Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:13

faye schreef:
Karin, het meiske is 17. Dan heb je nog fantasie over "de" ware en eeuwige liefde.

Ja, dat weet ik. Misschien moet ik ook mijn best niet doen om haar van het tegendeel te overtuigen. Lachen

Op mijn 16e/17e had ik mijn eerste serieuze vriendje. Zelfs met hem had ik niet het gevoel dat het voor eeuwig was: het was op dat moment leuk, hij was m'n maatje en we zagen wel wat en hoe.

Echt, werkelijk waar nooit bezig geweest met 'de ware'. Net zoals ik nooit heb gefantaseerd over trouwen en kinderen krijgen. Ik zie dat allemaal wel tegen de tijd dat ik daar zin in heb. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:15

Ik denk wel dat de ware bestaat, maar dat de kans groot is dat je hem of haar nooit tegenkomt. En als hij bestaat betekent niet dat je er zin in hebt zeg maar. Maar er zijn duizende single mannen genoeg keuze uit niet vreemdgaande personen.

Ik denk als je vreemdgaat dat er altijd een reden voor is, maar dat is zoveel groter dan de relatie.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 09-01-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:16

Ik ook niet Karin, maar ik ben dan ook heel nuchter. Jij ook denk ik, dat scheelt ook in je perceptie Knipoog

Karin

katiavl schreef:
Ik denk wel dat de ware bestaat, maar dat de kans groot is dat je hem nooit tegenkomt.

Vandaar ook mijn theorie over 'de waarste'. Lachen

natural_

Dit is allemaal gelul, kiwiko is volgens mij de enigste die niet denkt als een echte volwassenen alsof ze nooit kind geweest is! Daar kijk ik heel erg tegenop, heb ook geheel andere ideeen als haar, maar wat dat betreft kunnen veel (zelfs de mensen die geen kind hebben) een voorbeeld nemen! @ Kiwiko; ik bedoel niet dat je je kind slecht opvoed hoor, lees het hierbovenstaande maar..

Daarnaast ben ik niet naief, ik geloof er gewoon in! En ik ben niet zo naief om bij mijn eerste vriend te denken, dit is voor eeuwig.. Dat is pas naief Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:17

faye schreef:
Karin, het meiske is 17. Dan heb je nog fantasie over "de" ware en eeuwige liefde.

Dat kan realiteit zijn wanneer je een realistisch verwachtingspatroon hebt; wannner je realistisch bent over gelijkwaardig maar niet gelijk, wanneer je realistisch bent over wat je vraagt ten opzichte wat je biedt en.... je krijgt wat je beloont.

Mijn eerste grote liefde heeft 23 jaar geduurd tot de dood ons scheidde.
Mijn huidge grote liefde duurt nu 9 jaar en we zorgen er beiden voor dat er alle reden is om die ook ´eeuwig´ te laten zijn.

Gá er voor, A3VT!

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:19

Een grote liefde is wat anders dan "de" ware HC. Je bent toch inmiddels wel op een leeftijd dat je dat ontdekt hebt Knipoog

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:19

Dus als ik het goed begrijp HC geloof jij ook in ware liefde? Zal het zo zijn dat de meeste vrouwen het ooit al hebben opgegeven of er niet in durven te geloven aangezien ze bang zijn niet te vinden wat ze zoeken en dus genoegen te nemen met minder?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:20

Maar dan zit je weer met een definitie over de ware die voor iedereen anders is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:20

Ik zoek niet, ik denk dat daar al een groot verschil zit met mensen die wél op zoek zijn. Lachen

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:21

Ik bedoel niet met zoeken echt zoeken en hopeloos zijn, maar ik denk dat je er open voor moet staan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:23

Oh dat sta ik ook wel, maar dan nog. Ik merk het vanzelf wel wanneer ik 'de ware' (of in mijn geval 'de waarste') tegenkom. Ik heb daar van tevoren geen beeld van, ik zie het wel als het zover is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:24

Ik geloof niet in "de" ware. Er is altijd zeker meer dan 1 persoon waarmee je alles kunt vinden wat je graag wil in een relatie.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:25

Ik dacht dat ik de ware had, tot ik erachter kwam dat hij "anders" was dan ik dacht.
Ik heb mijn dromen toen uit elkaar zien spatten, ben ontzettend diep gevallen en moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet overheen ben...
Sindsdien betwijfel ik of de ware wel bestaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:26

Maar moet er per definitie maar één ware zijn, waarom kunnen er niet meer zijn

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:27

Ik zeg ook zeker niet dat er maar 1 ware voor iedere persoon is.. Er leven zoveel mensen op de wereld dat het er vast meer dan 1 zal zijn!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:29

lor1_1984 schreef:
Ik dacht dat ik de ware had, tot ik erachter kwam dat hij "anders" was dan ik dacht.
Ik heb mijn dromen toen uit elkaar zien spatten, ben ontzettend diep gevallen en moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet overheen ben...

Je moet je dromen en fantasieen niet dood laten gaan door een of andere lompe boer die zich anders voor deed dan hij in werkelijkheid was! Ik deed hetzelfde, voelde me heel rot over hem.. Ik keek de titanic toevallig en vond eigenlijk dat ik me druk maakte om niks! Die banketstaaf heeft mij heel erg pijn gedaan, maar aan de andere kant geloof ik nu weer in ware liefde..

Titanic is geen eerlijk voorbeeld aangezien het heel erg geromantiseerd is, maar geloof wel in een soort vergelijkend iets!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:29

natural_ schreef:
Ik zeg ook zeker niet dat er maar 1 ware voor iedere persoon is.. Er leven zoveel mensen op de wereld dat het er vast meer dan 1 zal zijn!

In mijn geval dus 'de waarste'. Op dat moment. Of het de waarste 'voor eeuwig' is zal de tijd leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:30

Precies! En dat weet je nooit van tevoren Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:32

Ik geloof niet zozeer in de 'ware', maar wel dat twee (jonge) mensen gelukkig samen kan oud kan worden. En ik geloof (en hoop) dat dat ook het geval is met mijn vriend. Mss idd jonge naïviteit van me, tijd zal het uitwijzen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:33

Ik zal eerlijk zijn dat ik in mijn relatie ook andere mensen ben tegengekomen die ,was ik ze op een ander tijdstip tegengekomen, mij het gevoel gaven dat zij een van de ware zouden kunnen zijn.
Echter ik had thuis al wat ik zocht en ben nooit verder ingegaan op andere gevoelens, noem het trouw of what ever.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:37

Ik ken slechts een fráctie van de vrouwelijke wereldbevolking en kom dan nóg verschillende vrouwen tegen die meer dan de investering waard zijn om een leven mee te delen.
Let op ´verschillende´ want daar ligt een sleutel.

´De ware´ is vandaag niet dezelfde als morgen want ik ben mezelf en mijn ervaringen. Morgen heb ik meer meegemaakt dan vandaag = ben ik niet dezelfde.
Dat geldt voor iedereen.
De overlap die je met iemand hebt verandert dus ook.
Op die manier zijn er heel veel overlappen met verschillende partners mogelijk die jouw leven een extra dimensie geven; die mee kwaliteit van leven opleveren dan het je aan investering in die relatie kost.
De grote truuk is beiden elkaar duurzaam iets waardevols voor heden en toekomst te bieden wat meer oplevert dan kost. Dat iets verandert en dat is helemaal niet moeilijk, wordt steeds makkelijker, want je bouwt samen geschiedenis op.
Misschien gunt het leven je ook het geluk van een kind met jouw liefde; dan heb je nota bene een tástbaar stuk overlap.

Kwaliteit = de mate waarin iets aan je verwachtingen voldoet. Hoe hoger je de lat legt hoe meer je moet bieden, moet investeren. Je krijgt wat je beloont en als je meer wil krijgen moet je meer belonen.

Noem me een ´onverbeterlijke´ romanticus met altijd halfvólle glazen, maar het werkt voor mij. In de liefdes en met (ook optomingsloos) paardrijden Knipoog

hc

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:39

Volwassen mannen met jonge meisjes, ik zelf denk dat het wel leuk is om iemand te hebben die ouder is.
De meeste mannen hebben wel graag een groen blaadje,zelfs soms heel groen. Misschien mis je wel als jong meisje een breder schouder die je bij je Vader mist. Ja en wanneer heb je de `ware` ,of de ware liefde, bestaat er wel de `ware `of de echte `liefde`!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:51

Ik weet niet hou oud jij bent?
Mijn (fictieve) dochter hoeft voor haar 18e niet thuis te komen met een 25+er.
Vanaf d'r 18e mag ze dat zelf uitzoeken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:54

lor1_1984 schreef:

Komt me heeeel bekend voor.
Ik dacht ook echt dat mijn ex man de ware was, eigenlijk denk ik dat nog steeds, maar blijkbaar denk ik dan toch verkeerd anders zou het mijn ex man net zijn.
Maar echt loslaten kan ik hem nog steeds niet ondanks dat hij me op valentijnsdag 2001 liet zitten.
Ik ben inmiddels alweer 2 jaar getrouwd met mijn huidige man, en hij weet (ook ik ben altijd eerlijk) dat hij niet de man is waar ik zoveel van houd als dat ik van mijn ex man hield.
eerlijkheid kan dus ook knetters hard zijn, maar het heeft wel mijn voorkeur.