Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:32

Morgen van 09.00u tot 11.00u geen Stroom in huis.. -O-
En dat op mijn vrije dag.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:46

Sinds een tijdje een nieuw systeem op werk waar nog steeds geen uitleg is gekomen over een bepaald deel. Het is geen megagroot probleem maar wel mega irritant dat er gewoon géén communicatie plaatsvindt terwijl ik al een paar keer heb gebeld/gemaild naar het desbetreffende team.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:08

Zebrastreep schreef:
Steken op een hele vervelende plek :+ En stoot ik ook nog de bovenkant van mijn voet tegen een kast aan. Voordeel was dat dat nog meer zeer deed en ik werd afgeleid van het andere.

Oh en hoe dom mensen reageren op een nieuwsartikel. Er is in de provincie een huisdier aangetroffen met hondsdolheid en ingeslapen. Blijkbaar hebben mensen niet door hoe ernstig rabiës is voor dieren en mensen want ik lees vooral dat mensen het onzin vinden dat de omgeving wordt gewaarschuwd. Verloop van rabiës bij mensen is niet echt iets om te lachen of te bagatelliseren.

Oe dat is slecht nieuws. Ben benieuwd welke gevolgen dat heeft voor de invoer en uitvoer van honden.

imaudy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:09

Mooie ponies Daphne!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:15

imaudy schreef:
Zebrastreep schreef:
Steken op een hele vervelende plek :+ En stoot ik ook nog de bovenkant van mijn voet tegen een kast aan. Voordeel was dat dat nog meer zeer deed en ik werd afgeleid van het andere.

Oh en hoe dom mensen reageren op een nieuwsartikel. Er is in de provincie een huisdier aangetroffen met hondsdolheid en ingeslapen. Blijkbaar hebben mensen niet door hoe ernstig rabiës is voor dieren en mensen want ik lees vooral dat mensen het onzin vinden dat de omgeving wordt gewaarschuwd. Verloop van rabiës bij mensen is niet echt iets om te lachen of te bagatelliseren.

Oe dat is slecht nieuws. Ben benieuwd welke gevolgen dat heeft voor de invoer en uitvoer van honden.

Het gaat om een kat , volgens het artikel besmet via een vleermuis die de kat eerder gevangen had.
Of het invloed gaat hebben op in en uitvoer van honden weet ik niet. Er zitten wel twee honden in quarantaine omdat ze contact hebben gehad met de desbetreffende kat.

Gelukkig komt rabiës hier zelden voor. Ik krijg toch altijd een beetje kippenvel van de filmpjes van wasberen met Rabiës hoe dat ontwikkeld en het gedrag ineens zo omslaat.

Maar de reacties op facebook onder het nieuwbericht zijn echt om te huilen. Met name de 'hondsdolheid van een vleermuis? Straks krijg je nog melkallergie van een varken'. Het niveau is weer hoog.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:17

Dom volk idd zulke reacties...

Ik wil lezen, maar ik blijf altijd weer hangen aan die stomme telefoon. Stomme verslaving...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:19

Tancreda4 schreef:
Dom volk idd zulke reacties...

Ik wil lezen, maar ik blijf altijd weer hangen aan die stomme telefoon. Stomme verslaving...

Op niet storen zetten, ik ben sindsdien veel productiever. Al helpt het niet om alle sociale media te blokken, geen melding krijgen helpt al heel veel. ik heb veel meer rust in de kop.

Niet dat iedereen het leuk vindt , mijn ouders vinden het maar lastig dat ik niet elke keer direct bereikbaar ben. Maar ik voel mij echt veel gelukkiger en rustiger.

En wat ook wel lekker is even op bokt zonder gelijk berichten binnen te krijgen. Ik kan mij ook veel beter focussen op één ding.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:40

Heel eng dat hondsdolheid. Mensen en dieren ook worden dan bang voor water.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 06:11

Gisteren een injectie gehad in mijn boven arm, nu heerlijk zo'n stijve arm wat door trekt naar de elleboog.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 07:07

Foaly schreef:
Foaly schreef:
Een gratis CAL (crochet along) die gister zou beginnen maar ik heb nog geen mail met het eerste deel van het patroon gehad en de blogposts waarin ze zouden komen staan ook nog niet online. Niet dat ik nu onmiddellijk en direct wilde beginnen, maar ik keek er wel naar uit om alvast het patroon te kunnen zien.

Klagen helpt, de eerste vier delen staan online *\o/*

Klaag: ik krijg van de instructies van twee delen nu al een error :')

Ok nieuwsgierig, welke CAL?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:21

Marocje schreef:
Net op zwemles, krijgt dochter een briefje mee: as zondag proefzwemmen en week erop afzwemmen.
‘Uhhhh, zondag is ze er helemaal niet?’
-‘tja.’

Echt hoor, waarom zo kort van tevoren? Meteen haar vader maar op de hoogte gebracht en hopelijk kan die met haar ernaartoe..

Ik zou alle zeilen omzetten om daar aanwezig te kunnen zijn, hoe fijn is het om van zwemles af te zijn!!!!

#ervaringsdeskundige ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:22

Siggislief schreef:

Mooi excuus om uitteslapen :)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 08:57

Dat mijn moeder er vanochtend nog even mee kwam dat ik mijn kamer even snel wat moet opruimen want er komt vanmiddag iemand om de ramen op te moeten voor nieuwe kozijnen. Had dat gister niet gekund in plaats van een half uur voordat ik weg moet naar school?

Nu hou ik mijn kamer aardig netjes en was het puur een kwestie van de wasmand even deponeren bij de wasmachine, maar had het liever wat eerder geweten

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:03

Mijn telefoon die random gaat bellen terwijl die gewoon naast me lag, eerst m’n zus om half 8 die gelukkig al wakker was, en daarna m’n moeder een paar minuten later. En die was blij dat ze mocht uitslapen, nou niet dus |o

Snap ook niet hoe want heb voice control niet eens aan staan, er stond wel een melding maar ik was druk bezig om die oproep uit te zetten dus niet kunnen lezen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:03

Alja schreef:
Siggislief schreef:

Mooi excuus om uitteslapen :)

Dat gaat de laatste tijd erg moeilijk met 2 Kittens (8 maanden oud) die altijd om 7.30u aan 'krabben' (kloppen) aan de deur. _O-

En we hebben aan de ene kant van de wijk waar ze heien vanaf 7.30u, en de andere kant zijn ze bezig met een brug renoveren. :') 8)7

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:07

Caira schreef:
Foaly schreef:

Klagen helpt, de eerste vier delen staan online *\o/*

Klaag: ik krijg van de instructies van twee delen nu al een error :')

Ok nieuwsgierig, welke CAL?

Deze: https://tlycblog.com/tunisian-snowy-sam ... t-pattern/ :D

Ik kan haken, ik kan ook tunisch haken (wel alleen simple en knit stitch tot nu toe) en gelukkig zitten er filmpjes bij, maar ik heb de tutorial van die Tunisian in the Round met die dubbele haak nu twee keer bekeken en ik dénk dat ik het snap, maar zeker weten doe ik het niet _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:15

Gisteren hond maar naar mijn ouders gebracht om te kijken of die haar weer aan het eten krijgen. Iets met een slimme hond en context...

Vanmorgen bericht dat ze de hele nacht heeft doorgeslapen (oef) en tijdens de wandeling in de zakken hing voor brokjes. Van zodra ze terug in huis was draaide ze haar hoofd weer weg van dezelfde brokjes :') Echt, geef mij maar een domme hond in plaats van een slimme die snel leert. Mijn reu is zo een 'domme' hond maar er is niets zo makkelijk in dit soort situaties. Hij blijft gewoon in alle trucjes trappen en met mijn teef lukt dat maar 1 keer.
Nu hebben ze haar alleen thuis gelaten met een bak brokken dus hopelijk is die vanmiddag als ze terug zijn leeg omdat er dan geen ogen op kijken of ze gaat eten of niet. }:0

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:05

Nou duidelijk ze geven nu aan van constructive dat ik een ander had moeten bellen, maar volgens mij doen die alleen de centrale boiler terwijl het probleem in huis was. :=

En eerst schoof de woningbouw het op hun af. Gaat goed zo. :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:08

Een van de ringen die ik had besteld voor mijn verjaardag moet teruggestuurd worden, omdat deze net te groot valt en niet lekker zit.

En paard dat nu echt niet goed loopt. Heeft al een blessure en is een aantal dagen geleden flink onderuit gegaan op de wei, dus ik ga de osteo maar even appen voor een afspraak

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:12

Oefeningen moeten doen bij de fysio en nu doet het weer pijn

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:28

Klepto katten.
Tuig van 4 en 6 maanden oud steelt alles wat niet voor hun is.
Sokken, haarelastiekjes, theedoeken.
En opruimen ho maar.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:31

luuntje schreef:
Klepto katten.
Tuig van 4 en 6 maanden oud steelt alles wat niet voor hun is.
Sokken, haarelastiekjes, theedoeken.
En opruimen ho maar.

Huisarrest!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:46

Gisteravond de laatste antibiotica van de 3e kuur op rij gegeven aan mijn hond, en nu ben ik echt knetter nerveus omdat ik bang ben dat er gelijk weer een volgende ontsteking ontstaat.

Als dat zo is dan moet er ook echt verder gekeken worden. Ik vind het zo sneu dat ze elke keer zo beroerd is en dan meegesleept wordt naar een plek waar ze ontzettend bang is en de boel bij elkaar gilt. En dat ik niet zonder iemand erbij naar de dierenarts kan helpt ook niet :\

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:01

black_kelpie schreef:
Gisteravond de laatste antibiotica van de 3e kuur op rij gegeven aan mijn hond, en nu ben ik echt knetter nerveus omdat ik bang ben dat er gelijk weer een volgende ontsteking ontstaat.

Als dat zo is dan moet er ook echt verder gekeken worden. Ik vind het zo sneu dat ze elke keer zo beroerd is en dan meegesleept wordt naar een plek waar ze ontzettend bang is en de boel bij elkaar gilt. En dat ik niet zonder iemand erbij naar de dierenarts kan helpt ook niet :

Dit is echt niet leuk -O- Sterkte, ik duim mee dat het deze keer wel wegblijft.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:12

Dat ik werkloos ben en ondanks diploma's (+ Master!!) geen werk kan vinden. Ben nu al 2,5 maand verder, meer dan 40 emails verder en maar 2 sollicitatiegesprekken op de planning. Krijg dan vaak te horen 'er is toch veel werk??', helaas niet in mijn sector. De jobs zijn er, maar ze vragen vaak bakken ervaring die ik als junior gewoon nog niet heb. Dit is frustratie 1.

Frustratie 2 is vriendinnengroep die tickets besteld heeft voor een festival in mei volgend jaar, festivaltickets vielen uiteindelijk een pak duurder uit dan verwacht. Vriendin had al een ticket voor mij gekocht, waarna ik zei dat ik dat geld (door mijn jobsituatie) op dit moment niet kan missen en ze het ticket eventueel aan iemand anders mag geven. Daar was ze al heel slecht gezind over, waarna een andere vriendin aanbood om het ticket voor me voor te schieten. Daarna bood ze meteen haar excuses aan en zei dat het niet nodig was en ik het ticket later mag terugbetalen. Vorige week heb ik haar al de helft van het ticket gestort, en erbij gezegd dat ik de andere helft van zodra ik mijn subsidie van de overheid krijg zal overschrijven. Krijg ik gisteren weer een bericht van haar 'waar blijft de andere helft?'. Hierop heb ik gezegd dat als ze het geld dringend nodig heeft ze het ticket aan iemand anders mag geven en ik gezegd had dat ik het zal terugbetalen als ik m'n subsidie heb, maar die nog steeds niet heb gekregen en ik me niet comfortabel voel bij de situatie als zij er zo achter zit. Ik ben altijd iemand die mensen op tijd terugbetaalt, zij weet ook dat ik in een 'uitzonderlijke' situatie zit, ik moet gewoon heel erg op m'n geld letten en heb nu al 2x gezegd dat ze het ticket aan iemand anders mag verkopen. Ik leen nooit geld, maar het is super vervelend om me dan tegelijkertijd ook zo opgejaagd te voelen terwijl vriendin ook weet dat ik altijd alles netjes terugbetaal.