[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:27

Bijzonder wel... het zou me niet verbazen als hij ook van plan was om zijn vrouw te vermoorden aangezien ze ‘het DNA van een serpent bezit’. Al vraag ik me oprecht af of die man deze gedachten nooit gedeeld heeft met zijn vrouw? Kon ze helemaal niks aan hem merken? Geloofde de vrouw mogelijk ook in bijzondere theorieën?
(Niet om te zeggen dat ze het had kunnen/moeten zien aankomen- maar de manier waarop sommige koppels samenleven en -niet- communiceren verbaasd me soms. Dus ik ben oprecht nieuwsgierig naar de achtergrond van dit gezin. Ik hoop dat een van de -nu zoveel- crime channels op YouTube hier een diepgaande video over maakt.)

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:04

sureido

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:07

In en in triest wat daar gebeurt, weer terug bij af, alle militaire levens zijn voor niks gelaten. Ook dat ze vrouwen posters meteen wit gelakt hebben..
En het ergste is nog dat onderhand 90% man is wat daar op dat vliegveld staat. Bah.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:10

Ja heel erg dit. Waarvoor zijn al die jaren militaire hulp in Afghanistan dan geweest? Je zou bijna zeggen: Laat ze het daar dan maar uitzoeken met zijn allen, het haalt toch niks uit. Kost veel levens, veel trauma, veel geld. En waarvoor?

Maar ja, wat nu? Blijft de Taliban in Afghanistan of gaan ze ook richting buurlanden? Want dan wordt het een groter issue. Ik denk toch echt dat de buurlanden ook moeten ingrijpen. Roep zelf de legers bij elkaar en bescherm je bevolking. Altijd afhankelijk zijn van de grootmachten is ook niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:17

Op het Belgische nieuws zag je de mensen er ook echt vanaf vallen, ze hadden de stipjes omcirkeld.

Vaak gaan de mannen eerst om dan een plek te zoeken en de vrouwen gaan later met de rest van het gezin.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:38

Varekaj schreef:
Op het Belgische nieuws zag je de mensen er ook echt vanaf vallen, ze hadden de stipjes omcirkeld.

Vaak gaan de mannen eerst om dan een plek te zoeken en de vrouwen gaan later met de rest van het gezin.

Gek om degene die het meest gevaar lopen te laten zitten, met hele grote kans dat je het vliegveld niet eens meer op kan komen, maar hè, wie ben ik.
Vrouwen zijn daar voor sommigen nog minder waard dan ‘n cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 18:46

Dat lijkt voor ons zo, voor hen is het misschien net heel logisch. Een man met kinderen alleen laten is ook weer wat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 19:05

Suzanne F. schreef:
Ja heel erg dit. Waarvoor zijn al die jaren militaire hulp in Afghanistan dan geweest? Je zou bijna zeggen: Laat ze het daar dan maar uitzoeken met zijn allen, het haalt toch niks uit. Kost veel levens, veel trauma, veel geld. En waarvoor?

Maar ja, wat nu? Blijft de Taliban in Afghanistan of gaan ze ook richting buurlanden? Want dan wordt het een groter issue. Ik denk toch echt dat de buurlanden ook moeten ingrijpen. Roep zelf de legers bij elkaar en bescherm je bevolking. Altijd afhankelijk zijn van de grootmachten is ook niks.

Dat tweede is waar ik ook bang voor ben

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:05

Beseffen die mensen dan echt niet dat je hangend aan een vliegtuig geen enkele kans maakt??

En hoeveel mensen zullen er overreden zijn door de wielen van dit vliegtuig......

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:15

Jolliegirl schreef:
Beseffen die mensen dan echt niet dat je hangend aan een vliegtuig geen enkele kans maakt??

En hoeveel mensen zullen er overreden zijn door de wielen van dit vliegtuig......

Het zijn wanhoopsdaden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:25

Renske_W schreef:
Jolliegirl schreef:

Het zijn wanhoopsdaden.

Wanhoop en dood liggen dan zo dichtbij elkaar.

Diep triest.. Heel zielig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:28

Ja verschrikkelijk als je bedenkt dat de mensen denken dat ze zo wanhopig zijn dat ze dat proberen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 22:00

Jolliegirl schreef:

Volteren en martelen omdat je het westen hebt gesteund of omdat je in die periode hebt laten weten gevoelens te hebben voor hetzelfde geslacht, klinkt ze vaak nog net wat rotter in de oren.
Mensen beseffen vaak niet wat de 'gewone' burgers daar allemaal mee maken, waarom ze zo bang zijn en dit als enige mogelijke uitweg zien.
Het gezin herenigen is vaak met economische vluchtelingen, van deze mensen is er doorgaand al geen gezin meer over. Vrouwen en kinderen roven of vermoorden ze eerst.
Niet iedereen is pro taliban, de meeste mensen zijn vredelievende burgers zoals jij en ik. En die worden uitgemoord... alleen de extreme pro taliban aanhangers of mensen die bang zijn en zich pro uitspreken hebben een bestaan daar.
Ik heb de mensen die het wel lukt hier naar toe te komen vaak als cliënt die vast lopen ivm extreme ptss.
Wanneer je dan hoort wat ze meemaken zodra een dorp weer wordt ingenomen, begrijp je waarom ze zich aan een vliegtuig vastklampen.

Zie het een beetje als 911... achter je verbranding en verstikking. Voor je een val en in 1x dood. Dan is de keuze soms opeens heel simpel.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 23:06

Jolliegirl schreef:

Ik heb laatst een ontzettend indrukwekkend interview gezien met iemand die dit heeft gedaan, en het heeft overleefd. Het kan dus wel. Ik ga hem voor je opzoeken!

Edit: https://youtu.be/TpGTX6bBAzA

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:01

Ik ben verbaasd dat er op Bokt nog geen topic is over Afghanistan. Nu wil ik dit onderwerp niet blijven aanslepen in dit topic, maar ik moest deze videos even delen.

Het is zo vreemd om te zien hoe de Taliban, koelbloedige moordenaars zich als 'kind' gedragen. Als je deze videos bekijkt zonder te weten dat het de Taliban is, zou je niet zeggen dat ze het grootste deel van hun tijd mensen neerschieten en anderen (voornamelijk vrouwen dan) onderdrukken...
https://www.youtube.com/watch?v=bdr9iSkB4FQ
https://www.youtube.com/watch?v=K3aHGjjTLYU
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout ... the_first/

Het zien van die menselijke kant is best interessant. En op een manier een beetje vreemd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:02

Waarom maak je zelf geen topic aan?
Daar lijkt het mij beter passen dan hier :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 15:25

Jolliegirl schreef:

Ze zijn inderdaad zo radeloos dat ze daar zelfs niet meer bij nadenken. Gewoon weg uit het land. Ondertussen circuleren er beelden van iemand die zichzelf vastgehangen had en onderweg ook sterft, en mensen die vallen. Maar dat zal in het niets zijn bij wat er gebeurt door hun bij de Taliban

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:29

Mand schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik heb laatst een ontzettend indrukwekkend interview gezien met iemand die dit heeft gedaan, en het heeft overleefd. Het kan dus wel. Ik ga hem voor je opzoeken!

Edit: https://youtu.be/TpGTX6bBAzA

Ik ga vanavond kijken

En jongens.. Mn opmerking was niet rot bedoeld naar die mensen toe hoor :knuffel:

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:27

Man steekt zijn negen maanden zwangere (ex) vriendin neer. https://www.hln.be/binnenland/man-23-st ... P254zF9Tng

De vrouw is in kritieke toestand en de baby is dood. Maar voor de baby krijgt hij geen straf omdat het door het strafrecht nog niet 'als persoon erkend werd'. Wel bijzonder dat je in België maar tot 12 weken abortus mag doen, maar wanneer een man je ongeboren kind doodsteekt is het plots nog geen persoon en dus niet strafbaar.

Waarschijnlijk zal deze man dus slechts vijf jaar cel krijgen. Best wel ironisch ook dat wanneer het 'poging tot' is, en het slachtoffer dus nog het 'geluk' heeft om het te overleven, of om te ontsnappen,... de dader minder straf krijgt. Er zou imo geen verschil moeten zijn tussen 'poging tot' en een geslaagde moord/andere misdaden.
Dit is een ticket: goh, je eerste moordpoging is gefaald? Probeer het gewoon opnieuw over vijf jaar joh! :j
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 18-08-21 15:30, in het totaal 2 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 15:29

Pfff, dat is wel echt heftig zeg... En heel bizar dat je daar dan idd niet op berecht wordt...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:05

Goh, dat is dezelfde discussie die we hier nog is gehad hebben met 'lijken'. Die worden ook in het strafrecht niet meer erkend als persoon en is ook zo'n vreemd draadje in de wetboek.

Wel ontzettend traumatisch voor die vrouw, mijn god

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 16:41

Maar een lijk is in de meeste gevallen wel al dood. :') (sorry) Nu zou ik necrofilie niet goedkeuren, maar ik vind dat nog wel iets anders. Voornamelijk omdat het meer betrekking heeft op de nabestaanden en niet op de overleden persoon zelf.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:22

Goh ja, ik snap wat je zegt. Maar dat kan je misschien ook doortrekken naar een foetus. Dat is ook nog niet aanwezig, en heeft ook alleen maar betrekking op de nabestaanden en niet op de foetus zelf. Die gaat het ook niet weten.

* Niet dat ik het hier iets probeer goed te praten, ik probeer ook alleen maar iets te maken uit deze vreemde haal in de wet. Ik vind beide gewoon erg

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 18:32

maar een "foetus" van 9 maanden, dus gewoon levensvatbaar. Gewoon klaar om geboren te worden.
Of een foetus van 12 weken, dat is dan ook nog wel een verschil.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 23:57

Idd deze baby was allang levensvatbaar. Dit is gewoon moord/doodslag. Ongelooflijk dat hij maar vijf jaar krijgt.