Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:49

DeMolenhoek schreef:
LadyMadonna schreef:
Koper:
“Ik heb interesse in uw camera, mag die voor bod x weg?”

Ik:
Ja hoor, dat mag, wilt u hem ophalen of moet ik m verzenden?

“Ophalen graag, wat is het adres?”

In Werkendam, wanneer komt het u uit?

“Ja, moet ik even overleggen, een kennis van me komt hem dan halen, maar wat is het adres?.”

Dat krijgt u als ik weet wanneer u komt.

“Dan zoek ik wel verder, ik hou niet van dat geheimzinnige gedoe”

:o? >;)

Vind ik niet raar hoor... Ik wil ook altijd eerst het adres. Kan soms echt 20 minuten reistijd schelen (dus 40 minuten heen en weer) waardoor het voor mij wel/niet past.

Werkendam is een dorp, dus dan heb je via Maps snel genoeg gezien of het je past ja of nee...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:53

Ik geef ook pas mijn adres wanneer een specifieke afspraak is gemaakt. In eerste instantie deel ik alleen mijn woonplaats of wijk en desnoods de straatnaam maar nooit direct mijn huisnummer.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:09

Geen huisnummer snap ik. Maar hier zijn genoeg dorpen in de buurt waar er echt wel een flink verschil in aanrij tijd zit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:41

Ik had afgelopen donderdag nog een leuke ervaring :j
We hadden ons ledikant/de bed ombouw, de nachtkastjes en de ladenkast op MP gezet: GRATIS.
Dus daar waren we vlot vanaf ;) De jongeman kwam het ophalen en toen hij alles ingeladen had, kreeg ik ook nog een "kleinigheidje" van hem: een mega doos Merci chocolade :+

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:12

Wat lief!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:24

Ohh ja hier ook zo'n miep die heeft gevraagd naar de minimale prijs en vervolgens zegt dat ze hem voor minder komt halen. Als ik dan zeg dat dat niet mijn minimale prijs is blijft het een dag stil en vervolgens komen er weer een stel vragen en daarna niks concreets.

Twijfel om te blokkeren, als ze het echt had gewild was die deal gesloten en ik weet niet hoe lang ik nog vriendelijk kan blijven. :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:28

Wij werken met een tijdslot om iets op te halen, we hebben gemiddeld 10-15 man per dag die dingen ophalen en die wil je de juist uitleg kunnen geven (dit gaat om tweedehands baby uitzet spullen dus daar moet regelmatig t een en ander uitgelegd worden)
Had er net eentje, ik zeg dat we tussen 9.45-10.15 een tijdslot beschikbaar hebben, komt trien: Okay dan kom ik om 10.30...
Uuuuh nee?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 00:45

Ik zou in deze context ook niet snappen wat er bedoeld wordt met een tijdslot eigenlijk.. :') misschien denkt ze dat jullie dan afwezig zijn?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:55

Jolien87 schreef:
Ik geef ook pas mijn adres wanneer een specifieke afspraak is gemaakt. In eerste instantie deel ik alleen mijn woonplaats of wijk en desnoods de straatnaam maar nooit direct mijn huisnummer.

Ik geef of vraag dan altijd de postcode. Ik Google ook altijd even de route en afstand, vind het geen rare vraag.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:43

Jolien87 schreef:

Ik ook pas de dag zelf haha.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:57

Ik geef ook niet meteen mijn adres hoor. Misschien een beetje wantrouwig, maar als mensen vaag doen over ophalen en ik heb al een paar keer gezegd dat ik niet kan op bepaalde tijden weten ze bij wijze van spreken dat het huis leeg is.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:01

Macs schreef:
Ik zou in deze context ook niet snappen wat er bedoeld wordt met een tijdslot eigenlijk.. :') misschien denkt ze dat jullie dan afwezig zijn?

Zijnwoont in Engeland. Daar is het een redelijk veel gebruikte term

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:48

LadyMadonna schreef:
Koper:
“Ik heb interesse in uw camera, mag die voor bod x weg?”

Ik:
Ja hoor, dat mag, wilt u hem ophalen of moet ik m verzenden?

“Ophalen graag, wat is het adres?”

In Werkendam, wanneer komt het u uit?

“Ja, moet ik even overleggen, een kennis van me komt hem dan halen, maar wat is het adres?.”

Dat krijgt u als ik weet wanneer u komt.

“Dan zoek ik wel verder, ik hou niet van dat geheimzinnige gedoe”

:o? >;)

Nou hier had ik dus ook bij afgehaakt, idd geheimzinnig gedoe dan ben ik er meteen al klaar mee
Wat eerder gezegd wordt kan het uitmaken aan reistijd wanneer ik of bijv mn man zou kunnen en wanneer dat past in ons drukke schema.
En ik vind de geïnteresseerde nog netjes gereageerd heeft

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:51

Ik snap dat als het om Amsterdam of Utrecht oid gaat, dat je dan iets specifieker wilt weten waar het is. Maar in een kleine woonplaats (zoals waar ik woon) scheelt het hooguit 2 minuten afhankelijk van welke kant je moet zijn. Dan kan ik me best voorstellen dat je het adres pas geeft als er een afspraak is gemaakt

Edit: zeker als het om een kostbaar product als een camera gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:59

Tja de meningen zijn blijkbaar verdeeld. Ik heb ook al vaker wat in een klein dorpje moeten gaan halen waar uiteindelijk bleek dat kant A aan mijn dorp grenst en 10 minuten aanrijtijd had maar ik helaas aan kant B moest zijn. 20 minuten verder, dus een half uur rijden. Dat zijn dan allemaal kleine dorpjes bij elkaar. Iedereen zijn manier van werken, maar ik snap zeker dat de koper heeft afgehaakt. Ik vind dat zeker niet raar. Geef dan gewoon een straatnaam erbij. Tenzij jou huis het enige huis in de straat is zie ik geen reden om dat niet te doen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:55

Avelienvd schreef:
Macs schreef:

Zijnwoont in Engeland. Daar is het een redelijk veel gebruikte term

Precies, hier is time slot een veel gebruikte manier om een afspraak te maken. Als ik dus zeg I have a timeslot available between 10am-10.15am is er weinig niet aan te begrijpen hoor

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:04

Wel ja dat kon ik natuurlijk ook niet ruiken :)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:16

Ik breek even in, heb wat opgehaald van marktplaats. Was er keurig op tijd, gepast contant betaald.
Krijg ik net een beoordeling, 3 sterren, met alleen maar positief commentaar -O- (ter info, ik heb zelf wel 5 sterren gegeven omdat hij zelf dus ook een rottige beoordeling er had tussen staan)

En de pest is steeds meer mensen kijken er naar. Zelfs advertenties van mensen gezien die aangeven waar een bepaalde lage beoordeling vandaan komt tegenwoordig...

Echt ik haat dat sterren systeem ineens, nooit had ik er veel problemen mee, maar met dit soort geintjes baal ik er wel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:19

Ik ook, ben beoordeeld door iemand met wie ik alleen nog contact heb gehad en die as vrijdag iets wil komen halen.
Gezegd dat ik t niet durf vast te houden en dat snapte ze... maar nu ben ik stiekem wel benieuwd waarop ze me dan beoordeeld heeft

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:35

die sterren boeien mij nooit zo eigenlijk. mn broer heeft wat verstuurd staat nr 3 ipv 23 of hij nou fout gedaan heeft of postnl medewerker? koper is bij nr 3 geweest zegt dat hij niks ontvangen heeft op postnl app track en trace nummer zegt hij wel daar gisteren afgeleverd met een tijd erbij.. en nu

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:38

Als het adres fout stond is het het probleem van de koper. Als jouw broer het fout heeft gedaan zou ik het geld terugstorten als het pakket niet gevonden wordt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:39

mijn broer of de medewerker bij postnl heeft het verkeerd er op gezet is mij ook weleens gebeurd nml.. ga mn broer nog ff vragen. neem aan dat postnl het terug moet kunnen halen of verzekerd hiervoor?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:50

Zou je denken.. Maar als het niet verzekerd verzonden is komt er 99% zeker een banketstaaf.. Zeker omdat zij het "afgeleverd" hebben..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:01

Hier nu ook weer iemand die op mijn camera biedt, de vraagprijs staat op 75 euro.

Hij: 50 euro
Ik: Voor 65 euro mag je hem hebben
Hij: 50
Ik: Nee
Hij: 55
Ik: 65
Hij: Hoe oud camera?
Ik: [datum dat ik hem kocht]
Hij: Kan foto's maken?
Ik: Ja
Hij: 55

Stiekem vond ik het best hilarisch _O- Ik kon het niet laten om kortaf terug te reageren als iemand met alleen '50' komt :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:03

Een camara die fotos kan maken?
Das toch het doel van dat ding?