Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:26

Lautje, Daarom ben ik ook pissig dat mensen alleen moeten sterven, het is verdorie geen ebola inderdaad.

Als 30-40 jarige zou je gewoon in staat moeten zijn met beschermende kleding op eigen risico een stervende aan zijn/haar zijde te staan.
Het slaat voor mij echt nergens op dat dit niet mag, desnoods onderteken je iets dat je daarna 2 weken binnen blijft.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:28

Sizzle schreef:
Lautje, Daarom ben ik ook pissig dat mensen alleen moeten sterven, het is verdorie geen ebola inderdaad.

Als 30-40 jarige zou je gewoon in staat moeten zijn met beschermende kleding op eigen risico een stervende aan zijn/haar zijde te staan.
Het slaat voor mij echt nergens op dat dit niet mag, desnoods onderteken je iets dat je daarna 2 weken binnen blijft.

Het lijkt mij inderdaad ook vreselijk om geen afscheid te kunnen nemen van je dierbaren.

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:31

Tienus sterkte, dit wordt wel heel erg spannend.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:34

Sizzle schreef:

Dat is voor mij ook onbegrijpelijk. Zal ook wel te maken hebben met het tekort aan beschermingsmateriaal....

Tienus veel sterkte en zorg goed voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:35

Sizzle schreef:

Dat gebeurt ook hoor. Het is hier in NL niet zo dat het niet mag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:36

Het valt me op dat er nog steeds verzorgingstehuizen bijkomen met een eerste besmetting onder bewoners, daar waren ook maatregelen van geen bezoek van kracht dus zal een besmetting toch van werkend personeel moeten komen. Eigenlijk had alle personeel toen meteen getest moeten worden en met minimale beschermingsmiddelen moeten gaan werken, maar ja, dat is ook weer achteraf.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:38

Sterkte Tienus!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:39

pien_2010 schreef:
jesito schreef:
We zijn met z'n allen een hard werkend volkje die zo zijn best doet om er een mooi leven van te maken en dan ineens staat alles op de kop.
Je hele vrijheid is helemaal weg. Je mag onderhand je familie nog niet meer zien.
Boodschappen doen is een taboe, gezwegen om te gaan wandelen.
En geen hond die weet of het uberhaupt helpt wat we doen.
Ik vind dat heftig. Voor iemand met een normaal vrij volle agenda en druk sociaal leven, is het alsof nu alles stil staat.
De grote discussies tussen mensen wat de een wel vind kunnen en de ander niet. De paniek met boodschappen doen.
Mijn baan die weg valt. Ik heb daar echt moeite mee.
Ik kan alleen maar hopen dat er snel wat verbetering komt, want dit is ook geen leven op deze manier.
Iedereen heeft het over even aanpassen, maar wat is dat even, waar stopt dat en hoelang houd iedereen dat nog vol??

Yep Jesito het is enorm prut. Maar wij houden dit nog wel een tijd vol als het moet. Mijn opa en oma hebben hun kinderen de oorlog Als soldaat zien gaan, 5 jaar in onzekerheid geleefd net als mijn ouders en iedereen. Er was te weinig eten.

Mij kost het heel veel geld, en misschien nog wel meer (vrienden, familie en erger die komen te overlijden ). Maar er is genoeg eten, we zijn gewoon thuis, mijn jongens hoeven niet naar de oorlog, en de kinderen en kleinkinderen vallen god zij dank buiten de risico groep. Over 1 jaar iscer een vaccin, dus voilà we blijven thuis, houden vol zolang wijzelf niet ziek worden.
Over een jaar is het ergste leed geleden want dan zijn we gevaccineerd, so verwacht ik.
Dus dit afgezet tegen de oorlog valt het wel mee en de mensen hielden het ook vol. We kunnen wel tegen een stootje. Dus hou moed en de moraal.

Ik probeer niet te klagen hoor.
Maar het is hoe ik erin sta.
Ik kan hier heel slecht tegen.
Juist die onzekerheid maakt het ondragelijk.
Komt er wel een vaccin, hoelang duurt dat enz enz.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:40

safina schreef:
Sizzle schreef:

Waarom lees ik dan steeds hier op bokt dat mensen geen afscheid mochten nemen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:42

Het is ook buitengewoon prut en verdrietig Jesito en je klaagt zeer zeker niet. Het was om je een riem onder het hart te steken want wij mensen kunnen heel erg veel. Ook deze Corona!!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:42

Slimste = Ergste. (gronings)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:46

lenaa_tje schreef:
LadyMadonna schreef:
Want dergelijk ruig zit op zondag avond op school?

Dit soort tuig zit door de week op school en dan heb je niet zoveel van dit soort meldingen.

In Emmen is dit niet iets uitzonderlijks, dit soort incidenten zijn daar bijna regel dan uitzondering, dat heeft niets met Corona te maken.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:48

Wat vreselijk Tienus, heel veel sterkte!!

@pien en de andere Fransen: ik zou het heel bizar vinden als Frankrijk het huidige beleid niet verlengt...
Wij hebben hier in Ierland 10,000 gevallen (op4.5 mln inwoners) en zo’n 350 mensen overleden en wij blijven in vergelijkbare lockdown tot 5 mei.

Wat betreft scholen, hier is heel duidelijk gezegd dat scholen niet de eerste zijn die weer open gaan. Nu is hier ook geen enkele andere winkel dan voedsel/medicijnen open maar dan nog.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:51

Sizzle schreef:
safina schreef:

Dat weet ik niet. Hier is het beleid zo dat patiënten 1 bezoeker per dag mogen krijgen, bij laatste fase zijn de mogelijkheden ruimer.
Op IC is het wel beperkter (hangt van de situatie van het moment af) en als de naaste zelf ook COVID heeft is die ip niet welkom. Dit ter bescherming van anderen waaronder de zorgverleners.
Beperkte beschikbaarheid van beschermingsmateriaal is idd een reden dat er striktere regels zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:59

Sizzle schreef:
safina schreef:

Geen idee.

Maar veel verzorg-, verpleeg- en ziekenhuizen laten in de laatste fase wel degelijk naaste familie toe. Wel soms maar één of enkele personen. Soms kiezen mensen ervoor om niet te gaan omdat ze bang zijn besmet te raken. Of omdat ze zelf besmet zijn. En dan overlijdt iemand toch zonder familie. En het ziektebeeld is grillig. Iemand kan heel rap verslechteren. Voor de verpleging is dat ook heel moeilijk, iemand die sterft zonder dierbaren er omheen.

Ze kunnen geen hele families in beschermende kleding hijsen en binnenlaten. Dat lijkt me op zich wel logisch. En afscheid van elkaar nemen in die beschermende outfit is naar. Het blijft sowieso heel schrijnend.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:59

Astorga schreef:
Sizzle schreef:

Dat weet ik niet. Hier is het beleid zo dat patiënten 1 bezoeker per dag mogen krijgen, bij laatste fase zijn de mogelijkheden ruimer.
Op IC is het wel beperkter (hangt van de situatie van het moment af) en als de naaste zelf ook COVID heeft is die ip niet welkom. Dit ter bescherming van anderen waaronder de zorgverleners.
Beperkte beschikbaarheid van beschermingsmateriaal is idd een reden dat er striktere regels zijn.

Gor Khatchikyan (ic-arts) gaf gisteren bij Op1 aan dat ze in zijn ziekenhuis nu zelfs al voorzichtig aan waren begonnen met bezoek toelaten op de IC. De druk is er op dit moment dusdanig vanaf, dat ze dat nu meer mogelijk willen maken. Toch verschilt het nog een beetje per ziekenhuis welke mogelijkheden er zijn. Er zijn nu een aantal die een speciale afdeling hebben gecreëerd om familie afscheid te laten nemen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:00

Veel sterkte Tienus :(:) .

@Sodera: dàt het verlengd wordt is geen verrassing. Heel in het begin werden 45dagen/6 weken gezegd en die gaan we ook gewoon krijgen.
Regering heeft de lockdown echter altijd per 2 weken aangekondigd/verlengd. Waarschijnlijk om het behapbaar te houden maar geen vaste einddatum maakt het eigenlijk eerder moeilijker dan makkelijker. Ok, nu komen er hoogstwaarschijnlijk nog 4 weken bij, fine. Maar daarna? Weer 2 weken? 4? Nog strenger?
Op de duur weet niemand nog van welk hout pijlen maken.
Dat het onzekere tijden zijn kan de regering ook weinig aan doen, maar noem een kat een kat.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:03

pien_2010 schreef:
Het is ook buitengewoon prut en verdrietig Jesito en je klaagt zeer zeker niet. Het was om je een riem onder het hart te steken want wij mensen kunnen heel erg veel. Ook deze Corona!!

Dank je, lief. :)F

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:04

@Thioro, ah ok. Dan had ik wat berichten verkeerd opgevat.
Hier werd genoemd dat ze de r onder de 1 wilde hebben (dus hoeveel mensen een besmet persoon weer besmet), voordat ze over versoepelen wilden nadenken.
Ik denk dat dat hier ook de enige optie is omdat IC capaciteit nog lang niet bereikt is.
Verder wordt hier alles wat los en vast zit getest, dus die besmettingsgraad wordt ook wel echt gehaald/niet gehaald.
Ook contact onderzoek wordt nog steeds uitgevoerd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:22

Sizzle schreef:
safina schreef:

In mijn beschreven geval mocht het wel, familie was ook gebeld. Maar persoon lag aan de andere kant van Nederland dus was een paar uur rijden en toen was de patiënt al overleden.

Ik vroeg me in mijn post ook hardop af waarom ze diegene niet thuis hadden laten sterven maar op een IC, maar dat was omdat diegene al leed aan ongeneeslijke kanker. Ik begrijp oprecht niet waarom je dan iemand nog naar een IC vervoert aan de andere kant van het land om hem daar te gaan beademen.

Maar dat was denk ik omdat de artsen onder zulke hoge druk werken, dat niet hebben gezien zo snel in het dossier, patiënt niet aanspreekbaar was om te vragen wat hij wilde, en familie ook niks gezegd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:43

Vrijdag zag je bij een programma ( dacht nieuwsuur of Op1)een stervende oudere meneer waar de familie niet voor WILDEN komen. De verpleegster hield zn hand even vast. Kreeg een brok in mn keel toen en ik dat zag. Het ging over de impact die het heeft op verplegend personeel

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:47

Ik zag dit filmpje net voorbij komen op Youtube. Het gaat om het aantal Corona-doden van 22 januari tot 12 april. Het is erg interessant om te zien hoe snel het in sommige landen is gegaan, vooral hoe hard Italië en Spanje gingen, om vervolgens toch ingehaald te worden door de VS. Zeker de moeite waard om even te kijken, het duurt ongeveer 2:30 minuut.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:50

Sterkte Tienus!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:55

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:06

Daihyo schreef:
Sterkte Tienus.

Ik kreeg net deze doorgestuurd: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... oser=false
Ik vind het een bizar verhaal en weet niet zo goed wat ik er van moet vinden verder.

Walchelijk populisme met als doel de huidige regering en wetenschap in diskrediet te brengen in een tijd dat we massaal achter onze regerinsleiders moeten staan. Ik word hier heel boos over.