Relaxed schreef:Nou slakken en zout jongens.. Onze dodenherdenking staat ook in de 'feestdagen' kalender..
Dit dus
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Nou slakken en zout jongens.. Onze dodenherdenking staat ook in de 'feestdagen' kalender..
Winged schreef:Kunnen we de feest-herdenkingsdagen discussie ergens anders voeren?
Sanso: ik heb het niet eerder gehoord, maar de antistoffen voor corona kunnen ook in je bloed zitten. Dus ik denk dat het voor het monster zelf niet heel veel uitmaakt. Wel heel erg vervelend voor jou. Misschien even wat verlichtende thee drinken?
sanso schreef:Even een berichtje hier, daarnet om 09:50 een coronatest gedaan voor het eerst. Eerst het stokje in mijn keel daarna neus. Echter had ik na het stokje in mijn neus vrijwel direct na het wegrijden een bloedsmaak? Ik kijken in mijn mond en jawel, hele mond vol bloed. Ik heb 20 minuten volle bak bloed gehoest! Tissues vol!
Nu is de bloedsmaak inmiddels zo goed als weg gelukkig (na bijna een uur pas). Meer mensen dit gehad?
Ben vooral benieuwd of dit nu iets met de testuitslag doet.. ik zag de man die mij getest had wel kijken naar het stokje van oh...
ik vermoed dat daar ook al bloed aan heeft gezeten..
Needje schreef:Maar even heel eerlijk. Voor veel mensen is het nog niet eens een griepje. Dus dan is het lastig om je voor te stellen hoeveel last je er van kán hebben.
Het % overleden mensen is nu 1,95%. Maar we weten niet hoeveel meer mensen er besmettelijk waren begin dit jaar omdat er toen niet zoveel werd getest. Dus het % zal een stuk lager liggen.
En daar wordt ook door veel mensen naar gekeken en niet naar de mensen die het gehad hebben en gewoon nog leven maar wel nog dagelijks last hebben. Blijft dan toch een soort ver van m'n bed show.
bigone schreef:Nogmaals , het gaat niet om de besmettingen en doden ( hoe triest ook) het gaat er om dat de zorg kan blijven , voor iedereen en voor alle behandelingen. Diegene met een “ griepje” hoeft niet naar het ziekenhuis .
Josien_ schreef:bigone schreef:Nogmaals , het gaat niet om de besmettingen en doden ( hoe triest ook) het gaat er om dat de zorg kan blijven , voor iedereen en voor alle behandelingen. Diegene met een “ griepje” hoeft niet naar het ziekenhuis .
Je ziet nu ook in de cijfers die bekend worden gemaakt dat het aantal nieuwe besmettingen af neemt, maar ziekenhuisopnames of overplaatsingen naar IC nog wel licht blijven stijgen.
Als ik het me goed herinner was dat dit voorjaar meer gelijk aan het dalen/stijgen van de besmettingen..
Cer schreef:Bigone en Popstra.. k geloof niet dat Needje bedoelt dat zij meent dat het een griepje is.. maar dat het voor veel mensen een ver-van-mn-bed show is, en dat denk ik ook wel hoor... Dat het voor veel mensen een ver van mn bed show is..
Overigens, ik weet niet voor wie we het doen (ja ik weet het wel, ik ben even sarcastisch) maar ik liep zojuist snel naar de super (overdag, niet zo druk) maar hier op het pleintje, lekker weertje.. Alleen maar groepjes 70 plussers zonder mondmasker lekker gezellig keuvelen met elkaar..Ik zou dat wel es in de krant willen zien, in plaats van 'de feestende jongeren'...
Iemand in de winkel, op krukken, tikje te zwaar en kortademig (dus daarom waarschijnlijk geen mondmasker) aan mijn schouder in het schap kijken.. Ja best hoor, als je dood wil, ga je gang vriend...
En een wat oudere winkelmedewerker die zo'n plastic spatmasker op had, maar dan recht vooruit, zodat zn gezicht vrij bleef#schietmijmaarlek..