Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:56

duim ff voor mij meiden. Ik heb voor het eerst van m'n leven iets overgemaakt wat ik ivm de afstand niet op kan halen. Zondagavond betaald aan iemand die al 6 1/2 jaar op MP zit...en meerdere advertenties erop heeft staan. Natuurlijk eerst op google gezocht en via de link van MP op het rekeningnummer en niets gevonden. Nu is het dus stil. Gisteren gemaild of ze mijn betaling had ontvangen en m'n rokje heeft opgestuurd. De advertentie is inmiddels wel verwijderd. Ben benieuwd of ik het krijg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:01

Weet je of ze via postnl of DHL verstuurd?? DHL gaat wel een paar dagen overheen!
Ik duim voor je hoor!! Zou toch helemaal erg zijn als je eerste aankoop op afstand gelijk niet goed zou gaan :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:04

nee, gewoon in een envelop. Maar ik vind het niet erg om even te wachten maar vind het niet zo netjes dat ze nu helemaal niets van zich laat horen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:05

Dat kan natuurlijk ook nog.... :D Ik had laatst ook iets via brievenbuspost en dat heeft er 5 dagen over gedaan!! (maar ik vind ook wel dat iemand even iets kan laten weten. Ik mail ook altijd dat het geld ontvangen is en het artikel op de post is!)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:06

Sowieso...je hebt dan het geld op je rekening staan, dan vind ik persoonlijk ook dat het je 'plicht' is om het product direct te versturen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:10

Is ook zo!! Maar de een denkt daar wat makkelijker over dan een ander :P
Is de post al geweest bij jullie vandaag?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:16

Jep, de post is al geweest :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:21

Nu maar hopen dat het iemand is die wat 'lakser' is en dat het alsnog deze week gaat komen!!
Maar ik kan me goed voorstellen dat je er een onderbuikgevoel bij gaat krijgen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 14:52

_vivi_ schreef:
chelle_dora schreef:
Dat vermoeden heb ik dus ook al.. Heb een zadeltje gekocht via marktplaats, maar hoor nu niks meer terwijl ik al 2 keer om een T&T code heb gevraagd.. Terwijl ze normaal wel erg vlot reageerde.. Dat marktplaats mail systeem werkt geloof ik voor geen meter..

Dat heb ik nou ook maar dan met een hoofdstel!
Eerst reageerde ze vrij vlot, en had zelf dingen opgemeten en extra foto's gemaild naar mij. Ik een mail gestuurd dat het geld is overgemaakt en mijn adres erbij en nu hoor ik niks meer. Bij mij zat voor het verzenden wel het weekend ertussen maar ik heb nu nog niks binnen. Ook geen mail meer terug gehad of ik de T&T code mocht en of het hoofdstel al is verstuurd.
Mijn indruk van de vorige mailtjes is dat het wel iemand is die geen kwade bedoelingen heeft, ik hoop dat het hoofdstel snel nog komt.

Gister ook nog mail gestuurd naar iemand die een konijnenhok te koop heeft staan, ik gezegd dat ik het voor het minimale bod bedrag wil komen ophalen. Niks van gehoord maar er is opeens wel een bod gedaan op dat hok voor het zelfde bedrag als dat ik hem wil hebben.

Heb gelukkig inmiddels e-mail met het T&T nummer en postbode is onderweg.. Ze had het druk.. dus gewoon blijven mailen :) Hoop dat je je pakketje snel krijgt! :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:14

Kinke schreef:
dan vind ik persoonlijk ook dat het je 'plicht' is om het product direct te versturen.

Ik mail altijd van ''bedankt heb het geld binnen en overmorgen gaat het naar het postkantoor ivm *reden*''
Overmorgen kan ook morgen zijn trouwens ;)
Maar ben niet altijd in de gelegenheid om gelijk erna toe te gaan,moet zeggen dat ik ook nooit een kwaaie koper had ondanks dat ze een dag meer moesten wachten.
Bij alles mail ik,betaling binnen,nu is het verstuurd en als ik iets heb besteld en ik heb het binnen laat ik het meestal ook even weten. Word wel gewaardeerd door de meesten.

Nu net een mailtje binnen van een echte penny meisje,ze is zo blij met haar fel gekleurde halster <3 Ramvol spelfouten maar wel erg lief.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:30

Inderdaad Dav, het is toch een kleine moeite om iemand op de hoogte te houden. Als zij dat zou doen dan vind ik het ook prima om even een paar dagen te wachten.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:00

Dav, leuk! :) Had je maar één felgekleurd halster, trouwens? :o

Ik laat altijd even een berichtje achter na ontvangst van het product of het ontvangen van het geld. Kleine moeite en toch leuk om te ontvangen, vind ik.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:21

Ik heb nog 1 X Full maar ooit hoop ik die zelf te gebruiken voor m'n paard (momenteel peesblessure) voor op de wedstrijden.
In de maat XFull iets te vinden is echt kei lastig,meest zijn ''saaie'' kleuren.

Dit was een cob halstertje wat ik heb verkocht.

Ooit ook via mp een berichtje gehad van een moeder van een jong meisje die vroeg of d'r dochter op mijn paard mocht rijden,heb haar heel vriendelijk uitgelegd dat grote paarden en kleine kinderen (ook al had ze al 1jaar! rijervaring) toch niet een goeie match zou zijn. Puur om ongelukken te voorkomen kon ze beter op zoek gaan naar een volleerde welshje oid ipv druk groot wedstrijdpaard.
(bood overigens geen vzp aan,maar wellicht heeft ze goed op de foto's gekeken en afstanden en daaruit conclusie getrokken)
Ze mailde terug dat ze mijn eerlijkheid waardeerde en gaat rond kijken voor iets kleiners en rustigers.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:54

Echt een lief verhaal van dat kindje en die deken! Heb je top gedaan. Vind het ook knap van je.

Ik doe zulke dingen bewust niet meer. Ik was ook vrij makkelijk dat ik dacht aah wat leuk!
Alleen nog mensen aan huis. Komen er ouders met een kindje voor een paar laarzen, meisje helemaal trots en blij! Ouders blij ach dan heb ik weleens wat liggen aan borstel setjes ofzo dat ik denk kijk is ik zal de smail nog ietsje groter maken haha.

Maar heb vaak berichten gehad van mensen die die een zorgboerderij hebben of dit of dat.
Zo heb ik dat ook eens gehad om een vrij duur product. Nou ik heb er behoorlijk wat geld af gehaald zonder buikpijn hoor ik dacht als ik daaraan kan bijdragen doe ik dat graag.
Website alles gekregen zodat ik het kon zien, ja mijn man komt het ophalen.

Prima man kwam langs. Alleen mevrouw had schijnbaar vergeten te vertellen wat ze mij had verteld.
Ik kwam met meneer aan de praat. En hij vertelde ja ik word wel vaker van links naar rechts gestuurd om paarden spullen te halen. Ze is ook net bij me in komen wonen druk met de verhuizing. Alleen ze heeft zoveel paarden spullen en we wonen in een flatje dus dat word nog lastig.
Ze hadden net een nieuwe paarden trailer gekocht enzv....
Samen gevat: Mevrouw had helemaal geen zorgboerderij (heb er natuurlijk na gevraagd)
Ook dom van mezelf had ik er maar niet opin moeten gaan.... Maar deze mevrouw verziekt het ook voor de mensen die wel een zorgboerderij of iets dergelijks hebben en die niet te veel kunnen besteden aan paarden artikelen.

Elke keer als ik nu een advertentie zie met de titel: Gezocht paardenspullen gratis voor zorgboerderij....
Ik klik er niet meer op ik ben ervan genezen haha.

Vind het zo jammer dat mensen daar zo mee spotten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:04

Verschikkelijk laf van die mensen. Echtwaar..

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:41

Waarom zou iemand met een zorgboerderij minder geld hebben, het tegenovergestelde is eerder waar. De clienten die daar komen die hebben een budget waarmee de zorg wordt ingekocht PGB of vanuit de zorg een bijdrage en daar levert de zorgboerderij weer zorg voor, heb daar maar geen medelijden mee. De inventaris, levende have en aanschaf is allemaal fiscaal verrekenbaar, dus altijd goedkoper dan bij een particulier die er voor moet sparen.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:53

ik heb nu al twee keer gehad dat bij twee verschillende mensen hij de mail niet wou versturen. Kreeg hem dan terug met een fout melding. Heb een mailtje naar marktplaats gestuurd en toen was het ook ineens klaar:S

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:31

Tallie1979 schreef:
HTM schreef:
Zou even een foto daarvan vragen als ik jou was.
Dan moet zij er ook iets voor doen, en als het niet waar is weet je het snel zat.

Het feit dat het stickertje onder een ander flesje zit houd toch in dat hij erbij heeft gezeten, anders kan het stickertje nooit onder een ander flesje zitten! :P

Zo zie ik het tenminste! :P

Foto van laten maken heeft geen zin. Haalt ze het potje er uit, zet het in de kast en maakt dan een foto van het pakket onder de mom 'zie je... hij zit er niet bij...'

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:41

Ik heb vandaag ook weer wat paardenspul online gezet. Even afwachten wat voor reacties er op komen.
Ik zit alleen te denken, zou ik ze ook hier op bokt neerzetten? Ik ben Belgisch dus misschien wat zinloos ivm verzendkosten?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:34

xHaithi schreef:
Ik heb vandaag ook weer wat paardenspul online gezet. Even afwachten wat voor reacties er op komen.
Ik zit alleen te denken, zou ik ze ook hier op bokt neerzetten? Ik ben Belgisch dus misschien wat zinloos ivm verzendkosten?

je kunt het ook op bokt neerzetten... je weet maar nooit en niet geschoten is altijd mis ;)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:36

xHaithi schreef:

er zijn ook belgische bokkers ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:57

erbij vermelden dat je in belgie woont :j

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:03

Okaay ^^ Dan ga ik zometeen maar even advertenties maken :)
Vroeger kon ik via PostNL verzenden omdat mijn vriend Nederlander is, dus mijn verzendkosten waren nooit hoger dan nodig, maar ik ga niet met dekens naar NL lopen slepen. Én mijn vriend komt waarschijnlijk naar België, dus dat wordt 'm dan sowieso niet meer :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:27

*\o/* Jeeej!!!! M'n rokje is gearriveerd *\o/*
Vreemd genoeg zat er op de envelop een sticker van tntpost, gecorrigeerd naar geadresseerde. Met daarop m'n postcode ingevuld. Die overigens gewoon correct in het adres stond :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:29

Wat fijn dat het goed gekomen is!!!
Wij kregen op de zaak ook wel eens post terug met op de sticker "geen brievenbus' Ging een collega kijken en er stond gewoon een bus :P
(heeft ze nog wel op je mailtjes gereageerd??)