Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:00

Jildau schreef:
GL gaat mijn stem sowieso niet naar. Ik ben echt heel erg tegen de kilometerheffing want we betalen al per kilometer (benzine) en als dat er ook nog eens bij komt wordt autorijden voor mij, en ik denk meerdere met mij, straks onbetaalbaar.

Die kilometerheffing bij GL komt in plaats van de huidige wegenbelasting hè. Het is dus niet en en :)

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:14

(Wederom bedankt voor je respectvolle reactie heino....
Ik zal nog eens de moeite nemen te reageren op je posts, jij wil gewoon graag alleen je eigen mening blijven zien lijkt wel. Niemand mag daar wat tegenin brengen want dan wordt je ineens bemoeial genoemd...Laten wij elkaar dan maar negeren. Als jij dit een volwassen reactie vind, mij best.)

Ik heb mijn stem bepaald aan de hand van lezen op internet, stemwijzers, krant, tv en erover praten met anderen.
Daarnaast heb ik van partijen waar ik meer duidelijkheid wilde de programma's doorgelezen. Ook dat programma vergelijk is erg handig vond ik!
Ik probeer me daarnaast ook te verdiepen in die onderwerpen die mij bijzonder aanspreken.
En ik weet niet of jullie dat herkennen, maar er zijn naruurlijk een heleboel dingen waar je nog nooit heel goed over nagedacht heb of de achtergrond niet zo van weet. Daar probeer ik dan wat over op te zoeken en te lezen.
Ik vond de stemmentracker http://www.stemwijzer.nl/TweedeKamer2010/index.html ook erg leuk om door te nemen, nog meer mensen hier gedaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:19

Toekie schreef:
Ayasha schreef:
Eh... Snap het gevoel niet maar goed, dat zal aan mij liggen. Het gaat niet om "doe mij maar een donor" het gaat er om dat je gewoon kan aangeven wat je wil en dat je daar niet speciaal voor je recht moet gaan claimen dat je die wil hebt, maar dat men in de gemeente gewoon zegt van "je hebt het recht om te kiezen". IPV "als je wat anders wil kiezen kom je er maar flink achteraan zitten ook."

Er flink achteraan zitten valt vast wel mee. Daarmee maak je het direct een stuk negatiever.
Je hebt bij zo'n systeem net zoveel keuze. Als je niet wilt, kun je dat aangeven. Alleen er is een x aantal mensen die er gewoon niet bij stilstaan en niet omdat ze niet willen maar omdat ze er geen zin/tijd voor hebben. Imo is het prima dat zij dan gewoon als donor geregistreerd staan. In de praktijk zal zeer waarschijnlijk blijken dat de mensen die daar echt iets op tegen hebben, hun registratie gauw genoeg gewijzigd hebben.

Overigens vind ik het idee van aangeven bij ophalen identiteitskaart wel een stuk beter dan het huidige systeem. Omdat je dan de mensen wat actiever maakt in het nadenken hierover. Dat is het grootse probleem/oorzaak van het tekort denk ik; mensen zijn er niet echt mee bezig

Maar waarom moet dat? Waarom mag de staat er gewoon van uit gaan dat ze jouw organen en jouw lichaam wel mogen claimen? :) Dat gevoel krijg ik nl van de huidige regeling en daar word ik echt heeul opstandig van. :D Het aangeven zou ik een mooie "deal" geven waarbij men elkaar tegemoet komt. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:21

Heino schreef:
Jildau schreef:
GL gaat mijn stem sowieso niet naar. Ik ben echt heel erg tegen de kilometerheffing want we betalen al per kilometer (benzine) en als dat er ook nog eens bij komt wordt autorijden voor mij, en ik denk meerdere met mij, straks onbetaalbaar.

Die kilometerheffing bij GL komt in plaats van de huidige wegenbelasting hè. Het is dus niet en en :)

Dat bedoelt ze niet. ;) Ze bedoelt dat mensen die veel rijden al meer betalen omdat ze ook meer benzine nodig hebben. Dus dat kilometerheffing eigenlijk nog eens extra betalen is voor mensen die veel rijden terwijl ze sowieso al meer betalen, ook als het in de plaats komt van de gewone wegentaks.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:25

Ayasha schreef:
Dat bedoelt ze niet. ;) Ze bedoelt dat mensen die veel rijden al meer betalen omdat ze ook meer benzine nodig hebben. Dus dat kilometerheffing eigenlijk nog eens extra betalen is voor mensen die veel rijden terwijl ze sowieso al meer betalen, ook als het in de plaats komt van de gewone wegentaks.

Dan heb ik d'r verkeerd begrepen
Maar juist door die kilometerheffing heb je de mogelijkheid je kosten omlaag te brengen
Ik vind echter ook wel dat het genuanceerd moet worden. Mijn vriend kan bijvoorbeeld door zijn werk niet met het OV (ivm vervoeren geluidsapparatuur) en werkt door heel het land. Daar moet men ook rekening mee houden, met mensen met dat soort banen.

Ayasha
Blogger

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:27

Ik vrees alleen dat ze dat niet gaan doen... :=
Nee, van mij hoeft de kilometerheffing er niet te komen ondanks dat ik beslist val onder de mensen die weinig kilometers maken. Ik hoef geen apparaatje in mijn auto dat netjes registreert waar ik wanneer ben. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:29

Ayasha schreef:
Nee, van mij hoeft de kilometerheffing er niet te komen ondanks dat ik beslist val onder de mensen die weinig kilometers maken. Ik hoef geen apparaatje in mijn auto dat netjes registreert waar ik wanneer ben. :+

Ik weet niet, het is wel een van de dingen waar ik minder achter sta :)
Je privacy willen ze overigens ook garanderen, dat mag absoluut niet in het gedrang komen

Hebben jullie nog een voorkeur voor coalities trouwens? Ik ben wel voor PVV, GroenLinks, D66 en PvDa/VVD/SP

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:32

Ik zie het meest in Nieuw Paars. Ik wil het liefst geen coalitie met de PVV

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:35

Krips schreef:
Ik wil het liefst geen coalitie met de PVV

Nieuw paars is? Paars plus?
Ik wil de PVV er wel in eigk, omdat men dan samen moet werken ipv elkaar tegenwerken

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:36

heb 3 testen gedaan en er kwam 3x SP uit bij mij..

en toch stem in PvdD

vvd is wat mij betreft einde van Nederland, die rutte denkt alleen aan de rijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:41

Heino schreef:
Ayasha schreef:

Ik weet niet, het is wel een van de dingen waar ik minder achter sta :)
Je privacy willen ze overigens ook garanderen, dat mag absoluut niet in het gedrang komen

Hebben jullie nog een voorkeur voor coalities trouwens? Ik ben wel voor PVV, GroenLinks, D66 en PvDa/VVD/SP

jaja.... Ze willen veel.. :D Hoe willen ze dat gaan doen dan? Als ze met GPS achtige dingen gaan werken, eender wat ze er in steken ze kunnen je altijd volgen gezien ie in verbinding zal staan met een centrale om gegevens door te geven, en die centrale zal exact weten waar welk machientje zit.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:43

Heino schreef:

Het is idd niet "én- én"
Maar ze willen de kilometerheffing wel gebruiken om de files tegen te gaan en het dus extreem duur te maken.
Imo is dat een slechte keuze voor onze maatschappij.
Imo zorgt de auto ook voor extra omzet. (bijv met boodschappen op de fiets kun je lang niet zoveel meenemen, maar ook met kleding kopen zal men niet meer zo snel naar de grotere stad gaan. Met de trein is geen optie als vervanging - daarvoor zouden we helemaal om moeten reizen wat veel te veel tijd kost.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:45

sowieso, als ze gebruik van openbaar vervoer willen bevorderen moeten ze de auto niet duurder maken maar het OV toegankelijker. Als ik met de bus naar school wilde en ik had om half negen les kon ik er ten vroegste om negen uur zijn en dan moest ik vertrekken om 6 uur. Voor een rit waar je met de auto een kwartier over doet. :+ Twee keer raden wat men dan kiest als je ook een auto hebt... :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:46

Ayasha schreef:
jaja.... Ze willen veel.. :D Hoe willen ze dat gaan doen dan? Als ze met GPS achtige dingen gaan werken, eender wat ze er in steken ze kunnen je altijd volgen gezien ie in verbinding zal staan met een centrale om gegevens door te geven, en die centrale zal exact weten waar welk machientje zit.

Geen idee, dit zeggen ze:
"d) de privacy buiten kijf staat: politie en justitie krijgen geen
toegang tot reisgegevens;"

Superwoman: waarom slecht voor de maatschappij als werkgevers mensen de kans geven op variabele tijden te beginnen en stoppen met werken? En het is daarnaast enorm goed voor het milieu, ook niet geheel onbelangrijk :) Het OV moet ook een drastische verandering ondergaan en toegankelijker worden en dat wil GroenLinks ook realiseren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:47

Ha, ze krijgen geen toegang maar de gegevens zullen dus wel bekent zijn. Tot zover dus je privacy. En geloof me maar, als het er op aan komt zal het "politie" regeltje ook wel omzeilt kunnen worden, zoals vrijwel élke regel in België en Nederland. :\

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:49

Ayasha schreef:
Ha, ze krijgen geen toegang maar de gegevens zullen dus wel bekent zijn. Tot zover dus je privacy. En geloof me maar, als het er op aan komt zal het "politie" regeltje ook wel omzeilt kunnen worden, zoals vrijwel élke regel in België en Nederland. :\

Tja ik weet het niet, privacy bescherming staat vrij hoog op de agenda bij GroenLinks dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat goedkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:50

Helaas, ik niet, maar ik ben sowieso niet voor Groen! In belgië (die zijn ook voor de kilometerheffing. :) ).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:51

Erg lastig is het, maar naar de programma's gekeken voel ik het meest voor SP.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:57

Heino schreef:
Krips schreef:
Ik wil het liefst geen coalitie met de PVV

Nieuw paars is? Paars plus?
Ik wil de PVV er wel in eigk, omdat men dan samen moet werken ipv elkaar tegenwerken

VVD, GL, D66, PVDA.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:58

Ik denk dat het toch wel PVV gaat worden...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:16

Volgens de peilingen (gelukkig) niet... maar het is nog even afwachten uiteraard

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:19

Peilingen halen niets uit volgensmij, niet iedereen laat weten dat ze op de PVV stemmen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:40

Het valt me op dat er bepaalde partijen zijn die enorm veel reclame maken, zoals CDA, PvdA en VVD, en andere partijen amper of veel minder :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:58

Heino schreef:
Jildau schreef:

Het is wel en en.. Nu is het zo dat als jij een dikke grote zware auto wil, je daar ook naar betaald door middel van wegenbelasting. Als jij een hele kleine lichte auto, of een hele zuinige auto koopt dan betaal je geen wegenbelasting, of heel weinig. Daarnaast is de benzine ontzettend duur. Stel ik heb straks mijn rijbewijs en wil graag vanuit Groningen naar Den Haag rijden, dan kost dat mij al heel erg veel benzine omdat ik zo ver rijd. Moet ik dan ook nog eens per kilometer nóg extra gaan betalen? Nou nee dus, dat vind ik niet. Ik vind ook niet dat autorijden bestraft moet worden want er zijn ontzettend veel mensen die niet zonder auto kunnen. Met het huidige systeem is het zo dat juist de zuinige auto's gestimuleerd worden want die zijn wegenbelasting vrij, en dat vind ik een prima systeem. Het gaat de meeste mensen alleen maar veel meer geld kosten om auto te rijden als de kilometerheffing erdoor komt, en we betalen al meer dan genoeg voor autorijden dacht ik zo..

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:03

Heino schreef:
Ayasha schreef:

Geen idee, dit zeggen ze:
"d) de privacy buiten kijf staat: politie en justitie krijgen geen
toegang tot reisgegevens;"

en hier ben ik dus ook zo vreselijk tegen. want je bent dus wel degelijk je privacy kwijt. ze mogen van mij een hoop van je weten maar er zijn grenzen hoor. hoorde hier manlief al roepen dat als ze dat gaan invoeren hij dat ding uit zijn auto gaat slopen. (mja of dat nou zo makkelijk zal gaan ;) )
maar ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit de stemming komt.
ikzelf ga voor de sp, kan me erg in een groot deel van hun stand punten goed vinden.