Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lughnassadh schreef:Virussen met een A-status hebben toch een heel duidelijk hoger mortaliteitscijfer. Daar vind ik een status als deze gerechtvaardigd! Ik vind Covid echt niet te vergelijk met zoiets als Ebola of het Marburgvirus.
Ik vind het onaangenaam omdat het een overheid veel macht geeft. Corona zal tig varianten gaan krijgen. Zich altijd rap blijven verspreiden. Gaan we dan elke keer naar maatregelen grijpen?
Lughnassadh schreef:Ja, maar je kan niet eindeloos een complete bevolking dit soort maatregelen opleggen. En af en aan. Jarenlang. Dat is, voor zover ik weet, voor TBC bijv. ook nooit gebeurd. Daarbij schuurt het toch behoorlijk aan onze grondrechten en democratie. En aan een overheid die hoe langer, hoe meer te zeggen krijgt.
Cer schreef:Lughnassadh schreef:Ja, maar je kan niet eindeloos een complete bevolking dit soort maatregelen opleggen. En af en aan. Jarenlang. Dat is, voor zover ik weet, voor TBC bijv. ook nooit gebeurd. Daarbij schuurt het toch behoorlijk aan onze grondrechten en democratie. En aan een overheid die hoe langer, hoe meer te zeggen krijgt.
Ik vind dat echt een beetje angstzaaierij eigenlijk ?
Huertecilla schreef:Cer schreef:@Lughnassadh: ah oke... ja kritisch blijven is wel belangrijk.
Maar een aantal mensen zijn dat toch? Door bijv aan te geven dat er te snel versoepeld wordt en dat het gevaar nog lang niet geweken is?
Zoals ik al schreef; omgekeerde wereld.
Lughnassadh schreef:Ja, maar je kan niet eindeloos een complete bevolking dit soort maatregelen opleggen. En af en aan. Jarenlang. Dat is, voor zover ik weet, voor TBC bijv. ook nooit gebeurd.
Citaat:Daarbij schuurt het toch behoorlijk aan onze grondrechten en democratie. En aan een overheid die hoe langer, hoe meer te zeggen krijgt.
Huertecilla schreef:In wiens belang?De angstpsychose is gecreëerd om vrijheidsbeperkende mogelijkheden in de wet te verankeren.
Huertecilla schreef:@Cer In heel de EU