In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:28

Sorry dat ik zo kom binnenstampen, maar ik heb wat vraagjes die jullie waarschijnlijk beter kunnen beantwoorden.

Al een poosje zit ik te twijfelen mijn haar te laten groeien en af te knippen.
Ik weet het nu eingelijk zeker, vroeger ook kort haar gehad en toch veel mensen zeggen dat dat mooier staat.
Niet dat ik het echt kor ga knippen, wel ruim over mn schouders.

Nu is het probleem wel dat ik het afgelopen zomer heb laten bleken, dit dus dood is geworden door zeewater en zand op vakantie, en dat er nu dik +- 8 cm? vanaf moet, en dan nog is heb gebleekte er niet uit.
Is dit wel op te sturen? vind het echter toch ook sneu als die kinderen dan eindelijk zo`n pruik krijgen, dat daar van dat stomme gebleekte haar in zit

Ook is het nog in laagjes, ooit gaan dezen eruit, maar dat gaat langzaam, is dit een probleem? want de lagen zijn dan lang niet allemaal gelijk.

Dit betekent niet dat ik binnen nu en een paar maand daarvoor naar de kapper ga, ik wil wel langer haar overhouden.

Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:34

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:36

@ prugelpriet.
je kan ook een mailtje/een brief sturen naar de stichting waar je het aan wil geven. ik kreeg bij stichting Haarwens heel snel antwoordt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:46

Ik kan je foto's niet zien -O-
Prugelpiet (ik zat gisteren nog aan die gebruikersnaam te denken :+), veel hangt af van de stichting waar je aan doneert. Een beetje zoeken op Internet, zou ik zeggen :)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:40

Bij mij is het al precies een jaar geleden dat ik 35cm van mijn haar gedoneerd heb en het is inmiddels echt alweer flink gegroeid. Ben niet het meest vrouwelijke type en heb gemerkt dat mijn lange haar voor mij me wel een iets vrouwelijker gevoel geeft. Dus ben nu weer aan het sparen en wil het wel weer laten knippen, maar dan tot op mijn schouders ipv korte bob.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:39

Mag ik me ook melden? Ik zit erover te denken om mijn haar te doneren. Weet niet zeker of mijn haar geschikt is en nog helemaal niet wat voor kapsel ik zou willen :o dus nog even zien of het doorgaat.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:43

Een vriendin van me zei gisteren dat zei 12 cm had gedoneerd, voor de stichting waar zij voor doneerde moest je blijkbaar minimum 10cm hebben... Ik ga nog eens navragen welke stichting dat was (ik denk Kom op tegen kanker), want dat lijkt me wel nuttig voor sommigen hier, die misschien nog twijfelen :)

Annash, wat leuk dat je wil doneren :) Waarom zou je haar niet geschikt kunnen zijn?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:50

Laagjes... ik heb al wel wat gevonden waar geverfd haar/highlights welkom is maar over de laagjes twijfel ik. Wel lange lagen overigens. Ik knip de laatste tijd zelf (incl. de lagen). Lang leve YouTube. :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:17

Annash, voor de stichting haarwensen mag laagjes ook als de kortste dan maar min 20 cm is ofzo! Hen ik ergens gelezen op die site ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:09

Volgende week vrijdag.. brr :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:02

Ik heb voor dinsdag een afspraak gemaakt! Gaat niet naar haarwensen want daar kan gekleurd haar niet (heb nog high en lowlights erin zitten). Pff toch wel spannend haha :D Ik weet al wel wat ik wil, maar wil graag overleggen met iemand met meer ervaring of ze denken dat het staat. Ik ga nl. wel naar kort :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:44

Het is voor mij nu 10 maanden geleden dat ik 35 centimeter heb gedoneerd. En geheel tegen mijn verwachting in is mijn haar op een paar centimeter na weer bijna terug op oude lengte, niet normaal. Alleen wel spijt van de tig laagjes die ik na het doneren erin heb laten knippen, hierdoor duurt het nog wel even voor het weer op gelijke lengte is. Maar wel blij met het groeiresultaat tot nu toe, zou over een paar maanden weer kunnen doneren!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:33

@ Jennifuur: dan groeit jouw haar snel!

Annash: wat voor model wil je ? :)

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:51

Mag ik wat vragen?

Vorige week naar de kapper geweest en nu 30cm om te doneren.
Het was wel even slikken..

Nu vraag ik me af of er nog meer goede doelen zijn dan Haarwensen, de haar stichting?
Ik zou het liefst zien dat het kosteloos naar mensen/ kinderen met kanker gaat. ( uiteindelijke pruik dan )

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:35

SIEMxFUNNY schreef:
Annash: wat voor model wil je ? :)

http://www.shoppingthetrend.com/celeb/c ... re_800.jpg

Ik vind dit wel heel tof :-)
Alleen even overleggen met de kapper of ze denkt dat het staat en dan is het afwachten of mijn haar dat wil. Ik heb redelijk vooraan namelijk 2 kruintjes zitten...

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:31

Jennifuur schreef:
Het is voor mij nu 10 maanden geleden dat ik 35 centimeter heb gedoneerd. En geheel tegen mijn verwachting in is mijn haar op een paar centimeter na weer bijna terug op oude lengte, niet normaal. Alleen wel spijt van de tig laagjes die ik na het doneren erin heb laten knippen, hierdoor duurt het nog wel even voor het weer op gelijke lengte is. Maar wel blij met het groeiresultaat tot nu toe, zou over een paar maanden weer kunnen doneren!

wow!
mijn haar is 5 maanden geleden 35 cm afgeknipt, maar mijn haar is nog lang niet de helft weer teruggegooid.
hooguit 8 cm ofzo.
wat groeit jouw haar hard!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:17

Jennifuur schreef:

Wauw, dat is echt heel bijzonder..
Mijn haar was in 3 jaar tijd (40 cm) weer volledig aangegroeid.
Wel heb ik het tussendoor telkens weer in model laten knippen.. Zeker het eerste jaar heb ik ze vrij kort gehouden.
Dus misschien hadden ze bij mij in 2/2,5 jaar weer aangegroeid kunnen zijn..
Maar in 10 maanden, dat heb ik nog nooit gehoord... Ik ben jaloers... Dan zou ik wel vaker doneren.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:23

Ik durf, maar ik doe het niet. :P Ben blij met mijn haar.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:31

Dat is een mooi kapsel Annash! Liet het aan mijn vriend zien en die was helemaal enthousiast!
Ik ga ook helemaal kort namelijk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:32

Ik hoop dat het mij ook mooi staat :') Ik ben bij vlagen best wel een beetje nerveus hoor! Heb nog nooit kort haar gehad. Maar ik ga het toch doen. Morgen rond deze tijd is het eraf. :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:23

Spannend Annash!! Ik ga vrijdagochtend :oo

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:42

Ik ben mezelf nog steeds geestelijk aan het voorbereiden totdat ik zeker weet dat ik er klaar voor ben :+ .
Ondertussen groeit het mooi door, komt inmiddels echt tot aan m'n billen en denk dat ik het af wil laten knippen op schouderlengte. Wordt wel een shock want heb m'n haar nog nooit korter gehad dan halverwege m'n rug :)) :oo

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:43

Ik heb het ook gedoneerd deze zomer! Was eigenlijk nogal spontaan! Ik had mega lang haar en ging naar de kapper en daar vertelde ik dat ik er wel eens aan heb gedacht om het te doneren maar dat het nu waarschijnlijk niet kon ivm gespleten haarpunten. Zegt die vrouw: tuurlijk kan dat! Ze zijn blij met alles!
Uiteindelijk is er minstens 35 cm afgegaan en had ik nog haar tot iets boven mijn schouders! Was in het begin zeker slikken maar weet nu wel waarvoor ik het doe, dus ik heb besloten nu elke keer te sparen en dan weer alles er af. Ik heb namelijk heel erg gewild haar (bruin, zo steil als maar kan). Gelukkig groeit mijn haar snel en hoop in 2015 weer te kunnen doneren :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:44

Iedereen hier die nog twijfelt, doen! Als het er eenmaal af is en je weet waarvoor je het doet, dat geeft echt een heel fijn gevoel!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:55