Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:09

denisesilver schreef:
Ik heb een heel betoog voorbereid voor het teamoverleg waarom het gebruik van AI een slecht idee is. Zal wel niks mee gedaan worden, maar dan heb ik in ieder geval mijn standpunt duidelijk gemaakt :+

chatgpt gebruikt online bronnen. Deze online bronnen zijn voornamelijk oudere blanke mannen van boven de 60 jaar. Hierdoor ontstaat geen representatief beeld voor de gehele maatschappij :))

deksel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Tijdens mijn vakantie geen medicatie geslikt omdat ik de Schengen-verklaring niet op tijd geregeld kreeg en vandaag weer begonnen. Meteen dikke koppijn :(.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:27

Ik erger mij aan het feit dat ik nu merk dat ik meer eetlust heb sinds ik aan de dexa/prednison zit. :x
En ik probeer er niet aan toe te geven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

deksel schreef:
Tijdens mijn vakantie geen medicatie geslikt omdat ik de Schengen-verklaring niet op tijd geregeld kreeg en vandaag weer begonnen. Meteen dikke koppijn :(.

Je weet op voorhand dat je op vakantie gaat en dit soort dingen moet regelen toch?

Ik loop er ook elk jaar weer tegenop.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:42

Jolliegirl schreef:
Als je bloed hoest ga je toch niet naar je moestuin??

Je maakt soms echt hele rare keuzes...
Dat ik soms denk, of het valt best wel mee, of je bent echt zo onverstandig soms...

Bloed hoesten is gewoon direct je huisarts contacten...

Ongelooflijk

Mensen met chronische ziektes moeten vaak hun dagelijkse dingen maar gewoon zien te doen onder omstandigheden die voor gezonde mensen reden zouden zijn om hun bed niet uit te komen. Dat is een andere realiteit dan die waaraan gezonde mensen gewend zijn.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

Vandaag iets over 9 uur gebeld naar de huisarts. Ze zou terugbellen na overleg met de huisarts. Het is gelukkig niet heel dringend ofzo, maar je zit dan zo half te wachten en ben bang dat ze dan net bellen tijdens een meeting of als ik op de wc zit ofzo. :o
Ik heb vorige week een mini hoef+draai op mijn voet gehad en het doet nu ineens meer pijn ipv dat het langzaam afneemt. En de pijn is vergelijkbaar met toen het middenvoetsbeentje van de andere voet stuk was (en toen kon ik er ook op lopen).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Anker_20 schreef:
Mensen met chronische ziektes moeten vaak hun dagelijkse dingen maar gewoon zien te doen onder omstandigheden die voor gezonde mensen reden zouden zijn om hun bed niet uit te komen. Dat is een andere realiteit dan die waaraan gezonde mensen gewend zijn.

Waar
Maar bij bloed hoesten ga je naar een huisarts, wat je ook moet doen.

En de afspraak die vandaag gepland staat bij een liftonderhoud, daar heb ik dan ook de vraag, moest die echt vandaag? Kon die niet verzet worden?
Want dan zou ik binnen blijven en pas naar beneden gaan als die gemaakt is.

Als chronisch zieke pas je ook je leven aan waar een gezond persoon niet over nadenkt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Anker_20 schreef:

Maar ook dan zijn er dingen die gewoon niet verstandig zijn en dingen waarbij je gewoon direct actie moet ondernemen of juist rust moet pakken, zelfs als je dan niet de dagelijkse dingen kan doen.

Meer plannen zodat je niet jezelf nog meer sloopt met dingen die je ook anders zou kunnen doen bijvoorbeeld. En vooral niet doorlopen met ernstige symptomen

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Mensen met ernstige chronische ziektes kunnen het nooit goed doen. Als ze naar hun lijf luisteren en klachten serieus nemen worden ze ingeschat als lui en moeten ze geactiveerd worden. Maar chronisch zieken met een sterke wilskracht en dito doorzettingsvermogen worden verantwoordelijk geacht voor hun eigen klachten omdat ze zich niet goed genoeg aanpassen aan hun ziekte. Het is hoe dan ook altijd hun eigen schuld. Hoogste tijd dat dat eens verandert.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Geen zorgen trouwens als het aanhoud of erger wordt ga echt naar de arts. Maar af en toe een bruin vlekje.

Maar het zo waar wat Anker_20 zeg. _/-\o_

Afspraak is bij de sociale raadslieden van de gemeente en gaat om uitzoeken wat nu echt veilig is voor mij om te ontvangen.

De financieel adviseur vertrouw ik voor geen meter ondanks zijn hbo opleiding. :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

Stiekem toch wel blij dat een inwerk dienst niet doorgaat. Maar minder blij met de bakken kantoorwerk wat ik nu kan gaan doen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:21

dat ik toch best onder de indruk raak van dreigende pony die de kont naar me toe draait als ik de bilkoorden vast wil maken. Minder dapper als vroeger.
pony nu dus zonder de bilkoorden de wei in. jammer dan.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:26

Ik moet van mijzelf wat minder online zijn. Nieuwe telefoon gekocht, nadat ik over mn vorige heen ben gefietst, en voor de confrontatie even een widget met mijn screentime op mijn home screen geplaatst.
Ik had gister 12 uur screentime.

Ik geef toe, ik heb vrij deze week en heb dan dus ook de halve dag liggen scrollen. Maar..als ik door TikTok kan scrollen kan ik ook een boek lezen of gaan schetsen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:29

Mijn lijf die lekker extreem op de temperatuurdaling reageert.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

Bellatrix schreef:
Niobe schreef:
Ik moet vandaag naar mijn oude team voor een overdracht. Maar ik kan niet zien of er al veilige collega’s aankomen, dus ik durf niet naar binnen :=

Veilige?

Ja als in collega’s die me sowieso nog wel aardig vinden :+ die kwamen namelijk ook!

Maar het valt allemaal mee gelukkig, ben nog niet uitgescholden :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

juval schreef:
dat ik toch best onder de indruk raak van dreigende pony die de kont naar me toe draait als ik de bilkoorden vast wil maken. Minder dapper als vroeger.
pony nu dus zonder de bilkoorden de wei in. jammer dan.

Ik neem de bezem mee in het weiland als ik de paarden voor iemand verzorg,1 pony doet het ook en dan krijgt ze een mep ( met de zachte kant )
Laatst bijgewerkt door Britta31 op Gisteren, 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:00

Oh kijk, dat scheelt. :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:02

Ze hebben hier zojuist een nieuwe cementdekvloer gelegd, en nu moet ik plassen :+ Ik kan vanuit de voordeur proberen de trap op te springen maar durf het niet aan :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:07

Krijg m'n vriendinnen niet overgehaald om toch een heel weekend naar een festival te gaan |(
Kom op, beetje Girl math: een weekend is in verhouding zooo veel goedkoper dan een dag!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Wispelturigheid van mannelijke collega's. "Dat was niet mijn intentie." Nee banketstaaf, maar ik heb op drie manieren om bevestiging gevraagd en drie keer zei je dat het zo moest. Nu kan ik wéér alles aan gaan passen, en het zijn niet maar een paar projecten _-:(

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

Afbeelding

Navo top :roll:

Hoop dat ze allemaal schurft en jeuk aan hun anus krijgen. En korte armpjes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:28

Marcella schreef:
Geen zorgen trouwens als het aanhoud of erger wordt ga echt naar de arts. Maar af en toe een bruin vlekje.

Maar het zo waar wat Anker_20 zeg. _/-\o_

:')

Maar marcella..dit is precies wat ik bedoel!

Nu zeg je het is maar een bruin vlekje...en net zeg je ik hoest bloed.
Dan snap je toch wel dat er bezorgdheid is...
En dit bedoel ik, je maakt het veel groter dan het is...

En mij hoeft niets verteld te worden over chronische aandoeningen, maar ook wij kunnen ons aanpassen naar wat verstandig en veilig voor ons is. En daar hoort wel een stukje voortschrijdend inzicht bij.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

onverwachtse controle op weidegang... altijd dat wantrouwen. :(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

Fly_high schreef:
[ Afbeelding ]

Navo top :roll:

Hoop dat ze allemaal schurft en jeuk aan hun anus krijgen. En korte armpjes.

_O-
En last van bedwantsen :))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:41

Dat én de deur én het kozijn én de muur zijn beschadigd door twee ontzettend lompe klojo's die een bank op kwamen halen. Aangezien ze te dom om te poepen lijken gaan we het zelf wel fixen, maar dit is echt de laatste keer dat ik de controle op zoiets los laat :x