Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:28

Toch wel nog mensen gezien in de supermarkt met een mondkapje. Ook nog personeel

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:36

purny schreef:
Toch wel nog mensen gezien in de supermarkt met een mondkapje. Ook nog personeel

Hier heeft het personeel vd supermarkt ook nog mondkapje op.

Mijn werkgever eist ook, dat wij mondkapjes dragen, dus er zullen meer werkgevers zijn.

Daarbij kan het virus nog steeds gevaarlijk zijn voor kwetsbaren.
Mijn vriendin, die zeer vatbaar is, omdat ze pas chemo heeft gehad, draagt ook gewoon nog een mondkapje in de supermarkt en gelijk heeft zij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:46

IMANDRA schreef:
Tja, ongeacht of het mag of niet blijf ik het niet zo netjes vinden om met een zoon die ziek is en mogelijk COVID-heeft dus, waar je neem ik aan dicht contact mee hebt, toch nog te gaan dansen en uit te gaan. Maar misschien ligt dat aan mij.

Mógelijk x mógelijk x gevaccineerd x milde ziekte. En dan kom jij met een sociale druk. Covid hysterie samengevat; bedankt +:)+

Tijd om normaal te leven imo.
Wie verhoogd risico loopt beperkt dat zelf maar.
Ík vind het niet zo netjes om nú nog door te gaan over wat gewoon mág. Blijf zelf maar thuis als jij denkt contact dit virus te kunnen blijven vermijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:46

enzino schreef:
Als je een land aan wilt vallen, doe je dat op een moment waarop ze op hun zwakst zijn. Na 2 jaar pandemie zijn er weinig mensen die trek hebben om zich meteen in een volgende crisis te gooien, dus dit is een uitstekende tijd om agressief te worden op het wereldtoneel. Dat zie je in heel Europa: de focus is op de gezondheidszorg en de economie, er is weinig budget om een internationaal leger nu op te gaan tuigen met miljarden aan materieel.

Jij begrijpt waar ik heen wil.

Ik zag ook nog mensen met kapje, vooral ouderen. Ik vond het heerlijk zonder.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:38

IMANDRA schreef:
Needje schreef:
Maar heel eerlijk. Wie bleef er eerder thuis als een huisgenoot met griep op bed lag?

Klopt; maar dat was ook deels gewoonte. Persoonlijk zie ik het nu anders, en zou ik dat dus wél doen. Maar ik heb wel de luxe dat ik thuis kan werken.

Maar we weten best dat er geen baas is die zegt, blijf jij maar lekker thuis als een huisgenoot ziek is.
Jij bent tenslotte niet ziek.
En niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te werken én een baas die dit ook prima vindt.
(denk dat we dat afgelopen tijds wel hebben gezien dat er nog steeds een hoop bazen zijn die geen fan zijn van thuiswerken)

Maar dan doe je dus ook geen boodschappen enzo. Want thuis is thuis toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:39

Ik was net bij de welkoop.
Kwam een jongen van "rechts" uit een gangpad en ik liet hem voor.
Hij, oooh wat fijn hè zonder kapjes :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:43

Ik vind het eigenlijk best raar zonder in de AH net. :')
En dat terwijl ik de schurft aan die dingen heb.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:54

In Finland zag ik laatst een filmpje dat iedereen met mondkapje oploopt en het is daar niet eens verplicht. Ik heb het idee hoe minder het moet hoe meer mensen het gaan doen.

Ik snap de kwetsbaren zeker ik neem de mondkapjes ook gewoon mee mocht het niet goed voelen doe ik er gewoon weer één op.

Weet iemand trouwens hoe het zit in Duitsland? We hadden net al een beetje discussie erover thuis we wouden er een dagje heen om te winkelen dit zal dan gaan om noord- Duitsland.

Ik ben gevaccineerd en geboosterd en mijn zusje gevaccineerd en hersteld. Mijn moeder heeft bijna meer als 6 maanden gelden beide vaccinaties gehad. Mijn oma is gevaccineerd en geboosterd. We komen er via internet maar slecht uit.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:57

Needje schreef:
Maar we weten best dat er geen baas is die zegt, blijf jij maar lekker thuis als een huisgenoot ziek is.

Bovendien, ´ziek´?
Wat kuchen en een lichte verhoging noem ík niet zíek.
Heb hem vanmorgen op normale tijd uit bed ´geschopt´.
Éven chíllen terwijl ik de dieren verzorg en verder niet hypochonder ja, alleen maar omdat covid zo lekker erg klínkt :roll:
Voelt zich inmiddels weer helemaal het heertje en is het dorp in. Zijn diploma ophalen van de middelbare school (eíndelijk; duurt hier paar jaar en tot die tijd ´voorlopig´ certificaat) en dan samen met zijn moeder boodschappen.

Koning, keizer, admiraal, covid hebben we allemaal :)*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:01

Nou ja er zijn nog steeds mensen die wel gewoon met dikke koorts op bed liggen he.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:11

Needje schreef:
Nou ja er zijn nog steeds mensen die wel gewoon met dikke koorts op bed liggen he.

Ja, en?
Is dat uniek covid?

Wat heeft dat te maken met roomser dan de paus moeten zijn van Imandra?

Moeten we allemaal nog steeds thuis blijven om de kwetsbaren/zorg te beschermen? Omdat vast iemand met dikke koorts op bed ligt?
Overigens had ik dagen over de 40 van Jansen; van anti-covid :D

Imandra vindt het niet netjes om uit te gaan als een huisgenoot wat beneden het water is.
Ík vind het niet netjes om nu nog stééds sociale druk te leggen op gewoon toegestaan gedrag.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:15

Het gedrag van HC is waarom er na de eerste lockdown in Nederland niet langer gesproken werd over een intelligente lockdown. Mensen denken zelf niet meer en als het toegestaan is, gaan we er dús gebruik van maken, ongeacht de consequenties voor anderen. Dan had de overheid het maar niet toe moeten staan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:21

Hier een enkeling met een mondkapje en dat is prima natuurlijk. Ik snap het zeker als kwetsbaren zichzelf willen beschermen. 1,5 m is weg, maar ik let er wel op dat ik in een winkel wat afstand houd. Vanavond in het café is het een andere setting en daar weet je gewoon dat de mensen die er zijn geen problemen hebben met geen afstand.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet gek zonder mondkapje. Voelt al snel weer als normaal merk ik. Ik vind het heerlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:22

Mizora schreef:
Het gedrag van HC is waarom er na de eerste lockdown in Nederland niet langer gesproken werd over een intelligente lockdown. Mensen denken zelf niet meer en als het toegestaan is, gaan we er dús gebruik van maken, ongeacht de consequenties voor anderen. Dan had de overheid het maar niet toe moeten staan.

Alsof er in 2 jaar niets veranderd is :roll:

We zijn gevaccineerd en allemaal met het virus is contact geweest.
Nu nog sociaal isoleren om waarschijnlijk niets bij een huisgenoot is intelligent?
Blijf gerust thuis, dan hoef ik dat niet :)*

Hier is het een feestweek(einde) en ík ga er van genieten :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:25

Huertecilla schreef:
Needje schreef:

Ja, en?
Is dat uniek covid?

Wat heeft dat te maken met roomser dan de paus moeten zijn van Imandra?

Moeten we allemaal nog steeds thuis blijven om de kwetsbaren/zorg te beschermen? Omdat vast iemand met dikke koorts op bed ligt?
Overigens had ik dagen over de 40 van Jansen; van anti-covid :D

Imandra vindt het niet netjes om uit te gaan als een huisgenoot wat beneden het water is.
Ík vind het niet netjes om nu nog stééds sociale druk te leggen op gewoon toegestaan gedrag.

Joh ik reageer alleen op jouw uitspraak over een kuchje. :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:31

Ik vind het niet wennen zonder kapje. Mijn vader fietst er trouwens bijna klachtenvrij doorheen. Heel fijn gezien zijn kwetsbare gezondheid.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:32

Needje schreef:
IMANDRA schreef:

Klopt; maar dat was ook deels gewoonte. Persoonlijk zie ik het nu anders, en zou ik dat dus wél doen. Maar ik heb wel de luxe dat ik thuis kan werken.

Jij bent tenslotte niet ziek.
En niet iedereen heeft de mogelijkheid om thuis te werken én een baas die dit ook prima vindt.
(denk dat we dat afgelopen tijds wel hebben gezien dat er nog steeds een hoop bazen zijn die geen fan zijn van thuiswerken)

Maar dan doe je dus ook geen boodschappen enzo. Want thuis is thuis toch?

Klopt, en dat ontken ik dus ook niet. Ik en mijn omgeving hebben inderdaad het geluk dat we veel thuis kunnen werken. Maar in dit geval, HC gaat uit. Dat is geen verplichting, dat is een keuze. Een keuze waar ik het persoonlijk niet mee eens ben.

Heeft overigens vrij weinig met hysterie te maken, ik vind het gewoon not-done dat je anderen de keuzevrijheid om mogelijk flink ziek te worden ontneemt.

Mizora schreef:

Precies.

En ook van griep kunnen mensen toch flink ziek worden. Dus ja, als mijn partner griep zou hebben, zou ik er waar mogelijk ook voor kiezen om thuis te blijven en bijv. boodschappen te laten bezorgen. En als ik dan écht écht naar buiten moet, mondkapje op en afstand proberen te houden.

Enne, HC... jij weet nog helemaal niet of je met het virus in aanraking bent gekomen met meer antistoffen tot gevolg. Je hebt toch nooit een positieve test gehad, waar je destijds zo achteraan aan het gaan was? Je bent er van overtuigd dat je het hebt gehad omdat het 'niet kan dat je niet ziek bent geweest', maar zeker weten doe je het feitelijk niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:43

IMANDRA schreef:
Enne, HC... jij weet nog helemaal niet of je met het virus in aanraking bent gekomen met meer antistoffen tot gevolg. Je hebt toch nooit een positieve test gehad, waar je destijds zo achteraan aan het gaan was? Je bent er van overtuigd dat je het hebt gehad omdat het 'niet kan dat je niet ziek bent geweest', maar zeker weten doe je het feitelijk niet.

Ik ben zéker besmet.
Heb ik ´het´ dan ´gehad´ of niet?!

De andalusische minister van gezondheid stelde dat half februari >80% van de bevolking besmet was geweest. Nee, niet positief getest ;)

Het is maar wat je ´besmet´ en ´het gehad´ vindt.

Als je roomser dan de paus wil zijn heeft alleen degene met een herhaalde positieve GGD test het gehad. De rest is niet zeker weten :D

Maar goed, ik ben meermaals in zo direct contact als mogelijk met het virus geweest, ben gevaccineerd met booster en dat is voor míj genoeg.
Zonder chantage door de overheid laat ik me niet herhervaccineren.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 25-02-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:45

Maar je weet het niet.
Je hebt volgens mij amper klachten gehad, van wat ik hier las, en nooit een positieve zelftest óf GGD test gehad. Dus hoezo weet je het zo zeker?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:50

IMANDRA schreef:
Maar je weet het niet.
Je hebt volgens mij amper klachten gehad, van wat ik hier las, en nooit een positieve zelftest óf GGD test gehad. Dus hoezo weet je het zo zeker?

Wát weet ik niet?
Gaat over de definitie van besmet en gehad.

Ik schrijf je wel even via PM want anders krijg ik weer een ban.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:52

IMANDRA schreef:
Dus hoezo weet je het zo zeker?

Ik hoef de details van HC's avontuurtjes hier niet te lezen. Misschien kunnen we hem op zijn woord geloven?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:52

Je hoeft niet de PM'en hoor. Als je het niet gehad hebt, dan ben je dus ook niet dusdanig besmet geweest om extra antistoffen aan te maken.

enzino schreef:
IMANDRA schreef:
Dus hoezo weet je het zo zeker?

Ik hoef de details van HC's avontuurtjes hier niet te lezen. Misschien kunnen we hem op zijn woord geloven?

Ik vraag helemaal niet naar details.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 14:58

Hier moet het mondkapje nog steeds op in de winkels en binnenruimtes -O-
In de horeca enkel nog personeel

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:08

IMANDRA schreef:
JAls je het niet gehad hebt, dan ben je dus ook niet dusdanig besmet geweest om extra antistoffen aan te maken.

....en zo zijn we weer bij één definitie als absolute Covid-waarheid.

Ík vind het beschermd genoeg als ik na besmetting niet positief zelftest, Ga dan de zorg niet belasten. Dat was toch belangrijk?!

@Besita ik heb enorm te doen met personeel overal wat nog steeds verplicht he héle dag aan het werk is met mondkapjes op.
En waarom??? De min.van gezondheid hier zegt dat ´iedereen´ er toch al besmet mee is. Bovendien is het nu endemisch. Is gewoon politiek correct en de kapjes moeten wel op ja.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:06

Ja ik ook
Ook met de 12+kinderen die moeten op school ook nog steeds de hele dag een masker op hier ( en met dezelfde vrienden kunnen ze in de avond zonder masker in de horeca of gaan dansen in de disco :roll: