mvdende schreef:Wij wilde vanmiddag naar natuurpoort De Vroente op de Kalmthoutse Heide, stuk of 6 politieagenten en geen één parkeerplekje meer vrij. Echt bizar! Die agenten stonden ook echt "in de aanval" te zoeken naar mensen die ze konden "pakken" was echt goed scary. Wij zijn maar omgedraaid en zijn een stukje terug gereden, terug iig in Nederland. Daar een andere parkeerplaats opgezocht (waar ook geen auto meer bij kon, Héél véél Belgen, maar waar bijna geen mens te zien was) en daar maar een route gewandeld.
In het bos was het niet stervensdruk, maar er liepen genoeg mensen.
De Kalmthoutse Heide is zowat mijn achtertuin, zodra je het dorp uit bent, zit je in het natuurgebied.
Zaterdag in "mijn" stuk bos gewandeld (stuk bos direct aan de dorpskern grenzend) en daar was het ook al behoorlijk druk, vandaag zal het daar nog vele malen drukker zijn geweest ook.
Iedereen gaat de natuur in, nu alle andere dingen dicht zijn.
Edit: en ja, wij dus ook. Zaterdag dus een "thuisronde" gemaakt en vandaag een nieuw stuk natuurgebied opgezocht. Omdat het leuk is nieuwe stukken te ontdekken.
En met een hyper hond, moet je wel wandelen, zeker met dit mooie weer ga je dan niet moeilijk doen met hersenspelletjes in huis, dan ga je lekker een flink stuk wandelen.
Die hersenspelletjes doen we wel weer als het plenst.
Vandaar dat het langs de hele Putseweg volstond met Belgische auto's, die hadden aan hun kant van de Kalmthoutse hei geen plek meer gekregen. Bizar druk.
Ook aan de Joodse begraafplaatsen, volgens mij denken die orthodoxen dat zij immuun zijn ofzo, hele kuddes oudere mannen zonder mondkapjes blokkeerden daar zo ongeveer de weg. Is er vandaag 'n joodse feestdag/herdenkdag ofzo?