Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:19

Vanmorgen boodschappen gedaan en zeker 75% had nog mondkapjes op. Vanmiddag naar een andere plaats geweest om horloge te laten maken, moest 3 kwartier wachten dus ook wat winkels in gegaan voor wat kleine spullen. Hier droeg nauwelijks iemand een mondkap. Voornamelijk eigenlijk een beetje mijn generatie die hem daar droeg. Enorm verschil tussen de ene en de andere (grotere) plaats.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:28

Hier ook lekker zonder mn boodschappen gedaan.
Hoef er ook niet aan te wennen. Echt blij dat die vieze smetlappen niet meer hoeven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:43

Je maakt er toch echt zelf een vieze smetlap van hoor :') Mijne zijn gewoon schoon.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:54

Nou, jij verdiend een sticker!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:56

Okay dank je wel :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:00

Is een grapje he ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:01

Popstra schreef:
Is een grapje he ;)

Krijgt ze nu geen sticker… -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:03

996981 schreef:
Popstra schreef:
Is een grapje he ;)

Krijgt ze nu geen sticker… -O-

-O- -O-
Blij met een dooie mus...

(Uiteraard wist ik wel hoe ik je opmerking moest lezen maar ik besloot er maar gewoon in mee te gaan)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 21:45

Sheran schreef:
Je maakt er toch echt zelf een vieze smetlap van hoor :') Mijne zijn gewoon schoon.

Inderdaad.
Hou me gewoon netjes aan deze norm en wel met verse maskers. Dat ik het nú onzin vind (let wel voordien zinvol vond) maakt nog niet dat ik dan onhygiënisch ga doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 08:03

Nou bij de meeste mensen vind ik het vieze lapjes hoor. Zeker bij wegwerp kapjes zie je gewoon dat ze veel vaker gedragen zijn dan die ene keer die de bedoeling was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:21

Dat doen die mensen zelf en als je zelf het een vieze smetlap vindt moet je misschien zelf wat hygiënischer ermee omgaan. Wat andere mensen doen kan je niks aan veranderen, wat je zelf doet wel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:38

Laatst bijgewerkt door 996981 op 26-02-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:39

Waarom hebben wij nooit bedacht om leuke glitterstickers op die mondkapjes te plakken? Dit was het idee geweest om volwassenen weer stickers te laten plakken. -O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:53

Ik moet eerlijk zeggen dat die van mij ook vieze smetkapjes zijn. Je gooit ze toch in de auto na het boodschappen doen en omdat je er niet de hele dag mee hoeft te lopen, doe je ze de volgende keer weer gewoon op :o

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:56

Blij dat die mondkapjes voorbij zijn (tijdelijk dan)op werk nog wel

En helemaal dat de QR voor nu weg is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:58

Dat zeg ik toch? Als het een vies onhygiënisch ding is doe je dat toch echt zelf. Het ligt niet aan het mondkapje maar aan degene die het zo gebruikt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 09:59

MyWishMax schreef:
Dat zeg ik toch? Als het een vies onhygiënisch ding is doe je dat toch echt zelf. Het ligt niet aan het mondkapje maar aan degene die het zo gebruikt.

Heb je er wel eens 1 opgehad, binnen in een warmte ruimte voor minimaal 3uur?

Dan worden ze ook smerig van hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:01

Het ging over boodschappen doen zonder vieze smetlap...

En nee, nooit gedaan. Want ik wisselde dan tussendoor :) maar dat is heel wat anders als gewoon boodschappen doen of 1 meerdere keren gebruiken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:15

MyWishMax schreef:

Ja en bij 86% is het een vies ding, die mensen keer op keer dragen, waar ze in ademen, in de auto leggen of in de zak frommelen en vervolgens aan het fruit zitten net nadat ze de dat smerige ding weer op hebben gedaan.

Dat is gewoon vies.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 10:47

Maar ja dat doen die mensen dus zelf. Je hoeft geen vieze smetlap op als je dat niet wil.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:02

Sheran schreef:
Maar ja dat doen die mensen dus zelf. Je hoeft geen vieze smetlap op als je dat niet wil.

Ook als je hem zelf wel correct gebruikt heb je last van het gebrek aan hygiëne van anderen. Volgens mij heb ik dat zojuist al even uitgelegd.

Mensen halen het kapje dat ze altijd dragen uit hun zak, zetten die op, trekken hem tijdens het winkelen geregeld recht en gaan dan met hun handen aan fruit, groenten, deuren etc zitten. Dat is voor niemand hygiënisch. Kun je zelf je kapje nog zo braaf iedere keer vervangen (wat een kostenpost trouwens! Wat ben jij kwijt per maand aan mondkapjes?)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:10

Wat is daar veel anders aan als zonder mondkapje op aan je neus zitten en dan aan het fruit?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:22

Sheran schreef:

En klaar.
Wij hebben gisteren weer een schone uit de zak gegraaid én een reserve in de auto gelegd. En ja, dat kost geld. Een helder voorbeeldje van de covid-economie.

Was absurd rustig trouwens. Bijna niemand op de weg en parkeerplek te over. In de lounge bar hooguit half vol met alleen buitenlanders. ´Einde van de maand en de mensen hebben geen geld. Daarbij brandstof prijzen: Llueve sobre mojada.´ Zei de bardame.
In de dancing/disco waar alleen spanjaarden komen was het ronduit schokkend. Misschien 10% áls het dat al was. Het personeel merkte hetzelfde op.

Werd daar beetje triest van. Is de samenleving eíndelijk van besmettingsgeneuzel af, is door de covidbeperkingen het kleed onder de economie van de huishoudens getrokken -O-

Relatief vroeg thuis dus en was heerlijk comfortabel warm; zoon had extra veel hout in de haard gelegd. Beter onze zegeningen tellen maar. Brandstofprijzen mogen dan de beurs uit stijgen, wij stoken covid-bestendig op omgewaaide bomen +:)+

De huidige normen mbt besmetting en vaccineren nagekeken: Ook na melding van een positieve zelftest via de covid-app mag je 190 dagen niet gevaccineerd worden. Nu maar hopen dat de zelftest een positief geeft en anders ga ik toch echt een PCR laten doen dinsdag/woensdag. Heb de zorg nu wel genoeg ontlast :P
En als die ook negatief geeft, tja dan ben ik blijkbaar nóg resistenterder dan resistent door anti-stoffen *D

Nu koffie in de venta verderop; met VÉRS maskertje uit de auto. Om me heen verschillende mensen te ontbijten met maskertje op de kin :r Daar zouden ´ze´ wat aan moeten doen; zou verboden moeten worden _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 11:50

996981 schreef:
Sheran schreef:

Ook als je hem zelf wel correct gebruikt heb je last van het gebrek aan hygiëne van anderen. Volgens mij heb ik dat zojuist al even uitgelegd.

Mensen halen het kapje dat ze altijd dragen uit hun zak, zetten die op, trekken hem tijdens het winkelen geregeld recht en gaan dan met hun handen aan fruit, groenten, deuren etc zitten. Dat is voor niemand hygiënisch. Kun je zelf je kapje nog zo braaf iedere keer vervangen (wat een kostenpost trouwens! Wat ben jij kwijt per maand aan mondkapjes?)

Wat Needje zegt: mensen doen ook zonder mondkapje de grootste dingen. Neus afvegen en dan direct aan de appels etc. Ik neem ook altijd de achteraf-appels :')
Kostenpost valt mee hoor. Een maand heeft maar 30 dagen en zelfs met FFP2 elke dag is het een tientje per maand, wat voor mij niet zo veel is voor gezondheid. Maar je kunt 50 chirurgische mondkapjes kopen voor een paar euro. Zo'n kostenpost is dat niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:03

Sheran schreef:
Kostenpost valt mee hoor. Een maand heeft maar 30 dagen en zelfs met FFP2 elke dag is het een tientje per maand, wat voor mij niet zo veel is voor gezondheid. Maar je kunt 50 chirurgische mondkapjes kopen voor een paar euro. Zo'n kostenpost is dat niet.

Een setje met 2 kinderen is vlot 3, 4 tientjes/maand kwijt en bij de inflatie opgeteld zomaar wél ´zó´n kostenpost´.
Jij, Sheran, hebt wellicht je zaakjes netjes op orde met het boompje bij het huisje, doch verreweg de meeste huishoudens leeft van de hand op de tand, nét het einde van de maand halend. Dan is bij bevroren inkomens élke extra uitgave een drama.
De EU economiëen draaien prima door de gedwongen covid-kosten; we zitten nu daardoor met een economische covid crisis bij huishoudens. Moderne consumptie.-/loonslavernij.