Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:32

Dus ze rekenen een aantal door naar alle gevaccineerden en op basis daarvan zeggen ze dat zo’n 5 % zich tot de arts heeft gewend met iets wat door vaccinatie veroorzaakt kan zijn. En zijdelings de oversterfte erbij pakken heeft er dus tot nu toe niets mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:08

Ze hebben of heel veel pech met hun klantenbestand van 11 miljoen mensen of de schatting van hoeveel mensen negatieve bijwerkingen zouden hebben is te laag.

Normaal gesproken zou een steekproef van 11 miljoen op een populatie van 80 miljoen redelijk betrouwbaar door te trekken moeten zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:24

Ik zeg ook niet dat het niet klopt, alleen gaat dit over klachten na vaccinatie waar jij terloops onverklaarbare oversterfte in de usa erbij vermeld. Daar heeft dit dus niets mee van doen maar is wel even vaccins/oversterfte in één zin noemen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:27

Ik kan het artikel niet inzien: maar hoe weten ze dat het bijwerkingen van vaccinatie zijn?
En niet van COVID besmetting of iets anders? Is er een causale relatie of?

Oprecht benieuwd wel, want ik kan de berichtgeving zo ook niet terugvinden in Nederlandse bronnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:34

bigone schreef:
Ik zeg ook niet dat het niet klopt, alleen gaat dit over klachten na vaccinatie waar jij terloops onverklaarbare oversterfte in de usa erbij vermeld. Daar heeft dit dus niets mee van doen maar is wel even vaccins/oversterfte in één zin noemen.

De link staat in mijn post: de informatie komt van verzekeraars die inzicht hebben in daadwerkelijk gevallen en een grote steekproef hebben (miljoenen mensen). Dus geen modellen, rapportages van overheden of schattingen van experts.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:00

enzino schreef:
De link staat in mijn post: de informatie komt van verzekeraars die inzicht hebben in daadwerkelijk gevallen en een grote steekproef hebben (miljoenen mensen). Dus geen modellen, rapportages van overheden of schattingen van experts.

Ja, maar....
en in Nederland beter nog éven wachten ;)

Bedankt voor de link.

Vriendin in Thailand ondertussen noch Covid, noch Legionella, maar wel blaffend van de hoest. Voelt zich compleet een melaatse pariah want iedereen schuwt haar vanwege de covidfobie :roll:
Nog twee weken en dan.. stress en extra testkosten.

Vanmorgen bij de witte pomp effing óver de HONDERD Euros voor een tank diesel :x
Een zuiniger autootje kopen is ook geen chat-eau nu. Zuiniger = duurder en de 4x4 gekelderd. Kost fluks meer dan de extra brandstofkosten.
Covid = extra kosten, linksom dan wel rechtsom.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:02

De brandstofprijzen hebben meer te maken met het gebeuren in Rusland en Oekraïne dan met corona.

Verwacht maar dat dit enkel het begin is en de prijzen nog flink gaan stijgen....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:11

Zebrastreep schreef:
De brandstofprijzen hebben meer te maken met het gebeuren in Rusland en Oekraïne dan met corona.

Echt niet.
Dat is alleen de laatste hik.

Citaat:
Verwacht maar dat dit enkel het begin is en de prijzen nog flink gaan stijgen....

Uiteraard.
Ben al aan het kijken naar een gestroonlijnder model níet 4x4. Dan maar lenen van de buurman voor die paar keer dat ik niet zonder kan. Rij wel 95% van de kms met dat ding onnodig met een te zware 4x4.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:12

Ik heb gelukkig een zeer zuinige kleine ford ben er heel blij mee! Maar met mijn nieuwe baan ben ik wel meer van plan om ook regelmatig op de fiets te gaan scheelt toch weer wat.

Vindt het vervelender voor de mensen die elke dag een heel stuk moeten rijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:21

HC , dit is vast iets voor jou, stoer of snoezig.
Komt vast de berg wel op en af en Electra is zelf op te wekken .
Afbeelding
Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:25

De afstanden zijn hier veel groter. Vandaag éven langs dichtsbijzijnde gerechtsgebouw. Hoppa 75 km enkele reis en dan heb ik nóg relatief geluk met waar ik moest zijn. De volgende is op 125 km. daarna >200 etc.
Bijvoorbeeld.
Mijn zoon op uni ´vlakbij´ in dezelfde deelstaat! is 210 kilometer verderop. Hem opzoeken is zomaar 450 km. 1 op 10 kássa!!!

Heb al een Nimbus met zijspan Bigone en EV is hier dráma want NEE is niet geschilkt voor bergen. EVs lopen leeg volgas tegen elke berg op en ik woon nu eenmaal in de bergen.
Heb voor dorpskms naar een elektrische zonder rijbewijs pickup gekeken *D

Voor de lolkilometers trouwens een cabriootje maar dat is een tweezitter waar nét een toilettas in mee kan als bagage. Boodschappentas moet op de passagiersstoel. Die telt dus niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:16

Ik ben blij dat het corona topic aan het doodbloeden is, maar ik ben bang dat we van de ene crisis in de andere vallen. Nog even en we stevenen na 2 jaar coronacrisis zo door een oorlogscrisis in. -O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:31

Nou inderdaad en ik vind die toestand eigenlijk zorgwekkender.

Hier gaan we vanaf gisterenavond t/m dinsdag carnavallen. En echt gewoon zoals normaal … heerlijk om de ellende van de afgelopen 2 jaar te vergeten. Geen afstand, geen mondkapjes, niet testen en gewoon gezellig feesten in lekker volle kroegen en tenten … het is een verademing!!!

Maar wel in mijn achterhoofd wat voor ellende er nu in de Oekraïne is uitgebroken. Ik vind dat vreselijk …

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:39

Suzanne F. schreef:
Ik ben blij dat het corona topic aan het doodbloeden is, maar ik ben bang dat we van de ene crisis in de andere vallen. Nog even en we stevenen na 2 jaar coronacrisis zo door een oorlogscrisis in. -O-

Voor de belastingdienst nú al wederom een financiële meevaller.
Accijns en btw op brandstof zijn %s.
Voor NL als gasproducent ook nog eens in meer opbrengt daarvan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:50

We vallen van de ene crisis in de andere. En ik ben daar niet blij mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:54

Ik denk dat ik toch liever corona heb dan een oorlog :=

Beide niet leuk natuurlijk maar oorlog vindt ik wel een stuk enger

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:05

Ik wil het niet bagetalliseren noch relativeren doch een perspectief is dat ´we´, zijnde het westen, sinds 1980, de eerste Golfoorlog, in oorlog zijn met Iraq. Sinds 2001 tot vorig jaar ook met Afghanistan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:07

Ik moet zeggen dat ik weinig meer bezig ben met corona. Nu met vaccinaties en boosters zijn de risico’s minimaal en wegen ze totaal niet meer op tegen maatregelen. Lekker loslaten en gauw terug naar normaal. De opa van mijn kinderen (in de 80 en hartpatiënt) is alweer hersteld van corona. Waarschijnlijk mede door de booster was het slechts een verkoudheid.
Wij gaan volop carnavallen en krijg ik corona so be it. Ik kan me er niet druk meer over maken. Natuurlijk zullen er mensen door in het ziekenhuis blijven belanden, maar dat is bij ieder virus zo. Dat hoort nu eenmaal bij het leven.

Wel maak ik me druk over de toestanden in Oekraïne. Verschrikkelijk voor de inwoners daar en ik vind heel de situatie gewoon doodeng.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 18:28

Zebrastreep schreef:

Ben benieuwd of ze dan ook ooit weer gaan dalen. Vind het gewoon een k*tsmoes van de regering om alles duurder te laten zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:14

Vraag en aanbod, veel vraag en weinig aanbod met de toestanden met Rusland. Ben benieuwd wat er meer komt met China en Taiwan. Dan is het niet alleen brandstof maar komt er nog veel meer schaarste.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:01

Popstra schreef:
Zebrastreep schreef:

Ben benieuwd of ze dan ook ooit weer gaan dalen. Vind het gewoon een k*tsmoes van de regering om alles duurder te laten zijn.

Dat is geen poedersuiker van de regering. Dat is gewoon hoe het werkt. De regering heeft alleen invloed op de accijnzen en die zijn niet verhoogd. Alleen de olieprijzen enorm. En gasprijzen. Die bepaalt de regering niet maar de leveranciers, en dat is in ons geval Rusland.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:06

Maar de regering zou nu al wel het BTW tarief kunnen verlagen naar het 0 tarief. Zo komen ze de Nederlandse bevolking ook eens tegemoet IPV zoveel miljard naar het buitenland voor de energienota

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:07

En Nederland is te afhankelijk van anderen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:11

purny schreef:
En Nederland is te afhankelijk van anderen.

Iedereen is afhankelijk van elkaar. We zijn een veel te klein landje om niet afhankelijk zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:31

verootjoo schreef:
De regering heeft alleen invloed op de accijnzen en die zijn niet verhoogd.

Accijns en BTW zijn %s dus hoewel ze niet zíjn verhoogd, is het wel hoger bij een prijstijging, betaal je wel meer dus defacto ´verhoogd´.
Gaat de prijs 50% omhaag, dan rijdt de schatkist erop mee met 50% meer inkomsten.
De overheid zoú dat kunnen indammen door een vast bedrag/liter aan accijns/btw af te romen.

Via de btw geldt dit voor álle prijzen. Gaat de prijs omhoog, dat gaat er meer naar de staatskast.