Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:14

veerledec schreef:
Dat van die negatieve zelftest is dan wel weer een idee. In Luxemburg mag je in de horeca een zelftest doen, zolang de uitslag er nog niet is houd je je mondkapje op. Zodra je een negatieve uitslag heb, mag je mondkapje af.

Dat was zo, ja...tot 1 november. Nu zijn er geen sneltests meer ter plekke beschikbaar en sneltesten tellen ook niet meer. Dus of gevaccineerd/ genezen / echte coronatest.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:15

moonsparkle schreef:
https://www.nu.nl/tech/6168552/inspecti ... koopt.html

Inspectie waarschuwt voor website die opzettelijk corona besmettingen verkoopt. Ergens dacht ik ook zouden ongevaccineerden dan misschien bewust corona gaan opzoeken omdat ze dan wel aan de 2g voldoen.

Ja dit is al even aan de gang. Ook de Corona feestjes om bewust besmet te raken zodat je aan een QR kan komen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:19

Cer schreef:
Achterom schreef:
Als je aangeeft dat je klachten hebt, anders niet :n

Dan geef je toch aan dat je klachten hebt?

Het is toch krom dat je moet gaan liegen omdat de GGD de regels niet goed uitvoert?

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:22

Er werken overal mensen die … niet zo handig zijn … :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:28

moonsparkle schreef:

Inspectie waarschuwt voor website die opzettelijk corona besmettingen verkoopt. Ergens dacht ik ook zouden ongevaccineerden dan misschien bewust corona gaan opzoeken omdat ze dan wel aan de 2g voldoen.

Iemand heeft een gat in de markt gevonden en gaat nu cashen. Je hoeft ook niet meer ziek te worden als je zoiets besteld. Dat ben je immers al lang. Maar ach, ik ken zoveel mensen die denken dat hun imuumsysteem zo geweldig is dat corona niets doet. Daar gaan ze dan bij deze achter komen.

Waarom betalen voor een coronabesmetting als een vaccin gratis is. Die vraag ga ik eens stellen aan mijn lokale wappie.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:29

Suzanne F. schreef:
moonsparkle schreef:

Ja dit is al even aan de gang. Ook de Corona feestjes om bewust besmet te raken zodat je aan een QR kan komen.

Ja, het was logisch dat dat zou gebeuren.
Ik snap de 2G in niet essentiele winkels niet zo goed? Ik omarm nooit mensen in de sportwinkel of boekenzaak, jullie wel?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:31

imaudy schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja, het was logisch dat dat zou gebeuren.
Ik snap de 2G in niet essentiele winkels niet zo goed? Ik omarm nooit mensen in de sportwinkel of boekenzaak, jullie wel?

Zeker, jij niet dan? :D

Maar was er niet een zinnetje bij dat 2G niet hoeft als je ook anderhalve meter afstand kunt houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:31

Site is al uit de lucht gehaald, beheerder is gemaild dat er stappen tegen hem ondernomen zouden worden en poef inactief.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:32

Wat is de overheid toch weer dom bezig.

Citaat:
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) roept Nederlanders er donderdagmiddag toe op niet opzettelijk besmet te raken met het coronavirus. De overheidsinstantie is "op de hoogte van een website die materiaal aanbiedt om besmet te raken".

Begrijpen ze dan niet dat als de overheid oproept om iets vooral niet te doen dat alle wappies het juist wel gaan doen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:33

Getup schreef:
veerledec schreef:
Dat van die negatieve zelftest is dan wel weer een idee. In Luxemburg mag je in de horeca een zelftest doen, zolang de uitslag er nog niet is houd je je mondkapje op. Zodra je een negatieve uitslag heb, mag je mondkapje af.

Dat was zo, ja...tot 1 november. Nu zijn er geen sneltests meer ter plekke beschikbaar en sneltesten tellen ook niet meer. Dus of gevaccineerd/ genezen / echte coronatest.

Oh thanks. Hoe lang is die testuitslag geldig dan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:34

Loretta schreef:
Wat is de overheid toch weer dom bezig.

Citaat:
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) roept Nederlanders er donderdagmiddag toe op niet opzettelijk besmet te raken met het coronavirus. De overheidsinstantie is "op de hoogte van een website die materiaal aanbiedt om besmet te raken".

Begrijpen ze dan niet dat als de overheid oproept om iets vooral niet te doen dat alle wappies het juist wel gaan doen.

Zo las ik ergens de cynische opmerking over Trump-supporters, dat het hele probleem binnen een paar dagen opgelost zou zijn als Biden het volk zou oproepen om vooral NIET in een ravijn te springen :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:37

Misschien vinden anderen het ook interessant om Danny's wereld...
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 18-11-21 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:38

Het is toch gewoon belachelijk dat we hier op een paardenforum moeten sparren om te weten wat de regels en procedures zijn…?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:40

Het is echt zo onduidelijk.. Ik vind dat het onderscheid tussen gevaccineerd en ongevaccineerd wel van de baan mag. Gewoon iedereen in quarantaine bij nauw contact en iedereen laten testen die dat wil.. Moeilijk gedoe.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:41

Als we nog even zo doorgaan zijn er geen regels meer behalve een lockdown en een stevige want nog een week deze cijfers dan is het fout, echt fout.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:42

Dat Denny’s Wereld gaf echt geen normaal doorsnee beeld van een normale geloofsgemeenschap. Dit waren allemaal rare mensen die achter 1 of andere secteleider aanlopen dat kon je zo wel zien.
Dus nou aub niet ‘de gelovigen’ gaan framen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:47

Cer schreef:
Suzanne F. schreef:
Ook eens. Met Secrible en met DP.
We stevenen rechtstreeks af op een ravijn en het kabinet laat het gewoon gaan.

Ik vraag me af in hoeverre dat met de rellen van vorig jaar te maken heeft.. en misschien geen capaciteit bij politie / ME?
Maar das puur giswerk..

Ik hoorde op de radio, dat we vorig jaar in een lockdown zaten en het OMT toen om het vuurwerkverbod had gevraagd.

Ik denk dat het vuurwerkverbod er nog wel komt.
Al werd er vorig jaar (bij ons) niet gehandhaafd.
Het vuurwerk wordt hier eigenlijk heel het jaar wel afgestoken en zeker de laatste weken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:48

Marigold schreef:
Dat Denny’s Wereld gaf echt geen normaal doorsnee beeld van een normale geloofsgemeenschap. Dit waren allemaal rare mensen die achter 1 of andere secteleider aanlopen dat kon je zo wel zien.
Dus nou aub niet ‘de gelovigen’ gaan framen..

Heb het aangepast want ik ben het zeker met je eens! Alleen ik wist niet hoe het anders te plaatsen, de titel van de aflevering was bijbelse complotten. Ik zocht ook naar een weg hoe ik het beter of anders kon verwoorden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:49

996981 schreef:
Het is toch gewoon belachelijk dat we hier op een paardenforum moeten sparren om te weten wat de regels en procedures zijn…?

Nja ik heb er niet zoveel mee te maken dus en ik weet de regels niet maar daar heb ik ook geen last van..
ik kan toch niet de enige zijn?

Wanneer is er iets ingewikkeld dan? Kan dat ik gewoon iets mis hoor ..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:52

Cer schreef:
996981 schreef:

Nja ik heb er niet zoveel mee te maken dus en ik weet de regels niet maar daar heb ik ook geen last van..
ik kan toch niet de enige zijn?

Wanneer is er iets ingewikkeld dan? Kan dat ik gewoon iets mis hoor ..

Als je als regering maatregelen opstelt om een pandemie in te dammen ter voorkoming van code zwart in de zorg, verwacht je toch duidelijke communicatie?

Over iets dat zo verstrekkende gevolgen heeft mag toch geen onduidelijkheid bestaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:58

Wat ik al aangaf. Ik heb niet helemaal in de gaten waar de onduidelijkheid over is….

Ja kromme regels , dat zeker :j
Logica ook niet altijd

Nu is t een beetje waar je heen gaat , of je qr of mondkap of niks moet.. maar dat is niet onduidelijk, toch? En soms moet je zelf een beetje nadenken, denk?
Laatst bijgewerkt door Cer op 18-11-21 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 22:59

@tienus: Hij moest idd ge-updated worden.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:01

Ik zag dat kinderen onder de 4 jaar bij een besmetting in het gezin helemaal niet in quarantaine hoeven als ze geen klachten hebben, dat vind ik ook wel bijzonder…

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:02

Cer schreef:
Wat ik al aangaf. Ik heb niet helemaal in de gaten waar de onduidelijkheid over is….

Ja kromme regels , dat zeker :j

Nu is t een beetje waar je heen gaat , of je qr of mondkap of niks moet.. maar dat is niet onduidelijk, toch?

Dan ligt het vast aan mij. Volgens mij wordt er met name de afgelopen 5-10 pagina’s veel gevraagd over regels en procedures omdat er onduidelijkheden zijn wanneer bijvoorbeeld getest moet worden, wanneer je in quarantaine moet etc. Je leest hier zelfs terug dat GGD-medewerkers de regels niet kennen

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:04

Wat ik ook bijzonder vind is dat er volgens mij best weinig wordt gehandhaafd. Heb al van verschillende mensen gehoord dat ze bij restaurants gewoon zo door naar binnen konden. Zelf ook een keer gehad dat ik mijn telefoon pakte en ze zeiden nee hoeft niet hoor. Maar ja de horeca kan de klanten misschien ook niet missen nadat ze al een tijd gesloten zijn geweest?