Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:09

Wilde net iets van dezelfde strekking typen. Overgoten met een complotsausje ook nog.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:10

mysa schreef:
Wilde net iets van dezelfde strekking typen. Overgoten met een complotsausje ook nog.

Idem

juval

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:14

tienus heel veel sterkte!!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:17

Popstra schreef:
Vrijdag zag je bij een programma ( dacht nieuwsuur of Op1)een stervende oudere meneer waar de familie niet voor WILDEN komen. De verpleegster hield zn hand even vast. Kreeg een brok in mn keel toen en ik dat zag. Het ging over de impact die het heeft op verplegend personeel

Dat komt idd voor. En ook voor de coronacrisis zag ik een stijging in het aantal stervende patiënten waarbij geen familie was om te waken. Ik laat in het midden of naasten niet konden of niet wilden.

Heb ook al meegemaakt dat iemand op hoge leeftijd genoeg hersteld was van COVID om het ziekenhuis te verlaten, maar dat er niemand was die diegene op wilde komen halen. Ook heel sneu.

Edit: dank voor het delen van die video Destination! Interessant maar ook zo bizar dat iedere balk staat voor zoveel verdriet en ellende.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 13-04-20 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:18

Ik hoop Daihyo dat je de link niet doorstuurd. Dit is echt bedoeld om tweedracht te zaaien. Dit is zo fout en niet OK!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:26

Lekker stuk, inderdaad. En ook een 'goeie' tip, om te luisteren naar Trump...
Trump, is die niet van dat land waar de meeste doden vallen, op t moment?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:30

Popstra schreef:
Vrijdag zag je bij een programma ( dacht nieuwsuur of Op1)een stervende oudere meneer waar de familie niet voor WILDEN komen. De verpleegster hield zn hand even vast. Kreeg een brok in mn keel toen en ik dat zag. Het ging over de impact die het heeft op verplegend personeel

Wat vreselijk! Kan me er niets bij voorstellen dat ik niet bij mijn stervende ouder zou willen zijn. Wat verdrietig voor die man... |(

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:43

pien_2010 schreef:
Ik hoop Daihyo dat je de link niet doorstuurd. Dit is echt bedoeld om tweedracht te zaaien. Dit is zo fout en niet OK!

Oh nee zeker niet. Ik vond het echt te bizar. Ik was echt even sprakeloos toen ik het las. En vooral dat er zoveel mensen zijn die het geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:47

Huisartsen gaan nu doden registreren die verdacht zijn, maar niet getest. Met terugwerkende kracht, naast de cijfers van het RIVM. Volgende week worden de eerste cijfers verwacht.
https://nos.nl/l/2330364

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:48

zonnebloem18 schreef:
In Emmen is dit niet iets uitzonderlijks, dit soort incidenten zijn daar bijna regel dan uitzondering, dat heeft niets met Corona te maken.

Nou dat is wel heel kort door de bocht hoor..
Ik werk hier en het is inderdaad een gebied waar wel vaker overlast is. Ik had het over meer overlast en die is er overduidelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:49

Daihyo schreef:
pien_2010 schreef:

Oh nee zeker niet. Ik vond het echt te bizar. Ik was echt even sprakeloos toen ik het las. En vooral dat er zoveel mensen zijn die het geloven.

Dit is de grote God van de anti vaccin groep. Die haalt er een dikke boterham uit inmiddels door goed te kunnen praten, levensgevaarlijk figuur. Zou het filmpje aan die persoon terugsturen onder vermelding fake news want daar grossiert hij in.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:52

Tienus; heel veel sterkte!! :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:53

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:57

Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-04-20 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:00

LadyMadonna schreef:
https://twitter.com/arnovdven/status/12 ... 93984?s=09

Hornbach in Kerkrade |o ....

Nu ga ik sowieso al heel bewust niet tweede paasdag naar een bouwmarkt, maar als je dit ziet keer je toch om?

Ik snap die mensen echt niet :n
Op de 1 of andere manier komt het nog steeds niet bij de mensen binnen om zoveel mogelijk thuis te blijven. Wij willen graag nieuwe plantjes hebben voor in de tuin en ik moet nog 2 nieuwe binnenplanten hebben, maar echt niet dat we naar het tuincentrum daarvoor gaan. Ga er alleen heen als het rustig is en als ik echt dingen nodig heb voor m’n kat en m’n ratjes. En als ik echt voer voor hun nodig heb en het is mij te druk dan bestel ik wel een keer online.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:02

Heel veel sterkte gewenst Tienus. Hopelijk knappen beiden snel op en komen ze er goed door!

Wij hebben vanochtend een rondje door de buurt gewandeld, in het park was het opvallend rustig. Nou was het ook niet perse lekker weer :brr: maar toch!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:16

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:19

Hier was de woonboulevard bijna leeg. Normaal sta ik met Pasen in de file als ik er langs wil rijden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:20

LadyMadonna schreef:
https://twitter.com/arnovdven/status/12 ... 93984?s=09

Hornbach in Kerkrade |o ....

Nu ga ik sowieso al heel bewust niet tweede paasdag naar een bouwmarkt, maar als je dit ziet keer je toch om?

Nee, want je kon er een kilo goud kopen voor Euro 10...…..of zoiets...... :roll: Sorry, maar je spoort niet als je daar in de rij gaat staan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:29

Wie gaat er sowieso in zo'n rij staan om een winkel in te kunnen. Dat zou ik voor het coronagebeuren ook nooit gedaan hebben. Verschrikkelijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:37

Cookies schreef:
Wie gaat er sowieso in zo'n rij staan om een winkel in te kunnen. Dat zou ik voor het coronagebeuren ook nooit gedaan hebben. Verschrikkelijk.

Bij ons voor de jumbo staat ook iedere keer een rij. Niet dat de winkel druk is maar omdat iedereen z’n handen moet wassen bij kraan. Staan dus iedere vaak minimaal 6 anderen vanwege de kraan.

Die rij zou er normaal natuurlijk niet staan. Die staat er vanwege het afstand houden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:41

Daihyo schreef:
Sterkte Tienus.

Ik kreeg net deze doorgestuurd: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false
Ik vind het een bizar verhaal en weet niet zo goed wat ik er van moet vinden verder.

Dit is een gevaarlijke gek die man. Hij stalkt politici als Klaas Dijkhoff. Echt stalken.
En vraagt continu geld aan mensen voor kansloze rechtszaken tegen bijv de overheid en Klaas Dijkhoff. Of om billboards op te hangen die beweren dat vaccineren gevaarlijk is.
En meeste geld gaat gewoon z’n eigen portemonnee in.
Hele enge man.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:45

bigone schreef:
Dit is de grote God van de anti vaccin groep. Die haalt er een dikke boterham uit inmiddels door goed te kunnen praten, levensgevaarlijk figuur. Zou het filmpje aan die persoon terugsturen onder vermelding fake news want daar grossiert hij in.

Kansloos in dit geval. Mijn schoonzoon gelooft er heilig in en was hiervoor al anti vaccineren. Hij appt me regelmatig met vragen over hoe we hier mee omgaan in het onderwijs (ik werk in het onderwijs). Normaal ga ik er niet eens op in, maar hij stuurde de link en ik werd toch een soort van nieuwsgierig als in: waar haalt hij het vandaan?
Ik schrok echt van de pro-reacties onder het bericht. Had er geen idee van dat er zoveel mensen in geloven. Sterker nog, er van overtuigd zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:48

Daihyo schreef:
Sterkte Tienus.

Ik kreeg net deze doorgestuurd: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false
Ik vind het een bizar verhaal en weet niet zo goed wat ik er van moet vinden verder.

Frank Ruesink is niet wijs. Die houdt van complottheorieën verspreiden en verdient daar z’n geld mee :7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:49

Daihyo: Tjonge wat een bijzonder stuk weer... ik vraag me toch af hoor bij al die heldere lichten die dergelijke stukken plaatsen, waarom het kwartje niet wil vallen dat al die "feiten" niet zoveel uitmaken maar het hele onderwerp gewoon heel eenvoudig is: teveel zieken met ernstige complicaties tegelijkertijd, overbelasten de zorg waardoor je zeer schrijnende oorlogs-achtige situaties krijgt.

We hebben daar duidelijke voorbeelden van gezien in andere landen. Hoe simpel kan het zijn....

Het doet er verder niet toe wat er verder eventueel achter zou kunnen zitten: dàt is reden genoeg om het "flatten the curve" scenario na te streven. Hoe komen die mensen er toch bij om te doen alsof de maatregelen lariekoek zijn 8)7