Kentaro schreef:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiki1976 schreef:Hahhahah die heeft humor!
Hier een bokker die het niet met m'n vraagprijs eens is....Moet maar op de helft van de winkelprijs gaan zitten....
Bied vervolgens op wat anders € 12,50 onder de bieden vanaf prijs.... Om moe van te worden
Dan nog beginnen over verzendkosten.... Tja die betaal je nu eenmaal als je spullen online koopt
Kirsha schreef:GamblersCup schreef:Ik vind het altijd leuk als er iets verkocht is, maar ik ben echt veels te lui... ik wil mijn fiets verkopen en moet een foto maken. Het ding staat beneden in de hal, moet alleen even buiten gezet worden en een kiekje maken, géén zin...Zoals er dus rare kopers zijn, zijn er ook rare verkopers
Herkenbaar, ik heb dat ook altijd
Tyrcanol, ik weet toevallig dat PostNL niet het type werkgever is dat het pikt als je op eigen houtje zegt 'ik doe het morgen wel'. Dus een andere dag terugkomen is helaas niet zo makkelijk als het lijkt
GamblersCup schreef:Ik vind het altijd leuk als er iets verkocht is, maar ik ben echt veels te lui... ik wil mijn fiets verkopen en moet een foto maken. Het ding staat beneden in de hal, moet alleen even buiten gezet worden en een kiekje maken, géén zin...Zoals er dus rare kopers zijn, zijn er ook rare verkopers
justdiesel schreef:Ik heb er net een advertentie op gezet voor een fiets, vraag er 60 euro voor.
Krijg ik net een reactie:
Voor 15 euro kom ik hem ophalen.
Stuur ik terug:
Wil je dan de voor of de achterband?
Krijg ik terug:
De voor.
![]()
![]()
![]()
![]()
Pearlx schreef:GamblersCup schreef:Ik vind het altijd leuk als er iets verkocht is, maar ik ben echt veels te lui... ik wil mijn fiets verkopen en moet een foto maken. Het ding staat beneden in de hal, moet alleen even buiten gezet worden en een kiekje maken, géén zin...Zoals er dus rare kopers zijn, zijn er ook rare verkopers
Dat gevoel heb ik ook wel eens, maar dan draai ik het om. Ik vind het zelf namelijk ook ontiegelijk irritant als advertenties geen foto hebben, of dat je vraagt om een foto en dat er dan gezegd wordt dat dat niet kan. Ik vind het namelijk heel normaal dat je eerst even een foto wilt zien voor je iets gaat kopen. Tenzij het natuurlijk dichtbij is en je kunt komen kijken.
Pearlx schreef:Ik heb momenteel ook contact met een koper die perse een bontkraag
die ik op MP heb staan wilde kopen. Ik vraag er 25 euro voor en hij stuurt
een mailtje of de bontkraag er nog is, dat hij interesse heeft en in de loop
van de week contact met me op neemt als hij weer geld heeft gebeurt. Nou
keurig toch? maar toen begon het..
Ik krijg vervolgens een mail dat hij het voor zijn vriendin wil kopen en die
is over 2 weken jarig dus hij moet het echt snel hebben!! of hij niet de helft
over kan maken, ik het verstuur en hem het bewijs van verzenden geef en
dan maakt hij de rest pas over..
Ik natuurlijk nee gezegd, dat ik na een aantal nare ervaringen niet meer
aan dat soort betalingen doe en dat hij maar moet mailen zodra hij het
bij elkaar heeft.
Vervolgens krijg ik een mail terug dat hij het echt niet zou riskeren vanwege
zijn reputatie, stuurt zij facebook pagina nog even mee om te bewijzen dat
hij echt iemand is. Ik maak hem duidelijk dat ik het gewoon uit principe niet
meer doe al was hij de koningin met facebook pagina en al![]()
Krijg ik van hem: "Dat is wat ik wilde horen!! Sorry mijn humor is een beetje raar vandaag".
Of ik hem een week voor hem wilde reserveren. Bij mijn zoveelste 'nee' krijg ik een
bericht terug dat hij 5 euro tekort komt, of ik hem echt niet kon reserveren, hij moest
het persé hebben voor zijn vriendin (dan leen je toch gewoon even 5 euro bij iemand?? ).
En nog geen dag later had hij ineens genoeg. Dit is dus allemaal in een tijdsbestek van
2 dagen gegaan. Eerst een nette mail dat hij contact met me opneemt als hij genoeg geld
heeft, vervolgens een pushende mail dat ik het voor de helft moest verzenden, dan een vraag
of ik het een week vasthoud en ineens kan de koop doorgaan.. Wat moet ik nu doen? Hij
wil hem graag, ik wil graag verkopen maar ik vertrouw het niet helemaal. Dalijk stuur ik het
op en krijg ik een verhaal dat het niet is aangekomen. Hij is niet echt beledigend geweest
in ons contact maar gewoon erg raar, wat zouden jullie doen?
Kentaro schreef:Verschrikkelijk raar!
En dan krijg ik alweer de kriebels met paypal, want voor je het weet krijgt hij zijn geld teruggestort......
Kentaro schreef:Verschrikkelijk raar!
En dan krijg ik alweer de kriebels met paypal, want voor je het weet krijgt hij zijn geld teruggestort......
Pearlx schreef:Het ligt dan denk ik per situatie anders, maar ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik het zonder track en trace opstuurde en dan was dat bewijs niet genoeg, maar werd er dus om een tracking gevraagd. Deze kon ik niet geven en het geld werd zo door paypal teruggestort naar de koper. =\