Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Komeet is super goed te zien nu bij heldere lucht. Zo gaaaaaf.
Je kijkt naar het Noord westen. Dan zie je iets diffuus lichtgevend. Daar richt je je kijker op, en daar is hij!
mysa schreef:In Israël is een onderzoek gaande naar een cholesterolverlagend die er voor zou zorgen dat het virus veel sneller onder controle is, dus voordat er extreme reacties in de longen plaatsvinden. Voorals nog waren het (veel belovende) laboratoriumtests, nu wordt het getest op dieren.
Marie_Anne schreef:Maar Zebrasteep, jouw ouders en zusje mogen ook gewoon weer overal heen. En shoppen in Duitsland mag ook gewoon weer, met een mondkapje. Zolang ze maar thuisblijven met klachten en afstand houden. De lockdown is weer even voorbij, voor nu.
Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is als je huisgenoten dat doen en je dat zelf allemaal liever niet ziet. Maar je kunt toch niet van ze verwachten dat ze thuis blijven zitten omdat jij heel voorzichtig wilt zijn.
Scum schreef:mysa schreef:In Israël is een onderzoek gaande naar een cholesterolverlagend die er voor zou zorgen dat het virus veel sneller onder controle is, dus voordat er extreme reacties in de longen plaatsvinden. Voorals nog waren het (veel belovende) laboratoriumtests, nu wordt het getest op dieren.
Heb je daar een bron van? Want hartpatiënten krijgen vaak standaard cholesterolverlagers. Maar dat zijn ook degenen die er vaker aan overlijden. Dus het klinkt wat tegenstrijdig.
bigone schreef:Ik vind het erg flauw om de angst van Zebrastreep op deze manier af te doen met de woorden het mag toch weer. Ja het mag weer maar dat betekend niet dat het moet. Wanneer ik een kind in huis zou hebben die serieus bedacht is op het virus, niet voor haarzelf maar voor de mensen waar ze mee werkt, dan zou ik daar wel degelijk rekening mee houden. En ja, dat is niet leuk maar de hele toestand is niet leuk. En Zebrastreep mag hier ook haar gevoel neerzetten. Het is voor iedereen anders maar dat betekend niet dat diegene die het allemaal niet zo erg vinden haar gedrag moeten veroordelen .
Haar ouders en zus doen dan wel niets buiten de regels maar zij voelt er zich totaal niet prettig bij.
Koekie73 schreef:45 uur later en nog geen uitslag. Ik weet het, ze bellen binnen 48uur. Ik heb nog nagevraagd of ik er zeker van kan zijn dat ze binnen 48uur bellen: jazeker mevrouw.
Hopelijk is dat ook zo want ik test niet voor de lol, ik voel me nl nogal beroerd en de ha wil me nu pas zien na de uitslag uiteraard.
Koekie73 schreef:45 uur later en nog geen uitslag. Ik weet het, ze bellen binnen 48uur. Ik heb nog nagevraagd of ik er zeker van kan zijn dat ze binnen 48uur bellen: jazeker mevrouw.
Hopelijk is dat ook zo want ik test niet voor de lol, ik voel me nl nogal beroerd en de ha wil me nu pas zien na de uitslag uiteraard.
rien10 schreef:bigone schreef:Ik vind het erg flauw om de angst van Zebrastreep op deze manier af te doen met de woorden het mag toch weer. Ja het mag weer maar dat betekend niet dat het moet. Wanneer ik een kind in huis zou hebben die serieus bedacht is op het virus, niet voor haarzelf maar voor de mensen waar ze mee werkt, dan zou ik daar wel degelijk rekening mee houden. En ja, dat is niet leuk maar de hele toestand is niet leuk. En Zebrastreep mag hier ook haar gevoel neerzetten. Het is voor iedereen anders maar dat betekend niet dat diegene die het allemaal niet zo erg vinden haar gedrag moeten veroordelen .
Haar ouders en zus doen dan wel niets buiten de regels maar zij voelt er zich totaal niet prettig bij.
Ik denk dat Zebrastreep meer angsten ziet dan er werkelijk zijn. Ja, je kan besmet raken als je je huis uit gaat. Zeker. De kans daarop is klein.
Mijn advies aan Zebrastreep is; let op je eigen hygiëne en let niet zo veel op anderen. Die kan je toch niet veranderen. En als mensen niet doen wat jij wilt, zijn ze niet per definitie dom, kortzichtig, egoïstisch of onnadenkend. Ze maken een andere keuze. En die kan net zo weloverwogen zijn als jouw keuze. Het is alleen niet de jouwe, dat is duidelijk.
Eleeke schreef:Koekie73 schreef:45 uur later en nog geen uitslag. Ik weet het, ze bellen binnen 48uur. Ik heb nog nagevraagd of ik er zeker van kan zijn dat ze binnen 48uur bellen: jazeker mevrouw.
Sterkte en beterschap ik duim voor je.
In mijn folder ( Amsterdam) staat zelfs dat je meestal de volgende dag uitslag hebt.... nou .... ik heb hem ook nog niet. Ze hebben nog een paar uur tot de 48 bij mij.
bigone schreef:Ik vind het erg flauw om de angst van Zebrastreep op deze manier af te doen met de woorden het mag toch weer. Ja het mag weer maar dat betekend niet dat het moet. Wanneer ik een kind in huis zou hebben die serieus bedacht is op het virus, niet voor haarzelf maar voor de mensen waar ze mee werkt, dan zou ik daar wel degelijk rekening mee houden. En ja, dat is niet leuk maar de hele toestand is niet leuk. En Zebrastreep mag hier ook haar gevoel neerzetten. Het is voor iedereen anders maar dat betekend niet dat diegene die het allemaal niet zo erg vinden haar gedrag moeten veroordelen .
lenaa_tje schreef:bigone schreef:
Ze heeft ook eerder aangegeven dat die angsten niet altijd echt zijn. En dat ze daar aan gewerkt heeft maar dat,dat als nog veel paniek geeft. Dat is vervelend genoeg lijkt mij.