model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:10

Ach 1 arm minder moet ook kunnen toch XD :')

Ik merk idd wel dat als ik een juiste foundation heb dat het al bijna niet meer opvalt,
Maar ik draag eigenlijk nooit make-up dus soms zit ik echt van ohhh damn
hoe ga ik dit doen...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:43

Posh schreef:
UMayDream en Ann-moi:

Gefeliciteerd allebei!! Super, echt leuk voor je!

Ik zie jullie dan sowieso voor die tijd voor de training.

@Bente12: Leuk dat je dan toch jezelf laat zien hier, ik denk dat je het altijd kan proberen dan weet je direct of het iets voor je is. Als je wat leuke en vooral betrouwbare websites bezoekt staan daar vaak wel oproepjes tussen die leuk zijn voor een eerste keer.

@JamieShanin: Voor jou geldt hetzelfde! Ik heb ook wel wat littekens en vage blauwe plekjes die niet weggaan, maar met wat bodup en photoshop is dat zo weg. Vroeger was het nog wel eens zo dat ze modellen met meer littekens e.d. liever niet op de foto of in een show wilden maar tegenwoordig wordt er zoveel gephotoshopt dat ze soms wel tijd hebben om een complete arm weg te laten :')

Dankje! Ik heb er ook echt zin in, leuk dat we jou ook zien met de training :D wat voor stijl/thema is de show eigenlijk? :P

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:29

Inderdaad, wat moet je met twee armen :') En zo nu en dan heb je ook geen been nodig, geen 10 vingers maar je krijgt er wel 2 oksels voor terug!

http://www.fashionnewz.nl/artikel_15044_foto-topless-karlie-kloss-krijgt-in-vogue-twee-oksels-door-photoshop.html

UMayDream: Ik heb nog niks gezien qua kleding en stijl, maar dit is de pagina van de ontwerper: https://www.facebook.com/pages/Uzuri-Co ... 9085784682

Ik hoop dat iedereen op komt dagen, bij de vorige training lieten sommige meiden het ineens afweten en dan sta je daar met 3 modellen minder.

JamieShanin

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:42

Haha, gaat goed ;)
Ik wist niet dat het al zo veel minder erg was joh, zou je me misschien wat kunnen vertellen over enkele eisen? zoals gewicht en ervaring?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:45

Ooh fantastisch die foto :') Je zou de fotograaf/editor maar zijn.

Ziet er vrolijk uit die kleding van die ontwerpster. Ik ben heel erg benieuwd. Leuk dat we jou ook meeten. :)
Heb er echt onwijs veel zin in. :D

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:49

Bedoel je wat er nu verandert is qua eisen bij bureaus e.d.?

Ann_moi: Ik vind de kleding ook heel vrolijk, weer eens iets anders dan al die donkere kleuren. En inderdaad we hebben een training en meeting in één!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:52

Ja idd ;) ik weet dat minimaal 1,73 een eis is en kleding maar 34/36 maar wat nog meer? ik heb nog niet zo veel kunnen vinden, iedeale maat is 90-60-90 bij mij is het 86-62-91 zo ongeveer. Maar verder zijn echt echt eisen voor gewicht enzo?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:53

De kleding ziet er idd heel vrolijk uit, echt leuk!! Ik heb er ook zin in :j

Zo zo, fotograafje vlug aangebrand :=
Gisteravond kreeg ik een mail van eentje waar ik al een afspraak mee had gemaakt en had even geen tijd om terug te mailen, kreeg ik net nog een mail 'als je niet reageert neem ik aan dat je geen belangstelling meer hebt'
Nou sorry hoor, mag ik ook es even wat later reageren :')

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:14

UMayDream: Dat is echt typerend voor veel fotografen, ze hebben het allemaal druk en verwachten van iedereen dat ze elke minuut van de dag hun mail bekijken...je moet ze eens tekeer zien gaan als zíj eens niet reageren en je zegt er wat van :+

JamieShanin: Het is een beetje lastig uitleggen (omdat bijna geen enkel bureau hier eerlijk over is) maar ik zal het proberen.

Tot een tijd geleden had je inderdaad de standaard lengtematen, confectiematen en borst-taille-bil maten. De enige die hier eigenlijk het minst van aan trok was Victoria's Secret, maar goed zie daar maar eens aan de bak te komen.

Toen America's Next Topmodel een seizoen maakte met kleine modellen had onze maatschappij zoiets van: Ach gut, die kleine uit de toon vallende meisjes moeten toch ook hun droom kunnen waarmaken? En toen begon het promoten en aanbieden van kleinere modellen aan bureaus die hiervoor open stonden.

Sommige ontwerpers doen hier ook aan mee en laten kleinere modellen meelopen tijdens bikinirondes en avondjurken zodat de hoogte nog wel wat te verdoezelen is. De meeste ontwerpers (die met of zonder bureau werken) doen hier niet aan mee omdat ze toch standaard maten aanhouden.

Als je catwalkmodel/Fashion Model wil worden moet je minimaal 1.73 of zelfs 1.75 zijn, ook een beetje afhankelijk van om wat voor kleding het gaat.

Als je commercieel model/Special Model wil worden gaat het om je hele uitstraling omdat je voor de camera producten moet aanprijzen. Eigenlijk zijn hier geen eisen voor omdat het gewoon afhangt van wat iemand zoekt.

Als je echt álles mee hebt kun je het proberen als Editorial-Fashion model, dan werk je internationaal op de catwalk, sta je op covers en doe je commercials.

Commercial-Fashion model is de landelijke variant.

Plus Size spreekt voor zichzelf, is al een vrij grote categorie aan het worden.

Als je producten wil promoten op bijvoorbeeld evenementen kun je Promotional Model worden.

Eigenlijk moet je dus gewoon kritisch naar jezelf kijken om te zien waar je het beste bij past en je moet het juiste bureau tegen het lijf lopen.

Qua gewicht kom je eigenlijk weinig eisen tegen, als je aan de confectie maat en/of borst-taille-bil maat voldoet is het goed. Ik heb voor 2 vaste opdrachtgevers gewerkt, de een is een bureau en de ander ontwerper. Allebei hameren ze erop dat hun modellen goed eten, maar dan ook écht eten.

Bij de ontwerper moesten we vlak voor een fotoshoot verplicht nog even met z'n allen een pizzaatje eten bij de Italiaan (wat een straf :9 ) en gingen we wel eens met alle modellen voor een show uit eten zodat hij zeker wist dat niemand tijdens de show zou flauwvallen van de honger.

Het bureau waar ik voor werkte zorgde voor een heel lopend buffet als we ergens een show hadden met allerlei gerechten die je maag goed vullen.

Hier ben ik wel voorstander van, ik hou echt van heel veel lekker eten en dit geef ik ook niet op. Helaas zijn er zoveel meiden die dat wel doen en hierin doorslaan :n Op je voeding letten is belangrijk maar gezond en lekker in je vel zitten moet toch echt op de eerste plaats staan.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:57

Posh schreef:
UMayDream en Ann-moi:

Gefeliciteerd allebei!! Super, echt leuk voor je!

Ik zie jullie dan sowieso voor die tijd voor de training.

@Bente12: Leuk dat je dan toch jezelf laat zien hier, ik denk dat je het altijd kan proberen dan weet je direct of het iets voor je is. Als je wat leuke en vooral betrouwbare websites bezoekt staan daar vaak wel oproepjes tussen die leuk zijn voor een eerste keer.

@JamieShanin: Voor jou geldt hetzelfde! Ik heb ook wel wat littekens en vage blauwe plekjes die niet weggaan, maar met wat body make up en photoshop is dat zo weg. Vroeger was het nog wel eens zo dat ze modellen met meer littekens e.d. liever niet op de foto of in een show wilden maar tegenwoordig wordt er zoveel gephotoshopt dat ze soms wel tijd hebben om een complete arm weg te laten :')

Dankjewel! ik ga denk ik eventjes op zoek ik zal hier eventjes laten weten als ik iets vind! :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:59

haaihaai, ik zal mezelf hier ook maar even melden. Ik ben geen model, en ik denk ook niet dat ik dat zou willen. Maar shoots en foto's van mezelf maken vind ik wel erg leuk haha. Ik lees hier even mee, hoe iedereen het doet enzo. Voor foto's moet je even in mn profiel kijken.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:02

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:06

xSaarSaar schreef:
http://www.modelmayhem.com/2927398

Profiel is goedgekeurd en al wat berichtjes! Ik ga ze eens rustig bekijken en uitkiezen. :)

je profiel ziet er mooi uit! hoop dat er leuke dingen voor je tussen zitten!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:33

Mooi en netjes profiel xSaarSaar, hoop dat er al iets veelbelovends tussen de berichtjes zit!

Voor wie het leuk vindt: Ik heb een klein bestand met modellen (of beginnend modellen) die ik benader als ik iemand voor een klus zoek. Dat kan zijn een fotoshoot voor een folder, poster, of website, een catwalkshow, een fitting dag, een commercieel model e.d.

Ik heb opdrachten die voor iedereen geschikt zijn, soms laagdrempelig zodat de wat minder ervaren modellen een fijn opstapje hebben maar ook opdrachten voor meer ervaren modellen.

Iedereen die bij mij zijn/haar gegevens achterlaat gaat in een map die ik raadpleeg als ik modellen zoek, zo heb ik sneller iemand dan wanneer ik achter mensen aan moet en hier geen gegevens van heb.

Zo'n inschrijving ziet er zo uit:

Afbeelding

Degenen die dit zouden willen, laat het gerust weten!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:39

Ik heb je een pbtje gestuurd Posh! Leuk :j

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:43

ik ook! leuk dat je dit doet en in de groep gooit! :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 17:48

Nou ik heb al wat leuke pbtjes haha, super dat jullie zo enthousiast zijn!

Ik kruip vanavond weer achter de pc om wat formulieren rond te mailen.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:40

Laatst bijgewerkt door JamieShanin op 06-02-13 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:50

Lijkt me leuk, wat heb je precies nodig als referenties? :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:49

Ik zit te twijfelen of ik me weer aan ga melden op Model Mayhem.
Echter heb ik er al een account als fotograaf .. en heb dat al een keer laten switchen :+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:14

Posh schreef:
Mooi en netjes profiel xSaarSaar, hoop dat er al iets veelbelovends tussen de berichtjes zit!

Voor wie het leuk vindt: Ik heb een klein bestand met modellen (of beginnend modellen) die ik benader als ik iemand voor een klus zoek. Dat kan zijn een fotoshoot voor een folder, poster, of website, een catwalkshow, een fitting dag, een commercieel model e.d.

Ik heb opdrachten die voor iedereen geschikt zijn, soms laagdrempelig zodat de wat minder ervaren modellen een fijn opstapje hebben maar ook opdrachten voor meer ervaren modellen.

Iedereen die bij mij zijn/haar gegevens achterlaat gaat in een map die ik raadpleeg als ik modellen zoek, zo heb ik sneller iemand dan wanneer ik achter mensen aan moet en hier geen gegevens van heb.

Zo'n inschrijving ziet er zo uit:

[ Afbeelding ]

Degenen die dit zouden willen, laat het gerust weten!

Wat leuk! Heb je voor mij een volledig formulier (lijkt of de laatste regeltjes missen op de foto :P ) die ik kan invullen?
Dan direct nog een vraag, hoedmaat, hoe meet je dat? Met een meetlint rond het breedste punt van je hoofd?
En confectiemaat, wat is dat? :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:20

Confectiemaat is bijvoorbeeld 34 / 36 / 38 :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:23

Ah zo, oke, dankje. Ik had laatst kleding gepast bij de H&M (koop er nooit wat, alleen even voor de maat)
En helaas 38 en geen 36 meer := Nu was die broek ook wel absurd smal vond ik, maar toch :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:40

Misschien is het handig als je ook broeken past in Amerikaanse(?) maten, de 27/28/29 maten zeg maar. Daar werken veel merken ook mee en veel mensen weten die maten vaak niet. Dan gaat 't om zowel heup als lengte maten :)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:48

Sorry als ik niet aan iedereen toekom vandaag nog!

Het plaatje wat ik vanmiddag liet zien is slechts een deel ervan, het formulier wat jullie kunnen invullen zal ik per e-mail sturen met een korte toelichting erbij, niet alles hoeft namelijk ingevuld te worden.

In principe is iedereen welkom bij mij, naar aanleiding van je maten geef ik je door in welke categorieën ik je zou in kunnen delen en met welke je akkoord gaat.

Iedereen die dus een formulier wil mag mij pb-en en een mailadres doorgeven.

Een hoedmaat is inderdaad een meetlint rond je hoofd doen daar waar eventueel de rand van een pet of hoed zou passen.

@xSaarSaar: Als je ervaring hebt met modellenwerk al is het maar dat je eens model hebt gestaan dan kan dat daar worden ingevuld.

@JamieShanin: Qua foto's heb ik het liefst een rustige, lichte achtergrond, weinig make up en een basic t shirt. Het is wel belangrijk dat je tot ongeveer je middel op de foto staat ivm de kleine ruimte op het formulier.