Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8404
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:13

Banjer schreef:
Ik ben zo blij dat hier Arriva rijdt :D


De reisinformatie van de regionale vervoersbedrijven ligt er ook uit, dat wordt door de NS geregeld ;)
Ik heb zometeen dienst tot een uur of 9, dat zal wel weer feest worden :+
Gister met de treinuitval tussen UC en Arnhem was het ook al feest namelijk *\o/*

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48791
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:37

Nou de regionale treinen rijden tenminste :D
En de informatieborden op de stations deden het gewoon gelukkig :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8404
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:12

Citaat:
Regionale vervoerders rijden wel

Alleen op trajecten van regionale vervoerders wordt gereden, al is de reisinformatie hier ook niet actueel.


Niet actueel alleen, dus als er vertraging is zie je dat niet. Maar ze rijden wel :D

Foaly

Berichten: 5028
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:38

Update: tot 8 uur geen treinen :Z

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:55

Muiz schreef:
Banjer schreef:
Ik ben zo blij dat hier Arriva rijdt :D


De reisinformatie van de regionale vervoersbedrijven ligt er ook uit, dat wordt door de NS geregeld ;)
Ik heb zometeen dienst tot een uur of 9, dat zal wel weer feest worden :+
Gister met de treinuitval tussen UC en Arnhem was het ook al feest namelijk *\o/*


Ik blij dat ik een dag vrij ben :D
Maar wel balen voor alle reizigers!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48791
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:06

Arriva rijdt keurig volgens de dienstregeling … zit nu in de eerste trein (van de 2) terug :D

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:07

Foaly schreef:
Update: tot 8 uur geen treinen :Z

Laatste update: helemaal niks meer vandaag

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 21:16

Goh laat ik dat nou geen verrassing vinden. Het had mij echt verbaasd als het om 20 uur wel weer was gaan rijden.
Komt puur door ervaring uit het verleden dat als er eenmaal stront aan de knikker is, het oplossen blijkbaar echt onmogelijk blijkt }:0

Ik ben heel blij dat ik vanuit huis kan werken dus met dit soort dingen gewoon thuis kan blijven.
Voor mij is het dan wel duimen dat het niet op weg van kantoor naar huis chaos word :+ :D

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:00

Ik verwacht dat het morgen wel druk is in de bussen en treinen...
Studenten die vrijdag naar huis zijn gegaan en normaal zondagavond terug gaan naar hun kamers... en nu niet gelukt is natuurlijk.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:04

Nee precies. Had ik ergens ver weg van huis gezeten, waar geen familie of vrienden wonen was ik maar op zoek gegaan naar een hotel en ook de volgende ochtend de trein in proberen te komen.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 07:41

Bus maakt zonet een keiharde noodrem, net wanneer k heel toellig een telefoon en n boterham op mn stoel naast me had gelegd. Nou die vlogen dus lekker door t hele gangpad heen :')

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:09

Carol_Beer schreef:
Bus maakt zonet een keiharde noodrem, net wanneer k heel toellig een telefoon en n boterham op mn stoel naast me had gelegd. Nou die vlogen dus lekker door t hele gangpad heen :')

Ik heb ooit iemand op schoot gehad toen de randstad rail vol in zijn remmen ging.
Met een gekneusde rib tot gevolg.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 10:25

Beide situaties zijn niet zo leuk.

Ik ben ook wel eens op schoot beland doordat de chauffeur moest remmen :=

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:09

Topic is al oud maar ik haal het toch weer even terug. Ik probeerde een internationale treinreis te maken naar Zwitserland... maar ben omgekeerd en heb toen zelfs de terugweg niet op 1 dag kunnen voltooien. WAT een chaos!

Al bij het begin werd mijn mooie rechtstreekse trein gewoon gecanceld. Stopte niet op Utrecht of Arnhem. De reizigers van Utrecht en Arnhem werden vervolgens in een mini-stoptreintje gepropt. Daarna aansluiting op een IC, 40 minuten vertraging.
Toen zat ik al op 3 uur vertraging, zou ik op z'n vroegst om half elf 's avonds aankomen en het volgende deel hing op een overstap van 5 minuten... Daar had ik niet zoveel vertrouwen in, en wilde omkeren maar de trein terug werd op het allerlaatste moment ook zomaar gecanceld. Niet vertraagd, maar gewoon weg. De reisplanner die ik had leek ook geen reisadvies te geven dat rekening hield met vertraging, ik heb daar zelfs nooit zien staan dat de treinen daadwerkelijk vervallen waren. Het ene moment werd een bepaald advies gegeven, en als je daarna opnieuw zocht was de volgende optie ineens 2 uur later. Ik weet ook niet of er uiteindelijk een trein is geweest die wel gewerkt zou hebben.

Heeft iemand een idee wat daar allemaal speelt? Waar komt die chaos vandaan? (Want ik had niet het idee dat dit iets plotseling was, en dat vond ik nog vreemder want als je materieel en personeel tekort hebt, is betere info dan niet handiger? Ook omdat er nu een deel van de chaos veroorzaakt werd door allerlei discussies op de perrons over wie welke trein wel of niet moest hebben...)

Ik snapte er niks van maar ben wel heel nieuwsgierig wat er nou allemaal aan de hand is. (PB me ook vooral als dat beter uitkomt.)

Voor nu blij dat ik thuis ben, en ik geloof dat ik me de komende tijd niet aan de ICE's waag...

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:36

Er wordt tussen Houten en Geldermalsen aan het spoor gewerkt. Dus tussen Utrecht en Den Bosch geen rechtstreekse treinen. Overmorgen is alles weer normaal :)

Overigens is dit vrij ruim van tevoren aangekondigd ook.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:54

Voor het stuk naar Zwitserland rij je daar linksom of rechtsom wel omheen. De DB is wel berucht om z'n vertragingen, wij hadden op de heenweg naar Zuid-Duitsland 2 uur vertraging en op de terugweg een uur. En waar het elke keer aan ligt? Geen idee.

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:04

Avalanche schreef:
Er wordt tussen Houten en Geldermalsen aan het spoor gewerkt. Dus tussen Utrecht en Den Bosch geen rechtstreekse treinen. Overmorgen is alles weer normaal :)

Overigens is dit vrij ruim van tevoren aangekondigd ook.


Nee, het had niets met Houten of Geldermalsen te maken. Daar komt de ICE helemaal niet langs, die gaat over Arnhem.

Hilli schreef:
Voor het stuk naar Zwitserland rij je daar linksom of rechtsom wel omheen. De DB is wel berucht om z'n vertragingen, wij hadden op de heenweg naar Zuid-Duitsland 2 uur vertraging en op de terugweg een uur. En waar het elke keer aan ligt? Geen idee.

Blijkbaar is dat inderdaad normaal - maar zelfs dan nog zat ik al aan 3 uur en ik was nog maar net op de helft. En op de weg terug nog eens 2 uur daarbovenop (en misschien meer, maar toen heb ik een hotel weten te vinden.)

Vooral dat treinen op het laatste moment in het niets oplossen vind ik zo vreemd - dat gebeurde dus meerdere keren.

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:15

Wat enorm zuur Shadow0. Zeker met die treinen die ineens "kwijt" zijn.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8404
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:42

Traject Utrecht-Arnhem zit voor een maand dicht dus dat is sowieso ellende.
Van wat ik van ons systeem weet is dat problemen die vrij kortdag zijn (dus ziekmeldingen na 03.00 diezelfde dag) niet meer in de reisplanners verwerkt kunnen worden. Het enige wat dan kan is gewoon de hele rit er uit halen wat dus rare info geeft. Dan heb je dat je het ene moment gewoon kan reizen en een uur later is de reisoptie foetsie.

Had je de 9292 app of die van de NS? Daar zit ook nog enorm verschil in helaas...

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:47

ProRail komt ook verkeersleiding te kort. Daar zit wel echt ook een groot probleem.

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:20

Muiz schreef:
Traject Utrecht-Arnhem zit voor een maand dicht dus dat is sowieso ellende.
Voor de internationale trein bedoel je? Want de sneltrein van Utrecht naar Arnhem gisteren en terug vandaag reden als een zonnetje 8-)

Citaat:
Van wat ik van ons systeem weet is dat problemen die vrij kortdag zijn (dus ziekmeldingen na 03.00 diezelfde dag) niet meer in de reisplanners verwerkt kunnen worden. Het enige wat dan kan is gewoon de hele rit er uit halen wat dus rare info geeft. Dan heb je dat je het ene moment gewoon kan reizen en een uur later is de reisoptie foetsie.

Had je de 9292 app of die van de NS? Daar zit ook nog enorm verschil in helaas...


Ah, echt waardeloos dat dat ook nog eens per app verschilt, en wat een gedoe.

Ik had de EUrail/interrail-planner, en daarnaast de SBB-app op mijn telefoon. Verder geprobeerd om het via de websites te doen (dat werkte ook niet echt.)
Omdat de oorspronkelijke reis gewoon 1 doorgaande reis zonder overstap in Duitsland was heb ik er ook niet aan gedacht om me erg te verdiepen in de Duitse treinen, en omdat de Interrail-app precies wist welke reis ik ging maken had ik eigenlijk ook wel aangenomen dat bekende verstoringen daarin opgenomen zouden zijn. Boel aannames - achteraf gezien. Maar daar kom je pas achter als je ontdekt dat het niet zo werkt...

(En wat je dus ook niet hebt als je geen trein hebt is geen wifi - en moet je dus mobiele data gebruiken. Voor het opzoeken van gewoon een simpele verbinding zou dat ook wel genoeg zijn, maar ik was niet helemaal in de positie om alle mogelijke apps uit te proberen om te kijken welke het beste resultaat zou geven.)

Hilli

Berichten: 22955
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 20:36


fohadie
Berichten: 4351
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 02:05

Ik wil hier grAag uitgebreid op antwoorden, zowel in dit topic als pb, maardat gaat niet eerder worden dan donderdag of vrijdagavond, Shadow. Heb even geduld aub ;)

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:38

Dat je niet de ruimte krijgt om fatsoenlijk een tram uit te stappen

LoveBodin

Berichten: 4375
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:43

Wij hebben inderdaad ook eens zo'n bizarre wijziging gehad bij DB. Trein reed ineens een uur eerder dan gepland. Die hadden we dus gemist. En de conducteurs van DB hebben wel geholpen, maar zagen niet direct de juiste optie. Met zelf opletten (en bizar krappe overstappen met idioot veel bagage) hebben we Oostenrijk wel gehaald toen ..

Ik vind ook de samenwerking tussen ProRail, NS rijskwaterstaat en de provincie waardeloos. Vanaf 9 augustus is Eindhoven van de rest van Nederland (behalve Limburg) afgesloten. Zowel de snelweg, n weg (A2 en N2) als het spoor liggen er dan uit...