Kom hier ook weer eens binnenvallen..... Heb vandaag m'n 40e les gereden, en het ging echt goeeeed. Als ik nu laat zien dat het allemaal routine is en ik zo constant blijf rijden vraagt ie over 2 lessen ofzo TTT & examen aan.
Ik weet al die technische dingen ook niet hoor, oliepeil meten etc. Ging gisteren tanken voor mama, was te lui om de auto uit te komen en kreeg het niet eens voor elkaar.
Dat is inderdaad per persoon verschillend. Het is maar net wanneer je er klaar voor bent.
siskeh
Geplaatst: 10-10-09 19:14
Absoluut, ik heb ook ruim 50 lessen gehad... ligt voor een gedeelte ook aan mijn instucteur(en dat is echt een compliment) want hij laat je niet eerder afrijden dan dat je er echt klaar voor bent...
In mn omgeving zijn er ook mensen die ongeveer 80 lessen nodig hebben gehad(doordat ze meerdere malen gezakt waren)
Ik zou je maar gelukkig prijzen als je zo in elkaar zit dat je het met het gemiddelde aantal lessen netjes haalt. Er kunnen zoveel dingen meespelen waardoor je er veel langer over kunt doen... Dus zo vanzelfsprekend is het niet.
Marrke
Geplaatst: 10-10-09 19:26
Wat fijn Melanie_!
En inderdaad, je kunt beter een paar lessen meer hebben en er dan écht klaar voor te zijn om af te rijden. En verder heeft natuurlijk niet iedereen het rijden even snel onder de knie.
Ik had afgelopen donderdag ook weer rijles, maar vond het niet zo heel lekker gaan. Steeds van die kleine dingetjes die niet goed gaan. En ik ben iemand die het in één keer goed wil doen, maar dat gaat niet. Wel begonnen met het parkeren in parkeervakken e.d. Dat ging dan wel weer goed.
Ik heb ook een 50 uur pakket. Heb zelf het gevoel dat 't iets te veel is, maar goed dat is die rijschool eigen.
Overigens dat oliepeil enzo heb ik allemaal al 3x moeten uitleggen in de lessen dus dat ken ik inmiddels wel. Net zoals bandenspanning en profieldiepte.
Te veel zal het nooit zijn, je kan altijd bijleren
millennium
Geplaatst: 10-10-09 19:47
Hallo!
Nieuw hier, heb maandag mijn eerste rijles! Keispannend!
_Emma_
Geplaatst: 10-10-09 19:52
Welkom
Inderdaad, wat maakt het nou uit hoeveel lessen je nodig hebt. Ik vind dat daar soms een beetje te moeilijk over gedaan wordt..
Enne oliepijl meten ik zou niet weten hoe dat moet haha.
Pasamba
Geplaatst: 10-10-09 20:06
siskeh schreef:
Zal ik het even uitleggen :p Je haalt het stokje eruit, maakt hem schoon, stopt hem er weer helemaal in, dan haal je hem er weer uit en kijk je tot hoever de olie komt Oww, en als je wilt wegrijden moet je natuurlijk wel het stokje er weer in doen, en de motorkap weer dicht
_Emma_
Geplaatst: 10-10-09 20:27
Oke dan... en moet je dat ook kunnen op je examen?
Haha, over snelwegen gesproken, ik kan niet wachten tot ik de eerste keer de snelweg op mag. Hier in Duitsland mag je natuurlijk erg hard, dus ben benieuwd hoe hard ik tijdens rijlessen mag... neem aan in het begin ook maar 120, maar wellicht in een later stadium wat harder.
Pasamba
Geplaatst: 10-10-09 21:49
_Emma_ schreef:
Oke dan... en moet je dat ook kunnen op je examen?
Nou je hoeft het niet te doen. Maar misschien vragen ze wel aan je waar je de olie moet bijvullen en hoe je het oliepijl kunt controleren.
Ik heb afgelopen woensdag m`n eerste les gehad.. Die opzich erg goed ging.. Alleen m`n eerste bocht ging ik beetje de mist in maar iedereen mag fouten maken toch
Haha ach dat had ik in het begin ook, dacht is dit het nou.. nouja de domme onbenullige foutjes kwamen later wel maar inmiddels gaat het wel gewoon allemaal aardig zijn gangetje
Wow, wat gaan jullie hard, haha! Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste les na mijn TTT gehad en het ging goed. Natuurlijk maakte ik wel (stomme) fouten, we reden in Den Haag en ik was zo bezig met al het verkeer dat ik niet zag dat het stoplicht inmiddels weer op rood stond. Dus tja, dat was een ingreep. Maar op de snelweg ging het echt al stukken beter, ik heb veel meer banen gewisseld en ook ingehaald