Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:14

Tiggs schreef:
safina schreef:
Ik vind dat een beetje als door iemand meegenomen worden naar een restaurant, nog geen idee hebben waar je heen gaat en wat je krijgt, maar wel alvast lopen mekkeren dat je het eten niet te pruimen vindt.

Dom is dat.

Ik laat me wel enten te zijner tijd. Iemand moet het doen...
Daarnaast gebruik ik andere medicijnen waarbij je ook niet naar de mogelijke bijwerkingen moet kijken...

Er moet altijd iemand de eerste zijn wat betreft vaccins.

De BMR, Polio, Tetanus entingen zijn ook ooit eens begonnen vanuit testfase 3 en daarna goedkeuring. Daar wist ook niemand de langetermijn bijwerkingen van in de begin maanden/ jaren.

Nu zoveel jaar later zijn dat geaccepteerde vaccins.....

Zodra ik me zou mogen inenten tegen corona, zal ik dat zeker gelijk doen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:25

Ik heb echt vol respect voor mensen die er gewoon voor gaan :)

Overigens zijn een aantal nu standaard inentingen teruggeroepen geweest na hun entree op de markt omdat het orineel toch niet veilig genoeg was. Dat weten we uiteindelijk alleen vanwege de mensen die mee doen en daardoor zijn er inderdaad nu goede en veilige vaccins.

Wel denk ik dat ik eerder de gok zou nemen als ik risicopatient zou zijn want dan is het krijgen van covid absoluut nog een veel veel minder goed idee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:45

Jessix schreef:
jesito schreef:
Mijn man is net hersteld van corona en moesten beide in qaurantaine, ik heb niks gehad.

Wat de regels betreft is het ook allemaal lastig. Ik zelf ben vanaf het begin heel nuchter en probeer me puur voor anderen aan de regels te houden, alleen mondkapje draag ik niet.
Maar wat ik hier in NL niet snap is dat horeca dicht moet en er niet onnodig gereisd mag worden. Nu gaan pretparken ook dicht maar het grote winkelcenter waar ik werk blijft open. Ik wil niet dat het sluit maar het is wel heel krom. Hier komen toch nog steeds mensen van veel andere landen dus veel andere nationaliteiten. Gister nog hadden we mensen uit Turkije, spanje en zelfs afrika in de winkel.

Die hier op vakantie zijn bedoel je?

Ze wonen hier niet. Sommige waren inderdaad op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:22

mvdende schreef:
Er moet altijd iemand de eerste zijn wat betreft vaccins.

De BMR, Polio, Tetanus entingen zijn ook ooit eens begonnen vanuit testfase 3 en daarna goedkeuring. Daar wist ook niemand de langetermijn bijwerkingen van in de begin maanden/ jaren.

Nu zoveel jaar later zijn dat geaccepteerde vaccins.....

Zodra ik me zou mogen inenten tegen corona, zal ik dat zeker gelijk doen!

Leuk om te lezen. Meestal ben je vrij kritisch, maar hier ben je dan weer helemaal voor en ben je bereid om risico te nemen.

Ikzelf weet het nog niet. Maar ik voel me wel verantwoordelijk. Als ik met enten kan zorgen dat mensen die nu thuis zitten weer volop deel kunnen nemen aan het dagelijks leven en weer mee kunnen doen, dan wil ik daar best wat risico voor lopen.

Maar eerst maar eens even kijken óf er wat komt, voor wie dat er komt en wat er allemaal bij komt kijken. Ik omarm het niet meteen, maar ik sla het zeker niet bij voorbaat al af.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:30

Nou ik zag weer half lege schappen bij toilet en keukenpapier. Maar 4 rollen mee ipv grootpak van iets meer want dat was er niet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:33

Hier staan juist overal door de winkel verspreid ineens stapels met pakken toiletpapier, alsof ze teveel hebben :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:38

Ik zal dan goedgelovig zijn en sta als vitaal beroep denk ik dan redelijk vooraan maar ga geheel voor een eventueel vaccin.

Hier was alles op wat te maken had met de actie van de postcodeloterij:)
Genoeg wc papier

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:59

Ik wacht even rustig af wat de experts straks te zeggen hebben en beslis dan.
Rond de tijd dat de vaccins nu verwacht worden zal ik hoogzwanger zijn dus wel risicogroep maar neem ik hem sowieso niet aangezien de kans 99% is dat daar niks over bekend is. Daarna ben ik geen risicogroep meer dus beetje dubbel...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:14

mvdende schreef:
Wij wilde vanmiddag naar natuurpoort De Vroente op de Kalmthoutse Heide, stuk of 6 politieagenten en geen één parkeerplekje meer vrij. Echt bizar! Die agenten stonden ook echt "in de aanval" te zoeken naar mensen die ze konden "pakken" was echt goed scary. Wij zijn maar omgedraaid en zijn een stukje terug gereden, terug iig in Nederland. Daar een andere parkeerplaats opgezocht (waar ook geen auto meer bij kon, Héél véél Belgen, maar waar bijna geen mens te zien was) en daar maar een route gewandeld.

In het bos was het niet stervensdruk, maar er liepen genoeg mensen.

De Kalmthoutse Heide is zowat mijn achtertuin, zodra je het dorp uit bent, zit je in het natuurgebied.

Zaterdag in "mijn" stuk bos gewandeld (stuk bos direct aan de dorpskern grenzend) en daar was het ook al behoorlijk druk, vandaag zal het daar nog vele malen drukker zijn geweest ook.

Iedereen gaat de natuur in, nu alle andere dingen dicht zijn.

Edit: en ja, wij dus ook. Zaterdag dus een "thuisronde" gemaakt en vandaag een nieuw stuk natuurgebied opgezocht. Omdat het leuk is nieuwe stukken te ontdekken.

En met een hyper hond, moet je wel wandelen, zeker met dit mooie weer ga je dan niet moeilijk doen met hersenspelletjes in huis, dan ga je lekker een flink stuk wandelen.

Die hersenspelletjes doen we wel weer als het plenst.

Vandaar dat het langs de hele Putseweg volstond met Belgische auto's, die hadden aan hun kant van de Kalmthoutse hei geen plek meer gekregen. Bizar druk.

Ook aan de Joodse begraafplaatsen, volgens mij denken die orthodoxen dat zij immuun zijn ofzo, hele kuddes oudere mannen zonder mondkapjes blokkeerden daar zo ongeveer de weg. Is er vandaag 'n joodse feestdag/herdenkdag ofzo?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:17

Sizzle schreef:
Ik heb echt vol respect voor mensen die er gewoon voor gaan :)

Overigens zijn een aantal nu standaard inentingen teruggeroepen geweest na hun entree op de markt omdat het orineel toch niet veilig genoeg was. Dat weten we uiteindelijk alleen vanwege de mensen die mee doen en daardoor zijn er inderdaad nu goede en veilige vaccins.

Wel denk ik dat ik eerder de gok zou nemen als ik risicopatient zou zijn want dan is het krijgen van covid absoluut nog een veel veel minder goed idee.

Ik zou het vaccin ook nemen, maar zou nog wel voorzichtig zijn omdat ze er nu op lijken te gokken dat het maar bij 50% voldoende immuniteit opbouwt. Je zou maar net bij degenen horen waarbij de antistoffen toch niet voldoende werken en toch 'n besmetting op lopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:32

Op mijn reguliere zondagse hardlooproute heb ik vandaag ook uiteindelijk een aantal andere afslagen genomen. Overal groepjes en ontzettend druk. Normaal kom ik hooguit 2 lopers tegen :') nu was het ook prachtig weer... de 2 ruiters die ik tegenkwam wel even gewaarschuwd dat het druk was op sommige delen. Kunnen ze er rekening mee houden :')

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 01:17

Hier was het gisteren en vandaag ook erg druk richting de stranden.

Ik begrijp het wel, met dat mooie weer willen mensen naar buiten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 07:15

elnienjo schreef:
mvdende schreef:
Wij wilde vanmiddag naar natuurpoort De Vroente op de Kalmthoutse Heide, stuk of 6 politieagenten en geen één parkeerplekje meer vrij. Echt bizar! Die agenten stonden ook echt "in de aanval" te zoeken naar mensen die ze konden "pakken" was echt goed scary. Wij zijn maar omgedraaid en zijn een stukje terug gereden, terug iig in Nederland. Daar een andere parkeerplaats opgezocht (waar ook geen auto meer bij kon, Héél véél Belgen, maar waar bijna geen mens te zien was) en daar maar een route gewandeld.

In het bos was het niet stervensdruk, maar er liepen genoeg mensen.

De Kalmthoutse Heide is zowat mijn achtertuin, zodra je het dorp uit bent, zit je in het natuurgebied.

Zaterdag in "mijn" stuk bos gewandeld (stuk bos direct aan de dorpskern grenzend) en daar was het ook al behoorlijk druk, vandaag zal het daar nog vele malen drukker zijn geweest ook.

Iedereen gaat de natuur in, nu alle andere dingen dicht zijn.

Edit: en ja, wij dus ook. Zaterdag dus een "thuisronde" gemaakt en vandaag een nieuw stuk natuurgebied opgezocht. Omdat het leuk is nieuwe stukken te ontdekken.

En met een hyper hond, moet je wel wandelen, zeker met dit mooie weer ga je dan niet moeilijk doen met hersenspelletjes in huis, dan ga je lekker een flink stuk wandelen.

Die hersenspelletjes doen we wel weer als het plenst.

Vandaar dat het langs de hele Putseweg volstond met Belgische auto's, die hadden aan hun kant van de Kalmthoutse hei geen plek meer gekregen. Bizar druk.

Ook aan de Joodse begraafplaatsen, volgens mij denken die orthodoxen dat zij immuun zijn ofzo, hele kuddes oudere mannen zonder mondkapjes blokkeerden daar zo ongeveer de weg. Is er vandaag 'n joodse feestdag/herdenkdag ofzo?

Pling :)* :)* een begrafenis????

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 07:27

Herdenking van de Kristallnacht.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:22

@mvdende:
Ze zullen eerst met risicogroepen gaan beginnen, ouderen, chronisch zieken en verplegend personeel.
Dus als je geen risicogroep bent is het achteraan aansluiten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:34

purny schreef:
@mvdende:
Ze zullen eerst met risicogroepen gaan beginnen, ouderen, chronisch zieken en verplegend personeel.

Zij kan toch best een risico groep zijn? Ze kreeg ook een griepprik

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:53

Ik ga wel een vaccin halen, als het beschikbaar is. Vind dat ik dat ook min of meer verplicht ben vanuit mijn werk. Al hoor ik om me heen vooral mensen die er niet aan willen. Dan denk ik, je wil toch ook dat alles weer open kan? Natuurlijk is het geen wondermiddel, maar als een hele grote groep niet gaat dan is het maar de vraag in hoeverre een vaccin echt gaat helpen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:56

Is er nog steeds ongeveer voor 30% van de bevolking ingekocht trouwens of is dat aantal inmiddels hoger?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:00

Ik heb geen idee.

Dochter heeft trouwens vandaag weer thuisonderwijs. Iets met een corona test. Gelukkig las ik dat school sneltesten heeft ingekocht. Er is dus snel meer duidelijkheid.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:03

Hier wordt m’n vriend ook weer getest. Net gebeld en hij kan direct om 9 uur getest worden. Vind het dan toch spannend om te werken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:14

Het zou heel fijn zijn als die sneltesten overal komen. Ik ben een beetje huiverig voor de vaccinatie omdat ik vrij gevoelig ben voor bijwerkingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:18

lenaa_tje schreef:
purny schreef:
@mvdende:

Zij kan toch best een risico groep zijn? Ze kreeg ook een griepprik

Ik zeg toch ook als ze geen risicogroep is dat ze dan net zoals veel mensen achteraan aan moet sluiten?
En dat ze eerst met de risicogroepen gaan beginnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:18

purny schreef:
@mvdende:

Ik schrijf toch ook "Zodra ik mag"

Ik val wel/niet in de risicogroep.

Ik geloof zelf dat ik er niet meer in hoor, al kan een arts misschien beslissen van wel.

Had gaatjes in het schot tussen de hartboezems, dat is in 2018 dicht gemaakt. Dat jaar ook de uitnodiging van de griepprik ineens gekregen.

Vorig jaar van huisarts gewisseld (ivm verhuizen naar 100km verderop) en zelf gevraagd of ik de griepprik weer mocht halen.

Dit jaar lag er een uitnodiging op de mat.

Ik zou graag de COVID-19 enting halen, zodat ik weet dat ik niemand meer kan besmetten (als het goed is) ik raak nu bij ieder pijntje in mn keel/ iets meer snot dan normaal gelijk in "paniek" en een beetje rust in mn kop zou ik wel fijn vinden.

En inderdaad, pas als er genoeg mensen zijn die de enting gaan halen, zal het gaan werken.

Als iedereen die mag gaat lopen roepen dat hij/ zij niet wil want eng.....

Dan komen we nooit van de crisis af.

En bijwerkingen.... tja.... bij de meeste medicijnen zit een lijst van mogelijke bijwerkingen waar je U tegen zegt. Zelfs bij paracetamol.

Ik maak me daar niet zo druk om. Directe bijwerkingen worden nu in het fase3 onderzoek eruit gevist, vooral de langetermijn bijwerkingen zijn een dingetje. Maar daar ga ik niet op wachten! Niemand zou daar op moet willen wachten! We moeten van deze pandemie af....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:19

SusanH schreef:
Ik heb geen idee.

Dochter heeft trouwens vandaag weer thuisonderwijs. Iets met een corona test. Gelukkig las ik dat school sneltesten heeft ingekocht. Er is dus snel meer duidelijkheid.

Heb je nog niet heel veel aan, want ze geven vals negatieven. Dus is het negatief, dan is het advies over te testen.

https://www.ggdtwente.nl/corona/corona- ... ona-testen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:19

lenaa_tje schreef:
Hier wordt m’n vriend ook weer getest. Net gebeld en hij kan direct om 9 uur getest worden. Vind het dan toch spannend om te werken.

Moet je thuis werken of op locatie?