Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:13

Ik heb geen paard :')
Liever voorkom ik het, dus als iemand dáár de tip voor heeft?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:19

Palmera schreef:

Ik denk dat het door de haarband komt. Die houdt de onderste laag van je haar op zijn plaats terwijl de bovenste haren er los overheen schuren: klit in the making.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:51

Ik heb een armband of iets gevonden op de parkeerplaats van Schiphol met, wat ik vermoed, een kindernaam eraan. Op welke manier kun je de eigenaar opsporen. Zijn er bepaalde sites waar ik het aan kan melden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:58

Palmera schreef:

Dan haal je de variant voor mensen,
bestaat ook :)
Vóór het rennen in je haar sprayen zodat het niet gaat klitten, na het rennen ga je waarschijnlijk toch douchen en spoel je het er weer uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:04

ingedebruijn schreef:
Ik heb een armband of iets gevonden op de parkeerplaats van Schiphol met, wat ik vermoed, een kindernaam eraan. Op welke manier kun je de eigenaar opsporen. Zijn er bepaalde sites waar ik het aan kan melden?

ilost.nl :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:10

Gevonden voorwerpen horen toch naar gemeente, politie of (in het OV) naar de vervoerder?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:24

oomens schreef:
Gevonden voorwerpen horen toch naar gemeente, politie of (in het OV) naar de vervoerder?

Tja we vonden het speenkoord (dat blijkt het te zijn) in het donker op een van de parkeerplaatsen in Schiphol. Daar heb je geen punt om het af te geven en we wonen zelf ook totaal ergens anders. Heb 'm aangemeld op de site!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:30

fohadie schreef:
Nikass schreef:
Wat voor benches passen er in een Hyundai Tucson? (Twee benches)

Maar idd meten is weten lijkt me.

Dat is een goed advies voor iemand die zo'n auto heeft, hetgeen niet zo is in mijn geval ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 22:45

Nikass schreef:
Dat is een goed advies voor iemand die zo'n auto heeft, hetgeen niet zo is in mijn geval ;)

Maten zijn inzichtelijk als je op het boekje van de auto googled. Ook de lxbxh van de kofferbak met en zonder bank omgeklapt.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:01

Palmera schreef:
Waarom klit mijn haar verschrikkelijk als ik ga wandelen en het los onder een haarband heb?
Echt krankzinnig, het is na 6 uur zowat 1 grote klit. Wat doe ik daaraan? Vastdoen is de laatste optie.... dus als iemand iets anders weet?

Niet wandelen? :Y)

Sorry, kon het niet laten. Lastig idd, ik heb dat als ik mijn haar vast doe dat het tijdens een wandeltocht alsnog klit. Of soms draait mijn nekhaar om de veter die ik om mijn nek draag heen, dat is helemaal pijnlijk!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:58

Alsnog klitten als het vast zit? Omg...
De haarband heb ik nodig, is zo'n hele brede, ook zonbescherming dus.

Ik heb vandaag een busje niet uit te spoelen conditioner gekocht, eens zien of het volgende kerr beter gaat

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 05:22

Zou iets van arganolie of kokosolie ook kunnen helpen?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:12

Palmera schreef:

Ik heb vandaag een busje niet uit te spoelen conditioner gekocht, eens zien of het volgende kerr beter gaat

Ja, omdat het dan alle kanten op zwaait.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:55

Waar vind je nu echte bijzondere fokmerries?
Hogere prijsklasse?

Gelders, spring of Duits.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 10:08

Palmera schreef:

Ik had het klitprobleem altijd met paardrijden, onder mijn cap dus. De enige oplossing hier is een vlecht, maar ik heb wel enorm lang haar. Je zou het kunnen proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 13:27

Anomien schreef:
Hogere prijsklasse?

Vaak via een netwerk. Meestal moet je zo'n merriehouder vrij goed kennen en moeten die merries je wel echt gegund worden door de eigenaar willen ze er afstand van doen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 13:38

Anomien schreef:
Hogere prijsklasse?

Via bekende merrie en/of hengstenhouders... die weten vaak zo veel eerder of er iets op de markt gaat komen.
Zo is mijn vriendin ook aan een hele gave kwpn elite merrie gekomen nog voordat zij te koop stond, verkopers twijfelden nog maar wilde eigenlijk wel uitdunnen in de kudde, maar hengstenhouder wist di en dat die vriendin van mij op zoek was ook, en heeft ze 'gekoppeld' :')
Toen ze zagen waar ze terecht zou komen was de koop snel rond :D

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:17

Hoe werkt een parkeerabonnement? Betaal je dan bijvoorbeeld € 15,00 per maand en kan je dan gratis in en uitrijden? Of krijg je korting/zekerheid van een plekje?

Ik volg een semester lang een vak op radboud universiteit Nijmegen, alleen op woensdagochtend, en vanwege mijn woonplaats ben ik aangewezen op de auto. Mocht iemand anders een betere (goedkoper/gratis) parkeerplek weten in die omgeving, houd ik me ook aanbevolen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:20

Ligt er aan hoe ver je bereid bent om te lopen. :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-21 19:25

Wyb_ster schreef:
Hoe werkt een parkeerabonnement? Betaal je dan bijvoorbeeld € 15,00 per maand en kan je dan gratis in en uitrijden? Of krijg je korting/zekerheid van een plekje?

Ik volg een semester lang een vak op radboud universiteit Nijmegen, alleen op woensdagochtend, en vanwege mijn woonplaats ben ik aangewezen op de auto. Mocht iemand anders een betere (goedkoper/gratis) parkeerplek weten in die omgeving, houd ik me ook aanbevolen.

Ik maakte op mijn hoge school en daarna Uni een afspraak met een random bedrijf in de buurt.
Vaak mag je voor een klein bedrag per maand vaak wel op hun terrein parkeren :+
Ik belde er heel brutaal gewoon een paar op en tot op heden altijd kunnen regelen...

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:31

Wyb_ster schreef:

Houtlaan :D

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:31

Sokje_6 schreef:
Wyb_ster schreef:

Houtlaan :D

Dankjewel voor alle reacties!!
Ik ben zeker niet te beroerd om een stukje te lopen en ik zag inderdaad op maps dat Houtlaan niet binnen de betaalde zone is. Dus dat ga ik morgenochtend even proberen.

@c_alsemgeest dat is ook een goede inderdaad!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:55

Waarom ontploft mijn eten in de magnetron? :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:58

Was het kip?

Over het algemeen ontploft het omdat de buitenkant dan al dichtgeschroeid is terwijl de binnenkant vocht bevat dat tot het kookpunt komt en daardoor stoom wordt. Door de stoom wordt de druk opgebouwd en als deze hoog genoeg wordt zegt het boem.

Je went er op den duur aan, en gebruikt magnetronschaaltjes met stoomventiel om je magnetron schoon te houden terwijl je kip naar hartelust kan ontploffen.

Ja, ik vind met de magnetron koken nog altijd onwijs leuk.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 22:02

Nou je het zegt, het is wel altijd kip ja.. :D Goede tip van de bakjes, ga ik eens proberen!