Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Enige overeenkomst tussen 'helderziendheid' en 'een band met God' lijkt mij op dit punt dat er op dit moment nog niets wetenschappelijks aan te bewijzen, dus ook niet te onderbouwen is.
Dat maakt de discussie die nu loopt heel ingewikkeld.
Blue_Eyes schreef:Precies... terwijl ik als ik Char zie gewoon echt denk 'Wat zit jij de mensen ongelofelijk het geld uit de zak te kloppen met je semi-emotionele gemiep, zeg...' Niks persoonlijks tegen haar hoor, alleen wat ze doet staat me ontzettend tegen...
1 Korinthiers 12 schreef:4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
Citaat:Godsdienst en helderziendheid is natuurlijk niet hetzelfde maar je moet er wel in geloven voor het beste resultaat.
Citaat:randalinpony schreef:Enige overeenkomst tussen 'helderziendheid' en 'een band met God' lijkt mij op dit punt dat er op dit moment nog niets wetenschappelijks aan te bewijzen, dus ook niet te onderbouwen is.
Dat maakt de discussie die nu loopt heel ingewikkeld.
Rani007 schreef:
Je slaat de spijker op z'n kop, Randalin ...![]()
Ik ben er van overtuigd dat het wezen God oneindig veel intelligenter is dan de mens en dat de golflengte van die goddelijke wetenschap teveel verschilt met die van ons. Daarom ben ik ook zeer terughoudend om met menselijke wetenschap overal een verklaring en wetenschappelijke onderbouwing te moeten aandragen. Maar dat zal jij hier vast niet mee bedoelen ...
randalinpony schreef:Ik ben alleen wel benieuwd wanneer die miljoen dollar nu eens opgehaald zal worden.
faye schreef:Natuurlijk heb je die eigenschap toebedeeld gekregen, alleen ben je volgens de kerk dan wel duivels bezig. Zoals ik al zei, ik heb niets tegen een geloof in god, maar ik weet dat de bijbel en de kerk niet gods werk zijn.
En dat het net zo vaag is snap ik best. Ik vind het alleen jammer dat in deze tijd het geoorloofd is om mensen wegens eigenschappen duivels te noemenen over demonen te spreken, uit te sluiten wegens sexuele geaardheid en dat allemaal uit naam van god. Als je daaraan mee doet in zijn naam nog wel, dan heb je heel wat uit te leggen als je je ogen sluit
Huertecilla schreef:'Ik' besta door de electriciteit op mijn hersenen.
Dat is maar één versie van 'bestaan'.
Na 'dood' is er geen electriciteit = geen 'ik'.
Mijn componenten worden hergebruikt in een andere levensvorm die met electriciteit een eigen perceptie heeft.
hc