Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:32

Chasey schreef:
Enzino, heel herkenbaar! Belachelijk ook. Je hebt het toch al afgesproken. Eikels zijn dat.

Ik had van de week wat vissen op marktplaats. (Levende aquarium vissen :') ).
Kreeg ik een mail. Of ik ze wilde opsturen. :Y) O mijn god.... wát een vraag. :(

_O- _O- _O-
Wat sommige mensen in hun hoofd halen 8)7

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:33

Kentaro schreef:
Dat is gewoon walgelijk! Niet om 'heilig' over te komen, maar bij mij is verkocht ook écht verkocht! Als ik er meer voor had willen hebben, had ik moeten wachten met akkoord gaan met een bod! Ik heb het best een paar keer gehad dat het gebeurde dat er na mijn akkoord iemand hoger bood, dat is dan even slikken, maar jammer dan

@Chasey, moet je vragen of de visjes bij elkaar mag verpakken of apart .... :D

Ja of gebakken of gefrituurd :')

Vorige week had ik een vzh zadel op marktplaats. Ik had bij de prijs "bieden" gezet. Nou goed dan. Ik kreeg een bod van 30 euro. Ik wilde graag van dat oude ding af, dus had meteen de bieder bericht dat ie hem voor dat bedrag op kwam halen.
Hij kon pas 2 dagen later het zadel halen. Ik had na dat berichtje het zadel als 'gereserveerd' geplaatst. (Gewoon omdat ik niet zeker wist of hij hem wel echt zou komen halen).
Ondertussen kreeg ik een hoger bod. Die hogere bieder heb ik bericht dat ik al bezig was het zadel te verkopen aan iemand anders en dat ie daarom 'gereserveerd' was.
Ik heb netjes gewacht tot de eerste bieder het zadel kwam halen voor 30 euro.
De hogere bieder heb ik bericht dat het zadel nu echt weg was.
Jammer dan voor mij. Als ik het vals had willen doen, had ik meer geld voor het zadel kunnen vangen om de eerste bieder af te bellen. Heb ik niet gedaan, want zo zit ik niet in elkaar.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:35

Mag dan altijd hopen als mensen het aan de hogere bieder willen verkopen dat die niet betaald of op komt dagen }>

Of ben ik nu zo gemeen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:40

:D
Af en toe wordt je er wel weer voor 'gestraft'....
Had vorig jaar m'n ds er op staan. Werd goed op geboden. Op een gegeven moment gereageerd en ze zouden hem die avond op komen halen. Wordt er even later meer op geboden. Ik wel balen natuurlijk, maar goed. Die avond belde de eerste bieder dat het niet ging lukken en dat ze morgen zouden komen.
Oke, kan. Maar de volgende avond, niemand :( Ik een mailtje gestuurd. Hadden ze er al een ergens anders gekocht :(
Ik naar de hogere bieder gemaild. Die had inmiddels ook al een ander...................
Uiteindelijk werd er weer door iemand anders geboden en die was er ontzettend blij mee :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:47

Dat houdt je toch met marktplaats. En dan juist met die biedingen. Maar als je zelf eerlijk blijft komt het meestal wel goed.

Ik ben de afgelopen tijd druk op zoek geweest naar zadels. Had een mooi zadel gezien, bod op gedaan en nummer gevraagd om afspraak te maken. Gingen 2 dagen overheen had nog geen telefoonnummer ontvangen. Ondertussen zag ik nog een mooi zadel voor dezelfde prijs, als wat ik op het eerste zadel had geboden.
Ook die mensen gevraagd om telefoonnummer om een afspraak te maken. Die kreeg ik vrij snel.
Dat tweede zadel is het uiteindelijk geworden.
Ondertussen kreeg ik het telefoonnummer voor het eerste zadel. Wat vond ik dat toen vervelend om te melden dat ik inmiddels al voorzien was. Maar heb het wél gezegd. Want om helemaal niets meer van me te laten horen vind ik nog vervelender!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:49

Gossiemikke.....
Kinderwagen nog altijd niet verkocht, al akkoord gegaan met zoveel biedingen, maar steeds loopt het op niks uit.
Ook leuk, als je voor 1,90 omhoogplaatst word hij er wel even hard afgedonderd als hij verlopen is, dat verschuift dus niet als je er 1,90 voor betaald. Had ik stiekem wel verwacht.. Heb hem 6 maal omhoog geplaatst en u is de dvertentie foetsie inclusief alle biedingen.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:52

Tot nu toe heb ik met mp niet zo heel veel te klagen gehad. Het enige is inderdaad dat je je dag anders indeelt zodat je een avond thuis kan zijn als er wat opgehaald wordt... Dan is het super irritant als ze niet op komen dagen en niks meer van zich laten horen (en het eigenlijk nog zinloos is wat anders te gaan doen met je avond dan thuis blijven).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:54

HTM schreef:
Mag dan altijd hopen als mensen het aan de hogere bieder willen verkopen dat die niet betaald of op komt dagen }>

Of ben ik nu zo gemeen?

Dat heb ik een keer gehad.

Ik had geboden op een zadel (175) en een mailtje gekregen dat ik het mocht hebben voor die prijs.
Gelijk gemaild, dit was op donderdag en ik zou het zadel op zaterdag ophalen.

Vrijdag kreeg ik een sms-je dat het toch niet doorging ivm, hoger bod (200).
Ik kon kiezen, of meer betalen dan die 200 of afzeggen.
Dus ik stuur terug: dan hoef ik hem niet meer.

Een paar dagen later een sms-je, dat ik hem alsnog kan ophalen voor 175 euro.
Dus ik (beetje boos nog) stuur terug: nee dank je.
Krijg ik een boze sms, dat wij toch duidelijk een afspraak hadden en dat zij bewijs had dat ik het zadel had gekocht en als ik niet kwam zij er werk van zouden maken.
Ik heb terug gestuurd: ik heb bewijs dat jij je niet aan de koop hebt gehouden door mij voor het blok te zetten.

Gelukkig nooit meer wat van gehoord...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:56

:oo Wat een achterlijke mensen zeg!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:58

Brainless schreef:
HTM schreef:

Of ben ik nu zo gemeen?

Ik had geboden op een zadel (175) en een mailtje gekregen dat ik het mocht hebben voor die prijs.

Krijg ik een boze sms, dat wij toch duidelijk een afspraak hadden en dat zij bewijs had dat ik het zadel had gekocht en als ik niet kwam zij er werk van zouden maken.
Ik heb terug gestuurd: ik heb bewijs dat jij je niet aan de koop hebt gehouden door mij voor het blok te zetten.

Wat belachelijk!!! Wat denkt ze wel niet!? ZIJ houd zich niet aan de afspraken in eerste instantie door ineens met een hoger bod in zee te gaan! En vervolgens gaat dát niet door en gaat ze met hangende pootjes terug naar jou. GOED ZO DAT JE ALSNOG NIET DOOR HEBT LATEN GAAN!
En dan worden ze boos... Pffff... wat een volk.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:12

Brainless schreef:
HTM schreef:

Of ben ik nu zo gemeen?

Er is wel een oplossing voor dit soort situaties: Mailen dat je door het afzeggen voor niets een dag vrij hebt moeten nemen, hierdoor een schade hebt opgelopen van 200 euro waarvoor je de verkoper aansprakelijk stelt. Stel vervolgens een datum voor waarop je het zadel + de ontbrekende 25 euro op komt halen.

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:42

Ik vind het altijd zo triest als mensen iets aan iemand verkopen maar het dan niet door laten gaan door een hoger bod..

Maar bokt kan er ook wat van hoor :')
Ik had een tijd terug consumptiebonnen (t.w.v €12) op bokt gezet, ze mochten gratis afgehaald worden of verzonden worden voor €1,00.
Na maanden kreeg ik dan een reactie via pb dat iemand ze wel wilde hebben en ze verzonden wilde hebben.
Ze waren niet zolang meer geldig en ze ging die vrijdag (was op een dinsdag) dus of ik ze zo snel mogelijk op de post kon doen.
Ik heb diezelfde avond nog even snel een postzegel geregeld en de bonnen op de post gedaan zodat ik het niet zou vergeten.
Zij had mijn gegevens en zou de €1,00 overmaken op mijn rekening, ze beweert ook dat ze het gedaan heeft.
Na ongeveer anderhalve week moest ik op mijn rekening kijken voor wat anders en toen zag ik het dus niet staan.
Dus had ik een pb gestuurd met de vraag of ze de bonnen wel had ontvangen (ik had gevraagd of ze een pb wilde sturen als ze, ze had maar had ze niet gedaan) en of ze de euro wel had overgemaakt.
Toen zei ze dus dat ze de bonnen te laat had binnen gekregen (tja kan ik helaas niets aandoen) en ook dat ze de euro wel had overgemaakt.

Ik ga er echt geen probleem van maken omdat het maar over €1,00 gaat.
Maar vind het wel kinderachtig dat het zo moet gaan, met haar doe ik ook geen zaken meer.
En de volgende keer gooi ik zulk soort dingen wel in de vuilnisbak, dan maak ik maar geen mensen meer blij met een avondje gratis drinken/eten.

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:01

Mijn vader had ook een keer mijn oude (ikea) bed op mp gezet.
En als vraagprijs 15,-
Er werd best veel geboden, en dus ook over de vraagprijs heen.
Toen werd mijn vader gemailt door iemand dat hij de vraagprijs had geboden en dus recht had op het bed.
Het was dan misschien niet zo slim om een lage vraagprijs neer te zetten, maar dat je dan zo'n bericht krijgt vind ik dan een beetje raar.
Wij denken ook aan onze portemonnee..

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:07

ik snap nog steeds niet waarom mensen de vraagprijs bieden.
Dan mail je toch gewoon, ik wil het hebben voor die prijs die je hebt staan...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:10

@ htm
Dat snap ik nou ook niet :')
Dan kun je toch beter gewoon mailen dat je het voor de vraagprijs wilt overnemen?
Ik mail sowieso liever, krijg ik geen reactie dan wil ik nog weleens bieden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:12

Ik bied nooit. Stuur dan direct een mailtje. Vind dat zelf veel prettiger en heb het idee dat ik dan meer zekerheid heb. Als ik bied en iemand anders stuurt een mailtje, zit ik er alsnog naast :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:04

Als ik iets wil hebben voor de vraagprijs, dan bel ik als er een telefoonnummer staat. Om gelijk een afspraak te maken.
Of als er geen telefoonnummer staat, stuur ik een mail dat ik het graag voor die prijs wil overnemen, of ze even hun telefoonnummer kunnen sturen zodat ik ze kan bellen. Een beller is altijd sneller :-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:05

Precies!
Zelf zet ik geen telefoonnummer bij de advertenties (i.v.m. erg slechte ervaring) Als mensen mailen, geef ik uiteraard wel m'n nummer!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:07

Ik zet er zelf ook geen telefoonnummer meer bij, maar als ik een mailtje krijg zet ik wel mijn telefoonnummer in het antwoord. Maar niet meer open en bloot op i-net.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:08

de jongen bij wie ik de blackberry behuizingen heb besteld waarvan zijn leverancier in het buitenland zit heeft niet meer gereageerd op mijn laatste email.
ik wilde voor de zekerheid een printscreen maken van de advertentie maar hij heeft zijn naam veranderd?
morgen is de laatste dag, dan zijn er 2 weken verstreken.

ik heb er geen goed gevoel meer over, stel nou dat ik de behuizingen na morgen niet binnen heb wat moet ik dan doen?
het zou fijn zijn als iemand mij daar advies over kan geven.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:33

elke dag mailen, en MP ook even mailen hierover.
heb je geen telefoonnummer?

want dan zou ik gewoon elk uur bellen :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:52

Ik heb zoiets ook een keer gehad met ene fleecedeken, die had elke keer een andere smoes, en ik heb net zo lang elke dag een mail gestuurd dat ze hem eindelijk opstuurde, heeft in totaal 7 weken geduurd, terwijl er in de advertentie stond binnen 5 werkdagen binnen.
toen ik de deken eindelijk binnen had heb ik ook niet laten weten dat ik hem ontvangen had, ze kon de klere krijgen! :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:53

nee ik heb helaas geen telefoonnummer.
wel een voorletter en achternaam en een bankrekeningnummer.
ik kom wel achter een adres via het telefoonboek inclusief telefoonnummer dus indien mijn spullen er na het weekend nog steeds niet zijn ga ik er achteraan bellen.

ook vond ik een facebook pagina van de naam die hij mij heeft doorgegeven maar aangezien hij nu een andere naam op marktplaats gebruikt weet ik niet of dat klopt.

zijn voorletter achternaam en rekeningnummer kloppen wel want hij heeft het geld ontvangen.

ik ben benieuwd..ik heb nog heel even geduld! :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:11

HTM schreef:
Chasey schreef:
Enzino, heel herkenbaar! Belachelijk ook. Je hebt het toch al afgesproken. Eikels zijn dat.

Ik had van de week wat vissen op marktplaats. (Levende aquarium vissen :') ).
Kreeg ik een mail. Of ik ze wilde opsturen. :Y) O mijn god.... wát een vraag. :(

_O- _O- _O-
Wat sommige mensen in hun hoofd halen 8)7

Je kan vissen opzich best verzenden hoor. Hoe denk je dat al die goudvissen van 1,- in nederland komen. Die worden gewoon in dozen met pasticzakjes verzonden van uit Azië. Je moet ze natuurlijk niet in een bubbeltjesenvelop verzenden :Y) . Ik zou het ook niet doen maar de koper hoeft niet perce helemaal kierewiet te zijn :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:31

Echt... :?

heb geen verstand van vissen, en had ook geen idee hoe die beesten hier kwamen.
maar ik zal nooit een beest verzenden...
straks raak het pakket kwijt, en dan, is beestje dood.... |(