[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:30

sanso schreef:
Ik neig ook steeds meer naar eileiders helemaal weg maar dokter zei dat het wel een iets heftigere ingreep word. Novasure laat ik inderdaad ook meteen doen, lig er dan toch en heb toch al pijn waarschijnlijk haha.

Ik verdraag hormonen heel slecht, vandaar dat dat geen optie is. Het idee dat het zo definitief is is juíst heel geruststellend voor mij.

Zowel klipjes/klemmetjes als eileiders verwijderen gebeurt laporoscopisch. Die 2 of 3 gaatjes krijg je toch wel. Gewroet in je buik door je vetlaag heen om er te komen en ruimte te maken om welke handeling dan ook uit te voeren gebeurt toch wel. En dst gas om je buikholte op te blazen krijg je er hoe dan ook gewoon bij.

Dus een beurs en pijnlijk gevoel zul je toch wrl hebben, ongeacht waar je voor kiest.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:10

Magrathea schreef:
Ik ging laatst onder narcose voor mijn spiraal. Was heel lekker.

Ik vind narcoses tot nu toe ook erg chill
Lekker powernappen :')

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:17

Ik wil elke nacht wel narcose :D Maar mogelijk is dat niet heel erg gezond :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:42

'Mogelijk'

:')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:49

Narcose voor een spiraaltje zetten of diepe sedatie? Diepe sedatie is sterker dan een roesje, maar minder extreem dan narcose. Ik heb het gehad voor een onderzoek, was heerlijk. Gelijk wakker en niks gevoeld. Door het roesje vergeet veel net na het wakker worden en ben ik nog even wankel. Ook moesten ze bijspuiten tijdens het onderzoek omdat ik erdoorheen kwam...
Aan narcose zitten ook best wat risico’s dacht ik.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:50

Vinden jullie dat echt? Ik vond het allemaal niet ZO chill.
Ik word altijd zo mega hyper (en hongerig) wakker en mag dan niks.

Maarja he, het is voor een goed doel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:03

Narcose vind ik ook heerlijk, als ze het inspuiten dat je dan echt de slaap voelt optrekken, fijn gevoel :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-11-19 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:08

Ik heb nog nooit narcose gehad, lijkt me ergens doodeng om controle te verliezen maar ik hoor vaker van mensen die t wel chill vinden.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:10

sanso schreef:
Ik heb gisteren echt heel heel goed nieuws gehad!
Ik heb een dokter gevonden die mij wil steriliseren (ik ben 23). Ik hoef enkel nog naar de psycholoog om te kijken of ik niet joef ben in mijn bovenkamer, arts vond dat eigenlijk onzin maar is protocol en regels zijn nu eenmaal regels.
Zo zie je maar, de aanhouder wint (dokter #4).
Mag zelfs mijn eigen behandeling kiezen!

Wat goed, gefeliciteerd!
Wat ik me wel afvraag he, waarom een gesprek met de psycholoog? Ik begrijp dat het goed is als er uitgezocht word of je keuze niet over 1 nacht ijs gaat, maar om te kijken of je wel goed in je bovenkamer bent?
Ik ben niet goed in mijn bovenkamer, en dat is voor mij precies de reden dat ik me wil laten steriliseren. Maar ik ben dus heel erg bang dat ze op basis van mijn psyche besluiten dat ik niet gesteriliseerd mag worden (omdat ik niet zelf de keuze zou kunnen maken omdat ik psychische problemen heb ofzo? Dan wil je toch juist dat zo iemand geen kinderen krijgt toch, of ben ik nou gek?)
Wie kan mij vertellen wat er precies onderzocht word bij zo'n psychologisch onderzoek?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:29

Narcose.... <3 :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:38

Narcose is idd zo vreemd maar zo chill :)) , jammer dat er een best leuke dokter over mij hing toen mijn luikjes dicht gingen -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:42

Laurora schreef:
sanso schreef:
Ik heb een dokter gevonden die mij wil steriliseren (ik ben 23). Ik hoef enkel nog naar de psycholoog om te kijken of ik niet joef ben in mijn bovenkamer, arts vond dat eigenlijk onzin maar is protocol en regels zijn nu eenmaal regels.

Wat goed, gefeliciteerd!
Wat ik me wel afvraag he, waarom een gesprek met de psycholoog? Ik begrijp dat het goed is als er uitgezocht word of je keuze niet over 1 nacht ijs gaat, maar om te kijken of je wel goed in je bovenkamer bent?
Ik ben niet goed in mijn bovenkamer, en dat is voor mij precies de reden dat ik me wil laten steriliseren. Maar ik ben dus heel erg bang dat ze op basis van mijn psyche besluiten dat ik niet gesteriliseerd mag worden (omdat ik niet zelf de keuze zou kunnen maken omdat ik psychische problemen heb ofzo? Dan wil je toch juist dat zo iemand geen kinderen krijgt toch, of ben ik nou gek?)
Wie kan mij vertellen wat er precies onderzocht word bij zo'n psychologisch onderzoek?

Ze kijken waarom je zo zeker bent van je keuze, dat je er echt achter staat, niet of je een gekkie bent ;)
Ik stond binnen 20 minuten weer buiten bij de psych, die had wel door dat ik erg zeker van mijn zaak was.

De reden: ze vinden het namelijk onomkeerbaar.

Dat lijkt een kind mij ook maar dat schijnt toch HEEL anders te zijn...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:05

Laurora schreef:
sanso schreef:

Wat goed, gefeliciteerd!

Bij mij is het enkel protocol voor jonge vrouwen, dokter zag het liever ook niet maar komt niet onder de gemaakte afspraken uit.
Het is inderdaad zoals Prairy zegt om te kijken of je wel écht geen kinderen wilt.

Edit; misschien wat verkeerd verwoord maar ik bedoelde ermee dat de psycholoog gaat kijken of je er wel heel heel zeker van bent en het geen opvlieging is.

Ik heb nog nooit narcose gehad en ook nog nooit geopereerd, dus geeeen idee!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:21

Wat fijn Sanso dat ze niet zo moeilijk doen +:)+
De essure methode wordt toch hopelijk niet meer aangeboden?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:22

Nee word niet meer aangeboden.
Ben er al wel een hele tijd intensief mee bezig en mijn huisarts ook, maar zo zie je maar de aanhouder wint.
Heel wat ziekenhuizen en klinieken aan de telefoon gehad met de vraag of ik uberhaupt kans maak met mijn leeftijd. Bij vele kregen we namelijk voorafgaand het gesprek al een brief dat ik geen 30 ben dus automatisch nee.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:00

Bedankt voor de antwoorden beide, dat stelt me weer wat gerust :)

Ik blijf het bizar vinden dat de keuze tot sterilisatie zoveel voeten in de aarde heeft omdat het onomkeerbaar is, maar de tevens onomkeerbare keuze om een kind te maken en te krijgen kun je blijkbaar wel in je eentje maken vanaf een jaar of 15.
Als ze dat nou eens zouden omdraaien he....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:14

Captain schreef:
Kunnen ze dan ook gelijk het baarmoederslijmvlies verbranden/bevriezen? Dan word je ook nooit meer ongesteld.. <<)

Novasure bedoel je?
Heb ik laten doen maar ik bleef wel ongesteld worden maar minder bloederig. De buikkrampen namen echter toe door verklevingen vanwege die behandeling. Inmiddels gelukkig het hele zaakje (inclusief eierstokken wegens borstkanker) laten verwijderen: wat een opluchting!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 21:14

Laurora schreef:
Bedankt voor de antwoorden beide, dat stelt me weer wat gerust :)

Ik blijf het bizar vinden dat de keuze tot sterilisatie zoveel voeten in de aarde heeft omdat het onomkeerbaar is, maar de tevens onomkeerbare keuze om een kind te maken en te krijgen kun je blijkbaar wel in je eentje maken vanaf een jaar of 15.
Als ze dat nou eens zouden omdraaien he....

Ben ik het helemaal mee eens!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:39

Sintara schreef:

Mij geven ze standaard wat eten als ik erom vraag. :)
Wel begint het dan met iets wat licht verteerbaar is.

Hier de eierstokken verwijderd, voor mij ideaal omdat ik enorme stemmingswisselingen had tijdens de menstruatie, letterlijk van euphorie naar suïcidaliteit in een paar tellen. %)
Ik was daarvoor ivm hormoongevoelige borstkanker al medicinaal in de overgang gebracht (zowel pillen als elke 3 maanden een chipje in de buik zetten) en stabiliseerde helemaal. :wow:
Echt, beste besluit van mijn leven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:14

Sintara schreef:

Ik sta zo ongeveer alweer naast het bed voor ze me de OK uitrijden :')
Dat is het enige nadeel, de aftermath van een operatie
Voor mij mogen ze de boterham en die slappe bak thee al klaar zetten tijdens het opereren en me direct naar de kamer terugrijden
Piesen, bak thee en die boterham binnenwerken en toedels :evaw: op naar de sushitent :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:10

Ik hoop dat mijn lijf ook zo chill om gaat met narcose :')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 07:17

Sanso wat goed! En ja, narco(se).... love it!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:03

Sanso wat goed! Erg blij voor je

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:11

Dat is fijn nieuws Sanso.

Narcose lijkt me vreselijk, inderdaad zoals hierboven al aangegeven de controle verliezen.
Doodeng.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:14

Narcose vind ik niet eng. Je ziet het binnen 'n paar seconden zwart worden en dan helemaal niets meer tot je wakker wordt gemaakt. Enige nadeel is dat ik de meeste keren kei misselijk wordt na afloop.