Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:21

purny schreef:
lenaa_tje schreef:
Hier wordt m’n vriend ook weer getest. Net gebeld en hij kan direct om 9 uur getest worden. Vind het dan toch spannend om te werken.

Moet je thuis werken of op locatie?

Op locatie, ik kan niet thuis werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:21

purny schreef:
@mvdende:
Ze zullen eerst met risicogroepen gaan beginnen, ouderen, chronisch zieken en verplegend personeel.
Dus als je geen risicogroep bent is het achteraan aansluiten

We weten niet eens voor welke groepen het vaccin geschikt is. En of het geschikt is voor risicogroepen. Misschien komen er zelfs meerdere soorten vaccins voor meerdere groepen.

Dus zullen we die discussie gewoon uitstellen tot we weten wat er komt?

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:29

@lenaatje: Dus je gaat op locatie werken in de wetenschap dat je vriend mogelijk corona heeft? Niet zo slim vind ik

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:38

purny schreef:
@lenaatje: Dus je gaat op locatie werken in de wetenschap dat je vriend mogelijk corona heeft? Niet zo slim vind ik

Tja.. dat mag en wordt ook van mij verwacht zolang ik geen klachten heb. Pas bij klachten moet je thuis blijven. Ga ik niet naar m’n werk valt dat gewoon onder werk weigering,
Verder is het niet in de wetenschap dat m’n vriend Corona heeft maar dat hij verkouden is en keelpijn heeft en dus getest moet worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:44

purny schreef:

Dat is gewoon volgens de regels hoor. Alleen als je huisgenoot koorts heeft of benauwdheidsklachten moet de rest van het huis ook thuisblijven.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:05

Hadden jullie gister avond op NPO1 Pauw gezien vanuit het Radboud UMC? Daar zaten 3 zusjes die in zeer korte tijd beide ouders verloren aan Covid tijdens de eerste golf.

Vader werd eerst ziek in maart en toen hadden ze nog geen tests, lag thuis en leek later op te knappen om vervolgens heel slecht te liggen en op de IC belande. 5 dagen na zijn overlijden ging moeder aan de beademing.. echt bizar. Het zal je overkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:07

Verschrikkelijk om binnen korte tijd allebei je ouders te verliezen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:11

Ja niet te bevatten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:11

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:12

Echwel schreef:
Pling :)* :)* een begrafenis????

Op zondagavond 23 uur?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:13

Popstra schreef:
Hadden jullie gister avond op NPO1 Pauw gezien vanuit het Radboud UMC? Daar zaten 3 zusjes die in zeer korte tijd beide ouders verloren aan Covid tijdens de eerste golf.

Vader werd eerst ziek in maart en toen hadden ze nog geen tests, lag thuis en leek later op te knappen om vervolgens heel slecht te liggen en op de IC belande. 5 dagen na zijn overlijden ging moeder aan de beademing.. echt bizar. Het zal je overkomen.

Je ergste nachtmerrie lijkt me dat!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:17

oomens schreef:
Herdenking van de Kristallnacht.

Even google aangeslingerd en dat zit idd van 9 op 10. Het stond niet bij de joodse feestdagen in 't lijstje.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:18

elnienjo schreef:
Echwel schreef:
Pling :)* :)* een begrafenis????

Op zondagavond 23 uur?

Dat schreef je niet

E het s geen feestdag maar herdenking van iets dat onverdraagzame mensen hebben gecreëerd
Dus....misschien iets meer verdraagzaamheid

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:20

Een kennis van mij, zijn vrouw ligt op de IC met Covid. Super triest ze hebben ook nog twee jonge kinderen. Pas geleden Leukemie geconstateerd en tijdens de behandeling covid opgelopen.
Als ze al van de covid gaat genezen heeft ze zo'n klap gehad dat het maar de vraag is of ze verder kan met de behandeling en genezing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:23

Bij mij in de straat hebben ze nu de neiging om voor iedereen met corona een bloemetje te halen, of we even een bijdrage willen doen. Wat een flauwekul vind ik dat.. Ga toch niet iedereen die nu ziek wordt een bloemetje doen. Het echtpaar dat nu corona heeft, heeft niet eens klachten :+ Ik doe geloof ik als enige niet mee, ken die mensen ook niet eens :')

Mijn manager heeft inmiddels ook klachten, die is gisteren getest (nog geen uitslag). Zijn vrouw en dochter waren vorige week al positief, dus hij zit al een week in quarantaine.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:45

Popstra schreef:

Ja,was heftig.
Ook die jonge vrouw met.hasr man in het ziekenhuis.

Mijn collega heeft tijdens de 1e golf ook allebei haar ouders binnen een paar dagen verloren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:01

Joh, geeft allemaal niks. Het is maar een griepje.
Ik zou zooo graag willen dat dit programma verplichte kijk kost wordt voor sommige mensen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:13

Electra63 schreef:
Popstra schreef:

Ja,was heftig.
Ook die jonge vrouw met.hasr man in het ziekenhuis.

Mijn collega heeft tijdens de 1e golf ook allebei haar ouders binnen een paar dagen verloren.

..en dan heb je nóg van die op het criminele af die beweren dat het een griepje en verder manipulatie is. Doe verdorie wat je kán, ook al is dat niet verplicht.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:18

elnienjo schreef:
oomens schreef:

Even google aangeslingerd en dat zit idd van 9 op 10. Het stond niet bij de joodse feestdagen in 't lijstje.

Dat lijkt me logisch... Was nu niet bepaald een feestje. -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:25

Relaxed schreef:
Bij mij in de straat hebben ze nu de neiging om voor iedereen met corona een bloemetje te halen, of we even een bijdrage willen doen. Wat een flauwekul vind ik dat.. Ga toch niet iedereen die nu ziek wordt een bloemetje doen. Het echtpaar dat nu corona heeft, heeft niet eens klachten :+ Ik doe geloof ik als enige niet mee, ken die mensen ook niet eens :')

Mijn manager heeft inmiddels ook klachten, die is gisteren getest (nog geen uitslag). Zijn vrouw en dochter waren vorige week al positief, dus hij zit al een week in quarantaine.

Dit is wel weer het andere uiterste. Gelukkig worden er ook veel mensen niet zo ziek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:26

elnienjo schreef:
oomens schreef:

je maakt nu een (slechte) grap he... Deze herdenking als feestdag benoemen? %)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:32

Ik vatte het niet zo op Secricible. Ik schaar zelf bijv. dodenherdenking in Nederland ook onder 'feestdagen', maar dan interpreteer ik 'feestdagen' meer als 'nationale speciale dagen' dan een feestje zegmaar. Misschien vatte Elnienjo het ook zo op en bedoelde ze niet te zeggen dat het letterlijk een feestje is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:36

Nou slakken en zout jongens.. Onze dodenherdenking staat ook in de 'feestdagen' kalender.. :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:40

Relaxed schreef:
Nou slakken en zout jongens.. Onze dodenherdenking staat ook in de 'feestdagen' kalender.. :n

Nooo.... dat vind ik nou echt geen feestdag

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:41

fohadie schreef:
Dat lijkt me logisch... Was nu niet bepaald een feestje. -O-

Je kunt op elke slak wel zout leggen. Onze 4 mei herdenking staat ook in het lijstje voor onze dagen tenslotte.