Marie_Anne schreef:bigone schreef:Ik vind het erg flauw om de angst van Zebrastreep op deze manier af te doen met de woorden het mag toch weer. Ja het mag weer maar dat betekend niet dat het moet. Wanneer ik een kind in huis zou hebben die serieus bedacht is op het virus, niet voor haarzelf maar voor de mensen waar ze mee werkt, dan zou ik daar wel degelijk rekening mee houden. En ja, dat is niet leuk maar de hele toestand is niet leuk. En Zebrastreep mag hier ook haar gevoel neerzetten. Het is voor iedereen anders maar dat betekend niet dat diegene die het allemaal niet zo erg vinden haar gedrag moeten veroordelen .
Haar ouders en zus doen dan wel niets buiten de regels maar zij voelt er zich totaal niet prettig bij.
Volgens mij zegt niemand dat ze haar gevoel niet neer mag zetten, doet niemand flauw en wordt haar gedrag niet veroordeeld. Zebrastreep is zelf juist zeer veroordelend naar haar familie en anderen die weer dingen doen die gewoon mogen, ze noemt ze egoïstisch en zelfingenomen. Dat mag best gerelativeerd worden, daar heeft ze meer aan dan dat we allemaal gaan zeggen: meid wat erg zeg.
Je kunt gewoon niet van anderen verwachten dat ze zich naar jouw angsten gaan voegen, ook niet van je familie. Dat zou ik bijzonder ongezond vinden ook, als ze dat wel doen en ik weet uit ervaring dat je daar iemand die angstig is ook helemaal niet mee helpt.
Nu wil ik wel even op kwijt dat mijn angsten jaren genegeerd zijn of weggeschoven door familie. Dus ja mijn mening naar hun toen kan daardoor wat anders zijn geworden door de jaren heen. Helaas begrijpen ze mij niet iets waar ik ook al jaren mee aan het dealen ben. Ik sla dus principe alles op. Nu heb ik dan een vriendin die simpelweg naar mij luistert en niet zegt dat ik mij aanstel of dergelijk. Ik zal ook eerder naar haar toestappen dan naar mijn ouders voor hulp of een luisterend oor.