Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:19

Ja, maar je kan niet eindeloos een complete bevolking dit soort maatregelen opleggen. En af en aan. Jarenlang. Dat is, voor zover ik weet, voor TBC bijv. ook nooit gebeurd. Daarbij schuurt het toch behoorlijk aan onze grondrechten en democratie. En aan een overheid die hoe langer, hoe meer te zeggen krijgt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:22

Lughnassadh schreef:
Virussen met een A-status hebben toch een heel duidelijk hoger mortaliteitscijfer. Daar vind ik een status als deze gerechtvaardigd! Ik vind Covid echt niet te vergelijk met zoiets als Ebola of het Marburgvirus.
Ik vind het onaangenaam omdat het een overheid veel macht geeft. Corona zal tig varianten gaan krijgen. Zich altijd rap blijven verspreiden. Gaan we dan elke keer naar maatregelen grijpen?

Je hebt volledig gelijk.

Covid19 is echter vanaf het begin volledig misbruikt voor het invoeren níet tijdelijke bevoegdheden.

De zwaarwegende reden is weg, de beperkingsbevoegdheden en controles echter blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:30

Lughnassadh schreef:
Ja, maar je kan niet eindeloos een complete bevolking dit soort maatregelen opleggen. En af en aan. Jarenlang. Dat is, voor zover ik weet, voor TBC bijv. ook nooit gebeurd. Daarbij schuurt het toch behoorlijk aan onze grondrechten en democratie. En aan een overheid die hoe langer, hoe meer te zeggen krijgt.

Ik vind dat echt een beetje angstzaaierij eigenlijk ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:41

Hier in Vlaanderen krijgen alle 12- tot 15-jarigen vanaf nu een uitnodiging voor vaccinatie.
Ze moeten wel de toestemming van hun ouders hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:55

Cer schreef:
Lughnassadh schreef:

Ik vind dat echt een beetje angstzaaierij eigenlijk ?

Je draait het om Cer.
De angstpsychose is gecreëerd om vrijheidsbeperkende mogelijkheden in de wet te verankeren.
De situatie nu is in het geheel niet zorgwekkend meer en nog steeds wil een hele meute hier strénge regels en geen versoepeling 8)7

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:03

Cer, nee zo is het niet bedoeld. Dan zou ik me anders verwoorden. Wel denk ik dat men geen tunnelvisie moet krijgen m.b.t. de overheid/regering en dat men (o.a. dus de oppositie) zeer kritisch moet blijven. En dat mis ik op dit moment wel een beetje.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:03

Nou soms zie ik dat toch een beetje anders hoor... dat angstzaaien werkt twee kanten op..
hier zijn een aantal mensen constant aan het roepen dat we 'niks meer mogen, nooit meer'... en dat vind ik ook angstzaaierij..
En volgens mij waren maatregelen in NL ook anders dan in Spanje

Ik weet nog goed dat er gezegd werd "de tanks zullen door de straat komen rijden, de avondklok zal nooit meer weggaan, we worden thuis opgesloten, we moeten altijd met een mondkap lopen' etc etc...
dat vind ik óók angstzaaien.

En dan heb ik het nog niet eens over 'het vaccin verandert je DNA..' enzo...

@Lughnassadh: ah oke... ja kritisch blijven is wel belangrijk.
Maar een aantal mensen zijn dat toch? Door bijv aan te geven dat er te snel versoepeld wordt en dat het gevaar nog lang niet geweken is?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:08

Cer schreef:
Maar een aantal mensen zijn dat toch? Door bijv aan te geven dat er te snel versoepeld wordt en dat het gevaar nog lang niet geweken is?

Zoals ik al schreef; omgekeerde wereld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:09

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Zoals ik al schreef; omgekeerde wereld.

Hoezo, er zijn toch mensen die beide kanten belichten?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:19

Lughnassadh schreef:
Ja, maar je kan niet eindeloos een complete bevolking dit soort maatregelen opleggen. En af en aan. Jarenlang. Dat is, voor zover ik weet, voor TBC bijv. ook nooit gebeurd.

Ja, zo komen we er niet, he.

Wat dacht je?

Dat je het je kunt permitteren om halve maatregelen te nemen rondom TBC?

Ik snap dat iemand buiten de gezondheidszorg geen zicht heeft op wat de GGD ook de afgelopen jaren nog allemaal gedaan heeft om TBC in Nederland 'klein' te houden.
Citaat:
Daarbij schuurt het toch behoorlijk aan onze grondrechten en democratie. En aan een overheid die hoe langer, hoe meer te zeggen krijgt.

Welnee.
We hebben zelf afgesproken dat onze overheid ons hoort te beschermen.
Dat is een verstandige, democratische afspraak. Niet leuk als de nood aan de mens is, maar wel noodzakelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:26

Cer, we leven nu onder extreme NÓÓDmaatregels welke vrijheden en rechten beperken terwijl de zwaarwegende reden er niet meer is.

Dat sommigen het nog strenger, langer willen treedt de rechten van de hele samenleving.

Vermijdt gerust zelf vermeend risico, maar het is fundamenteel verkeerd dat tijdelijke noodmaatregels nu als permanente bevoegdheden verankerd worden.
Let wel; Covid19 heeft een mortaliteit vergelijkbaar met griep.

Democratie werkt niet in deze. De gemiddelde intelligentie zit per definitie op de helft van de pyramide; het volume eronder is driekwart van het totaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:28

Huertecilla schreef:
Cer, we leven nu onder extreme NÓÓDmaatregels welke vrijheden en rechten beperken terwijl de zwaarwegende reden er niet meer is.

In Spanje bedoel je?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 12:43

Extreem? Hoezo? Ik ben net boodschappen gaan doen en moet inderdaad binnen een mondkapje op. Ik ga vanavond uit eten met vrienden in een restaurant en mag overal heen waar ik heen wil. Er is geen beperking meer in het aantal mensen wat ik mag ontvangen. Alleen mogen we niet met 7 met 6 mensen in onze auto, met kapjes.

Dat hou ik nog wel een tijdje vol hoor ….

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:16

Huertecilla schreef:
De angstpsychose is gecreëerd om vrijheidsbeperkende mogelijkheden in de wet te verankeren.
In wiens belang?

Je doet het voorkomen alsof overheden corona dankbaar hebben aangegrepen als excuus om de burger in de tang te nemen en diens vrijheden eens flink in te perken }>

Sorry, ik begrijp op zich je weerstand tegen de maatregelen, maar dit neigt voor mij naar wappiegezwets.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:16

@Cer In heel de EU :)*

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:19

Geen idee, ik denk dat ik te blond ben om de Extréme NOODmaatregelen in Nederland te herkennen dan...
ze vallen me niet op denk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:19

Huertecilla schreef:

Wat l*l je nou? We leven helemaal niet onder strenge noodmaatregelen :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:22

Lughnassadh schreef:
Wel denk ik dat men geen tunnelvisie moet krijgen m.b.t. de overheid/regering en dat men (o.a. dus de oppositie) zeer kritisch moet blijven. En dat mis ik op dit moment wel een beetje.

Indien wel, dan ben je een gelijk een wappie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:24

Huertecilla schreef:

Dus een oversterfte van 450.000 mensen in de Eu in een half jaar maart/november 2020, angst psychose ? Ze sluiten ons op, ze hebben ons in de tang, ze ontnemen ons de vrijheid, het is nu toch niet erg meer?
Ik vind het niet meer dan logisch dat ze de vinger goed aan de pols houden, dat er soms maatregelen zijn waar iemand niet achter staat, klopt maar dat heeft geen duvel met angst psychose te maken.
Je blijft er maar op hameren maar vraag me wel eens af waarom je je nu zo druk maakt. Omdat je naasten zich niet net zo als jou gedragen, omdat je vrouwen druk op je hebben uitgeoefend om toch te vaccineren? Doe toch eens normaal. Jij hebt er misschien last van maar het merendeel van de mensen niet, ik vind dit populistisch gelul.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:26

HC, wat voor strenge noodmaatregelen zie jij nu nog in Spanje en/of Nederland dan? Ik zie ze nl echt niet meer, eerlijk gezegd?

Ik vind dat het hier in Ierland nog relatief beperkt is, nog steeds geen indoor dining, buitenlandse reizen zijn nog steeds afgeraden/niet toegestaan, bezoek is nog steeds max 3 huishoudens en/of 6 personen >12 jr als je gevaccineerd bent. Ongevaccineerde huishoudens mogen max 1 ander huishouden op bezoek hebben.
Sportscholen alleen nog open voor individuele training, clubs/discotheken nog dicht, etc etc. Verplicht mondkapje binnen, 2 m afstand etc..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:27

Huertecilla schreef:
Lughnassadh schreef:
Wel denk ik dat men geen tunnelvisie moet krijgen m.b.t. de overheid/regering en dat men (o.a. dus de oppositie) zeer kritisch moet blijven. En dat mis ik op dit moment wel een beetje.

Indien wel, dan ben je een gelijk een wappie.
Tis toch wat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:28

Er zijn nog wel een aantal dingen die niet helemaal logisch zijn, die zijn er de hele tijd geweest en die zullen nog wel even blijven ook. Het is imo niet zo dat de overheid de hele handel compleet logisch heeft aangepakt.
Bijvoorbeeld het toelaten van toeristen maar locals 'huisarrest' geven.. en zo waren er nog meer dingen..

maar ik zie niet helemaal de draconische maatregelen die er zouden moeten zijn. Sterker nog, volgens een aantal zijn de maatregelen te snel losgelaten / hadden strenger gekund.
Dan valt het toch alles mee?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:33

Die noodmaatregelen zijn er nu idd niet. Maar ze kunnen lijkt mij door van covid een A status te geven wel per direct weer in werking gezet worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar veel meer zorgen over maak dan om nu oplopende besmettingscijfers (er word ook veel meer getest ivm testen voor toegang) en de zoveelste nieuwe variant (die blijven toch steeds komen).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:35

Alles kan, maar waarom zouden ze dat doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:44

Omdat ze vinden dat de cijfers teveel oplopen.