik daar nog was gaan eten. Gore bende.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:34

Mwoah, ligt eraan waar het lag hè... als het ergens onopvallend was, dan had het natuurlijk ook kunnen zijn dat de eigenaren van de hond gewoon asociaal genoeg waren om niet even te vragen om een schepje/zakje om die drol weg te kunnen doen :r Daar kan je het restaurant niet (direct) op aankijken vind ik

Vandaag uit eten geweest in Kijkduin. Lekker, iets te duur voor wat je krijgt vond ik wel, en ook iets teveel voor mij (maar voor mijn vriend niet, dus het kan aan mij liggen :o )
Verder brandde ik mijn mond aan de pasta, die was echt heel heet toen die werd opgediend. Heb het achteraf nog wel even gezegd, ze ging het doorgeven, dus da's wel netjes :)
Ik weet niet of we er ooit nog heen gaan, we komen niet zo vaak op het strand, en gaan al helemaal niet vaak uit eten := plus dat we die andere tentjes in dat rijtje ook willen uitproberen! :) Ik vond het in elk geval een prima avondje!
De naam van het restaurant was geloof ik LLT, hij zat ongeveer in het midden.
Oja nog een minpuntje, ik vond het niet heel netjes dat het personeel niet uniform liep. Wel allemaal een zwart shirtje maar de één een polo, de ander een met CK in glittertjes erop. Ook hadden er een paar een hele opvallende broek onder het schort.
Verder had ik het idee dat er nogal veel hun eerste dag hadden, ze liepen met 4 of 5 daar maar het ging niet altijd even soepel. Ach, we hebben nooit héél lang hoeven wachten, dus ik zit er verder niet mee :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:35

Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie denken over een pleister in de horeca? Als horeca medewerkers en gasten.
Ik heb momenteel een brandblaar op mijn vinger. Ik vind dit zelf niet fris, dus heb er een pleister om gedaan. Echter vind ik een pleister ook nooit echt fris ogen. Ik heb hem wel drie keer verwisseld, maar wat denken jullie er eigenlijk van? Storen jullie je eraan of vinden jullie het heel normaal?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:39

Hangt er wat van af hoe de wond er uitziet denk ik dan.
kan je geen pleister+ tape doen en de tape regelmatig verversen?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:40

Ik doe zelf als medewerkster snel een pleister om, maar vaak voor een sneetje. Dus dat is meer om bloed in eten maximaal te voorkomen. Ik zou mezelf er dan ook niet aan storen. Ze weten niet of je eronder bloed hebt of niet. Liever een pleister dan bloed toch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:43

Voor in de horeca heb je tegenwoordig ook speciale blauwe pleisters. Deze zijn wat ik weet ook HACCP goedgekeurd.