Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:56

Chasingmood schreef:
denk t niet echt want honden slapen gewoon wanneer ze willen slapen, en hebben veel minder een dag/nacht ritme dan wij

Leg daar maar aan mijn hond uit. Die gaat om 7 uur naar bed. (Zelf! en wil er dan ook niet meer uit) Als dat niet kan omdat we op visite zijn oid wordt ze chagrijnig.
In de zomer heeft ze hier veel minder behoefte aan.

_Anke

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:58

Mijn hond staat ook sochtens op, en als je dan zelf niet opstaat gaat ze in je gezicht blazen. Savonds wil ze ook naar bed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:03

In de afgelopen tijd werd er veel reclame gemaakt voor veel partijen. Moeten zij ook betalen en waar komt dit geld vandaan? En heeft dan iedere​ partij z'n eigen potje of hoe moet ik dat zien? En waarom wel radiospotjes voor VVD, PvdD maar heb bijvoorbeeld niks van gl gehoord?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:12

GarBel schreef:
Kunnen honden ook een jetlag hebben?

Honden/dieren (inclusief mensen) hebben wel een interne biologische klok. Misschien als je opeens het hele ritme van eten en slapen omgooit hebben ze er wel last van. Maar dan eerder in vorm van stress, denk niet precies zoals mensen dat hebben.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:14

Hoe intelligent zijn mijn konijnen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:25

amoj schreef:
In de afgelopen tijd werd er veel reclame gemaakt voor veel partijen. Moeten zij ook betalen en waar komt dit geld vandaan? En heeft dan iedere​ partij z'n eigen potje of hoe moet ik dat zien? En waarom wel radiospotjes voor VVD, PvdD maar heb bijvoorbeeld niks van gl gehoord?

Op de publieke zenders krijgen alle partijen even veel zendtijd. Het feit dat je niks van GL gehoord heb kan dus bijvoorbeeld komen omdat je er niet op aan het letten was of omdat je op dat moment niet naar de tv keek/radio luisterde.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:30

Citaat:
Op de publieke zenders krijgen alle partijen even veel zendtijd. Het feit dat je niks van GL gehoord heb kan dus bijvoorbeeld komen omdat je er niet op aan het letten was of omdat je op dat moment niet naar de tv keek/radio luisterde.

...ja - dat heet 'zendtijd voor politieke partijen'.
Verder kun je reclametijd kopen - en je best doen om op het journaal etc te komen.
Ik heb me een hoeveelheid non-informatie over de 'meningen' van een geblondeerde man langs horen komen, brrr.

(Aanhalingstekens: zijn mening komt neer op 3 of 4 zinnetjes en dat wordt met de lelijkheid van een repeteerwekker telkens weer afgespeeld. Dat heet tijd stelen van de echte nieuwsberichten vanwege een stokpaardje dat weer even van stal moet.)

Was al die tijd nu maar aan echt nieuws besteed, dan hadden idd echt alle politieke partijen gelijkelijke aandacht gehad.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:19

Ierpier schreef:

Hm, hangt er van af, optellen en aftrekken zijn ze niet zo goed in, maar vermenigvuldigen kunnen ze als de beste!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:20

Kuggur schreef:
Ierpier schreef:

Hm, hangt er van af, optellen en aftrekken zijn ze niet zo goed in, maar vermenigvuldigen kunnen ze als de beste!

:')

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:25

Ik vraag me ook altijd dingen af..

Zullen vissen nou echt zo dom zijn zoals we denken dat ze zijn of als mijn hond weer zit te blaffen/grommen tegen katten/honden, zullen dat dan scheldwoorden zijn en zullen de andere honden hem dan begrijpen :')

En vooral wat gebeurt er nou als ik dood ben, ben ik dan echt dood dood of zal ik opstaan en verder leven binnen een ander niveau. Zoveel vragen :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:29

KiMmK schreef:
Ik vraag me altijd dingen af..

Zullen vissen nou echt zo dom zijn zoals we denken dat ze zijn of als mijn hond weer zit te blaffen/grommen tegen katten/honden, zullen dat dan scheldwoorden zijn en zullen de andere honden hem dan begrijpen :')

Vissen zijn erg slim en hebben een goed lange termijn geheugen. Een klasgenoot van mij is momenteel een vis aan het trainen. Ze maken ook een vergelijkbaar hormoon als ons knuffelhormoon oxytocine aan, dus kennen daadwerkelijk binding en relaties.
Honden die verbaal communiceren verstaan elkaar wel, maar niet zoals menselijke woorden. Maar wel door het soort geluid wat ze maken: kort, lang, hoog, laag en vooral niet te vergeten de bijbehorende lichaamstaal.

Over konijnen: Ook dit zijn slimme dieren die je ook gemakkelijk kunt trainen.
Maarja: wát is nou intelligentie? Wat is de maatstaaf? Ieder organisme heeft zijn eigen kwaliteiten en ik vind dat moeilijk te vergelijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:31

Emmaa_ schreef:
xSCWx schreef:
Waarom is PvdA zoveel in zetels gezakt?

Germie, sommige bedrijven hanteren een amerikaanse verkoopmethode en als je dan eenmaal als potentiële klant in het systeem staat word je om de zoveel tijd gebeld, ook als je zegt niet meer gebeld te willen worden. Of bedoel je een ander soort bedrijf die gegevens opslaat?

Vier jaar geleden zijn ze met de VVD in het bootje gestapt en daar worden ze nu keihard voor afgestraft. VVD heeft de afgelopen 4 jaar VVD-beleid gevoerd, wat dus van ze was verwacht en wat niet gek is. PvdA heeft imo te veel concessies gedaan in de onderhandelingen waardoor ze ipv PvdA-beleid nu VVD-beleid gevoerd hebben.

Niet mee eens. PvdA heeft het prima gedaan. Alleen hadden ze dat in de campagne moeten uitdragen, en dat Samson laten doen. Heb niks tegen Asscher, maar die wisseling van partijleider én het uitdragen dat het allemaal anders moest, is geen handige zet geweest (te wijten aan de heer Speelman imo).

PvdA wordt altijd afgerekend op het regeringsbeleid, VVD niet. Terwijl ze het beleid toch samen gemaakt hebben.
Waarom?
Vvd is trots op wat ze eruit gesleept hebben;
PvdA schaamt zich voor wat ze er niet uit gesleept hebben.
Mensen stemmen graag op een winnaar.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:33

Macs schreef:
KiMmK schreef:

Vissen zijn erg slim en hebben een goed lange termijn geheugen. Een klasgenoot van mij is momenteel een vis aan het trainen. Ze maken ook een vergelijkbaar hormoon als ons knuffelhormoon oxytocine aan, dus kennen daadwerkelijk binding en relaties.
Honden die verbaal communiceren verstaan elkaar wel, maar niet zoals menselijke woorden. Maar wel door het soort geluid wat ze maken: kort, lang, hoog, laag en vooral niet te vergeten de bijbehorende lichaamstaal.

Weer iets geleerd :)*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:04

Kuggur schreef:
Ierpier schreef:

Worteltrekken doen ze ook graag.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:56

Macs schreef:
KiMmK schreef:

Maarja: wát is nou intelligentie? Wat is de maatstaaf? Ieder organisme heeft zijn eigen kwaliteiten en ik vind dat moeilijk te vergelijken.

De Franse bull van mijn broer maakt als ze gromt een "Prrrr" geluidje (vraag me ook af waarom zij zo gromt en niet hetzelfde als mijn jack bijvoorbeeld). Maar als ik dat geluid dan terug maak wordt ze echt woest haha. Dan vraag ik me ook altijd af of ik nou haar in hondentaal aan het uitschelden ben geweest ofzo _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 01:15

Is dat niet kunnen grommen niet de oorzaak van een doorgefokte korte neus?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:13

Macs schreef:
KiMmK schreef:

Wie zei dat toch ookalweer? Was dat niet Einstein: "beoordeel een vis op zijn talent om in bomen te klimmen, en hij zal zijn hele leven denken dat hij dom is." zoiets

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:23

Ja, dat was Einstein!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:24

bruintje123 schreef:

Ja idd
Lijkt me dat je als eigenaar van zo'n ras wel moet weten dat dat komt doordat je hond minder zuurstof binnen krijgt.

Nb: niet de oorzaak maar het gevolg van de korte neus ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:46

Honden schelden überhaupt niet, dat kennen ze niet. Andere dieren ook niet, als jij op een bepaalde manier terug gromt en ze word boos dan accepteert ze dat gewoon niet. Wat dat betreft zijn honden (en andere dieren) heerlijk simpel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:49

Hoe weet jij dat? >;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:14

Ja prachtige uitspraak eileen!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:24

Nikass schreef:
bruintje123 schreef:

Ja idd
Lijkt me dat je als eigenaar van zo'n ras wel moet weten dat dat komt doordat je hond minder zuurstof binnen krijgt.

Nb: niet de oorzaak maar het gevolg van de korte neus ;)

Het is niet mijn hond ;)

Overigens grommen Engelse bulldogs en mopshonden niet op deze manier. Dus ja, de link met de korte neus hadden wij ook al bedacht. Dat is nogal voor de hand liggend natuurlijk. Maar daar hadden we geen bewijs of feiten voor omdat andere kortneuzen het dus niet doen. Dan weet je het niet zeker he.

@dees_daan hmmm... Zouden dieren echt zo simpel in elkaar zitten? Vind dit altijd wel een leuk iets om over na te denken.

@bruintje ze gromt wel, maar op een andere toon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:23

Ja gelukkig zitten ze zo simpel in elkaar, anders zou ik er niet zoveel mee kunnen denk ik :')
Het is voor hen ook helemaal niet belangrijk om zo gecompliceerd te zijn, en als ze zouden hechten aan normen en waarden zoals wij dat doen dan zouden er niet zovaak reuen op hun eigen moeders springen, mensen gebeten worden als ze niet ophouden als er gewaarschuwd word enz. Ik ben blij dat ze zo simpel zijn, dan kan ik in ieder geval inschatten wat de reactie zal zijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:29

Niet ieder dier is zo simpel.
Dolfijnen verkrachten, pesten, mastruberen, denken vooruit en hadden dacht ik ook namen voor elkaar. Raven zijn goed in problemen oplossen. Chimpansees gebruiken simpel gereedschap. Honden kunnen een aantal menselijke woorden onderscheiden en lijken ook in te leven in mensen.

Ieder dier is op een bepaalde manier ontwikkelt en hebben specifieke skills om te leren. Zalmen hebben een heel goed geheugen, mensen hebben gesproken taal, dat soort dingen.

De mens is ook een diersoort, op zijn eigen manier ontwikkelt. Honden zullen dus niet schelden als mensen. Mensen gebruiken geur niet als communicatiemiddel. Maar mensen zijn wel diersoorten met comlexe hersenen. Dieren als dolfijnen en walvissen ook.