Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 08:39

Ja precies dat is ook afhankelijk van andere gebouwen. Mijn zuidkant krijgt maar enkele uren zon, ongeveer van 10.00 - 14.30 uur omdat de zon dan achter de muur verdwijnt naast mijn huis.
De noordkant heeft daarentegen bijna de hele dag zon maar dan achterin de tuin.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:51

Huh weet iemand hoe dit kan?
In een groepsapp heb ik als laatste een bericht gestuurd:
Afbeelding

Maar op mijn homescreen van WhatsApp staat het bericht niet? Daar staat het een na laatste bericht?
Het heeft er wel gestaan want is al van een paar dagen geleden.
Afbeelding

Ook in prive chat met dezelfde persoon, staat mijn laatst gestuurde bericht niet op het homescreen, alleen het bericht wat ik een paar dagen daarvoor stuurde?

Huh? :') is bij geen enkele andere chat zo maar het is ook niet dat de berichten verwijderd zijn want dan krijg je een melding geloof ik? Bericht in de groepsapp staat ook nog op ongelezen door sommige

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:19

Heb je niet per ongeluk zo'n 24 uurs ding aan staan, dat berichten automatisch verwijderd worden?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:42

Oh bestaat dat? Maar nee dus, bij andere chats staat alles er gewoon nog.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 05:31

Ik heb dat ook bij 1 persoon nyaleti!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 07:59

Je stelt dat ook per chat in ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:56

_Karlijn schreef:
Jouw opties kan ik eigenlijk allemaal in mijn geval wel uitsluiten.. de deur van de wasmachine staat altijd open eigenlijk, in ieder geval op een kier en zeker nadat hij gedraaid heeft laat ik ben helemaal openstaan.

Extra droogmaken van binnen kan ik nog proberen en de rubberen rand zal ik ook weer eens schoonmaken, wellicht maakt het was verschil, maar ik begrijp dan nog niet waarom de ene keer wel, de andere keer niet..

Heb je een wasmachine die alles aanpast naar gewicht? Onze meer synthetische kleding weegt weg weinig en matcht dus niet met hoeveel er soms in zit.
Mijn wasmachine is wel heel erg eco en wast denk ik zeer zuinig. Dit onderwerp is ook weleens een discussie, omdat onze kleding minder gereinigd wordt, moeten we nu vaker wassen dan 'vroeger'.

Wat hier helpt is wassen met het voorwasprogramma (ook wat zeep in dat reservoir doen). Een andere optie die je kan proberen is je was vast natmaken voor je het erin plaatst.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:16

Ik weet eigenlijk niet of hij aanpast naar gewicht, maar ik doe hem nooit voller dan 2/3e.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:29

Nyaleti schreef:
[ Afbeelding ]

Maar op mijn homescreen van WhatsApp staat het bericht niet? Daar staat het een na laatste bericht?
[ Afbeelding ]

Ook in prive chat met dezelfde persoon, staat mijn laatst gestuurde bericht niet op het homescreen, alleen het bericht wat ik een paar dagen daarvoor stuurde?

Huh? :') is bij geen enkele andere chat zo maar het is ook niet dat de berichten verwijderd zijn want dan krijg je een melding geloof ik? Bericht in de groepsapp staat ook nog op ongelezen door sommige

Niet toevallig een nieuwe foon en je chats hersteld vanuit een cloud?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 15:43

Nyaleti schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb dit soms ook.
Geen flauw idee waarom... maar naja t is zoals t is

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 16:25

Het is geen drama maar ik krijg hier gewoon echt error van :+

Trouwens niet dat die persoon een bericht verwijderd heeft ofzo, want in de groepsapp staat het inmiddels als gelezen. Maar in de prive chat blijft het nog zo staan dus is denk ik geen random error?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 21:54

Mijn kat heeft een nieuwe manier om aandacht te trekken, en ik ben er niet zo blij mee: hij gaat nl op zn achterpoten staan en zet zn voorpoten in de rug van mijn bureaustoel om daar eens lekker aan te krabben.

Ongewenst gedrag negeren weet ik, maar als ik dat doe gaat heel mijn stoel aan gort. Het is dus een heel effectief spelletje, dat ie uitgevogeld heeft als rooie :+ Maar hoe leer ik hem dit nou het beste af? Ik duw hem nu altijd weg en ga dan door met waar ik mee bezig was zonder hem aan te halen, maar dat werkt nog niet echt :=

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:06

misschien ff wat zilverfolie er omheen, schijnen ze geen fan van te zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:30

Tip tegen een zere nek / schouder? M’n spieren zijn helemaal stijf en gespannen.

Werd er dinsdag mee wakker en het gaat niet weg. Rollen met een tennisbal doe ik. Warm houden ook. Pijnstilling slikken ook. :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 22:33

Noem me hard...maar hier krijgen ze gewoon een opdonder als ze iets doen wat niet mag... Of in het nekvel.

Het is in 9 jaar hooguit 2x voorgekomen, onze rooies zijn opgevoed :') kunnen zitten, liggen, pootje geven :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 00:26

Foaly: zilverfolie inderdaad. Of een keer roepen "ey!" Kennen ze vaak ook wel. Maar als het om aandacht gaat misschien minder effectief :+ of naast je stoel een simpele krabpaal zetten?
Als ze in je bank hangen is het vaak de truc om daar de krabpaal te zetten en ze zo aan te leren dat de krabpaal is om te krabben.

Marlinde: ik ben groot fan van Spiroflor warm, ook gewoon bij de Kruidvat etc te koop. Als je vaker last hebt misschien eens kijken naar een spijkermatje + aparte rol voor je nek. Echt heerlijk (en ook goed stress verlagend).

Ik vraag me ook alweer iets af. Ik heb een hele tijd terug allerlei sapjes gemaakt met de slowjuicer en dat ingevroren. De komkommersap smaakte ontzettend zout toen.. ik weet niet meer of het puur komkommer was of dat er nog iets doorheen zat maar aangezien ik opnieuw aan de slag wil met de slowjuicer:

Wordt komkommersap zout als je het invriest? Google geeft geen antwoord helaas.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 09:58

Nyaleti schreef:
Foaly: zilverfolie inderdaad. Of een keer roepen "ey!" Kennen ze vaak ook wel. Maar als het om aandacht gaat misschien minder effectief :+ of naast je stoel een simpele krabpaal zetten?
Als ze in je bank hangen is het vaak de truc om daar de krabpaal te zetten en ze zo aan te leren dat de krabpaal is om te krabben.

Hij heeft een prachtige krabpaal en weet donders goed waar die voor is :+ Het is echt puur aandachttrekkerij, hij begint eerst achter mij armetierig te mauwen en als dat niet helpt dan zet hij dus zn nagels in mijn stoel.

Het stomme is, als ie gewoon vraagt of ie op schoot mag, dan is dat prima. Ik kan gewoon doorwerken als hij op schoot zit, dat is geen probleem. Maar dat wil die dan weer niet, hij wil wel aandacht maar dan precies zo en niet anders _O-

Ik ga het zilverfolie eens proberen denk ik, 'NEE' en 'EH' roepen heeft nog niet zoveel effect gehad. Of ja, eventjes, maar een uur later is ie dat alweer vergeten :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:20

Foaly schreef:
Mijn kat heeft een nieuwe manier om aandacht te trekken, en ik ben er niet zo blij mee: hij gaat nl op zn achterpoten staan en zet zn voorpoten in de rug van mijn bureaustoel om daar eens lekker aan te krabben.

Ongewenst gedrag negeren weet ik, maar als ik dat doe gaat heel mijn stoel aan gort. Het is dus een heel effectief spelletje, dat ie uitgevogeld heeft als rooie :+ Maar hoe leer ik hem dit nou het beste af? Ik duw hem nu altijd weg en ga dan door met waar ik mee bezig was zonder hem aan te halen, maar dat werkt nog niet echt :=

Paar keer jezelf in de knoop draaien (want het was de achterkant van je stoel toch) om gericht een plantenspuit te gebruiken (bijv op de vernevelstand, dat is vaak al effectief genoeg), en als dat werkt dan spray (vernevel) je gewoon de lucht in, hopelijk koppelt hij dan het geluid wel aan het water dat er eerder uit kwam, en is dat wellicht al voldoende

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:26

Ik moet zo naar het ziekenhuis voor een MRI (ja dat doen ze hier tegenwoordig in het weekend ook), en in de uitnodiging, in de informatiefolder, op de website er ter plekke vragen ze elke keer weer of je nergens metaal in je kleding hebt zitten of piercings (en ik snap waarom uiteraard).

Maar waarom zetten ze in de tussenruimte voor de MRI niet een 'simpel' metaaldetectorpoortje (simpel in de zin van: valt in vergelijking met een MRI scanner qua kosten, ruimte en bouw in het niet (gok ik, ik ben geen expert :+ )? Ik ben me van te voren altijd elke 5 minuten aan het afvragen of ik niet ergens een piercing ben vergeten of toch een metalen ringetje in m'n kleding ben vergeten := :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 10:46

Weet ik niet exact, maar ik vermoed dat ofwel de metaaldraad niet gevoelig genoeg zijn, of dat de baten te klein zijn omdat het verder eigenlijk altijd goed gaat.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 14:03

_Karlijn schreef:
Ik moet zo naar het ziekenhuis voor een MRI (ja dat doen ze hier tegenwoordig in het weekend ook), en in de uitnodiging, in de informatiefolder, op de website er ter plekke vragen ze elke keer weer of je nergens metaal in je kleding hebt zitten of piercings (en ik snap waarom uiteraard).

Maar waarom zetten ze in de tussenruimte voor de MRI niet een 'simpel' metaaldetectorpoortje (simpel in de zin van: valt in vergelijking met een MRI scanner qua kosten, ruimte en bouw in het niet (gok ik, ik ben geen expert :+ )? Ik ben me van te voren altijd elke 5 minuten aan het afvragen of ik niet ergens een piercing ben vergeten of toch een metalen ringetje in m'n kleding ben vergeten := :')

De radiologie afdeling waar ik gewerkt heb hadden we voor de ingang naar de MRI ook die poortjes, ze herkennen alleen niet alles.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:34

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik heb sinds woensdagavond pijn gekregen in mijn ribben/borstkas. En het lijkt gewoon op gekneusde ribben, ivm het heftige hoesten.

Alleen sinds vandaag is de pijn heftiger geworden. Er zit nu echt een pijnlijke druk op de plek, en nu doet alles ook zeer, wat eerst niet zeer deed.
Ik kan ook niet meer goed op adem komen, moet de hele tijd diep inademen om fijn te kunnen ademen.

Is dit normaal bij gekneusde ribben, of moet ik toch maar eventjes de dokter bellen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:47

Hoe kom ik er achter of een woning te koop komt van een persoon die recentelijk is overleden?
Ik kende hem of zijn familie niet.
Vind het ook zo raar om een briefje in de brievenbus te gooien terwijl de familie misschien nog in rouw is. O:)
(We zouden het willen kopen voor het op de markt zou komen)

Fotolijst, ik heb dat ook gehad en gekneusde ribben doen echt heel erg pijn.
Ik zou me er persoonlijk niet heel druk om maken maar bij twijfel kan je toch gewoon de huisarts bellen.
Daar zijn ze voor.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 11:56

fotolijstje schreef:
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Ik heb sinds woensdagavond pijn gekregen in mijn ribben/borstkas. En het lijkt gewoon op gekneusde ribben, ivm het heftige hoesten.

Alleen sinds vandaag is de pijn heftiger geworden. Er zit nu echt een pijnlijke druk op de plek, en nu doet alles ook zeer, wat eerst niet zeer deed.
Ik kan ook niet meer goed op adem komen, moet de hele tijd diep inademen om fijn te kunnen ademen.

Is dit normaal bij gekneusde ribben, of moet ik toch maar eventjes de dokter bellen?

Ik heb een tijd geleden ook ontiegelijk pijn aan m'n ribben gehad, kon geen boe of bah meer zeggen, maar daar was niks aan vooraf gegaan. Ik kon me niet eens meer omdraaien in bed. Ik heb toen wel even de huisarts gebeld en die vroeg me een paar bewegingen uit te voeren, oa om m'n bovenlichaam naar links en naar rechts te draaien. En met dat ik naar links probeer te draaien knakte er iets precies op die zere plek, zo luid, volgens mij konden ze het in de spreekkamer ernaast nog horen :') en PIJN dat het deed. Ik moest echt tegelijkertijd heel hard om lachen, geen idee waarom, maar het was niet bevorderlijk voor de pijn, ik ging met 5x zoveel pijn weg :')

Anyway, het was bij mij waarschijnlijk een geirriteerde spieraanhechting ofzoiets, met 2 bezoekjes aan de fysio en een paar weken was het weer over.

Huisarts kun je altijd even bellen om te overleggen met de assistente, die kan je adviseren wat je het beste kunt doen of een afspraak met de huisarts voor je maken.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 12:26

Bij twijfel zou ik inderdaad even de huisarts bellen, vooral als je ademhaling moeilijker wordt. Het moet natuurlijk geen longontsteking worden en met die gekneusde ribben wordt ophoesten moeilijker en daarmee de kans op longontsteking ook moeilijker.

Is dat diep inademen omdat je spieren verkrampt zijn en het meer moeite kost om een normale inademing te maken, of heb je het idee dat je meer moet inademen dan normaal? Bij die laatste zou ik toch wel een bezoekje aan de huisarts brengen.