Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:59

Ik vraag me af hoe dat werkt met doorvoeren.
Als NL een doorvoer land is naar Zwitserland waarom waren dan bij ons de benzine prijzen tot afgelopen week dan nog zo laag (1.76 fr)? Nu is het wel aan het stijgen trouwens.
Ik heb net een offerte toegezegd voor vensters (pfiew) want ook al produceren ze lokaal, die gaan geheid accuut de prijzen alvast omhoog doen (gewoon voor de zekerheid).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:09

Suzanne F. schreef:
Ik ben blij dat het corona topic aan het doodbloeden is, maar ik ben bang dat we van de ene crisis in de andere vallen. Nog even en we stevenen na 2 jaar coronacrisis zo door een oorlogscrisis in. -O-

Dit zat ik net ook te denken.
Fijn morgen geen mondkapjes meer.
Maar nu Rusland ellende.
Met wat pech was heel het corona gebeuren betreft avondklok enz peanuts vergeleken met wat ons te wachten staat.

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:09

Op mijn werk (ruim 14.000 werknemers) blijven mondkapjes verplicht, net als 1,5 m. afstand.
Tevens wordt verwacht dat kantoorpersoneel minimaal 50% thuis blijft werken.
Voorlopig tot half maart.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:14

Waar ik vw- werk doe ook.
Maar daar begrijp ik dat wel.
Die beslissen 2 weken na de carnaval wat te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:19

Bij mij op het werk precies hetzelfde. :j
Wel wordt verwacht minimaal 1 dag per week niet thuis te werken. Geloof dat het bij ons iets anders wordt, ene week (ochtenddienst) thuis, andere week (avonddienst) 2 dagen aanwezig. Iets met plaatsgebrek overdag. :)) Nog even de exacte invulling aanhoren, heb dit gehoord van het andere team, van mijn eigen teamleider nog niets gehoord.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:20

Ik hoop dat volgende maand de mondkapjes ook uit het ov gaan. Zal wel wennen zijn morgen in de winkel

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:20

DuoPenotti schreef:
Waar ik vw- werk doe ook.
Maar daar begrijp ik dat wel.
Die beslissen 2 weken na de carnaval wat te doen.

Ik begrijp het zeker.
Er zijn bij ons nog steeds uitbraken en veel verzuim.
Dat maakt het lastig om roosters rond te krijgen.

Vandaag was ik even in de supermarkt.
Vorige week liep 95% met mondkapjes, vandaag nog niet eens 50%.
Het viel me echt op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:41

Gefeliciteerd Purny!

Hier in de supermarkt ook steeds minder. Klanten wel, maar het personeel niet...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:53

Sheran schreef:
Gefeliciteerd Purny!

Hier in de supermarkt ook steeds minder. Klanten wel, maar het personeel niet...

Dank je wel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:07

Hier ook steeds minder mensen met een mondkapje en dat snap ik wel. Het voelt gek wat die paar dagen dan nog uitmaken, aangezien het morgen niet meer hoeft. Hier inderdaad ook best wat winkels waar personeel geen mondkapje mee draagt. Ik vind het prima.

Op mijn werk gaven ze in eerste instantie aan dat mondkapjes verplicht blijven. Hier kwamen best wat reacties op en er werd gevraagd om die specifieke regels vanuit het rivm. Uiteindelijk blijkt bij ons dat een mondkapje alleen een verplichting blijft als je geen 1.5 m afstand kunt houden.

Volgende week vrij vanwege carnaval. Kan ik mooi het weekend na carnaval even voor de zekerheid testen. En vanaf dan ga ik zonder mondkapje werken. Ik kan bij mijn huidige clienten prima afstand houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:41

Ik maak me heel erg zorgen om de situatie in Oekraïne. Ik denk dat de corona crisis hier ook een opmaat voor is geweest en dat Poetin daar dankbaar gebruik van maakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:43

Ik denk dat het Poetin geen ene mallemoer interesseert hoeveel Russen er overlijden door Corona. Er worden dagelijks wel besmettingen en overlijdens gemeld maar dat is het topje van de ijsberg. Wanneer je naar de oversterfte kijkt was die een paar maanden geleden al boven de 500.000. Een dictator zorgt maar voor één persoon en dat is hijzelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:16

Ik bedoel iets anders.ik bedoel dat hij de angst en chaos die er al heerste gebruikt om nog meer angst en chaos te creëren en meteen toe te slaan nu de pandemie op zijn eind lijkt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:33

SusanH schreef:
Ik bedoel iets anders.ik bedoel dat hij de angst en chaos die er al heerste gebruikt om nog meer angst en chaos te creëren en meteen toe te slaan nu de pandemie op zijn eind lijkt.

Was er veel chaos in Rusland wat betreft Corona?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 08:39

Het gaat niet alleen om Rusland natuurlijk. Andere landen hadden ook de laatste 2 jaar andere prioriteiten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 09:06

Ik zie eerlijk gezegd het verband echt niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:04

Ik ook niet, dit is gewoon oorlog voeren. En wanneer hij het zo gepland had mbt Corona chaos dan had hij het wel gedaan terwijl er allerlei lockdowns waren in de wereld .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 10:13

Als je een land aan wilt vallen, doe je dat op een moment waarop ze op hun zwakst zijn. Na 2 jaar pandemie zijn er weinig mensen die trek hebben om zich meteen in een volgende crisis te gooien, dus dit is een uitstekende tijd om agressief te worden op het wereldtoneel. Dat zie je in heel Europa: de focus is op de gezondheidszorg en de economie, er is weinig budget om een internationaal leger nu op te gaan tuigen met miljarden aan materieel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:15

SusanH schreef:

Onrust is afleiding en vast een factor waardoor Rusland heeft kunnen plannen met minder aandacht van de rest. Verder is de publike opinie nu murw.

De berichtgeving over deze overval echter is tja heb er geen goede naam voor. Uit elk perspectief. Zoals ik al eerder opmerkte zijn ´we´ sinds 1980 continue in oorlog in verschillende landen, eigenlijk het hele midden oosten t/m afghanistan.

Dat ´rampen´ een sleutelrol hebben in de economie sinds WO2 is geen geheim ook al wordt het niet belicht.
Onrust geeft schommelingen, investeringskansen, megawinsten, een trendbreuk in overheidsmacht en een trendbreuk in inflatie. Covid is/was een ´perfect´voorbeeld.

Terug naar Covid.
Zoon is terug van UNi voor een lang weekeinde. Kuchen, hoofdpijn en verhoging. We zijn kerngezond en zelfs gevaccineerd dus niets bezorgd. Wel een leuke, vind ík, test. Net zelftests gehaald. Ben benieuwd of hij positief test en hoe ik en zijn moeder over een paar dagen testen.
Zoonlief kan mooi de paarden/dieren verzorgen morgenochtend dus volledige vrijheid: Het is vrijdag, weekeinde en wij gaan uit. Geen prikpas meer, dansen zonder masker. Ben murw van alle rampgezever. De covid statusreportage was deze week ineens van vijf keer zoveel herstelden als nieuwe besmettingen naar twee keer zoveel besmettingen dan herstelden. Zonder aanvullende ´info´. Sorry, maar ik geloof het sonds herfst 2020 al niet meer. Bekijk het maar. Deze maand íets eerder op dan het geld dus over de balk ermee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:18

Heerlijk, vandaag geen mondkap meer *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:19

Popstra schreef:
Heerlijk, vandaag geen mondkap meer *\o/*

Vond het net heel gek in de supermarkt. {:}

Maar in de trein moet het vanavond helaas wel weer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:47

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:

Onrust is afleiding en vast een factor waardoor Rusland heeft kunnen plannen met minder aandacht van de rest. Verder is de publike opinie nu murw.

De berichtgeving over deze overval echter is tja heb er geen goede naam voor. Uit elk perspectief. Zoals ik al eerder opmerkte zijn ´we´ sinds 1980 continue in oorlog in verschillende landen, eigenlijk het hele midden oosten t/m afghanistan.

Dat ´rampen´ een sleutelrol hebben in de economie sinds WO2 is geen geheim ook al wordt het niet belicht.
Onrust geeft schommelingen, investeringskansen, megawinsten, een trendbreuk in overheidsmacht en een trendbreuk in inflatie. Covid is/was een ´perfect´voorbeeld.

Terug naar Covid.
Zoon is terug van UNi voor een lang weekeinde. Kuchen, hoofdpijn en verhoging. We zijn kerngezond en zelfs gevaccineerd dus niets bezorgd. Wel een leuke, vind ík, test. Net zelftests gehaald. Ben benieuwd of hij positief test en hoe ik en zijn moeder over een paar dagen testen.
Zoonlief kan mooi de paarden/dieren verzorgen morgenochtend dus volledige vrijheid: Het is vrijdag, weekeinde en wij gaan uit. Geen prikpas meer, dansen zonder masker. Ben murw van alle rampgezever. De covid statusreportage was deze week ineens van vijf keer zoveel herstelden als nieuwe besmettingen naar twee keer zoveel besmettingen dan herstelden. Zonder aanvullende ´info´. Sorry, maar ik geloof het sonds herfst 2020 al niet meer. Bekijk het maar. Deze maand íets eerder op dan het geld dus over de balk ermee.

Tja, ongeacht of het mag of niet blijf ik het niet zo netjes vinden om met een zoon die ziek is en mogelijk COVID-heeft dus, waar je neem ik aan dicht contact mee hebt, toch nog te gaan dansen en uit te gaan. Maar misschien ligt dat aan mij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:50

Maar heel eerlijk. Wie bleef er eerder thuis als een huisgenoot met griep op bed lag?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:15

Ik blijf ook niet thuis ook al heb ik intensief contact met mensen met corona. Helemaal omdat ik niet ziek wordt dan kan ik wel 3 weken thuis blijven. Ik wou bijv al 4 weken naar de huisarts voor vreemde uitslag op mijn handen en stelde het steeds uit omdat ik het niet netjes vond om dan in een wachtkamer te gaan zitten. Maar volgens mij kan ik dan eeuwig wachten dus ben nu ook maar gegaan.

Het mag ook technisch gezien aangezien ik de booster heb gehad.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:24

Needje schreef:
Maar heel eerlijk. Wie bleef er eerder thuis als een huisgenoot met griep op bed lag?

Klopt; maar dat was ook deels gewoonte. Persoonlijk zie ik het nu anders, en zou ik dat dus wél doen. Maar ik heb wel de luxe dat ik thuis kan werken.