Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 19:45

Zitten de scharnieren nog wel goed vast aan de deur en/of de deurpost?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:28

Ik heb een tablet voor mijn werk en daar heb ik twee google accounts op: die van mijn werk (gelinkt aan werk foon) en mijn privé Google account (gelinkt aan privéfoon).
Nu wil ik het privé account verwijderen van de tablet. Hoe? Ik kom niet verder dan het hele account compleet verwijderen en dat is dus niet de bedoeling. Hoe verwijder ik een google account met bijbehorende mail enzo van een simpele Samsung tablet?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:33

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:37

En toen was het gelukt. *\o/* Deze ben ik dus nog niet tegengekomen. En hierom vind ik dit zo'n mooi topic. Dank je wel, Jolliegirl +:)+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:38

Fijn! Toevallig laatst zelf ook moeten doen dus vandaar :')

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:07

Als je met je minderjarige kinderen reist en je hebt niet dezelfde achternaam, dan moet je kunnen aantonen dat het jouw kinderen zijn.
Maar hoe doe je dat? Het enige dat ik kan bedenken is trouwboekje ( maar dat is er niet ) of een uittreksel uit het geboorteregister.
Maar daar moet je dan uiteraard weer voor betalen.
Iemand ervaring mee?

Vergeet nog te vermelden dat de andere ouder wel toestemmingsformulieren heeft ingevuld, is dit dan voldoende?
Laatst bijgewerkt door thequeensmum op 12-02-25 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:11

Er is een formulier wat je in kunt vullen en waarop bv de andere ouder toestemming geeft voor het reizen. Moet ook ingevuld worden als je je kind op excursie met school mee laat gaan naar het buitenland als ouder(s)/ voogd zijnde.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:12

Bienotje schreef:
Er is een formulier wat je in kunt vullen en waarop bv de andere ouder toestemming geeft voor het reizen. Moet ook ingevuld worden als je je kind op excursie met school mee laat gaan naar het buitenland als ouder(s)/ voogd zijnde.

Klopt, die formulieren zijn er, maar is dat voldoende dan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:36

thequeensmum schreef:
Als je met je minderjarige kinderen reist en je hebt niet dezelfde achternaam, dan moet je kunnen aantonen dat het jouw kinderen zijn.
Maar hoe doe je dat? Het enige dat ik kan bedenken is trouwboekje ( maar dat is er niet ) of een uittreksel uit het geboorteregister.
Maar daar moet je dan uiteraard weer voor betalen.
Iemand ervaring mee?

Vergeet nog te vermelden dat de andere ouder wel toestemmingsformulieren heeft ingevuld, is dit dan voldoende?

Kopie van de geboorteakte. Die had ik altijd bij me als ik op vakantie ging.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 13:44

Staat op het papier zelf ook genoemd:

Please also show the following documents when you cross the border:
• Copy/ies of authorising adult’s /adults’ passport(s) or identity card(s).
• Documents showing who has parental responsibility for the child. The documents required depend on your personal situation. To decide which documents to take, use the step-by-step plan on the website of the Dutch International Child Abduction Centre: https://www.travelwithchildren.org.

In geval van scheiding is dat vastgelegd in een ouderschapsplan bv. Via de link hierboven kun je blijkbaar voor verschillende situaties vinden wat mee moet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 14:49

Vanaf welk bedrag heb je tegenwoordig een beetje degelijke auto? :=
M'n bakkie moet morgen naar de garage, er zit al zoveel geld in en ben bang dat dit ook weer enorm veel gaat kosten maar echt ruim budget voor een degelijke auto (of echt een upgrade van deze) is er eigenlijk niet :=

5 jaar terug was die grens van sowieso een rammelbak of op goed geluk toch iets leuks, €1500.. maar waar ligt die grens nu? Ik vermoed eigenlijk wel 3k ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:03

Ik heb met mijn auto geluk gehad, familielid werkt in de auto’s en ik mocht hem voor handelsprijs meenemen. Heeft me zeker 1000 euro bespaard.

Maar zou zelf wel 2500-3000 aanhouden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:05

Ik denk idd wel richting de €3000.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:13

Thanks!

Twijfel zo. APK volgende maand dus het is ook wel even goed nadenken. Daar komt ie sowieso niet zonder kleerscheuren vanaf (en al misselijk wat dat überhaupt kost tegenwoordig) en ben ook bang dat ie van de zomer echt er mee kapt.
Maar wat ik nu terug kan kopen is wel een beetje hetzelfde kaliber.
Als ik nu budget had voor een degelijke bak en ook echt een upgrade was de keuze makkelijk geweest.

Even snel zoeken en ik zie voor Aygo (2010) en Peugeot 107 staan maar dat vind ik echt van die gammelbakjes :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:15

Ik heb een Nissan Pixo! Best klein maar niet echt een koekblik. Vind ik zelf veiliger voelen dan een aygo.

Had graag een grotere auto gehad. Na een ongeluk gehad te hebben in een Kia picanto (auto was Total loss) voelt dat veiliger. Maar dat zit er voorlopig niet in. :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:16

Denk dat je er echt geluk mee moet hebben.
Heb vorig jaar een (voor mijn doen) dure en een gokje gekocht en heb eerlijk gezegd van het gokje van 1500 meer plezier dan van die andere.

Ding doet het altijd en rijdt prima!

Misschien heeft de garage een leuke inruiler voor je staan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:17

Ik reed een 107 (wel nieuw dan) maar dat was geen gammel bakje hoor. :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:35

Hier ook echt geluk gehad 4 jaar terug. Een auto liet me in steek dus dat weekend rondgeneusd op internet. Maandags bij mijn 1keuze wezen kijken: bij een autodealer als inruil verkregen. Zat nog maar maand apk op vandaar de goedkope prijs (€1000.-) Gok genomen want auto zag er echt goed uit, en in deze vier jaar heb ik alleen een keer de ruitenwissers moeten laten vervangen voor de apk, andere keren glansrijk erdoorheen.

Heb een Renault Scenic.

(Laatste jaar rij ik wel veel, dus vrees dat ie nu sneller echt op is met ruim 250.000 op de teller. )

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 15:58

Ik rij nu een oude Picanto dus niks tegen de kleine auto's hoor :')

Bellatrix, ik zie die 107 inderdaad wel regelmatig links rijden. Alsin, lekker door crossen. Maar in m'n hoofd heb ik dat die dingen zo onstabiel zijn ofzo :+

Het is ook geluk hebben en dat is niet grappig als het over veel geld gaat (oké voor een auto niet maar het blijft een groot bedrag).

Breng hem ook bewust nu naar de garage om te checken en niet op het laatste moment voor de APK want dan moet je direct keuzes en maken en zit je direct zonder.. en dan ga je overhaaste beslissingen maken.
M'n pa weet gelukkig wel wat van auto's maar durf niet particulier te kopen. Via een garage is de prijs ook al hoger natuurlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:15

Onstabiel vind ik ze ook niet, ze waaien wel iets makkelijker over de weg met heftige wind. :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:25

Die zie je dus links rijden als de wind van rechts komt :D

Onzin, ik heb hem zelf ook en vind het heel wat auto!
Ook lekker stabiel en veel luxe voor de prijsklasse.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:26

_O-

Ik heb nu haar grote zus, de 108. <3

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:37

Joh dat doen al die autootjes :D

Uit welk jaartal hebben jullie? Misschien toch eens proefrijden dan.

Ik zou nu graag een Opel Corsa willen, uit m'n hoofd het model van 2012. Die staat af en toe in de lagere prijsklasse maar dan durf ik het weer niet omdat ik bang ben dat er was mis mee is :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:39

Mijn 107 en 108 heb ik beide nieuw gekocht. Raza (de 108) is uit 2017. De 107 heb ik maar 4 jaar gereden...ik reed hem in de trekhaak van mijn vriendin die in de auto voor mij zat. :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:40

Ik heb toen ik net mijn rijbewijs had 3 jaar rond gereden in een gebakje van €450. Uiteindelijk kwam ie niet meer door de apk omdat de bodem weg begon te roesten maar motorisch was dat ding niet stuk te krijgen.

Je moet een beetje geluk hebben maar een lage prijsklasse betekent absoluut niet dat ze dan gelijk van alles mankeren. Mja, dan moet je er wel een beetje kijk op hebben.