Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:25

Kimberley_ schreef:
Ze hebben geen ambulances vrij de komende uren. Moest de dierenbescherming maar bellen. Die heb ik gebeld maar ook zij hebben het druk. Guus staat al een hele poos met doos en handdoek in het warme washok.

[ [url=m/DUwHOs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je iemand met duiven in de buurt? hij ziet er niet uit als een wilde duif maar een huisdier/sierduif, misschien ontsnapt ofzo. Kleine troost: hij is al wat ouder, het is gelukkig geen echte baby die met spoed hulp nodig heeft. Deze ziet eruit of hij net is uitgevlogen maar daarbij in de problemen is gekomen. Hij houdt het wel even uit zonder hulp, bij de opvang zal hij direct worden gevoerd en dan komt het wel goed.

Kimberley_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:33

Voor zover ik weet geen duivenhouder in de buurt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:45

Ik erger me aan mezelf.

Omdat ik niet weet of ik knetterhard moet lachen om het ietwat suffe antwoord van iemand die mijn sarcasme niet begreep,
Of dat ik het irritant vind dat mijn humoristische sarcasme niet begrepen werd ...

(Speelt online in Facebook groep)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:55

fleurtjeuh schreef:
Wij hebben zo'n oude elektrische kookplaat.
Dus een tijdje terug hadden wij gemaild of er in het kader van bezuinigingen en updaten van de keuken misschien budget was voor een inductie kookplaat. Gewoon ter aanvulling van ons eigen budget. Beetje van ons, beetje van de woningbouw. En dan wilden we hem prima achterlaten als we verhuisden. Geen bedrag genoemd of wat dan ook, geen eisen dat we een bepaalde plaat wilden.
Kregen we terug dat we de plaat mochten vervangen maar als we verhuisden dan moesten we de oude plaat er weer in zetten.

Bizar weer. Hoe kan dat allemaal he?

Wij hebben helemaal geen apparaten van woningbouw. Kookplaat is nog op gas, kan niet overstappen op iets anders want de aansluitingen moeten door professional aangelegd worden en krijg je geen toestemming voor. Maar kookplaat moet je dus zelf kopen en dan iemand inhuren officieel om te laten aansluiten. :+ zoveel eisen maar niet mee willen werken zelf.
Wij horen elke 10 jaar nieuwe keuken te krijgen, toen ik hierin kwam was die al aantal jaar oud en bepaalde dingen echt al niet meer goed. Maar als je ernaar vraagt krijg je gewoon geen reactie en ze hebben ineens die 'regel' overal verwijderd. Terwijl dat een stuk reclame was toen :+ Ja oude keuken maar binnen zoveel jaar wordt die vervangen en krijg je een werkende afzuiger.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:58

Wij hebben een inductie op gewoon stroom hoor dus geen perilex, heet 1 fase dacht ik, en werkt perfect.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:59

Inductie kan idd prima op een gewoon stopcontact.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:03

Afbeelding

Klaar met die regen.
Geen zin om met de trailer te gaan.

Dan maar zo!
Rot weer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:05

Hier niet, te weinig groepen, voor de keuken maar 1 die gedeeld wordt met nog een stuk van de schuur en daar staat eigenlijk al te veel op. Mag absoluut geen apparaat meer bij. Zou zelfs nieuwe groep bij moeten voor de apparaten die ik nu heb, maar ook dat mag niet. (Dus officieel kan ik geen wasmachine en droger in huis hebben) Maar de gasleiding moet ook afgesloten worden dan en dat mag je dus niet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:10

MyWishMax schreef:
Hier niet, te weinig groepen, voor de keuken maar 1 die gedeeld wordt met nog een stuk van de schuur en daar staat eigenlijk al te veel op. Mag absoluut geen apparaat meer bij. Zou zelfs nieuwe groep bij moeten voor de apparaten die ik nu heb, maar ook dat mag niet. (Dus officieel kan ik geen wasmachine en droger in huis hebben) Maar de gasleiding moet ook afgesloten worden dan en dat mag je dus niet doen.

Hmmm, jij moet iemand inschakelen. Klinkt als een erg onveilige meterkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:11

M'n lijf herstelt momenteel zo vreselijk slecht ik kan gewoon niks zonder dat ik of last heb of stijfheid klachten heb. Voel me net een bejaarde. Zo klaar mee af en toe hè, en het weer helpt ook echt niet mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:13

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Zijn we idd mee bezig, dankzij iemand die voor werk langs kwam en erachter kwam hoeveel er niet goed was, dus even alles op rij zetten idd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:15

MyWishMax schreef:
_San87_ schreef:

Zijn we idd mee bezig, dankzij iemand die voor werk langs kwam en erachter kwam hoeveel er niet goed was, dus even alles op rij zetten idd.

Ja, echt doen. Huurcommissie inschakelen en als je rechtsbijstand hebt, deze ook.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:26

Paard weer met peesblessure ;(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:27

Je boodschappen niet bij de Lidl kunnen doen is heel duur. -O-

Ik wil weer een auto…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:43

SpikkelFire schreef:

Ah poedersuiker man :(:) redelijke prognose?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:46

MyWishMax schreef:
SpikkelFire schreef:

Ah poedersuiker man :(:) redelijke prognose?

Ja opzich wel, alleen weer zelfde pees (wel andere plek) als 3 jaar geleden. Dus ja, hoelang gaat die pees nog mee..? -O-

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:16

Mishandelingen op een zorgboerderij.
Je zal maar een familielid hebben dat je daar in goed vertrouwen laat verblijven.
Dezelfde soort dingen gebeuren ook vaak in rusthuizen,kinderdagverblijven en meestal komt er daarna het excuus van personeelstekort en werkdruk te hoog.
Reportage van Alberto Stegeman.
https://m.youtube.com/watch?v=kUCL__39_ ... e=youtu.be

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:18

SpikkelFire schreef:
SpikkelFire schreef:

Ja opzich wel, alleen weer zelfde pees (wel andere plek) als 3 jaar geleden. Dus ja, hoelang gaat die pees nog mee..? -O-

Oei, ik hoop dat het goed komt. Veel sterkte de komende tijd :knuffel:

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:23

Dank je wel!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:30

Merlen schreef:
Mishandelingen op een zorgboerderij.
Je zal maar een familielid hebben dat je daar in goed vertrouwen laat verblijven.
Dezelfde soort dingen gebeuren ook vaak in rusthuizen,kinderdagverblijven en meestal komt er daarna het excuus van personeelstekort en werkdruk te hoog.
Reportage van Alberto Stegeman.
https://m.youtube.com/watch?v=kUCL__39_ ... e=youtu.be

Vaak is denk ik niet helemaal een goede woordkeuze. Wat voor gruwelijke zaken plaatsvonden op de zorgboerderij is gelukkig meer een extreme uitzondering dan dat het normaal is.

Ik ben al bij meerdere plekken geweest en heb nog nooit zo iets gehoord en gezien gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:50

MyWishMax schreef:
fleurtjeuh schreef:
Wij hebben zo'n oude elektrische kookplaat.
Dus een tijdje terug hadden wij gemaild of er in het kader van bezuinigingen en updaten van de keuken misschien budget was voor een inductie kookplaat. Gewoon ter aanvulling van ons eigen budget. Beetje van ons, beetje van de woningbouw. En dan wilden we hem prima achterlaten als we verhuisden. Geen bedrag genoemd of wat dan ook, geen eisen dat we een bepaalde plaat wilden.
Kregen we terug dat we de plaat mochten vervangen maar als we verhuisden dan moesten we de oude plaat er weer in zetten.

Bizar weer. Hoe kan dat allemaal he?

Wij hebben helemaal geen apparaten van woningbouw. Kookplaat is nog op gas, kan niet overstappen op iets anders want de aansluitingen moeten door professional aangelegd worden en krijg je geen toestemming voor. Maar kookplaat moet je dus zelf kopen en dan iemand inhuren officieel om te laten aansluiten. :+ zoveel eisen maar niet mee willen werken zelf.
Wij horen elke 10 jaar nieuwe keuken te krijgen, toen ik hierin kwam was die al aantal jaar oud en bepaalde dingen echt al niet meer goed. Maar als je ernaar vraagt krijg je gewoon geen reactie en ze hebben ineens die 'regel' overal verwijderd. Terwijl dat een stuk reclame was toen :+ Ja oude keuken maar binnen zoveel jaar wordt die vervangen en krijg je een werkende afzuiger.

En gewoon een vrijstaande inductieplaat (met twee pitjes)? Die in het stopcontact kan? Dat hadden wij in onze huurwoning en hadden we geen aparte groep voor nodig. Werkte perfect, en we hingen hem op als we hem niet gebruikte. Gas hadden we nog en gebruikte we bijna nooit meer. De rest van de situatie is wel echt helemaal belachelijk. Heb 2 sociale huurwoningen gehad, en hoewel de laatste echt hufters waren, werden dit soort dingen gewoon goed opgepakt en totaal niet wat jij beschrijft. Hoort echt niet.
Goed dat je ermee aan de slag bent....

SpikkelFire schreef:
MyWishMax schreef:

Damn. fiets peesblessures. Sterkte :(:) ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:01

Ik was vandaag een beetje smug dat een van m'n klanten natgeregend was tijdens het werk, terwijl het in Newmarket heerlijk droog was... even later liep ik door de zeikende regen in Londen in een jas die daar niet voor gemaakt is. Karma's a bitch. :')

Fly_high schreef:
@fleurtjeuh vertrouwensfuncties, dus in die zin bestaat er wel een prima grondslag voor. Maar ik ben reeds hoog niveau gescreend om andere redenen en voor de rest is het ook geen punt. Ook mijn hele volwassen leven hier doorgebracht, voel me eigenlijk meer Nederlands dan wat er officieel in mijn paspoort staat :o

Foaly schreef:
Weet je wat helemaal nutteloos is en er niet voor gaat zorgen dat je die baan krijgt? Niet solliciteren :+

Ik ga het ook gewoon doen denk ik :o worst case heb ik paar uur van mijn leven verspild, nou dat kan ik wel hebben. En laat ik de nationaliteit maar weg op mijn CV en kijk wat ze daarvan vinden.

Maar goed misschien moet ik toch ff met mijn vent trouwen als een echte trophy wife die ik ben :=

Urbanus schreef:
Ik zou het niet doen, eigen volk eerst!!

Dem immigrants stealing 'er jobs!
Ik zeg: tijd om te naturaliseren!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:05

Morgen alweer met de hond naar de dierenarts. Waarschijnlijk heeft hij een slijmbeursontsteking (net zo als het baasje, ironisch) of artritis maar omdat het een Berner is spookt het meteen door je hoofd dat het kanker is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:15

fleurtjeuh schreef:
Huh? Wat voor vacatures zijn er dat zoiets verplicht is?
Gewoon uit interesse, heb dit niet eerder gehoord, ben gewoon nieuwsgierig

Verder, gewoon solliciteren natuurlijk! Niet geschoten is altijd mis!

Bij de AIVD bijvoorbeeld. Of achter de bar bij het clubhuis van de plaatselijke extreem rechtse organisatie. Of als deelnemer van Miss Holland.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:31

Ik ben alweeeeer mijn sleutels kwijt