Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:46

Zo, weer een fijne ervaring. Onze vrieskist had het maandag begeven dus MP afspeuren voor een andere. Gisteren een gevonden die ons wat leek, maar er was al op geboden. Meneer gebeld en hij had diegene met het hoogste bod al gemaild en wilde eerst even een reactie afwachten, prima uiteraard. Hoogste bieder reageerde niet dus net de vriezer opgehaald, keurig netjes, hij heeft geholpen ding naar beneden sjouwen (11de verdieping, wel met lift gelukkig :D ) en geholpen om hem op de aanhanger te tillen. :D

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 02:29

Vanmorgen ons karretje verkocht, stond een uur later weer op mp voor €320 meer "makkelijke meeneemprijs" :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 07:33

Dan heb je hem zelf te goedkoop verkocht :+

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:35

Als ik kijk naar de prijzen van vergelijkbare karretjes, denk ik dat wij dichter bij de "normale" prijs zaten, maar er hoeft maar 1 gek langs te komen natuurlijk :+

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:59

Eerste pakketje van de hele zooi bestelde dekjes binnen. Helaas niet gewassen, echt helemaal onder haar en stof. Zo jammer. Heb er niet naar gevraagd maar ik verkoop alleen iets als het gewassen is.
Even afwachten hoe ik de rest binnen krijg voor ik de wasmachine weer aan slinger.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:00

Dat snap ik echt niet, dat je smerig spul kunt verkopen/ verzenden

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:02

Donna89 schreef:
Eerste pakketje van de hele zooi bestelde dekjes binnen. Helaas niet gewassen, echt helemaal onder haar en stof. Zo jammer. Heb er niet naar gevraagd maar ik verkoop alleen iets als het gewassen is.
Even afwachten hoe ik de rest binnen krijg voor ik de wasmachine weer aan slinger.

Och nee, das echt wel vies.. Ik was ook altijd alles voor ik iets verkoop, is toch redelijk logisch denk ik dan.. Hopelijk heb je er niet teveel voor moeten betalen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:53

Als ik niet van plan ben om het te wassen zet ik het duidelijk in de advertentie

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:48

Viel opzich wel mee. 15 excl voor een dekje en peesbeschermers. Maar toch.
Ik vind het zelf ook normaal om dat soort spul te wassen voor ik het verkoop.
Van 1 kreeg ik nog een bericht dat het geld binnen was en ze het eerst ging wassen. Moet er dus wel langer op wachten maargoed. Dat liever dan een vies dekje. Binnenkant hoort grijs te zijn maar was echt helemaal bruin. Zo vies!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:02

als je zo'n rubberen ramenwisser (of hoe heet zo'n trekkertje om je ramen te wassen :o ) hebt moet je daar even mee over je dekjes gaan om de meeste haren er al voor het wassen af te halen :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:12

Ligt aan de prijs. Ik ga mijn dekjes niet wassen voor verkoop :+ .

Edit: prijs is er dan ook naar en het staat in de advertentie.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:26

Ik was ook niet. Zet dat er alleen wel bij en onthaar wel. Zijn ook nooit echt vies bij mij..

Ik zou ook pissig zijn als ik iets ranzig binnen kreeg.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:22

Als ik het zo zie qua prijs én dat het in de advertentie staat zou ik ook niet piepen :o Had het er niet bij gestaan was het weer een ander verhaal geweest.

Ik was en onthaar zelf wel altijd alles voor verkoop, vind het niet prettig om smerig spul te verkopen. Soms gaan haren er extreem moeilijk uit en blijft er wat achter of eens een vlek die blijft zitten (dat laatste vermeld ik dan iig in de advertentie/op foto), maar het ruikt sowieso fris en komt net uit de wasmachine voor verkoop :) Maar daar zijn de prijzen dan ook naar, ik geef niet bijna weg zeg maar.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:54

Qua prijs valt het inderdaad mee. Maar er stond dus niets over in de advertentie. En nee ik heb er ook niet om gevraagd. Omdat ik zelf wel alles was. Maar ik begrijp dat niet iedereen dat doet.
En een beetje vies en haar vind ik ook niet zo erg maar deze is wel heel erg.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:52

Ik zou het nooit zo vanaf mijn paard verkopen.
Stoffig vanuit de kast vind ik iets anders..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:13

Ik zeg heel eerlijk. Niet alles gaat hier eerst in de was. Zeker dekens niet. Tenzij het echt te vies is.

Had net iemand. die deed een bod.
Prima is akkoord, nog wat vragen op en neer. En doet ze daarna een lager bod.
Eh -O-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:18

Tyrcanol schreef:
Ik zeg heel eerlijk. Niet alles gaat hier eerst in de was. Zeker dekens niet. Tenzij het echt te vies is.

Had net iemand. die deed een bod.
Prima is akkoord, nog wat vragen op en neer. En doet ze daarna een lager bod.
Eh -O-

Dan omhoog gaan met de prijs en verbaasd zeggen 'oh, bij onderhandelen ga je meestal naar elkaar toe, ik dacht dat je het eens anders wilde proberen?'

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:11

ach...zo had ik iemand die iets wilde kopen...deed bod van 7.50...ok. Akkoord. Kreeg ik de vraag of ik het even een week kon vasthouden, want dan had ze vervoer.. ok....doe ik...ik hoorde niks, dus mail gestuurd...2 weken later: ik kom het vanavond halen voor 5 euro...euh...nee? Had ze dat gelijk gezegd had ze hem voor die prijs mogen hebben, maar eerst 2 weken reserveren en dan ineens willen hebben voor minder....dan geef ik het nog liever weg aan iemand die wel fatsoen heeft.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 00:42

Ik was ook niet voor verkoop. Woon nog bij mijn ouders, mag de machine niet gebruiken voor paardenspullen dus dan wordt het moeilijk. Soms stop ik er eens wat stiekum in als ze weg is, maar dat zijn enkel dekjes. Getten, singels enz was ik wel met de hand.

Die biedingen soms, mensen zijn echt nergens meer beschaamd voor... Een bod van 25€ op een Mattes singel in perfecte staat, nieuwprijs van zo'n singel is 140€. Goed gek, dan gebruik ik hem liever zelf terug.

Zondag komt iemand een goedkope neopreen singel afhalen. Ben benieuwd, dat ding ligt me serieus in de weg

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:07

2e pakket met dekjes binnen. Ook niet gewassen maar ziet er een stuk beter uit dan eerste pakketje dus valt weer mee.
Wasmachine weer aangeslingerd, als goed is komt vandaag de rest.

Heb ook nog iets bij iemand gekocht, mocht kiezen of ik via PostNL of Kiala verzonden wou hebben. Nouja doe maar Kiala dan, geen haast mee en scheelt toch weer een paar euro. Maar niks meer van gehoord.
Gisteren eens achteraan gemaild. Kiala ging niet lukken, ze ging het toch bij postnl aanbieden en het verschil in verzenkosten zou ze voor eigen rekening nemen. Super netjes! Nou ging het mij niet om die 3 euro maar wel fijn dat het zo opgelost word.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:09

Dochterlief heeft zelf ook een dekje verkocht, maar duidelijk aangegeven dat deze niet gewassen is.
In mijn nieuwe wasmachine geen dekjes! ;)

De weggeefhoek is soms wel erg handig: mijn nieuwe eetkamerset kwam iets eerder dan gepland, dus ik moest snel van de oude stoelen af.
Binnen een uur afgehaald. Super! +:)+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:56

Ik ben zelf ook niet blij met dekjes etc in mijn wasmachine, maar doe dingen moeten wel gewassen worden.
Dus eens in de zoveel tijd, allemaal erin en draaien maar (van te voren eerste alle haren eraf gehaald met de stofzuiger). Daarna een fles schoonmaakazijn in de wasmachine en laten draaien op 90 gr.
Is daarna weer als nieuw.

Laatst ook iemand op een deken die ik aanbood. Deken was niet gewassen en stond er ook duidelijk bij.
Kreeg ik een bod van € 20,- incl verzenden mits gewassen en opnieuw waterdicht gemaakt 8)7

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:02

Ik heb niet echt een keuze. Moeders is de baas over de was machine en ik mag nog net mijn witte dek wassen :')

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:37

IK snap het ook wel dat niet iedereen het wil of doet.
Ik was ook alle dekjes achter elkaar aan en daarna lege wasmachine op de kookwas. voor ik eigen spul weer ga wassen.
Maar als het er dan netjes bij staat is dat ook niet zo erg. Afijn. Tis zoals het is. Hoop vandaag de rest binnen te krijgen, lekker wassen en dan heb ik weer een mooi kleuren palet bij elkaar :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:08

Met je eens Donna, als het maar vermeld word.

Ook ooit eens een boomloos zadel van Barefoot (incl alles) overgenomen van een bokker hier.
Buiten dat ik een mod moest gaan bemiddelen en ik al contact had gehad met haar stalhouder (die verwees me door naar haar bewindvoerder) ik het eindelijk opgestuurd kreeg.
Na ruim een maand kreeg ik het eindelijk binnen.
Nou om je dood te schamen!
Het zadel, fenders alles zat onder de bagger. Pad een dikke laag haren met daardoorheen klonten huidvet.
Echt zo ranzig.
En was zogezegd in nieuwstaat 8)7