Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Denicee_x

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:23

Jah, ik had een doosje gekocht, het was een verjaardagskado'tje dus het moest met een bewijsje worden gestuurt, mij was echt verteld dat als het onder de 50? gram was dat het dan ong 21 euro zou kosten (was me verteld in Maastricht, heb het ergens anders verstuurd, wel bij dezelfde post firma)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:31

Als je toch in buurt bent van Duitsland, laat dan het versturen vanuit Duitsland, veel goedkoper.

Vriendin heeft pas 30 kg laten opsturen naar Amerika uit Duitsland en ze was ong 75 euro kwijt.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:58

JAAAA haha ik kan binnenkort weer meedoen. :D heb 2 jaar bij de AH gewerkt, toen jaartje gestopt geweest want ging naar t buitenland en nu ben ik bij een andere AH weer aangenomen. deze staat in utrecht, en mn oude in een dorpje in groningen dus denk dat ik hier wel wat meer mee zal maken. :D al komen in dorpjes ook heel veel leuke dingen langs. :) vanaf zaterdag begin ik, dus tot die tijd lees ik ff mee. :))

off-topic: ga nu geloof ik iets van 7eu bruto per uur verdienen, dat is met vakantiegeld enzo er al bij in trouwens. maar hoeveel wordt dat netto?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:32

@Loose: ik denk ongeveer 6 euro netto

edit: Ik werk met kinderen,,, heb af en toe ook erg leuke uitspraken van ze...kan ik die hier ook kwijt?
Zijn er geinteresseerden ?
Laatst bijgewerkt door 01San op 07-09-10 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:34

is dat vakantiejob dan 7 euro bruto?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:34

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:39

Oh okee......die kende ik nog niet :o

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:02

Ik heb twee rare opmerkingen van personeel, ook wele ens leuk:

* Ik loop bij Steps naar binnen en kijk wat rond, als een verkoopster me vraagt: "kan ik u helpen"?
Ik zeg: " Nee dank u ik kijk alleen even wat rond"
Hoor ik die verkoopster mompelen: "wat kom je hier dan doen?" (volgens mij was het niet de bedoeling dat ik dat had gehoord)

* DA drogist: "kan ik u helpen?"
Ik; Nee ik kijk even
DA drogist: Maar wat zoekt u dan?
Ik; oh gewoon, ik wil even voor een cadeutje kijken
DA drogist: maar voor wie is het dan?
Ik: ja voor mn zus maar ik kijk zelf wel even rond
DA drogist: hoe oud is uw zus dan?
Ik: goedemiddag, ik ga wel even naar het kruidvat, daar laten ze me wel met rust...

* weer bij de DA drogist, dit keer met mn zus. We kijken wat rond (blijkbaar een hobby van me) als mijn oog op een potje creme valt met de tekst: verjongt de huid met vijf jaar. Ik stoot mn zus aan en zeg: "kijk, verjongt de huid met vijf jaar, zou dat per keer zijn als je het erop smeert? Ik ben 35, dan zou ik na zeven keer smeren dus weer 0 jaar zijn" De verkoopster stond ons echt dom aan te kijken maar wij lagen natuurlijk hartstikke dubbel van de lach.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:06

Kan er ook altijd slecht tegen als ze je niet met rust laten als je gewoon even rustig wil shoppen >;)

Aan de andere kant heb ik er ook een hekel aan als ze je compleet negeren.

Ideaal is:

*klant komt binnen*
Verkoper: Goedemiddag
Klant: Goedemiddag *kijkt rustig rond*
*twee minuten later*
Verkoper: Kan ik u ergens mee helpen?
Klant: Nee dank u, ik kijk even rond.
Verkoper: Prima, als u vragen heeft hoor ik het graag :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:11

Rock; Ja idd, zo doen wij het ook :j
Gebeurt ook weleens dat mensen bij de wenskaarten kijken en dat ze nog lopen twijfelen, dan vraag ik wat voor een kaart ze zoeken en meestal kan ik ze dan altijd wel helpen :)
Denice; Ja dat kan wel kloppen, een doosje word gewoonlijk zoals een pakketje gerekent en dan is het idd wel duurder. Maar zo duur? Hebben ze geen fout oid gemaakt? Het ligt ook aan het gewicht hoor, laatst waren er 2 chinese vrouwen bij ons en die wilden babyvoeding naar china toesturen. Ze moesten 55euro per pakketje betalen, maar als ze er een gram overheen gingen, dan betaalden ze 105euro per pakket..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:19

Even een vraagje voor de supermarktmedewerkers onder ons:
Ik zag vandaag de kruitnoten enzo (sinterklaas) weer in de schappen liggen....
Nu is mijn vraag: hebben jullie nou veel reacties bijv zoals: liggen die nu al in de winkel??

edit:typfoutje

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:30

Ik werk in een juwelier en moet ook direct op mensen aflopen als ze de winkel in komen. Maar als ze eruit zien of ze willen rondkijken zeg ik altijd: ''Kan ik u helpen of wilt u gewoon even rondkijken?'' En als ze willen rondkijken laat ik ze ook echt wel met rust tot ze zelf naar me toe komen :)

Maar ik moet zeggen, de meeste mensen willen echt gewoon geholpen hoor.. en dat is bij ons natuurlijk ook gewoon het gemakkelijkste want alles ligt achter slot en grendel dus als je iets beter wilt bekijken heb ik de sleutel. Bovendien heb ik in een kast o.i.d vaak nog liggen wat ze zoeken terwijl ze dat zelf in de etalages niet zien liggen.

Maar ik heb er zelf ook altijd een hekel aan hoor, als je gewoon wilt rondkijken en ze laten je niet met rust.. :o

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:38

Ik had er vandaag ook eentje hoor.. Het was best redelijk druk (2 kassa, 2 keuken). Waren net mensen naar huis gestuurd omdat het zo doods was en ineens stond de mac weer vol. Kwam er ineens een wat oudere man naast de rij staan vlak voor de kassa. Zeg maar, de kassa naast mij daar stond hij ''in'' de rij. Ik zo mijn rij afwerken, uiteindelijk had ik zoiets van hij staat er nu wel eeeeeerg lang. Ik besluit even contact te zoeken tussendoor;

Ik: Meneer had u een vraag toevallig?
Meneer: Nee ik wil ijs! Die zijn hier zo heeeeeerlijk!
Ik: Euh nou oke, maar dan hoort u eigenlijk even in de rij te gaan staan net als al deze mensen, dan kan ik u helpen. (ondertussen kijkend naar de gasten die wél voor me kassa stonden)
Meneer: Ja maar ik wil alleen maar ijs hoor.
Ondertussen hadden de meiden aan mijn kassa en ik zoiets van: oke... laat hem er maar tussen dan gaat het sneller. Dus:
Ik: Ok nou als u mij 75 cent geeft dan krijgt u een ijsje van mij.
Meneer: Maar ik heb geen 75 cent!
Ik: Nou helaas houdt het dan op meneer, dan ga ik weer verder met deze mensen.
Ben de bestelling aan het opnemen trekt ie ineens aan me arm. ''Ik ga nu hoor! Doei!'' Ik flabergasted: ''Oh oke, tot ziens meneer!''

Komt me manager naar me toe. Dat het typisch weer iets voor mij is om een rare gast aan me kassa te krijgen. En wat ie nou eigenlijk precies wilde... :P

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:37

Die had ik dan vast oom een keer een heel verhaal dat ie n ijsje wilt amaar geen geld heeft etc. of ie niet eventjes een beetje mocht proberen hele tijd zo door gaan op een end werd ik het wel zat en kwam er een maneger bij me staan zegt ie ineens ja ik wil dr alleen maar nieuwjaar wensen >.< (was in januari ofzo)

Vandaag waren er frietjes nog neit klaar, dus die ging ik na brengen die mensen zaten boven. Kwam ik de frietjes brengen dat kindje huh mam hoe kan het dat ze weet dat we hier zitten? :+

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:49

01San schreef:
Nu is mijn vraag: hebben jullie nou veel reacties bijv zoals: liggen die nu al in de winkel??

Haha Ja! :D
Zo ongeveer élke klant zegt het, maar zo ongeveer élke klant, neemt ook een zak mee. :Y)

Vorige week zaterdag een jongentje tegen mij:
''Mevrouw, mag ik u wat vragen?''
Ik: ''Ja tuurlijk.''
Hij:''Weet u wel dat sinterklaas hier pas over heeeeul lang is?''
Ik: '' euuh hoezo? '' :+
Hij: ''Nou, hoe kan het dan dat die pepernoten nu al in de winkel liggen? Want de zomervakantie is nog maar net afgelopen hoor!" :(:)
Ik: ''Ja sinterklaas heeft al wat pepernoten vooruit gestuurd, zodat alle kinderen ze alvast kunnen proeven.''
Hij: ''Oooooooh..''
Ik: ''Lief van hem hè?''
Hij: ''Hmmph, nou ik vind het stom. Sinterklaas weet toch ook wel dat de zomervakantie net is afgelopen?'' :7
En toen liep hij weg, helemaal beledigd. zo schattig, haha! <3

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:39

01San schreef:

Bij ons in de supermarkt liggen ze (gelukkig) nog niet haha. :p

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:54

Ahhhhhhhh!! :D
Nou ik vind wel dat ook jij het heel schattig aan het jongetje uitlegd!!

M_aaike schreef:
01San schreef:

Haha Ja! :D
Zo ongeveer élke klant zegt het, maar zo ongeveer élke klant, neemt ook een zak mee. :Y)

Vorige week zaterdag een jongentje tegen mij:
''Mevrouw, mag ik u wat vragen?''
Ik: ''Ja tuurlijk.''
Hij:''Weet u wel dat sinterklaas hier pas over heeeeul lang is?''
Ik: '' euuh hoezo? '' :+
Hij: ''Nou, hoe kan het dan dat die pepernoten nu al in de winkel liggen? Want de zomervakantie is nog maar net afgelopen hoor!" :(:)
Ik: ''Ja sinterklaas heeft al wat pepernoten vooruit gestuurd, zodat alle kinderen ze alvast kunnen proeven.''
Hij: ''Oooooooh..''
Ik: ''Lief van hem hè?''
Hij: ''Hmmph, nou ik vind het stom. Sinterklaas weet toch ook wel dat de zomervakantie net is afgelopen?'' :7
En toen liep hij weg, helemaal beledigd. zo schattig, haha! <3

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:56

haha ahh wat schattig!

Wat ik trouwens stom vind.. Ik moet ook op klanten afstappen en vragen of ik ze kan helpen. Ik krijg heel vaak zo'n soort gesprek:

ik: "Goedemiddag, kan ik u misschien helpen?"
klant: "Nee dank u, ik kijk even rond"
ik: "Is goed hoor mnr/mevr." en maak aanstalten om weg te lopen
klant: "Ik heb voor mijn tomtom dit en dit nodig"..

euhhh, je wilde toch even rondkijken? :Y)

Laatst had ik trouwen gepost dat ik op koopzondag zo vaak telefoon krijg met "Bent u open?" en dat ik me daar aan kan irriteren. Vorige week zondag moest ik weer werken. Assistent uit een ander filiaal stond hier, neemt de telefoon op en het volgende gesprek volgde.

"Goedemiddag Halfords Apeldoorn u spreekt met *naam*"
Klant aan de telefoon vraagt of we open zijn
"Nee meneer wij zijn vandaag niet open"
Klant aan de telefoon vraagt iets in de richting van waarom de telefoon dan opgenomen wordt.
"De telefoon staat doorgeschakeld naar mijn huistelefoon meneer."

Dat zou ik toch echt niet flikken.. Beetje asociaal.. Ik had trouwens een aantal keer "oh, ik wilde alleen even weten of jullie open waren, maar dat zijn jullie dus, tot zo!". En die had ik hiervoor nog niet gehoord. Zouden ze soms meelezen :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:15

Stiekem was dat n bokker ;)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:39

In- en intriest:

Ik heb laatst op het Preuvenemint gewerkt bij een restaurant, Preuvenemint is een Maastrichts culinair festival waarbij het Vrijthof van allemaal bekende restaurants stands staan, waar je dan kunt gaan proeven en borrelen (tegen betaling uiteraard). Maar niet alleen dat, het is ook een beetje een 'kijk mij'-happening waarbij de hele speknekgarde van Limburg rond paradeert en zich vervolgens helemaal laat vollopen. Één van die stands is de stand van Beluga, top-3 restaurant van Nederland en dé plek waar je gezien wilt worden. Ik werkte bij een ander chique restaurant, maar dat was lang niet van die klasse.

Komen twee vrouwen bij mij aan de bar.
'Een fles witte huiswijn met twee glazen alstublieft!' Dus ik ze dat geven, zij rekenen af, zegt madame 1 tegen madame 2:
'Kom, gaan we naar Beluga!'
'Ja maar we hebben hier toch net een fles wijn gehaald?'
'Ja maar hier is het veel goedkoper!'

...en daar gingen ze, mét fles wijn en ónze glazen.
:')

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:47

_O- _O- Hoe slicht ben je dan ..

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:50

Je kunt op zn minst toch nog even snel die fles leegzuipen met zn 2e :P

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 23:53

Ik werk voor de klantenservice van T-Mobile, maar toen het nog Orange was had ik eens een klant die haar verhaal begon met:

"Ik kreeg net een vacature via msn enne ..."
Oftewel de factuur via sms :')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:10

Bij AH; Pain de boulogne is in de aanbieding, nl 2e gratis. (donkerbruin meergranen brood)

Klant: "Heeft u nog pain de boulogne?"
Ik: "Jahoor! Wilt u hele of halve?"
Klant: "Een witte!"
Ik: "Sorry mevrouw, pain de boulogne is een bruin meergranen brood."
Klant: "Heeft u ook witte pain de boulogne?????"
Ik: "Nee mevrouw, pain de boulogne bestaat niet in het wit."
Klant: "Maar ik wil de witte pain de boulogne."
Ik: "Witte boulogne heb ik niet, ik heb wel tijger wit als u wit brood wilt. :)"
Klant: "Doe maar die bruine dan".

Dus. :')

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:37

ShannonJuul schreef:
AhvG schreef:
Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het toch niet terug
xd

Jep :Y) of: Ik krijg het niet terug van de belasting, hang maar boven je bed, is voor je verzameling en nog wel meer!

Inderdaad! Als ze het niet willen: Lijst het maar in, ik spaar geen oud papier.
Als ze de bon wel willen: Ik moet verantwoording afleggen thuis, dan heb ik tenminste wat te lezen....