Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 19:30

Picopico schreef:
Ik vind Nederland niet mooi. Ja, er zijn een aantal plekken die wel aardig zijn, maar die heb ik met een uurtje wandelen wel gezien.

Grotendeels mee eens.

De Veluwe, stukken van Brabant en Limburg vind ik mooi. Maar dat haalt het niet bij bvb Zuid-Frankrijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 20:30

Picopico schreef:
Ik vind Nederland niet mooi. Ja, er zijn een aantal plekken die wel aardig zijn, maar die heb ik met een uurtje wandelen wel gezien.

Ik weet natuurlijk niet waar jij van houdt, maar als het om natuur gaat heb je dan toch echt een heleboel plekken gemist :)
Daarnaast hebben we een aantal gedeeltes van steden die ik mooi vind; oude straatjes en gebouwen. Maar nieuwbouw vind ik (meestal) lelijk, en regelmatig snap ik niet waarom iets zó lelijk is gebouwd of aangelegd!

Asciugamano

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:04

Het valt mij juist de laatste tijd (ging eigenlijk alleen maar in t buitenland op vakantie en zijn nu toevallig wat vaker in Nederland op stap geweest) op hoe mooi Nederland eigenlijk is!
Natuurlijk zijn natuurgebieden enz veel kleiner dan in 't buitenland maar ja, je kunt niet verder kijken dan je kunt kijken dus hoeveel maakt dat eigenlijk uit?

Maar vooral veel oude binnensteden! Ik wist niet dat er in Nederland nog zoveel historische gebouwen bewaard gebleven zijn.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:06

fohadie schreef:
Mijn portie uo:

Ik vind siervuurwerk geweldig en sinds het vandaag donker en droog is, geniet ik er van. Hoog en droog in mijn appartement op 2 hoog. Mijn katten boeit het niets, die doen wat ze altijd doen.

Ik vlieg graag en klimaat boeit me niet

Ik heb de hele dag de Top 2000 aanstaan en ook gestemd.

En dan nu mijn grootste uo, waar echt niet veel mensen het mee eens zijn, maar hey, daarom is het ook een uo: dieren worden niet angstig geboren, uitzonderingen daargelaten. Het zijn vaak de baasjes en/of vrouwtjes die zorgen dat dieren angstig worden. Nogmaals, uitzonderingen daar gelaten.

:') Tja, ieder mag een mening hebben...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:46

Asciugamano schreef:
Het valt mij juist de laatste tijd (ging eigenlijk alleen maar in t buitenland op vakantie en zijn nu toevallig wat vaker in Nederland op stap geweest) op hoe mooi Nederland eigenlijk is!
Natuurlijk zijn natuurgebieden enz veel kleiner dan in 't buitenland maar ja, je kunt niet verder kijken dan je kunt kijken dus hoeveel maakt dat eigenlijk uit?

Maar vooral veel oude binnensteden! Ik wist niet dat er in Nederland nog zoveel historische gebouwen bewaard gebleven zijn.

Precies :j

UO: ik vind Noa Vahle een omhoog geplaatst nietszeggend persoontje. Jammer dat je alleen maar bekende familie nodig hebt om iets te bereiken. Enige kwaliteiten zijn overbodig. En daarmee blijft het niveau van de Nederlandse televisie altijd vèr beneden peil.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:48

Wie?

* googled *

Edit: aha nederlandse tv en sportprogramma‘s, 2 dingen die ik in geen jaren gekeken heb.
Ik wist niet eens dat Linda de Mol een dochter had.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 31-12-22 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 21:51

Nikass schreef:
Asciugamano schreef:

UO: ik vind Noa Vahle een omhoog geplaatst nietszeggend persoontje. Jammer dat je alleen maar bekende familie nodig hebt om iets te bereiken. Enige kwaliteiten zijn overbodig. En daarmee blijft het niveau van de Nederlandse televisie altijd vèr beneden peil.

Er zijn maar een klein handjevol mensen die bepalen wat op de NL-tv te zien is, dus zo raar is dat niet.

Ik kom al jaren niet verder dan het journaal en een handjevol programma's die ik kan waarderen. De rest is voor mij de categorie beeldschermvervuiling.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:24

Ja klopt. Ik kijk in principe alleen NPO en Netflix. Maar mijn familie houdt van zappen, dus ik krijg (helaas) toch het één en ander mee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 22:40

deksel schreef:
UO:

Ik vind de termen small/big dick energy niet kunnen en een vorm van bodyshaming.

Ik heb echt smakelijk gelachen om Greta’s reactie, maar je hebt wel een punt.
Ik vind fatshaming al walgelijk (en godzijdank is het tegenwoordig ook niet meer ok….)

Maar hoe groot je geschapen bent heb je echt geen invloed op, en 50% is kleiner geschapen dan gemiddeld en ik vind het echt zielig dat 45% daar waarschijnlijk een beetje een complex over heeft. Echt nog poedersuiker dan fatshaming eigenlijk :+ .

wat betreft reizen:

ik heb echt veel gereisd, vroeger echt om zoveel vlaggetjes op de wereldkaart te zetten, maar inmiddels vind ik Europa wel echt underrated. Ik bedoel, australië is tof….. Maar mooie stranden heb je ook in het zuid-europa, mooie bergen heb je ook in het noorden en in zwitserland. En de trein is ook echt een heel chill vervoersmiddel (maar wel duur meestal). Wat dat betreft vind ik (inmiddels :)) ) wel wat van het “ver moeten reizen” om maar ver te reizen. Maarja, als je dolgraag naar een bepaalde bestemming wilt omdat je daar een binding of een gevoel bijhebt; yolo :D .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:08

Ja aan je gewicht kun je over het algemeen nog wel wat doen.. klein geschapen zijn is echt niks aan te doen. Nouja, wel iets maar daar zitten ook weer risico's aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 23:23

Captain schreef:
Ja aan je gewicht kun je over het algemeen nog wel wat doen.. klein geschapen zijn is echt niks aan te doen. Nouja, wel iets maar daar zitten ook weer risico's aan.

Blijkbaar worden die risico's nogal overdreven, gezien hoe simpel erover gepraat wordt }>

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 00:56

ikke schreef:
Captain schreef:

Blijkbaar worden die risico's nogal overdreven, gezien hoe simpel erover gepraat wordt }>

Die mails moet je niet geloven maar gewoon weggooien.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 02:31

Nikass schreef:
Asciugamano schreef:

#NepoBaby

Uo: we hebben in NL/Europa/de westerse wereld een heel groot alcohol probleem. En er lopen veel meer alcoholisten rond dan wij (of zij) willen toegeven. Daarnaast wordt het in stand gehouden door de media, denk aan de classic wine mom.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 02:34

Captain schreef:

Maar met een kleine banketstaaf word je geen zorg geweigerd en er worden geen gezondheidsproblemen aan toegewijd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 02:58

UO: verliefde mensen zijn eng. Vooral als ze verliefd op mij zijn. :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 03:04

Sizzle schreef:
Wie?

* googled *

Edit: aha nederlandse tv en sportprogramma‘s, 2 dingen die ik in geen jaren gekeken heb.
Ik wist niet eens dat Linda de Mol een dochter had.

Ik weet van Linda niet eens meer dan dat ze een de televisiepersoonlijkheid is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:18

denisesilver schreef:
#NepoBaby

Uo: we hebben in NL/Europa/de westerse wereld een heel groot alcohol probleem. En er lopen veel meer alcoholisten rond dan wij (of zij) willen toegeven. Daarnaast wordt het in stand gehouden door de media, denk aan de classic wine mom.
Niet alleen in Europa, het is een wereldwijd probleem. :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:27

Uo: een drankverslaving is een verslaving, net als een suiker/eetverslaving… en bijv emotie drinken/eten … :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:30

Cer schreef:
Uo: een drankverslaving is een verslaving, net als een suiker/eetverslaving… en bijv emotie drinken/eten … :Y)

Maar ik heb mijn dagelijkse wijntje nodig, Cer! |( Ik word nooit dronken, dus ik ben niet verslaafd!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:46

Cer schreef:

Hhmm, dat is geen opinie, dat is gewoon een feit.

Maar sommige verslavingen zijn simpeler aan te pakken dan andere.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:50

Maar drank wordt ook op tv wel heel erg “gepromoot”. In series en films bedoel ik, niet eens zozeer qua reclame.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:53

Sanet schreef:
Maar drank wordt ook op tv wel heel erg “gepromoot”. In series en films bedoel ik, niet eens zozeer qua reclame.

Gezien de huidige regeltjesdrift zou dat ook weleens kunnen veranderen.
Drankreklames zijn er nog volop maar ik schat in dat dat dezelfde kant op gaat als roken. Niet meteen vandaag of morgen maar over een paar jaar zou dat weleens heel anders kunnen zijn.

Lees niet verder dan Bokt; als er iets gebeurt zijn er meteen mensen die blèren dat daar regels voor moeten komen (totaal eraan voorbij gaand dat daar vaak al regels voor zijn; iets met uitvoering en handhaving en zo).

Mijn UO: we worden steeds dommer en vinden dat nog ok ook!
We willen blijkbaar niet meer na hoeven denken maar alles moet ons met een regeltje verteld worden.
Laatst bijgewerkt door ikke op 01-01-23 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:55

Sanet schreef:

Drank is dan ook iets wat niet alleen algemeen geaccepteerd is, maar zelfs vereerd wordt (bloed van Christus).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:02

ikke schreef:
Sanet schreef:

Drankreklames zijn er nog volop maar ik schat in dat dat dezelfde kant op gaat als roken. Niet meteen vandaag of morgen maar over een paar jaar zou dat weleens heel anders kunnen zijn.

Lees niet verder dan Bokt; als er iets gebeurt zijn er meteen mensen die blèren dat daar regels voor moeten komen (totaal eraan voorbij gaand dat daar vaak al regels voor zijn; iets met uitvoering en handhaving en zo).

We willen blijkbaar niet meer na hoeven denken maar alles moet ons met een regeltje verteld worden.
Ik denk dat dat ook samenhangt met het in het Westen heersende gevoel dat het leven vooral maakbaar moet zijn en ieder risico op letsel of overlijden bij voorbaat al moet worden weggenomen. Denk bijvoorbeeld aan het verbod op apenkooien op scholen, omdat “de statistieken” laten zien dat 1 op de x kinderen die met een gebroken arm in het ziekenhuis komt, dat heeft opgelopen bij apenkooien. (En vervolgens hoor je van sportcoaches dat de motoriek van kinderen zich tegenwoordig slechter ontwikkelt doordat ze te weinig activiteiten ondernemen waarbij het lichaam harder moet werken om niet te vallen.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 11:11

Mkango schreef:
ikke schreef:

Ik denk dat dat ook samenhangt met het in het Westen heersende gevoel dat het leven vooral maakbaar moet zijn en ieder risico op letsel of overlijden bij voorbaat al moet worden weggenomen. Denk bijvoorbeeld aan het verbod op apenkooien op scholen, omdat “de statistieken” laten zien dat 1 op de x kinderen die met een gebroken arm in het ziekenhuis komt, dat heeft opgelopen bij apenkooien. (En vervolgens hoor je van sportcoaches dat de motoriek van kinderen zich tegenwoordig slechter ontwikkelt doordat ze te weinig activiteiten ondernemen waarbij het lichaam harder moet werken om niet te vallen.)

Ja, die doet zeker een duit in het zakje en zo zijn er wel meer dingen die samen het probleem opbouwen.

Soort van hetzelfde als de energietransitie, de een roept deze oplossing, de ander roept wat anders maar dat alle oplossingen het samen moeten gaan doen is nog niet erg doorgedrongen.

Er is maar hoogst zelden één aanwijsbare oorzaak. Het is vrijwel altijd een combi van factoren die leiden tot een probleem.
In de veiligheidstechniek gebruiken ze de "gatenkaastheorie" om dat uit te leggen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gatenkaasmodel
Dit kun je eigenlijk op vrijwel elke situatie toepassen.