Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:En dan heb je nog te maken met landen die kunstmatig de cijfers van bvb de doden niet aan Corona toeschrijven maar aan de gevolgen van Corona . Dus hartstilstand of orgaanfalen veroorzaakt door Corona maar de eerste twee worden genoteerd en niet Corona . Rusland is hier een goed voorbeeld van en dan zijn er landen genoeg die zo’n slechte gezondheidszorg hebben en overspoeld worden door patiënten die gewoon dood gaan zonder ooit een ziekenhuis te hebben gezien. Laten we maar niet uitgaan van andere landen maar proberen ons op eigen land te richten wat daar allemaal gebeurt , off juist niet .
bigone schreef:Pien, ik vind het prettig om te horen wat ze in andere landen doen , echter aan de hand van de hoeveelheid doden gaan kijken welk land het beter heeft gedaan ? Tja , dat hoeft van mij niet, elke dode , meegeteld of niet is er gewoon een te veel.
lenaa_tje schreef:Dat lijkt mij ook het probleem.. ieder land wil het zelfde maar samenwerken? Nee. Ik vind dat heel storend.
cobiie schreef:Bigone, wat wil je dan dat er gekozen gaat worden aan maatregelen Europees wijd? De strengste maatregelen bij elkaar opgeteld die ieder land nu heeft/ gaat krijgen?
Dan krijgt ieder land het zwaarder en krijg je grotere protesten Europees wijd.
Als je al ziet dat de maatregelen voor Brabant mogelijk in Groningen niet nodig waren geweest, hoe denk je dat dit Europees wijd verloopt?
cobiie schreef:Ieder land heeft zijn eigen beweegredenen waarom ze meer of minder risico willen/durven/moeten nemen.
Een land die vol leeft van toerisme heeft andere beweegredenen om meer veilige landen in te stellen dan wanneer toerisme niet een hoofdmoot is van je land. Moet dat land dan ook "extra" risico's gaan nemen omdat dat voor een ander Europees land wel "noodzakelijk" is/wordt gevonden? Dan hou je toch veel liever de deuren op een kleinere kier?
pien_2010 schreef:Marie-Anne de Belgen hebben echt alles geteld ook de vermoedens
https://www.knack.be/nieuws/wetenschap/ ... 85205.html
En een tijd geleden las ik een artikel (kan het zo snel niet vinden), dat als je de doden meetelt in Nl die boven het gemiddelde uitgaan van afgelopen jaren, dat dan het aantal corona doden in Nl wel eens vele male hoger zal liggen. In dat artikel stond hetzelfde als in dit artikel dat Begië ook bij twijfel de overledene als covid telde. België zou dan naar beneden bij moeten stellen en Nl naar boven.
Pas achteraf zal duidelijk worden hoe het werkelijk zit en welk land meer of minder besmettingen heeft gehad tov het andere land. Dan moet de zelfde manier van stellen worden gehanteerd.
tokedri schreef:Eleeke schreef:Zelfs mijn schoonmaakhulp met volwassen kinderen die ik sinds drie weken weer bij ons thuis had, en die zei dat ze echt heel voorzichtig is.
Corona van haar zus gekregen.... hoe dan .... ja in de auto geweest, en zus die heeft het van haar tienerdochter gekregen.
En ja nu zit ik ook toch een tikkie zenuwachtig te wachten op de uitslag, dito voor mijn dochter.
Man en zoon helemaal geen klachten dus die zijn nog niet getest.
Wat zijn je klachten?