Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:04

Nee. Je moet macro nutrients (carbs, proteine, vet) binnen krijgen om jezelf in leven te houden. Zonder deze bouwstoffen krijgt je lichaam geen energie en dan verhonger je.
Phormicola, dit vind ik een aparte uitspraak. Op welke doelgroep doel je hier mee? Als de gemiddelde Westerse persoon minder calories in zal nemen, zal het leven er inderdaad op vooruit gaan ja, maar dit is bij het merendeel van de populatie in bijv Afrika of Azie toch echt niet nodig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:27

Maar dat is ook wel een heel groot tekort. Ik gok dat phor meer doelt op landen als bv Japan, waar de kcal inname een stuk lager ligt dan in het gemiddelde Europese land.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:32

Ja uiteraard is heel weinig eten, zoals ik ook zei, niet gezond. Iedereen kent de plaatjes uit Afrika en van meisjes met anorexia.

Maar iets onder je totale verbruik eten verlengt je leven best drastisch. Ik geloof dat het om -20 tot -30% ging.
En dat is ook logisch. Kanker bijvoorbeeld is per definitie een ziekte waarbij cellen te snel delen. Verlaag de stofwisseling, cellen delen minder snel en voila.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:37

Even de vraag herlezen en de OP zei inderdaad 'heel weinig.' Ik dacht geen. Goeiemorgen :+ Maargoed, dan is weer de vraag; wat is heel weinig? Je lichaam heeft een hoeveelheid aantal energie (=calorien) nodig om zichzelf in stand te houden. Zit je daarboven, dan kom je aan. Zit je daaronder, val je af. Het is dus niet direct ongezond om minder binnen te krijgen dan je lichaam nodig heeft, maar na een bepaalde tijd (te) weinig calorien binnen krijgen heeft je lichaam simpelweg niet genoeg energie meer om de standaard processen aan de gang te houden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 17:48

phormicola schreef:
Ja uiteraard is heel weinig eten, zoals ik ook zei, niet gezond. Iedereen kent de plaatjes uit Afrika en van meisjes met anorexia.

Maar iets onder je totale verbruik eten verlengt je leven best drastisch. Ik geloof dat het om -20 tot -30% ging.
En dat is ook logisch. Kanker bijvoorbeeld is per definitie een ziekte waarbij cellen te snel delen. Verlaag de stofwisseling, cellen delen minder snel en voila.

Dus kort door de bocht heb ik met mijn trage schildklier en dus trage stofwisseling minder kans op kanker die snel groeit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:20

Hmm dat durf ik zo één twee drie niet te zeggen omdat het veroorzaakt wordt door een probleem in je lichaam. Dat is waarschijnlijk niet hetzelfde. Daarnaast komt iemand met een trage schildklier ook vaak aan en dat is weer een belasting.

Maar de onderzoeken zijn vrij duidelijk: systematisch iets te weinig eten verlengt het leven. Meer kan ik er niet van maken :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:40

phormicola schreef:
Hmm dat durf ik zo één twee drie niet te zeggen omdat het veroorzaakt wordt door een probleem in je lichaam. Dat is waarschijnlijk niet hetzelfde. Daarnaast komt iemand met een trage schildklier ook vaak aan en dat is weer een belasting.

Maar de onderzoeken zijn vrij duidelijk: systematisch iets te weinig eten verlengt het leven. Meer kan ik er niet van maken :D

Tenzij je ondergewicht hebt en je jezelf de krampen moet eten om normaal te functioneren.. :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:43

Waarom werken sorbitol en olijfolie zo vreselijk laxerend bij mij? Ik hoef maar 2 keelpastilles met sorbitol te pakken, of een scheutje olijfolie op de pasta te hebben of ik zit de komende 8 uur tig keer op de wc met flubberpoep, spuitstront, diarree, enz.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:18

Ik vraag mij af of iemand ook strafbaar is als die persoon het logo van de hobbyfotografe die de foto heeft gemaakt, wegwerkt op een foto en deze op social media zet.

Ik had foto's van iemand en haar pony gemaakt en afgeleverd met mijn logo erop, en nu kom ik de foto's zonder logo tegen op social media.

Ik ben dan wel geen geregistreerd bedrijf/fotograaf maar ik vroeg me af of iemand dan strafbaar is. Ik wil die persoon erop aanspreken, maar wil dan mijn feiten wel voor elkaar hebben :)
Ik baal er nogal van namelijk.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:32

Je zult het in het auteursrecht moeten zoeken denk ik.

Dus, twee dingen geleerd :P
1. logo verkeerd gezet (blijkbaar is wegpoetsen te makkelijk)
2. die persoon is niet te vertrouwen

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:33

Nee, je ziet nog wel dat het er gezeten heeft.
Ik heb wel al een tijdje twijfels bij haar, maar ik had niet verwacht dat ze dit zou doen :P

Maar dat heb ik dan idd maar geleerd :')

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:44

_Nynke schreef:
Nee, je ziet nog wel dat het er gezeten heeft.
Ik heb wel al een tijdje twijfels bij haar, maar ik had niet verwacht dat ze dit zou doen :P

Maar dat heb ik dan idd maar geleerd :')

Wat je ook zou kunnen doen is zoiets:

https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 7#50528117

Daar zie je een aantal foto's van vliegtuigen. Het lijken gewone foto's, maar de fotograaf heeft op elke foto z'n naam ergens in de foto verstopt. Soms groot en onopvallend, soms moet je er juist naar zoeken.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:19

_Nynke schreef:
Ik vraag mij af of iemand ook strafbaar is als die persoon het logo van de hobbyfotografe die de foto heeft gemaakt, wegwerkt op een foto en deze op social media zet.

Ik had foto's van iemand en haar pony gemaakt en afgeleverd met mijn logo erop, en nu kom ik de foto's zonder logo tegen op social media.

Ik ben dan wel geen geregistreerd bedrijf/fotograaf maar ik vroeg me af of iemand dan strafbaar is. Ik wil die persoon erop aanspreken, maar wil dan mijn feiten wel voor elkaar hebben :)

Citaat:
Als iemand iets origineels heeft gemaakt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat iemand anders daar zomaar mee aan de haal kan gaan. Daarom is het auteursrecht in het leven geroepen. Auteursrecht wordt met een Engels term ook wel 'copyright' genoemd. Het auteursrecht biedt iedereen die werken creëert auteursrechtelijke bescherming. Dit betekent dat de maker van zo'n werk, ook wel auteur genoemd, als enige mag beslissen over de exploitatie van de werken die hij heeft gecreëerd. Daarnaast worden deze werken beschermd tegen misbruik door anderen. Het auteursrecht is daardoor een constante stimulans voor mensen om creatief te blijven. Bron: auteursrecht.nl

Citaat:
Naast de hierboven genoemde exploitatierechten krijgt elke maker van een werk persoonlijkheidsrechten - onder meer het recht op naamsvermelding en het recht zich te verzetten tegen de aantasting van het werk. Deze rechten, die ook wel ‘morele rechten’ worden genoemd, kunnen niet in handen van iemand anders komen en blijven dus van de maker, ook als de maker zijn auteursrecht (dus het openbaarmakings- en verveelvoudigingsrecht) aan een ander zou hebben overgedragen. Wel kan afstand worden gedaan van sommige persoonlijkheidsrechten. Door de persoonlijkheidsrechten wordt de reputatie van de auteur beschermd. Bron: auteursrecht.nl

Hierbij kun jij dus stellen dat alleen jij de voorwaarden mag bepalen waarop de foto gebruikt wordt. Dat is dus niet zonder copyright op social media. Ik zou haar hier zeker op aanspreken. Wil ze de foto zonder copyright moet ze daar om vragen.

De plaats van je copyright maakt daarbij geen hol uit, zij heeft gewoon niet het recht dat weg te werken
Laatst bijgewerkt door MxW op 20-03-17 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:24

[***] schreef:
Als je weinig eet, maar veel vitamine's e.d. slikt, blijft je lichaam dan gezond?

Door wat negatieve ontwikkelingen eet ik al bijna drie kwart jaar bijzonder weinig. Mijn metabolisme heeft zich (na 16 kg te zijn afgevallen terwijl ik niet dik was) flink aangepast. Ik kan pillen slikken wat ik wil.. maar voeding is de beste basis.

En helaas mijn gezondheid laat het steeds meer afweten. Afbraak spieren, geen energie, slechte bloedwaarden, maagklachten.. af en toe darmklachten, slaapproblemen daardoor ook regelmatig slecht humeur (down), slechte huid, overmatig donshaar op mijn armen, etc etc

Moet ik doorgaan? Ik loop niet meer hard en ben gestopt met paardrijden. Veel dingen waar ik vroeger enthousiast van werd.. doet mij nu steeds minder of niets. Werken gaat maar heb regelmatig concentratie problemen.

Uiteraard niet vrijwillig, sta al onder behandeling.

Dus nee, mijn advies eet zo gezond mogelijk. Zondig met mate en probeer mij niet te evenaren. Ik zou graag willen ruilen met een gezondere leefwijze.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:07

xMaxxiee schreef:
_Nynke schreef:

Citaat:
Als iemand iets origineels heeft gemaakt, is het natuurlijk niet de bedoeling dat iemand anders daar zomaar mee aan de haal kan gaan. Daarom is het auteursrecht in het leven geroepen. Auteursrecht wordt met een Engels term ook wel 'copyright' genoemd. Het auteursrecht biedt iedereen die werken creëert auteursrechtelijke bescherming. Dit betekent dat de maker van zo'n werk, ook wel auteur genoemd, als enige mag beslissen over de exploitatie van de werken die hij heeft gecreëerd. Daarnaast worden deze werken beschermd tegen misbruik door anderen. Het auteursrecht is daardoor een constante stimulans voor mensen om creatief te blijven. Bron: auteursrecht.nl

Citaat:
Naast de hierboven genoemde exploitatierechten krijgt elke maker van een werk persoonlijkheidsrechten - onder meer het recht op naamsvermelding en het recht zich te verzetten tegen de aantasting van het werk. Deze rechten, die ook wel ‘morele rechten’ worden genoemd, kunnen niet in handen van iemand anders komen en blijven dus van de maker, ook als de maker zijn auteursrecht (dus het openbaarmakings- en verveelvoudigingsrecht) aan een ander zou hebben overgedragen. Wel kan afstand worden gedaan van sommige persoonlijkheidsrechten. Door de persoonlijkheidsrechten wordt de reputatie van de auteur beschermd. Bron: auteursrecht.nl

Hierbij kun jij dus stellen dat alleen jij de voorwaarden mag bepalen waarop de foto gebruikt wordt. Dat is dus niet zonder copyright op social media. Ik zou haar hier zeker op aanspreken. Wil ze de foto zonder copyright moet ze daar om vragen.

De plaats van je copyright maakt daarbij geen hol uit, zij heeft gewoon niet het recht dat weg te werken

Thanks!
Inmiddels heb ik haar er op aangesproken en ze werd eigenlijk een beetje brutaal. Ik moest niet zeuren, want de foto's die ze in de verkoopgroepen op FB had gezet (pony staat te koop) waren wel met mijn copyright erop dus ze vond dat ze die op haar eigen tijdlijn dan wel zonder naam mocht plaatsen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:13

_Nynke stuur haar een factuur. Dan piept ze wel anders.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:02

Waarom moet je bij een bestelling die je via Paypall betaald vaak extra betalen?
En is het dan via ideal, geen extra kosten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:03

Ik heb nog nooit extra betaald via paypal en ik koop regelmatig uit Duitsland en internationaal via Ebay (China, Tsjechie, USA, Canada, Australie onder andere) nooit extra kosten gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:08

Ik al erg vaak.
Zo juist wilde ik lenzenvloeistof bestellen bij 123 lens en daar was dat ook weer bij.

Citaat:
Voor betaling middels PayPal rekent 123Lens standaard €2,99 transactiekosten.

Maar waarom is dat wel bij paypal en niet bij ideal.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:11

bruintje123 schreef:
Ik al erg vaak.
Zo juist wilde ik lenzenvloeistof bestellen bij 123 lens en daar was dat ook weer bij.

Citaat:
Voor betaling middels PayPal rekent 123Lens standaard €2,99 transactiekosten.

Maar waarom is dat wel bij paypal en niet bij ideal.

Ik heb het even opgezocht, en paypal rekent zelf inderdaad die kosten. Mij is dat nooit opgevallen, omdat mijn verkopers dat blijkbaar al in de verkoopprijs meerekenen ofzo. Maar paypal heeft dus van zichzelf transactiekosten en die heeft Ideal niet. Vandaar dat ze ze daar niet los berekenen denk ik.

Van de site van paypal:
Citaat:
Kleine prijs voor groot gemak.
Afhankelijk van het verkoopvolume berekent PayPal verkopers tussen de 1,5% en 3,4% transactiekosten over het totale verkoopbedrag, plus €0,35 EUR per transactie voor het ontvangen van betalingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:15

Aha. Dank je.

Ik had verwacht dat Ideal dat ook wel zou hebben, maar blijkbaar niet.
Of het wordt niet doorgerekend omdat een webshop nu eenmaal toch betaald wil krijgen :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:15

Ik zie wel dat Ideal ook transactiekosten heeft. Geen idee waarom ze er bij paypal dan wel een punt van maken en bij ideal niet. Zal vast een goede reden voor zijn, maar wat dat dan is... Geen idee.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:37

Wat is een passende aanhef voor een zakelijke e-mail aan meerdere personen? Met driekwart heb ik wel eens gewerkt, een kwart heb ik nog nooit ontmoet.

"Geachte heer/mevrouw" is te afstandelijk - maar wat dan wel?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:42

Gewoon "beste" huppeleflup?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:48

Szan schreef:
Wat is een passende aanhef voor een zakelijke e-mail aan meerdere personen? Met driekwart heb ik wel eens gewerkt, een kwart heb ik nog nooit ontmoet.

"Geachte heer/mevrouw" is te afstandelijk - maar wat dan wel?

gewoon: dag mevrouw/meneer X....

Als ik een mail krijg die begint met "beste"krijg ik altijd de kriebels, dan moeten ze iets van me.....