Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:41

Hier een super vlotte verkoop.
Ik had mijn topkoffer van mijn scooter op FB gezet - VP 20 euro. Ik kreeg een berichtje: 15 euro?
Ja goed hoor. Is er een uur later om gekomen, en betaalde netjes gepast. Iedereen blij!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:22

Van mijn man mocht zijn oude mountainbike gratis op MP. Omdat er nog een set extra banden bijzit, heb ik er 10 euro vraagprijs van gemaakt.

Eerst kreeg ik binnen een uur al berichtjes of de fiets nog beschikbaar was en vervolgens een bod van 50 euro.....

Ik heb dat bod van 50 euro maar gevraagd wanneer hij de fiets wil komen halen. Mocht hij daadwerkelijk willen komen dan hoeft hij natuurlijk maar 10 euro te betalen, tenzij hij echt heel graag 50 wil betalen :) Ben benieuwd.

DubbelFun

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:36

Werd dat bod van 50 euro per mail gedaan of 'open' op MP??
Ik heb wel eens gehad dat iemand véél meer bood dan de vraagprijs en daarmee alle andere bieders er van af deed zien en vervolgens niets meer van zich liet horen, maar je dus ook van andere bieders niets meer binnen kreeg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 18:33

Ik heb mijn mountainbike er vandaag opgezet voor 600 euro. Misschien wat teveel maar goedkope goede fietsen zijn al schaars.

Krijg ik ongevraagd advies dat ik er maar 300 voor kan vragen :')

Als er iemand komt haal ik er nog 100 vanaf maar 500 is wel mijn streven.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 09:07

Gisteren 2 hele vlotte verkopen gehad. Beiden ook al meteen betaald. Ik hou er van :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:04

Zebrastreep schreef:
Ik heb mijn mountainbike er vandaag opgezet voor 600 euro. Misschien wat teveel maar goedkope goede fietsen zijn al schaars.

Echt, ik heb zo’n hekel aan die ongevraagde prijs “adviezen”.

Ik heb wel eens iemand op gewezen dat de advertentie in de verkeerde categorie staat of er een verkeerde maat bij staat (bijvoorbeeld als op de foto’s een andere maat te zien is dan in de advertentie tekst), maar over vraagprijzen “advies” geven of ontvangen gaat mij ook echt te ver.

Laatst ook één die mij de les ging lezen over de prijs van mijn raskittens en hoe belachelijk dat was. Joh als de prijs je niet aanstaat, scroll je toch gewoon verder!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:08

Tjonge.. Heb een kattenbak ombouw te koop staan... Binnen en buitrnmaten staan erbij.

Bied er iemand 35 euro..
Dus ik ga akkoord..vraag ik of hij hem komt halen of dat ik m ff moet brengen..

Niets....

Net gestuurd of hij nog interesse had...

" nee, te groot bij ons"

Flikker op... Bied dan niet... Oehlewapper.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 14:11

Romy1234 schreef:
Zeg dan gewoon dat je foto’s wilt :+
Deze is van de advertentie:
[ [url=m/SOewQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo als ik hem aan heb:
[ [url=m/xAbFEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb hier een high waist broek aan die tot boven mijn navel komt.

Als je nou nog gaat zeggen dat ik mij niet moet aanstellen dat dit geen crop top is ga ik er vanuit dat je de verkoper bent en je hachje probeert te redden.

Nog nooit in mijn leven heb ik shirtjes zo kort gehad, en als zij ze voor een fotoshoot op een paard heeft gebruikt ga ik niet naar een lengte maat vragen maar ga ik er vanuit dat ze op z’n minst in je (hoge) rijbroek passen maar zelfs dat past niet

Zo op de verkoopfoto vind ik het shirt al erg kort ogen :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:34

Daphara schreef:
Zebrastreep schreef:

Echt, ik heb zo’n hekel aan die ongevraagde prijs “adviezen”.

Ik heb wel eens iemand op gewezen dat de advertentie in de verkeerde categorie staat of er een verkeerde maat bij staat (bijvoorbeeld als op de foto’s een andere maat te zien is dan in de advertentie tekst), maar over vraagprijzen “advies” geven of ontvangen gaat mij ook echt te ver.

Laatst ook één die mij de les ging lezen over de prijs van mijn raskittens en hoe belachelijk dat was. Joh als de prijs je niet aanstaat, scroll je toch gewoon verder!

Ik hen gestuurd voor 900 is die voor jouw. Ik bedoel maar ongevraagd advies krijgt een ongevraagd antwoord terug :') werd helaas niet gewaardeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:52

Matheno schreef:
Romy1234 schreef:
Zeg dan gewoon dat je foto’s wilt :+
Deze is van de advertentie:
[ [url=m/SOewQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo als ik hem aan heb:
[ [url=m/xAbFEZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb hier een high waist broek aan die tot boven mijn navel komt.

Als je nou nog gaat zeggen dat ik mij niet moet aanstellen dat dit geen crop top is ga ik er vanuit dat je de verkoper bent en je hachje probeert te redden.

Nog nooit in mijn leven heb ik shirtjes zo kort gehad, en als zij ze voor een fotoshoot op een paard heeft gebruikt ga ik niet naar een lengte maat vragen maar ga ik er vanuit dat ze op z’n minst in je (hoge) rijbroek passen maar zelfs dat past niet

Zo op de verkoopfoto vind ik het shirt al erg kort ogen :j

Vond ik van niet, maar goed er is genoeg over gezegd inmiddels.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:26

Ik heb nu iemand die vindt dat ik moet onderhandelen met hem. Ik heb een laptop voor 500 euro op staan. Iemand wil hem wel hebben voor 175 euro. De vraag was: ‘kunnen we het eens worden voor 175 euro?’ Mijn antwoord was een kort maar krachtig ‘nee’. En nu issie boos want dit is geen onderhandelen.

‘Dat klopt’…..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:40

maaikemuis schreef:
Ik heb nu iemand die vindt dat ik moet onderhandelen met hem. Ik heb een laptop voor 500 euro op staan. Iemand wil hem wel hebben voor 175 euro. De vraag was: ‘kunnen we het eens worden voor 175 euro?’ Mijn antwoord was een kort maar krachtig ‘nee’. En nu issie boos want dit is geen onderhandelen.

‘Dat klopt’…..

"sorry, ik verkoop de lader niet los"

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:29

"Voor 500 mag je de lader overnemen, de laptop krijg je er dan gratis bij als je dat wilt."

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:49

:')

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:00

Ik ben nu toch wel de hele vreemde op MP
Ik las dus echt verkeerd
Dacht dat hij me imiteerde en aan mij vroeg of item nog beschikbaar was
Meerdere malen gelezen en ik las dus steeds verkeerd
Erg beschamend maar mijn kinderen en ik lagen toch wel in een deuk door mijn rare actie Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:53

Ik had er gisteren nog 1. OP de fb marktplaats een dunne katoenen deken te koop gezet voor 10 euro. Binnen 5 minuten een reaktie: is deze nog beschikbaar? Ja duh, staat er net 5 minuten op. Ze bieden mij 20 euro extra als ik de deken voor hun reserveer. De rest is voor de meesten van jullie wel bekend: het geld komt met een koerier.... Dat gaan we dus niet doen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:39

Misty12 schreef:
Ik had er gisteren nog 1. OP de fb marktplaats een dunne katoenen deken te koop gezet voor 10 euro. Binnen 5 minuten een reaktie: is deze nog beschikbaar? Ja duh, staat er net 5 minuten op. Ze bieden mij 20 euro extra als ik de deken voor hun reserveer. De rest is voor de meesten van jullie wel bekend: het geld komt met een koerier.... Dat gaan we dus niet doen.

Sommige gewilde items die tegen een zeer schappelijke prijs aangeboden worden, zijn binnen 5 minuten verkocht hoor. Dus zo raar vind ik die vraag niet.

Had zelf een ergernis van de week. Had een bod gedaan op een hartslagmeter, was de 2e bieder, binnen no time ontstond een biedingsoorlog en de verkoper reageerde niet meer op mijn berichten.

Ja pas later met 'het is verkocht' en 100% zeker aan iemand met een latere reactie als ik.

Kan ik zó kwaad om worden. Reageer gewoon gelijk en/ of met de 1e bieder. Kom je er met de 1e niet uit? Dan het rijtje af.

Zo doe ik dat altijd en ja, helaas gebeurt het dan wel eens dat ik een hoger bod krijg terwijl ik net met een andere koper een deal heb gesloten. Maar dat is het risico van het vak laten we maar zeggen.

Sowieso iets op marktplaats zetten en vervolgens niet meer reageren kan ik slecht tegen. Als je niet kan reageren om wat voor reden, zet het dan niet op dat moment op marktplaats.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:44

Hoe weet je dat 100% zeker? Ik vind het trouwens heel logisch dat iemand het aan de hoogste bieder verkoopt. Is dat gek?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:49

Urbanus schreef:
Hoe weet je dat 100% zeker? Ik vind het trouwens heel logisch dat iemand het aan de hoogste bieder verkoopt. Is dat gek?

Ik had méér geboden dan de laatste bieder die "open" had geboden.

Die gast had óók bij een andere advertentie tegen mij op lopen bieden en ineens trok hij zijn bod op die andere advertentie terug....dus wel duidelijk dat hij "gewonnen" had.

Tuurlijk gaat het naar de hoogste bieder, maar geef dan in ieder geval de 1e hoogste bieder een mogelijkheid om tot een overeenkomst te komen ipv dat je zonder onderhandelen en zonder berichtje naar de volgende gaat...

Ondertussen heb ik een andere deal gesloten, maar wél voor dubbel geld, maar inclusief horloge, die controleer ik en gaat straks met dezelfde vaart terug op marktplaats. Dan hoop ik dat ik daar minimaal de helft van het bedrag van terug krijg.

Er wordt echt belachelijke prijzen gevraagd/ geboden op het moment, maar helaas vaak niet als je zelf iets tekoop hebt staan.... Dan is 50% korting op de winkelprijs voor iets nieuw in de verpakking nog te veel gevraagd.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-06-22 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:50

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Bedoel je dat jij expres bent overgeslagen?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:12

Hier een super fijne en snelle koop! *\o/*

Ging om hamster voer en bodembedekking, maar €10 voor best wel wat. Heel blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:54

Hier een primeur. Eerste keer voor mij dat iemand niet komt opdagen. Ik snap nu alle frustratie. Ik ben echt gewoon geïrriteerd. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:55

Welcome to the club :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:56

Urbanus schreef:
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. Bedoel je dat jij expres bent overgeslagen?

Nou ik vind het ook vreemd hoor!

Als ik door heb dat er opgeboden wordt op een artikel dat ik te koop heb staan, dan wacht ik ook even af, voordat ik reacties ga geven.

@mvdende, misschien was je niet de enige die via een rechtstreeks bericht geboden heeft, er zijn natuurlijk meer kapers op de kust voor een gewild artikel.
Misschien was je wel de tiende die via bericht een bod deed, dat kun je simpelweg niet weten. Je ongenoegen over de handelingen van de verkoper zijn imo dan ook misplaatst.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 17-06-22 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:59

naomiiiii schreef:
Hier een primeur. Eerste keer voor mij dat iemand niet komt opdagen. Ik snap nu alle frustratie. Ik ben echt gewoon geïrriteerd. :+

Welkom, nu hoor je er pas echt bij!

Tip: werk met aanbetaling, dan komen ze doorgaans wel opdagen om hun reeds betaalde artikel op te halen.