Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:00

Hoe kan ik ineens de helft van wat ik normaal kreeg qua zorgtoeslag krijgen?

Niks veranderd qua huis, kosten oid.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 23:13

Amado7 schreef:
Hoe kan ik ineens de helft van wat ik normaal kreeg qua zorgtoeslag krijgen?

Niks veranderd qua huis, kosten oid.

Kun je niet in het online ‘mijn toeslagen’ systeem zien waarop de nieuwe toeslaghoogte gebaseerd is?

fleurtjeuh

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:21

Als je vitiligo hebt en je pigment verdwijnt steeds meer van je lichaam, kan dat dan ook bij je ogen?
Dat je van bruine ogen ineens een andere kleur krijgt omdat het pigment weg gaat van die plek?
En welke kleur ogen zou je dan krijgen?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:22

fleurtjeuh schreef:
Als je vitiligo hebt en je pigment verdwijnt steeds meer van je lichaam, kan dat dan ook bij je ogen?
Dat je van bruine ogen ineens een andere kleur krijgt omdat het pigment weg gaat van die plek?

Volgens mij kan dat niet, omdat vitiligo een huidaandoening is.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 16:58

Palmera schreef:
Kookaburra schreef:
Wat is lekker met cranberrymosterd?
Ik ben geen kaasliefhebber... ;)

Eendenborst. Insnijden, rondom aanbraden, in de oven tot hij rood van binnen is, insmeren met de mosterd, in aluminiumfolie, oven uit, eendenborst verder laten garen tot ie rosé is, in dunne plakjes snijden en serveren met rozemarijnaardappeltjes en zoete worteltjes

Dat klinkt nog iets t ingewikkeld... Maar het water loopt mij in de mond! Dat recept zal ik zeker inslaan :D

Jum, beenham. Klinkt ook goed!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:06

WAAROM, als er op een smalle weg 2 mensen naast elkaar fietsen en je komt eraan met de auto, gaat de binnenste persoon altijd áchter de buitenste persoon fietsen? Is toch totaal niet logisch, want dan remmen ze vaak af en moet je in de auto opletten dat je dan ook nog genoeg afstand bewaard. Het is toch veel logischer dat de binnenste persoon even gas geeft en voor de buitenste gaat fietsen? :+

Nee ik zit er niet te dicht op maar elektrische auto dus moet wel dichtbij komen wil men mij horen..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:18

Vaak rijd je al tegen je maximaal comfortabele snelheid aan. Op de fiets iemand die eerst even snel reed inhalen kost veel meer tijd dan afremmen. Vaak zie je overigens dat degene die vooraan komt te fietsen wel ook wat gas bij geeft, maar daarnaast de ander remt. Op deze manier ga je het snelste van 2 breed naar 1 breed.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:23

Bedoel je met binnenste persoon de persoon die in het midden van de weg fietst?

Soms gebruikt men die term ook voor de persoon die tussen de berm en de andere fietser fietst. Hij fietst dan binnen in het stuk: anderefietser-berm.

Hier verschilt het. Maar voornamelijk: bermkantfietser remt en middenopweg-fietser geeft wat gas bij.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:28

Binnenste op de weg dus de linkse zeg maar..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:49

Ik heb een hele stomme vraag :') maar vandaag ontdekte ik dat er een klein spinnetje tussen mijn tros druiven zat. Hij zat in een klein web. Ik heb de spin naar buiten gedaan, maar kan het zijn dat ie gif heeft gespoten in de druiven ofzo? :') of dat de druiven nu beter niet gegeten kunnen worden? Ze zien er verder wel normaal uit haha.

Het was een klein geel spinnetje.. druiven komen uit Spanje

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:23

Is het mogelijk dat je ongeveer een halfjaar na twee zware antibiotica kuren (tegelijk) alsnog bijwerkingen ervan ervaart?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:55

Captain schreef:
WAAROM, als er op een smalle weg 2 mensen naast elkaar fietsen en je komt eraan met de auto, gaat de binnenste persoon altijd áchter de buitenste persoon fietsen? Is toch totaal niet logisch, want dan remmen ze vaak af en moet je in de auto opletten dat je dan ook nog genoeg afstand bewaard. Het is toch veel logischer dat de binnenste persoon even gas geeft en voor de buitenste gaat fietsen? :+

Nee ik zit er niet te dicht op maar elektrische auto dus moet wel dichtbij komen wil men mij horen..

Mij lijkt het echt logischer als de meest rechtse gas geeft op de fiets en dat de ander afremt, zodat ze snel achter elkaar kunnen, maar dat is een utopie, zeker met mijn dieselbus die wat meer ruimte nodig heeft dan een personenauto. Ze horen mij heus wel aankomen hoor, maar desondanks blijven ze het liefst op een megasmalle weg naast elkaar of half achter elkaar fietsen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:59

IsaCalixa schreef:
Ik heb een hele stomme vraag :') maar vandaag ontdekte ik dat er een klein spinnetje tussen mijn tros druiven zat. Hij zat in een klein web. Ik heb de spin naar buiten gedaan, maar kan het zijn dat ie gif heeft gespoten in de druiven ofzo? :') of dat de druiven nu beter niet gegeten kunnen worden? Ze zien er verder wel normaal uit haha.

Het was een klein geel spinnetje.. druiven komen uit Spanje

Ik denk dat dat geen probleem is, zolang je de druiven maar goed wast met water voordat je ze opeet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:02

marley93 schreef:
Is het mogelijk dat je ongeveer een halfjaar na twee zware antibiotica kuren (tegelijk) alsnog bijwerkingen ervan ervaart?

Zijn die bijwerkingen er nu ineens of heb je al die tijd wat klachten gehad? Antibiotica kuren verlagen wel je weerstand enorm, dus dat kan wel een tijdje duren voordat die weerstand weer op peil is, het lijkt me dat dat met een dubbele kuur nog wel langer duurt. Welke bijwerkingen denk je te hebben?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:04

marley93 schreef:

Ja kan, het beïnvloed je immuunsysteem onwijs. Het is sowieso aan te raden om een pre- en probiotica supplement te nemen om de verstoorde darm flora te herstellen.
Ik heb een zwaar ontstoken kaak gehad met daarna antibiotica, merkte ik echt na een half jaar ook nog. Heel mijn lijf was uit balans.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-21 10:16

fleurtjeuh schreef:

Nee, in de ogen ligt het wat vaster, door de eumelanine.
Dus verkleuren gebeurt hooguit door een ongeval met bepaalde stoffen in bet oog oid.
(Of het gebruik van wimpergroeimiddelen)
Of door een pigment 'probleem' van het oog zelf. Vitiligo veroorzaakt doorgaand geen pigment verlies in de iris.

Je kan wel zonder pigment geboren worden, dat heb je een lichtblauwe tot soms roodachtige iris. (Kijk naar bepaalde albinisme types, sommige hebben blauwe ogen, andere paars tot rode en kunnen ook vrijwel niks niet).
Waardenburg syndroom is ook een bekende waarbij oogkleur anders is door gebrek aan pigment.

Het kan dus in combi plaatsvinden. (Bv totaal albibisme) of los bij alleen de huid (vitiligo) of alleen de ogen (oculair albinisme)

Het laatste, oculair albinisme, dus alleen pigmentloosheid in de ogen, is het model Jalicia een mooi voorbeeld van.

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:13

c_alsemgeest schreef:
fleurtjeuh schreef:

Nee, in de ogen ligt het wat vaster, door de eumelanine.
Dus verkleuren gebeurt hooguit door een ongeval met bepaalde stoffen in bet oog oid.
(Of het gebruik van wimpergroeimiddelen)
Of door een pigment 'probleem' van het oog zelf. Vitiligo veroorzaakt doorgaand geen pigment verlies in de iris.

Je kan wel zonder pigment geboren worden, dat heb je een lichtblauwe tot soms roodachtige iris. (Kijk naar bepaalde albinisme types, sommige hebben blauwe ogen, andere paars tot rode en kunnen ook vrijwel niks niet).
Waardenburg syndroom is ook een bekende waarbij oogkleur anders is door gebrek aan pigment.

Het kan dus in combi plaatsvinden. (Bv totaal albibisme) of los bij alleen de huid (vitiligo) of alleen de ogen (oculair albinisme)

Het laatste, oculair albinisme, dus alleen pigmentloosheid in de ogen, is het model Jalicia een mooi voorbeeld van.

[ [url=m/TFs2mj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor het uitgebreide antwoord!
Echt leuk!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 11:36

Jet schreef:
marley93 schreef:

Zijn die bijwerkingen er nu ineens of heb je al die tijd wat klachten gehad? Antibiotica kuren verlagen wel je weerstand enorm, dus dat kan wel een tijdje duren voordat die weerstand weer op peil is, het lijkt me dat dat met een dubbele kuur nog wel langer duurt. Welke bijwerkingen denk je te hebben?

Nou ja, precies dat eigenlijk. De verlaagde weerstand waardoor ik wat vaker last heb van schimmel "down under". Het is ook zo weer opgelost met canesten, maar ik las nu ook dat de pil een oorzaak kan zijn. Ik denk dat ik het eens bij de huisarts voorleg, want de pil lijkt me een waarschijnlijkere verklaring.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:56

Rare vraag,maar mijn vader heeft een begrafenis en ik ga mee.Nu is dit mijn vraag
Afbeelding
Mijn knalrode auto.Kan dat wel?Ik zou een zwarte auto kunnen lenen,maar liever niet natuurlijk.Wat denken jullie?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:00

Jahoor, dat is echt geen probleem.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:31

Dat kan gewoon hoor. :j Het is toch een hartstikke nette auto verder.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:02

Dan ga ik met deze auto.Ik dacht dadelijk rijden er witte,grijze en zwarte auto's en zit ik er tussen met knalrood.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:47

Nee joh! Met al die hippe kleurtjes tegenwoordig moet iedereen dan een sober gekleurde auto huren voor ern begravenis?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:49

Waarom klit mijn haar verschrikkelijk als ik ga wandelen en het los onder een haarband heb?
Echt krankzinnig, het is na 6 uur zowat 1 grote klit. Wat doe ik daaraan? Vastdoen is de laatste optie.... dus als iemand iets anders weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:03

Antiklitspray lenen van je paard :P