Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:49

Ik had gisterenavond wel iemand die wat kocht en de betaling werd pas na 20 minuten verwerkt.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:45

Misschien is dit al eerder voorbij gekomen, maar kon het zo gauw niet vinden.

Ik heb dus de app, maar bijna alle instellingen zijn in het Frans en beetje Engels.
Is dat aan te passen naar Nederlands, of kan dat niet?

EDIT - nu weer geopend en nu is het ineens wel goed (gisteravond dus niet)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:37

Ik kreeg een bericht dat een verzonden item wordt teruggestuurd. Maar de koper heeft niet eens tijd gehad om het op te halen. Zij weet ook van niks. Is er dan ergens wat mis gegaan bij de distributie ofzo?

Is een pakketje van nog geen 4 euro, dus geen ramp. Alleen onnodig dubbel werk, want dan moet ik het opnieuw op Vinted zetten zodat zij het weer kan kopen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:26

beert schreef:
Ik kreeg een bericht dat een verzonden item wordt teruggestuurd. Maar de koper heeft niet eens tijd gehad om het op te halen. Zij weet ook van niks. Is er dan ergens wat mis gegaan bij de distributie ofzo?

Is een pakketje van nog geen 4 euro, dus geen ramp. Alleen onnodig dubbel werk, want dan moet ik het opnieuw op Vinted zetten zodat zij het weer kan kopen?

Het kan zijn dat het pakket er langer ligt en dat er geen ontvangstbericht is doorgekomen. Of het pakketpunt stopt/verhuisd oid. Anders kan ze even bellen met het pakketpunt dan weet ze de reden en kunnen ze het wellicht nog iets langer vasthouden. Of wellicht foutief gescand (retour iov ontvangen).

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:26

Ik krijg net de melding: Transactie gepauzeerd

:?

Dit betreft de verkoop van een broekje waarvan de koopster niks meer heeft laten weten en het niet afgehaald heeft waardoor het weer retour is gekomen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:55

Hier ook weer wat vreemds.
Ik had een tijd geleden iets gekocht en dat werd niet verzonden.
Ik had netjes een bericht gestuurd, maar geen reactie van verkoper.
Enige tijd laten( een week ong) stond datzelfde product er op voor dubbele prijs.
Prima. Nogmaals gevraagd of ik het kon kopen. Dan voor meer. Maar ik werd geblokkeerd.

Kom ik vorige week bij het pakketpunt.
Ligt er een pakketje voor mij.
Ik meegenomen.
Is het dus dat product.
Ik heb er dus niet voor betaald.
Kan haar niet meer contacteren.
Pakketpunt wil het niet retourneren en vinted geeft geen reactie..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:56

Nou dan denk ik dat je er genoeg aan gedaan hebt en zou ik lekker afwachten of er iemand contact met je opneemt.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:16

Dat is wel heel bijzonder!
Ik zou denk ik hetzelfde doen in dit geval, zoals pmarena zegt.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:19

Ja ga ik doen.
Ik vermoed dat ze het verkocht heeft en mijn verzendlabel heeft gebruikt.
Dus niet van degene die het gekocht heeft.
Ik kan dus ook geen probleem ofzo melden.want die bestelling werd geannuleerd.
Het gaat om een product van boven de 50,-
Ik ben er een aantal dagen mee bezig geweest. Maar ga nu wachten. Heb mijn best gedaan.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:18

Ik zou daar niet wakker van liggen, leuk cadeautje, en zij zal haar artikel kwijt zijn, eigen schuld denk ik dan….

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:58

tengeltje11 schreef:
Ik zou daar niet wakker van liggen, leuk cadeautje, en zij zal haar artikel kwijt zijn, eigen schuld denk ik dan….

Als het een Nederlander is en die wil een tikkie sturen voor het oorspronkelijke bedrag zou ik dat zo betalen.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:11

Moet je wel contact kunnen leggen ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:30

Dat idd, ze heeft de ontvanger gevlokkeerd. Jammer dan toch?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 16:49

Ik ben idd geblokkeerd. Waarschijnlijk omdat ik aangaf dat ik het jammer vond dat het niet verzonden was. En dat ze niet reageerde op mij toen het er weer op stond. Ik was gewoon beleeft en gaf aan dat ik het wel weer wilde kopen. Toen werd ik geblokkeerd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:09

Hebben jullie ook nog steeds last van betalingen die (laaaang) verwerkt worden?

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:19

Ik lees al een tijdje mee en ben altijd tevreden geweest met mijn aankopen, tot afgelopen week..

Ik heb een aantal breekbare spullen besteld waarvan een groot deel kapot is aangekomen. Ik heb dit direct gemeld bij vinted inclusief de gevraagde foto's en heb een refund ontvangen. Nu wilt de verkoper dat ik de niet gebroken spullen terug stuur maar ik kan geen retour adres vinden. Is dit retour iets wat de verkoper moet aanvragen?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee en krijg ook geen reactie meer van de verkoper over hoe dit het beste geregeld kan worden.
Heeft een van jullie hier ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:21

Waarom wil de koper de rest van de spullen terug?
Volgens mij kan dit via "ik heb een probleem" en zij kan dan akkoord geven op retour. Zou wel netjes zijn als dat op haar kosten gaat.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:32

De verkoper wilt de overige spullen nog proberen te verkopen.

Ik heb ook aangeven dat ik het bedrag voor de niet gebroken spullen alsnog zou willen betalen. Maar dat zou niet meer mogelijk zijn volgens de verkoper omdat omdat het refund proces al afgerond is via de knop "ik heb een probleem".

Ik heb hier totaal geen ervaring mee en dan ook geen idee wat ik hier mee moet. Ik zal vragen of de verkoper het retour proces in werking kan zetten en dan afwachten of ik nog iets hoor..
Laatst bijgewerkt door MabuPets op 25-02-25 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:33

Hier Schleich gekocht en het paard en ruiter ontbreekt.
Ze had het in een grote verzendoptie gezet dus 6.40 verzenden.

Heel gedoe dat zij het paard en ruiter erbij had gedaan maar is dus niet zo..
Mag het ook terug sturen maar wel weer 6,40 verzenden :(

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:46

Ja Vinted moet er echt eens iets aan doen. Wanneer verkoper een fout maakt moet diegene zelf opdraaien voor de verzendkosten, tenzij anders wordt afgesproken. Dit is toch belachelijk :(

MabuPets, wat je zou kunnen doen is het geld dan eventueel rechtstreeks naar haar rekening overmaken. Moet je wel onderling regelen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:17

@MabuPets, ik heb dit een keer gehad, en heb toen via betaalverzoek het geld overgemaakt naar die persoon. Was een pakket vol en 1 mok was kapot aangekomen.... De verkoper kreeg geen cent, maar ik wilde gerust betalen -een paar euro voor die mok. Toen heeft ze mij een betaalverzoek gestuurd ervoor.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:28

xMyrth schreef:
Ja Vinted moet er echt eens iets aan doen. Wanneer verkoper een fout maakt moet diegene zelf opdraaien voor de verzendkosten, tenzij anders wordt afgesproken. Dit is toch belachelijk :(

MabuPets, wat je zou kunnen doen is het geld dan eventueel rechtstreeks naar haar rekening overmaken. Moet je wel onderling regelen.

Maar die optie kiest de verkoper dan zelf. Ik heb één keer een rugtas verkocht wat een andere maat bleek te zijn dan waarmee ik adverteerde (al stond de juiste maat op een foto). Ik heb toen gekozen voor de optie retour op kosten verkoper.

Ik snap gewoon niet dat verkopers de optie retour kosten koper kiezen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 13:57

Ja dat is lekker makkelijk natuurlijk voor de verkoper, want omdat veel kopers niet voor retour sturen op hun eigen kosten willen kiezen, houden ze het artikel dan en krijgt de verkoper alsnog zijn geld. Want wijzigen gaat niet meer als je als koper aangeeft dat je dat niet eerlijk vindt....

Het Vinted systeem deugt gewoon niet wat dit betreft.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 01:02

pmarena schreef:
Ja dat is lekker makkelijk natuurlijk voor de verkoper, want omdat veel kopers niet voor retour sturen op hun eigen kosten willen kiezen, houden ze het artikel dan en krijgt de verkoper alsnog zijn geld. Want wijzigen gaat niet meer als je als koper aangeeft dat je dat niet eerlijk vindt....

Het Vinted systeem deugt gewoon niet wat dit betreft.

Klopt helemaal. Als je in het gelijk gesteld bent door Vinted zou er enkel een optie retour op kosten verkoper moeten zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:15

Wat ik denk over het terug sturen op kosten koper. Ik denk dat het platform op een of andere manier niet is gebouwd voor retouren. Dat het technisch lastig is om de verkoper te laten betalen voor de retour kosten.

Voor de koper is het "simpel" geregeld. Koper retourneert, dus de verzendkosten worden van het totaal afgehaald wat ze terug krijgen. Verkoper heeft door deze transactie geen tegoed, dus die moet er dan apart voor betalen. Denk dat het daar een beetje lastiger is.

Als dit zo is, dan is dat een tekortkoming van Vinted. Maar het zal een technische reden hebben, vermoed ik.