Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:55

Zulke mensen kan ik helemaal nu wel echt wat aandoen.

Ik hier die 3000€ heeft uitgegeven voor mijn kat en nu blijkt hij kanker te hebben.
Ik zou zo nogmaals 3000€ neerleggen als ik hem daardoor nog een jaartje pijnloos bij mij kon houden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:35

Doodschieten zulke mensen.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:53

De tandarts en die vieze mondspoeling

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:53

's ochtends altijd moe als ik op sta, maar 's avonds kan ik niet slapen..
Zou best eens willen weten hoe het is om niet de hele dag moe te zijn :Y) .

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:22

Lalladidoo schreef:
Is het uiteindelijk wel opgelost iirrssjjee?

We hebben sinds vanmorgen 7.30u weer internet en tv! *\o/*

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:26

Een gratis CAL (crochet along) die gister zou beginnen maar ik heb nog geen mail met het eerste deel van het patroon gehad en de blogposts waarin ze zouden komen staan ook nog niet online. Niet dat ik nu onmiddellijk en direct wilde beginnen, maar ik keek er wel naar uit om alvast het patroon te kunnen zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:35

Ik ben al jaren niet ziek geweest, volgens mij is mijn verkoudheidje nu even volop die schade aan het inhalen want ik heb mij tijden niet zo beroerd gevoeld.

Mijn echinaforce, hot coldrex, tabletjes en al die andere zooi wat helpt bij keelpijn en verkoudheid en dergelijke heb ik al zo lang niet gebruikt dat het al 2 jaar over de datum is, dus ik heb ook niks in huis :+ lekker dit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:55

Aan mijn loodgieter die het niet reageerde op de vraag op hoeveel ik kan verwachten van de kosten van het vervangen van een leiding en na 3 x bellen een keer opneemt en nog geïrriteerd doet ook. Ik heb deze maand al rond de 800 euro aan kosten voor mn auto’s moeten maken en ik wil wel kunnen anticiperen op extra onverwachte uitgaven. Zegt die 3 uur bezig te zijn om enkel de leiding te vervangen (1 stukje leiding). Ik ga het nu ook wel timen. Het is gewoon bizar dat het nu al stuk is wat hij in april erin heeft gezet…

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:17

mavantos schreef:
Shenavallie schreef:
Als ik mij verplaats in jullie antwoorden alsof ik tegen een ander praat, dan begrijp ik jullie reactie helemaal. Het voelt allemaal zo dubbel, want ik komt mijn beloftes altijd na. Dus het voelt niet goed om nu ineens toch weer af te bellen. Al ga ik het maar gewoon proberen. Lukt het niet, dan kan ik altijd nog met mijn leidinggevende overleggen.

Mijn mentaliteit is een beetje hetzelfde als die van jou. Ik zou net zoals jij nu zegt het toch gewoon gaan proberen, maar wel bij je manager aangeven dat het herstel toch tegenvalt dus je aankijkt hoe lang je het volhoudt.

Er is ook echt niks mis mee om je ziek te melden overigens, maar ik vind dat ook altijd lastig. Opgevoed met "je gaat het gewoon proberen en als het echt niet gaat dan ga je naar huis".

Wilskracht is mijn derde voornaam, zeg ik wel eens, maar wat heb ik het onderschat... Kwam oververmoeid thuis gisteravond en hing op de bank als een halve zombie. Ik heb nog wat gegeten (had mijn man geregeld), maar ben gelijk daarna als een blok in slaap gevallen. Na twee uur werd ik wakker en ben gelijk doorgeschoven naar mijn bed. Pas vanmorgen om 9.00 uur(!) werd ik wakker, compleet brak (nog steeds moe en een spierpijn! Drie weken niets doen en dan alleen maar een paar keer door het bedrijf lopen... waar gaat het over...). Ik begin nu pas een beetje op gang te komen, maar wel in etappes. Ik heb met mijn leidinggevende afgesproken dat ik morgen, donderdag en vrijdag alleen 'aanwezig' ben en geen fysieke inspanning hoef te doen. Gisteren heb ik dat voor mijn doen ook niet gedaan, maar mijn lijf geeft duidelijk aan dat ik niet stilgezeten heb. :')
Gisteren de assistente van de HA gebeld en die zou overleggen met de HA zelf wat de beste stappen voor nu zijn. Daar hoor ik vandaag meer over. De Ventolin mag ik gelukkig langer door blijven gebruiken. Is niet de oplossing, maar scheelt in ieder geval iets.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:25

Marcella schreef:
Even met 3 katten naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse controle. Volledig doodmoe en buiten adem.

Kan misschien kijken of ik liedjes kan maken met mijn ademhaling. :+

Zullen we een band beginnen? :Y)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:28

Schuur_ schreef:
Hond is nu volledig gestopt met eten dus dadelijk maar dierenarts bellen.

Ach jee, ik duim voor je dat het goed komt!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:31

Eapy schreef:
Gisteren op werk kwam er een kat binnen die er verschrikkelijk uitzag. Mager, super slechte vacht, z’n bekkie rook je in de kamer ernaast, ogen zagen er verschrikkelijk uit, onder de vlooien, had een raar gezwel rond z’n schouder… kon z’n bekkie niet meer sluiten, geen idee waarom… ik vond het zo verschrikkelijk zielig.

Dus de dierenarts zegt goh. We kunnen hier van alles aan doen, maar ik denk dat het wel een beetje einde is… zegt de eigenaar doodleuk ‘oh ja hoor daar denken we al zo’n 2 jaar over na. Maareehhhh kan het over 2 weken? Want mijn partner zit in België, vandaar.’

Serieus?

|o :x

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:32

Telpeva schreef:
Ik ben al jaren niet ziek geweest, volgens mij is mijn verkoudheidje nu even volop die schade aan het inhalen want ik heb mij tijden niet zo beroerd gevoeld.

Mijn echinaforce, hot coldrex, tabletjes en al die andere zooi wat helpt bij keelpijn en verkoudheid en dergelijke heb ik al zo lang niet gebruikt dat het al 2 jaar over de datum is, dus ik heb ook niks in huis :+ lekker dit.

Heb je Hulst in de tuin groeien? Volgens mijn buurvrouw kun je daar een heel fijn stoombadje mee maken. Net als met Eucalyptus bladeren. Even kneuzen en dan in het hete water doen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:50

Oh echt, ik ga even googlen. Ik heb hulst in de tuin dus dat is mooi!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:57

In de wachtkamer van de oogarts. Dochter zit in de speelhoek. Maar er is op de muur getekend en echt alles is onder gekrast (puzzels, boekjes). Waar waren die ouders toen die kinderen dat deden?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:18

Nog steeds enorme pijn aan die stomme enkel...dik 9 weken geleden enkelbanden gescheurd en amper verbetering...
Donderdag word er een echo gemaakt om te kijken waarom ik verdorie niet herstel

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:21

Eapy schreef:
Gisteren op werk kwam er een kat binnen die er verschrikkelijk uitzag. Mager, super slechte vacht, z’n bekkie rook je in de kamer ernaast, ogen zagen er verschrikkelijk uit, onder de vlooien, had een raar gezwel rond z’n schouder… kon z’n bekkie niet meer sluiten, geen idee waarom… ik vond het zo verschrikkelijk zielig.

Dus de dierenarts zegt goh. We kunnen hier van alles aan doen, maar ik denk dat het wel een beetje einde is… zegt de eigenaar doodleuk ‘oh ja hoor daar denken we al zo’n 2 jaar over na. Maareehhhh kan het over 2 weken? Want mijn partner zit in België, vandaar.’

Serieus?

Giftig word ik hiervan. Wat ontzettend zielig dat t diertje al 2 jaar moet lijden en dat het maar zo is gelaten.... en dan bij de keuze ook alleen nog aan jezelf denken. In zo'n geval verdiend het baasje een spuitje en het diertje nog even een hoop liefde en een goed afscheid.... te triest dit.

Super duf. Blijf maar gapen en kan zo im slaap vallen.... *gaap*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:28

Eapy schreef:

Serieus?

Ik merk dat ik deze moeilijk kan loslaten :o zijn er misschien nog vervolgstappen mogelijk zoals melding maken van verwaarlozing, eventueel inbeslagname van dit diertje zodat het nu hulp kan krijgen en niet nog 2 weken hoeft te verpieteren...?

Je snapt toch niet hoe mensen zo kunnen zijn, ik niet in elk geval.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:37

Shenavallie schreef:
Marcella schreef:
Even met 3 katten naar de dierenarts geweest voor jaarlijkse controle. Volledig doodmoe en buiten adem.

Kan misschien kijken of ik liedjes kan maken met mijn ademhaling. :+

Zullen we een band beginnen? :Y)

_O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:40

Telpeva schreef:
Eapy schreef:

Serieus?

Ik merk dat ik deze moeilijk kan loslaten :o zijn er misschien nog vervolgstappen mogelijk zoals melding maken van verwaarlozing, eventueel inbeslagname van dit diertje zodat het nu hulp kan krijgen en niet nog 2 weken hoeft te verpieteren...?

Je snapt toch niet hoe mensen zo kunnen zijn, ik niet in elk geval.

Dit snap ik dus ook niet. :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:49

Rennie ik zou het stuk buis gratis willen laten vervangen. Garantie.
Buis hoort bij normaal gebruik niet zo snel stuk te gaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:55

Heeft de da de kat niet in beslag genomen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:08

luuntje schreef:
Rennie ik zou het stuk buis gratis willen laten vervangen. Garantie.
Buis hoort bij normaal gebruik niet zo snel stuk te gaan.

De zonneklep regulator is dus defect gegaan, die had hij nieuw geplaatst in april incl de leiding waar die op zit. Zijn reactie was dat het gewoon vuile leidingen zijn waardoor die stuk is gegaan maar dat ding hoort echt wel langer mee te gaan…

Edit, even voor de duidelijkheid, dat ding was 3 weken stuk, ik heb elke dag de kraan met de hand dicht gedraaid…. En hij doet het opeens weer }:0 heb dus de loodgieter gebeld en uitgelegd dat die het weer doet en dat de afspraak dan niet door hoeft te gaan. Scheelt ook weer voor mijn portemonnee. Maar waarom dat ding dan warmte bleef doorlaten is raar. Het was op een gegeven moment 24 graden in huis terwijl de thermostaat op 18 staat. Maar ik zag de zonneklep nu met eigen ogen gewoon functioneren en de leiding open en dicht zetten…

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 15:37

Dat een collega had bedacht om een overleg met twee andere mensen in te plannen ( deze collega is nieuw en werkt op een andere afdeling maar ondersteunt ons 1x in de week met bepaalde zaken). Gaan ze op het kleine kantoor zitten. Opzich prima maar ze bespraken ook wel zaken dat ik dacht dat gaat mij geen bal aan.

Ik pakte een laptop en ze zeiden direct nee joh je kan hier wel zitten. Maar dat getetter had ik geen zin in, kan mij dan ook niet concentreren.

We hebben zoveel ruimte in het gebouw, kies even wat groters uit of plan het op een ander tijdstip. Dit is echt te druk... en ik kan er niks mee.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 15:49

imaudy schreef:
Daphne__ schreef:
Zelf zou ik dat absoluut doen. Vooral omdat een eventuele goedkeuring mijn fokmerrie ster preferent maakt en haar moeder is ook al kroon preferent, zou fantastisch zijn dus. Maar heb hem verkocht aan een grotere naam, die meerdere jonge hengsten heeft lopen en dekhengsten. Vrees dus dat als hij niet minstens 4 cm groeit voor Februari, zijn ballen niet veilig zijn :+

Volle broer van deze hengst (ik wou precies zo een als de eerdere, maar dan merrie, mislukt }:0 )loopt bij een andere hengstenhouder in de opfok, voor 2026. Hoop nu dus dat als die voor 2025 niet groot genoeg is, dat zijn broer dan iig wel op de keuring komt :')

Spannend, hoop op goedgekeurde dekhengst hihi. Je ponies hebben best body dacht ik. Dan maakt de stokmaat minder uit.

Klopt! Mijn merrie is geen smal type, dit is haar met een 10 maand oud hengstveulen aan de voet.
Afbeelding
En de vader van de 2.5 jarige.
Afbeelding

2.5 jarige is kwa kleur kopie van z'n moeder, maar verder net z'n vader. Dat scheelt idd wel wat voor z'n kleine stokmaat. Als z'n ballen er af gaan, dan word het iig een super gave pony voor een kind :j